Ga naar inhoud

Vmax only: sub 40-50K


Lefty

Aanbevolen berichten

 

Deze snap ik even niet? In de EU verplicht worden 2x btw te betalen? :huh:

 

 

 

Idd, dat klopt niet. Dat is netto betalen in DE en in België de BTW dokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbeeldje van onlangs, een X1 die privaat werd ingeschreven in Duitsland, is van 06/2013 en heeft 2,358 km. Als je die als belg koopt als prive wagen met je vennootschap ( dus btw niet aftrekbaar) mag je er in belgie nog 21% gaan aftikken aan het douanekantoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, dat klopt niet. Dat is netto betalen in DE en in België de BTW dokken.

 

Als hij nieuw, en niet ingeschreven is klopt dat inderdaad. Dan koop je hem netto, en betaal je bij invoer in België

Voor auto's die al eens zijn ingeschreven(jonger dan 6 maand en minder dan 6k op de teller) is het 2 maal te dokken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja op die manier. Maar je moet zien dat je dan een btw-wagen koopt he.

 

Ik dacht dat het voor prive personen ook telt, maar moet het morgen eens controleren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het voor prive personen ook telt, maar moet het morgen eens controleren... 

 

Dan moet je via een firma kopen he, ikzegmaarwat, Extravaganza Motors ofzo :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Als de ketel EN jonger dan 6 mnd ingeschreven werd voor t eerst EN minder dan 6k KMS heeft.

 

 

?

 

 
"Nieuwe auto "

Op basis van de btw-wetgeving wordt een auto als nieuw beschouwd als de levering binnen de 6 maanden na de eerste ingebruikname plaatsvindt OF als de auto maximum 6.000 km heeft afgelegd op het tijdstip van de levering.

 

 

 

 
"Niet-nieuwe auto"

Op basis van de btw-wetgeving wordt een auto als niet-nieuw beschouwd als de levering meer dan 6 maanden na de eerste ingebruikname plaatsvindt EN als de auto meer dan 6.000 km heeft afgelegd op het tijdstip van de levering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie is een wagen nieuw als hij minder dan 6k km heeft dacht ik, dan word je toevallige belastingplichtige als je hem verkoopt zodat hij btw-schoon naar het buitenland vertrekt

 

volgens mij heeft het daar iets mee te maken

 

we kunnen natuurlijk googlen, maar liever niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je via een firma kopen he, ikzegmaarwat, Extravaganza Motors ofzo :D

 

Dat is een gedacht  :D ! Kijk het morgen eens na, hebben het onlangs voorgehad met die X1, en een SQ5, die allebei jonger dan 6 maanden waren ingeschreven... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie is een wagen nieuw als hij minder dan 6k km heeft dacht ik, dan word je toevallige belastingplichtige als je hem verkoopt zodat hij btw-schoon naar het buitenland vertrekt

 

volgens mij heeft het daar iets mee te maken

 

we kunnen natuurlijk googlen, maar liever niet

 

Ja, je kan voor 1 dag een btw nummer aanvragen, of btw plichtige worden, zodat je hem inderdaad netto kan verkopen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kan voor 1 dag een btw nummer aanvragen, of btw plichtige worden, zodat je hem inderdaad netto kan verkopen... 

eigenlijk moet jij dat weten voor je werk he makker

 

ik stel voor dat je het opzoekt en zodra het duidelijk is, je het ons even komt uitleggen

 

je baas gaat fier zijn

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

je gaat akkoord met mijn voorstel zie ik, mooi

 

anderzijds, als ik zo een lekker wijf had als die van jou zou het mij ook allemaal prima zijn

 

dank je ward uit elen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind ze ook een lekker wijf, no problem ! 

 

On topic, gisteren nog eens een toer gedaan met een 997 MkI Turbo, heerlijke kar !! En onder de 50k, zeker bang for the buck !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die 2 x BTW, da's toch (de facto) lulkoek? Als je zo'n batje doet ginds en 't is bij een particulier (die jou "bruto" verkoopt), dan weet je toch dat je die kar nog een paar maanden in je garage moet zetten tot 'ie 6 maanden is? Ik heb mijn ouders dat geregeld weten doen, ikzelf al 1 keer. Ja, true, je nieuwe kar zit daar dan te zitten, maar als je dat 21% op zo'n bedrag scheelt ... dan is de keuze snel gemaakt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat nu ook weer niet, maar ik zou de E9x M3 nou ook niet adviseren aan Leftlane binnen de opzet van dit topic. Al is dat wel een fantastische auto/motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk binnen budget, nog tunebaar tegen 'aanvaardbare' prijs waardoor 'ie toch redelijk gezwind voorbij de 300 kmh geraakt, mogelijks te klein voor jouw lengte, geen idee hoe het met de langeduurkwaliteit van die motor gesteld is, geen idee of die auto je wat doet:  klik

 

wel een stukje minder kilometers voor dezelfde prijs als je die aandrijving in een gewone body wil klik

 

En jij als notoire doe-het-zelver stelt mogelijks een pay&collect exemplaar op prijs: klik -> check power/torque figures, ding loopt 340. Genoeg?

 

Ook duidelijk binnen budget, zeker tunebaar zodat 'ie een heel eind voorbij de 300 kmh geraakt, zeker voldoende groot voor jouw lengte, bijzonder comfortabel en belachelijk goeie kilometervreter, veel goedkoper dan AMG-modellen, eindelijk eens een V12 in je garage: klik

 

Of toch meteen the real deal, nog net binnen budget: klik

 

Terug een CLS, pakje recenter en oem AMG kitje erop die je gezwind voorbij de 300 kmh brengt: klik

 

 

 

Eigenlijk moet je een W221 S65AMG halen, 'k denk dat dat jouw ideale kar moet zijn. :D  Maar 'k denk dat die met aanvaardbare kilometerstand niet te vinden zijn onder de 60k CHF...

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat de onderhoudsprijzen en part costs zijn (ik zou vermoeden dat dat niet echt mee valt), 't spel is 10 jaar oud en een hoog verbruik mag niet meteen op je blacklist staan, maar ... als het snel (300+ sans effort) moet gaan in alle comfort lijkt me zoiets toch een goeie kanshebber?

 

Mogelijks een (veel) charmanter imago dan bovenstaande (mocht imago al een punt van bezorgdheid zijn), zelfde aandrijving, ruimte voor de vrouwen in rear cabin: klik. 'k Vraag me dan wel af of die voldoende anders is dan je A8 nu (uiteraard whole other ballgame qua motorisatie)

 

Of doe eens zot and scare yourself shitless elke keer je op 't gaspedaal duwt. :D

Wat minder extreem maar even holiday-like: klik. Wouldn't that be nice? En eens géén Europees limo-spul (dat heb je al), maar 'es iets echt helemaal anders.

 

En eigenlijk kan je bijna onder een RS6 uit. Eentje meteen Leftlane-prepped net binnen budget: klik. Rond de 650pk, dat moet met de vingers in de neus 330 lopen. Make a whole! Petrol barrel coming through!

 

Wat met zoiets? Lijkt me ook wel passen. Al weet ik dat je eigenlijk meteen veel liever dit wil, dan (maar boven budget; plus de mk.II is duidelijk beter/veiliger maar dit blijft toch 't echte werk vergeleken met een turbo).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een S AMG is perfect. Maar als je aan 300 regelmatig DE door wil, wil ik niet weten hoeveel u dat gaat kosten in REMMEN ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid