Ga naar inhoud

Vmax only: sub 40-50K


Lefty

Aanbevolen berichten

Zwaar fan van een Continental FS, maar ik denk dat dat qua onderhoud en stukken echt geschift moet zijn.

En dat past ook niet echt bij Corre, meen ik?

E63 is heel erg knap, en lijkt me wel iets te zijn waar hij tevreden mee zou kunnen zijn. Heeft hij toch een tijd geleden nog naar gezocht, niet? Langs Brabus gaan en daar moet sowieso nog een pak meer uit te halen zijn.

B7 biturbo (hoe kan het ook anders) kan je in DE wel sub € 60k vinden, in CH ligt dat wat moeilijker.

312km/h v-max, en dat zijn -zoals bij Alpina vaak- conservatieve waarden...

 

Conclusie: RS6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E60/E61 M5

 

Limiter eraf en dat loop 330 op teller.

 

Hou je ook gemakkelijk 20-25k budget over voor:

 

* nieuwe koppelingen

* nieuwe versnellingsbakken

* nieuwe motor

* véél naft

* mogelijks véél banden

 

-_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werd ergens iets over betrouwbaar gezegd. :D  Die dingen zijn dat toch niet? (uitzonderingen bevestigen de regel)

 

Plus: als je een hyperspeed-train zoekt met comfort, dan denk ik meteen aan een AMG en net niét aan een E60 M5, da's een karaktergestoorde fitnessrakker met veel te hoog testosteron, die net toevallig een maatpakje draagt ... zie ik niet zo als Autobahn-stormer (maar ik heb er dan ook bitter weinig ervaring mee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werd ergens iets over betrouwbaar gezegd. :D  Die dingen zijn dat toch niet? (uitzonderingen bevestigen de regel)

 

Plus: als je een hyperspeed-train zoekt met comfort, dan denk ik meteen aan een AMG en net niét aan een E60 M5, da's een karaktergestoorde fitnessrakker met veel te hoog testosteron, die net toevallig een maatpakje draagt ... zie ik niet zo als Autobahn-stormer (maar ik heb er dan ook bitter weinig ervaring mee)

 

Die betrouwbaarheid wordt gerechtvaardigd door de substantieel lagere aankoopprijs (+ neem een goede bijstandsverzekering incl. vervangwagen) :D

Voor de rest is dat écht wel een schitterend wapen om éénder wat mee uit te steken, en ik meen dat dat qua comfort nog wel meevalt en dat je toch niet geradbraakt uitstapt na pakweg 600km...?

 

Dat een AMG beter zal scoren inzake comfort staat evenwel als een paal boven water :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comfort ja da's wel ok, maar ik zie als comfort ook hoe een motor zo effortless mogelijk naar vmax gaat, als vanzelf. 't karakter van dat ding vind ik zo compleet geschift (lekker) dat ik dat moeilijk kan rijmen met comfort. Ook al zit je prinsheerlijk en heb je ruimte zat en zo.

 

't Zijn zalige kisten, zonder twijfel. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

All kidding aside kan je eigenlijk wel moeilijk om een F10/F11 535 heen...

 

Blijken intussen héél degelijke en betrouwbare blokken te zijn (de 313pk's tenminste) en dat doet ook geen moeite tot 230 hoor...

 

Geen idee echter indien je daar de limiter af kan halen...?

 

Maar dan is die A8 4.2 eigenlijk al minstens even goed momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er ergens vmax cijfers te vinden van gedelimiteerde (en mogelijks getunede) Q7 V12 TDI's?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overlaatst een weekend met de Q7 V12 gereden, haalde best vlot  260 voor zo'n groot bakbeest en dan kroop ie verder naar 280 ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

All kidding aside kan je eigenlijk wel moeilijk om een F10/F11 535 heen...

 

Blijken intussen héél degelijke en betrouwbare blokken te zijn (de 313pk's tenminste) en dat doet ook geen moeite tot 230 hoor...

 

 

230 is wel degelijk een snelheid die Leftlane eens wil meemaken  :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 320d efficientdynamics van 2007 deed al 230 op de teller... Ik mag hopen dat iets van BMW dat eindigt op 35d wat meer peper heeft.

 

Zonder moeite tot 230

 

Ik heb er al mee in de limiter gezeten ook hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk binnen budget, nog tunebaar tegen 'aanvaardbare' prijs waardoor 'ie toch redelijk gezwind voorbij de 300 kmh geraakt, mogelijks te klein voor jouw lengte, geen idee hoe het met de langeduurkwaliteit van die motor gesteld is, geen idee of die auto je wat doet:  klik

 

wel een stukje minder kilometers voor dezelfde prijs als je die aandrijving in een gewone body wil klik

 

En jij als notoire doe-het-zelver stelt mogelijks een pay&collect exemplaar op prijs: klik -> check power/torque figures, ding loopt 340. Genoeg?

 

Ook duidelijk binnen budget, zeker tunebaar zodat 'ie een heel eind voorbij de 300 kmh geraakt, zeker voldoende groot voor jouw lengte, bijzonder comfortabel en belachelijk goeie kilometervreter, veel goedkoper dan AMG-modellen, eindelijk eens een V12 in je garage: klik

 

Of toch meteen the real deal, nog net binnen budget: klik

 

Terug een CLS, pakje recenter en oem AMG kitje erop die je gezwind voorbij de 300 kmh brengt: klik

 

 

 

Eigenlijk moet je een W221 S65AMG halen, 'k denk dat dat jouw ideale kar moet zijn. :D  Maar 'k denk dat die met aanvaardbare kilometerstand niet te vinden zijn onder de 60k CHF...

 

grappig hoe jij als bmw liefhebber en kenner een post vol mercedessen aanhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grappig hoe jij als bmw liefhebber en kenner een post vol mercedessen aanhaalt.

Hij had het ook over betrouwbaarheid, hé ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk als BMW-rijder ook dat als je doel is om loeihard op de autobahn te rijden, de hele AMG reeks interessanter is dan een M doos.

Grappig. Als AMG rijder, verkies ik de 7 om over de snelwegen te stormen. Hij is minder luidruchtig en minder nerveus dan de S63.

Dat gezegd zijnde, misschien dat hij met 525pk ipv 367 ook nerveuzer zou reageren.

De M5 ben ik geen fan van. Nog niet de huidige gereden, maar de E60 was geen aangename en coherente reiswagen. Het was een bom testosteron die gevangen zat in een te lomp lijf. Wegligging en remmen stonden niet op de hoogte van het vermogen en de versnellingsbak was een ramp. Parkinson is het enige woord dat ik er kon bedenken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat de onderhoudsprijzen en part costs zijn (ik zou vermoeden dat dat niet echt mee valt), 't spel is 10 jaar oud en een hoog verbruik mag niet meteen op je blacklist staan, maar ... als het snel (300+ sans effort) moet gaan in alle comfort lijkt me zoiets toch een goeie kanshebber?

 

Mogelijks een (veel) charmanter imago dan bovenstaande (mocht imago al een punt van bezorgdheid zijn), zelfde aandrijving, ruimte voor de vrouwen in rear cabin: klik. 'k Vraag me dan wel af of die voldoende anders is dan je A8 nu (uiteraard whole other ballgame qua motorisatie)

 

Of doe eens zot and scare yourself shitless elke keer je op 't gaspedaal duwt. :D

Wat minder extreem maar even holiday-like: klik. Wouldn't that be nice? En eens géén Europees limo-spul (dat heb je al), maar 'es iets echt helemaal anders.

 

En eigenlijk kan je bijna onder een RS6 uit. Eentje meteen Leftlane-prepped net binnen budget: klik. Rond de 650pk, dat moet met de vingers in de neus 330 lopen. Make a whole! Petrol barrel coming through!

 

Wat met zoiets? Lijkt me ook wel passen. Al weet ik dat je eigenlijk meteen veel liever dit wil, dan (maar boven budget; plus de mk.II is duidelijk beter/veiliger maar dit blijft toch 't echte werk vergeleken met een turbo).

IMO is een RS6 V10 de enige uitweg als je effortless, betrouwbaar +300 wil knallen, en nog stijlvol onderweg wenst te zijn!

 

Dat moet het worden!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mss een Fostla Q7. Maar weet niet of dat een betrouwbare firma is:D

 

600pk en 1150 Nm

 

audi-q7-v12-tdi-by-f-7_600x0w.jpg

Ja maar zo'n cijfers vind je bij de vleet. In dit topic zijn vmax-cijfers van tel, denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid