Phil 11.571 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Euhm, FAK !! F01 B7 denk ik, right? Juist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Vanaf 3:42 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Geen idee of er vmax op zit maar mijn 550i tikt op de teller toch vlotjes 250 aan, als cruiser kan ik me geen betere kar wensen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Geen idee of er vmax op zit maar mijn 550i tikt op de teller toch vlotjes 250 aan, als cruiser kan ik me geen betere kar wensen. En voor dit budget te vinden in nieuwstaat. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-550i-sag-navi-hud-xenon-nightvision-standhzg-moers/178318963.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000 Hoog sleepergehalte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 En voor dit budget te vinden in nieuwstaat. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-550i-sag-navi-hud-xenon-nightvision-standhzg-moers/178318963.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000 Hoog sleepergehalte. met die kmstand ben je gejost . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 met die kmstand ben je gejost . Ik ben lik ni mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Ik ben lik ni mee.Minder dan 6000km is zowel in DE als in BE BTW te dokken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Ook als de wagen al 2j is ingeschreven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Minder dan 6000km is zowel in DE als in BE BTW te dokken. Garageplaten erop en een lange testrit gaan maken dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Ook als de wagen al 2j is ingeschreven? Behoudens vergissing is het of minder dan 6 maand of minder dan 6000km. Garageplaten erop en een lange testrit gaan maken dus.'t Zal wel zijn, enigste gebrek aan dit krel is een te kleine benzinetank, op alle andere gebied is dit een superdaily, al gebruik ik de laatste tijd de CSL terug als daily en dat is ook wel plezant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik dacht dat het 'en' was, niet 'of'. Maar ik ben er ook niet zeker van. Hoe dan ook: tegen dat je zo'n kar uit Duitsland hier hebt, staat er makkelijk een paar 1.000 km meer op. Met die gelbe Kennzeichen mag je overal rijden, dus dan rijd je om via Rome (goeiekuupe sjakooskes veur de madam!) en de Ring (veur de roodoase van de moteur). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Gelbe Kennzeichen zijn evenwel niet geldig in BE. Je moet rooie hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Geen idee of er vmax op zit maar mijn 550i tikt op de teller toch vlotjes 250 aan, als cruiser kan ik me geen betere kar wensen. Daar kan ik best inkomen. 'k Vind bij ons de 750 ook relaxer om aan hoge snelheden te cruisen (motor maakt minder lawaai dan de AMG), maar ik vrees dat ze de ophanging, banden en remmen niet hebben aangepast om nog aan meer dan 250km/u te rijden. Of toch niet veilig en voor lange tijd. Dus even die snelheidsbegrenzer eraf halen, lijkt me geen gigantisch goed idee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.518 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 So true. Ik vrees dat er hier veel in dromenland leven. Waar in Duitsland denk je dat je nog kilometers aan een stuk 300 kan halen? Waar in Duitsland kan je nog 300 halen zelfs? En als je al eens hier en daar een piek van 300 kan halen, hoe lang kan je als persoon veilig deze snelheid aanhouden voor langere tijd? Ik vrees dat uw "tank" sneller leeg zal zijn dan die van de auto... Zelfs 250 kan je niet meer lang aanhouden tegenwoordig. In de optiek "snel en comfortabel van CH naar BE", heeft Lefty al een wagen die perfect is, en zelfs de onoverwinbare 535d aftroeft. Ik denk dat hij hier met zijn vraag eerder zoekt naar iets waarmee je regelmatig en veilig iedereen in zijn hemd kan zetten tijdens deze nachtelijke rit. En dat gaat niet makkelijk te vinden zijn nu iedereen zich bijna aan die 250km/u begrenzing begint te houden. Waar in Duitsland denk je dat je nog kilometers aan een stuk 300 kan halen? Op veel plaatsen, maar natuurlijk niet tussen Aken en Keulen om 16:30 op een vrijdagnamiddag, dat lijkt me nogal wiedes. Maar rij eens 's nachts, de A1, de A3, de A5, de A9, teveel om op te noemen. Ik vind dat altijd zo'n gelul, net hetzelfde als zeggen dat het in Disneyland veel te druk is als je in een weekend in het hoogseizoen gaat. Het gaat me ook niet om langere tijd snel te rijden, die tijd heb ik al gehad. Maar zolang Vmaxen in Duitsland nog kan wil ik er van kunnen genieten, en ik heb altijd al een zwak gehad voor Vmax. Dat velen dat maar iets idioot vinden kan me gestolen worden, zolang ze maar rechts rijden als ik er aan kom gedonderd. +250 km/h in Deutschland, da's zoiets waarme je mij echt een plezier kan doen. Een paar dagen geleden na een Ringtrip nog achter de CSL van Porker aan 280 (gotta love audi begrenzers) liggen slipstreamen met de A8 op de A1/A4, heerlijk vind ik dat. En dan mag dat van mij best nog wat harder, tot 300-310 zou ik me nog redelijk veilig voelen met dat slagschip. Het voordeel is ook dat je op 1,5 uur van Adenau in Brussel staat. (op een woensdagavond rond 20:00h, dus zelfs niet eens 's nachts). Ik weet ook niet waarom, maar ik ben zo opgegroeid. Naar het zuiden rijden betekende voor mij als kleine jongetje 6u lang in het midden op de achterbank meestaren naar voor/tacho, die ik vlot voorbij de 200 zag gaan eens moeder en zus in dromenland zaten. Slapen in een auto heb ik bij mijn weten nog nooit gedaan. Mijn eerste 5 rijjaren heb ik zowat op de autostrade/autobahn geleefd, reken ca 80.000km per jaar. En ondanks dat de mentaliteit v/d bevolking om zeep is, ondanks de verslechterde rijstijl van de chauffeurs, ondanks de drukte - in Duitsland kan je nog MAKKELIJK een stukje 300 (en meer) rijden. Toptip: Ga in Duitsland knallen als het WK/EK voetbal is en Duitsland speelt. 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.518 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Gelbe Kennzeichen zijn evenwel niet geldig in BE. Je moet rooie hebben. Daaromtrent heb ik nu al 10 verschillende meningen gehad. @@Alexanderr @@Matthi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Het rode is het juiste voor export naar een ander EU land. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Waar in Duitsland denk je dat je nog kilometers aan een stuk 300 kan halen? Op veel plaatsen, maar natuurlijk niet tussen Aken en Keulen om 16:30 op een vrijdagnamiddag, dat lijkt me nogal wiedes. Maar rij eens 's nachts, de A1, de A3, de A5, de A9, teveel om op te noemen. Ik vind dat altijd zo'n gelul, net hetzelfde als zeggen dat het in Disneyland veel te druk is als je in een weekend in het hoogseizoen gaat. Het gaat me ook niet om langere tijd snel te rijden, die tijd heb ik al gehad. Maar zolang Vmaxen in Duitsland nog kan wil ik er van kunnen genieten, en ik heb altijd al een zwak gehad voor Vmax. Dat velen dat maar iets idioot vinden kan me gestolen worden, zolang ze maar rechts rijden als ik er aan kom gedonderd. +250 km/h in Deutschland, da's zoiets waarme je mij echt een plezier kan doen. Een paar dagen geleden na een Ringtrip nog achter de CSL van Porker aan 280 (gotta love audi begrenzers) liggen slipstreamen met de A8 op de A1/A4, heerlijk vind ik dat. En dan mag dat van mij best nog wat harder, tot 300-310 zou ik me nog redelijk veilig voelen met dat slagschip. Het voordeel is ook dat je op 1,5 uur van Adenau in Brussel staat. (op een woensdagavond rond 20:00h, dus zelfs niet eens 's nachts). Ik weet ook niet waarom, maar ik ben zo opgegroeid. Naar het zuiden rijden betekende voor mij als kleine jongetje 6u lang in het midden op de achterbank meestaren naar voor/tacho, die ik vlot voorbij de 200 zag gaan eens moeder en zus in dromenland zaten. Slapen in een auto heb ik bij mijn weten nog nooit gedaan. Mijn eerste 5 rijjaren heb ik zowat op de autostrade/autobahn geleefd, reken ca 80.000km per jaar. En ondanks dat de mentaliteit v/d bevolking om zeep is, ondanks de verslechterde rijstijl van de chauffeurs, ondanks de drukte - in Duitsland kan je nog MAKKELIJK een stukje 300 (en meer) rijden. Toptip: Ga in Duitsland knallen als het WK/EK voetbal is en Duitsland speelt. Ik ben het helemaal met u eens in deze stelling (incluis vanachter in de auto als kleine gast naar de tacho kijken ). Wanneer ik het had over "lange tijd 300 rijden", dan heb ik het over "300 rijden op dezelfde manier waarop je 180 aanhoudt", i.e. enkele honderden kms. Als ik door Duitsland rij, dan merk ik dat ik realistisch op lege wegen tussen 200 en 220-230 ga aanhouden met regelmatig eens een "piek". Als je dan een auto hebt die een piek kan halen van 300 ipv 250 en dat nog met gemak doet ook, fantastisch. En jawel, dan ga je wel eens een tijdje "spelen" met een gast met een Porsche. Maar dat is dan doorgaans een tijdje "spelen", i.e. 15-20 minuten. Op die tijd ben je trouwens aan die snelheden al gauw 60km verder en heb je dus wel weer de volgende zone waar je eerder aan 180 dan aan 300 doorknalt. Ga op bepaalde reacties af, en dan zijn er nog die denken dan je je 700km van CH naar BE aan 300 gaat afleggen ipv 250 en je dus 20 minuten eerder ter plaatse gaat zijn met een wagen die 300 kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matthi 3.180 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Daaromtrent heb ik nu al 10 verschillende meningen gehad. @@Alexanderr @@Matthi Gele zijn Kurzzeitkennzeichnen die eigenlijk alleen bedoeld zijn voor Duitse inwoners om hun wagen enkel in de zomer in te schrijven bijvoorbeeld (tijdelijke nummerplaten zoals je wel weet). Deze zijn goedkoper en worden daardoor vaak meegegeven met buitenlandse kopers. De wagen moet ook niet gekeurd (TUV) zijn om deze te kunnen bekomen. Rode zijn Zollkennzeichnen. Hiervoor moet het voertuig gekeurd zijn in DE en kosten een stukje meer. Deze zijn legit te gebruiken om een auto in te voeren naar België. Dat heb ik toch ervaren door de jaren heen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Zo is 't. Al lang. Vroeger kon ge hier met gele ook terecht, de apen op de keuring wisten van ni beter. Ondertussen is dat gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.518 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik herinner me de eeuwige (dus verkeerde) posts van kleine joris ( ). En ik herinner me ook een post van (ik dacht) @@Alexanderr die wat anders beweerde... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik denk dat ik het vroeger ook nog door elkaar heb geslagen, zalle. Geel of rood, pffff, wtf: geeft mij een plak waarmee dak naar belgiek mag knallen, mof! Mijnen dikken eind vorig jaar was ook met rode. En 't is 't enige wat nog toegelaten wordt nu in België, met de gele geraakt ge de keuring niet binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.092 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik heb al vodden gehad met de pelitsie met zo een gele plaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Ja, sinds de rooie 't weer voor 't zeggen hebben moeten 't rooie platen zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.518 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Minder dan 6000km is zowel in DE als in BE BTW te dokken. Deze snap ik even niet? In de EU verplicht worden 2x btw te betalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.