Ga naar inhoud

Vmax only: sub 40-50K


Lefty

Aanbevolen berichten

Geen idee of er vmax op zit maar mijn 550i tikt op de teller toch vlotjes 250 aan, als cruiser kan ik me geen betere kar wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als de wagen al 2j is ingeschreven?

  

Behoudens vergissing is het of minder dan 6 maand of minder dan 6000km.

Garageplaten erop en een lange testrit gaan maken dus.

't Zal wel zijn, enigste gebrek aan dit krel is een te kleine benzinetank, op alle andere gebied is dit een superdaily, al gebruik ik de laatste tijd de CSL terug als daily en dat is ook wel plezant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het 'en' was, niet 'of'. Maar ik ben er ook niet zeker van.

 

Hoe dan ook: tegen dat je zo'n kar uit Duitsland hier hebt, staat er makkelijk een paar 1.000 km meer op. Met die gelbe Kennzeichen mag je overal rijden, dus dan rijd je om via Rome (goeiekuupe sjakooskes veur de madam!) en de Ring (veur de roodoase van de moteur). :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of er vmax op zit maar mijn 550i tikt op de teller toch vlotjes 250 aan, als cruiser kan ik me geen betere kar wensen.

 

Daar kan ik best inkomen. 'k Vind bij ons de 750 ook relaxer om aan hoge snelheden te cruisen (motor maakt minder lawaai dan de AMG), maar ik vrees dat ze de ophanging, banden en remmen niet hebben aangepast om nog aan meer dan 250km/u te rijden. Of toch niet veilig en voor lange tijd. Dus even die snelheidsbegrenzer eraf halen, lijkt me geen gigantisch goed idee  :mellow: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

 

So true.

 

 

Ik vrees dat er hier veel in dromenland leven. Waar in Duitsland denk je dat je nog kilometers aan een stuk 300 kan halen? :roll:

 

Waar in Duitsland kan je nog 300 halen zelfs? En als je al eens hier en daar een piek van 300 kan halen, hoe lang kan je als persoon veilig deze snelheid aanhouden voor langere tijd? Ik vrees dat uw "tank" sneller leeg zal zijn dan die van de auto...

 

Zelfs 250 kan je niet meer lang aanhouden tegenwoordig.

 

In de optiek "snel en comfortabel van CH naar BE", heeft Lefty al een wagen die perfect is, en zelfs de onoverwinbare 535d aftroeft. ;)

 

Ik denk dat hij hier met zijn vraag eerder zoekt naar iets waarmee je regelmatig en veilig iedereen in zijn hemd kan zetten tijdens deze nachtelijke rit.

En dat gaat niet makkelijk te vinden zijn nu iedereen zich bijna aan die 250km/u begrenzing begint te houden.

 

 

Waar in Duitsland denk je dat je nog kilometers aan een stuk 300 kan halen?

 

 

Op veel plaatsen, maar natuurlijk niet tussen Aken en Keulen om 16:30 op een vrijdagnamiddag, dat lijkt me nogal wiedes. Maar rij eens 's nachts, de A1, de A3, de A5, de A9, teveel om op te noemen.

Ik vind dat altijd zo'n gelul, net hetzelfde als zeggen dat het in Disneyland veel te druk is als je in een weekend in het hoogseizoen gaat.

 

Het gaat me ook niet om langere tijd snel te rijden, die tijd heb ik al gehad. Maar zolang Vmaxen in Duitsland nog kan wil ik er van kunnen genieten, en ik heb altijd al een zwak gehad voor Vmax. Dat velen dat maar iets idioot vinden kan me gestolen worden, zolang ze maar rechts rijden als ik er aan kom gedonderd. +250 km/h in Deutschland, da's zoiets waarme je mij echt een plezier kan doen. Een paar dagen geleden na een Ringtrip nog achter de CSL van Porker aan 280 (gotta love audi begrenzers) liggen slipstreamen met de A8 op de A1/A4, heerlijk vind ik dat. En dan mag dat van mij best nog wat harder, tot 300-310 zou ik me nog redelijk veilig voelen met dat slagschip. Het voordeel is ook dat je op 1,5 uur van Adenau in Brussel staat. (op een woensdagavond rond 20:00h, dus zelfs niet eens 's nachts).

 

Ik weet ook niet waarom, maar ik ben zo opgegroeid. Naar het zuiden rijden betekende voor mij als kleine jongetje 6u lang in het midden op de achterbank meestaren naar voor/tacho, die ik vlot voorbij de 200 zag gaan eens moeder en zus in dromenland zaten. Slapen in een auto heb ik bij mijn weten nog nooit gedaan. Mijn eerste 5 rijjaren heb ik zowat op de autostrade/autobahn geleefd, reken ca 80.000km per jaar.

 

En ondanks dat de mentaliteit v/d bevolking om zeep is, ondanks de verslechterde rijstijl van de chauffeurs, ondanks de drukte - in Duitsland kan je nog MAKKELIJK een stukje 300 (en meer) rijden.

 

 

Toptip: Ga in Duitsland knallen als het WK/EK voetbal is en Duitsland speelt.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar in Duitsland denk je dat je nog kilometers aan een stuk 300 kan halen?

 

 

Op veel plaatsen, maar natuurlijk niet tussen Aken en Keulen om 16:30 op een vrijdagnamiddag, dat lijkt me nogal wiedes. Maar rij eens 's nachts, de A1, de A3, de A5, de A9, teveel om op te noemen.

Ik vind dat altijd zo'n gelul, net hetzelfde als zeggen dat het in Disneyland veel te druk is als je in een weekend in het hoogseizoen gaat.

 

Het gaat me ook niet om langere tijd snel te rijden, die tijd heb ik al gehad. Maar zolang Vmaxen in Duitsland nog kan wil ik er van kunnen genieten, en ik heb altijd al een zwak gehad voor Vmax. Dat velen dat maar iets idioot vinden kan me gestolen worden, zolang ze maar rechts rijden als ik er aan kom gedonderd. +250 km/h in Deutschland, da's zoiets waarme je mij echt een plezier kan doen. Een paar dagen geleden na een Ringtrip nog achter de CSL van Porker aan 280 (gotta love audi begrenzers) liggen slipstreamen met de A8 op de A1/A4, heerlijk vind ik dat. En dan mag dat van mij best nog wat harder, tot 300-310 zou ik me nog redelijk veilig voelen met dat slagschip. Het voordeel is ook dat je op 1,5 uur van Adenau in Brussel staat. (op een woensdagavond rond 20:00h, dus zelfs niet eens 's nachts).

 

Ik weet ook niet waarom, maar ik ben zo opgegroeid. Naar het zuiden rijden betekende voor mij als kleine jongetje 6u lang in het midden op de achterbank meestaren naar voor/tacho, die ik vlot voorbij de 200 zag gaan eens moeder en zus in dromenland zaten. Slapen in een auto heb ik bij mijn weten nog nooit gedaan. Mijn eerste 5 rijjaren heb ik zowat op de autostrade/autobahn geleefd, reken ca 80.000km per jaar.

 

En ondanks dat de mentaliteit v/d bevolking om zeep is, ondanks de verslechterde rijstijl van de chauffeurs, ondanks de drukte - in Duitsland kan je nog MAKKELIJK een stukje 300 (en meer) rijden.

 

 

Toptip: Ga in Duitsland knallen als het WK/EK voetbal is en Duitsland speelt.

 

Ik ben het helemaal met u eens in deze stelling (incluis vanachter in de auto als kleine gast naar de tacho kijken ;) ).

 

Wanneer ik het had over "lange tijd 300 rijden", dan heb ik het over "300 rijden op dezelfde manier waarop je 180 aanhoudt", i.e. enkele honderden kms.

 

Als ik door Duitsland rij, dan merk ik dat ik realistisch op lege wegen tussen 200 en 220-230 ga aanhouden met regelmatig eens een "piek". Als je dan een auto hebt die een piek kan halen van 300 ipv 250 en dat nog met gemak doet ook, fantastisch. En jawel, dan ga je wel eens een tijdje "spelen" met een gast met een Porsche. Maar dat is dan doorgaans een tijdje "spelen", i.e. 15-20 minuten. Op die tijd ben je trouwens aan die snelheden al gauw 60km verder en heb je dus wel weer de volgende zone waar je eerder aan 180 dan aan 300 doorknalt.

 

Ga op bepaalde reacties af, en dan zijn er nog die denken dan je je 700km van CH naar BE aan 300 gaat afleggen ipv 250 en je dus 20 minuten eerder ter plaatse gaat zijn met een wagen die 300 kan. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daaromtrent heb ik nu al 10 verschillende meningen gehad.

@@Alexanderr

@@Matthi

 

Gele zijn Kurzzeitkennzeichnen die eigenlijk alleen bedoeld zijn voor Duitse inwoners om hun wagen enkel in de zomer in te schrijven bijvoorbeeld (tijdelijke nummerplaten zoals je wel weet). Deze zijn goedkoper en worden daardoor vaak meegegeven met buitenlandse kopers. De wagen moet ook niet gekeurd (TUV) zijn om deze te kunnen bekomen.

 

Rode zijn Zollkennzeichnen. Hiervoor moet het voertuig gekeurd zijn in DE en kosten een stukje meer. Deze zijn legit te gebruiken om een auto in te voeren naar België.

Dat heb ik toch ervaren door de jaren heen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is 't. Al lang. Vroeger kon ge hier met gele ook terecht, de apen op de keuring wisten van ni beter. Ondertussen is dat gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het vroeger ook nog door elkaar heb geslagen, zalle.

Geel of rood, pffff, wtf: geeft mij een plak waarmee dak naar belgiek mag knallen, mof!

 

Mijnen dikken eind vorig jaar was ook met rode. En 't is 't enige wat nog toegelaten wordt nu in België, met de gele geraakt ge de keuring niet binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid