Ga naar inhoud

Rally Nieuws

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja vent. Je zou voor minder naar de rally gaan kijken.

5a31c2c6e76ae_DeborahGhys3.jpg.bcfe3973ed58fe9dc2f3b39346ead185.jpg

Geplaatst:

Kweet niet of je IG hebt, maar tis een aanrader om te volgen iig. 

Geplaatst:
1 hour ago, ICM said:

ja vent. Je zou voor minder naar de rally gaan kijken.

5a31c2c6e76ae_DeborahGhys3.jpg.bcfe3973ed58fe9dc2f3b39346ead185.jpg

Dit is blijkbaar de vorige? :D

TEc62qVs_400x400.jpg

Geplaatst:
1 uur geleden, Challazer zei:

Kweet niet of je IG hebt, maar tis een aanrader om te volgen iig. 

Je zou dan beter de link delen ? 

Geplaatst:
3 uren geleden, The Swede zei:

Als ge een beetje neust, gaat ge daar nog een nest artikels in vinden die ik geschreven heb. 

En zelf eentje van mij...

33 minuten geleden, dragonfly zei:

Je zou dan beter de link delen ? 

Great minds think...

Geplaatst:

Hoe noemt dat bezeke?

Geplaatst:

Followed by Andreas Mikkelsen. :lolz: 

Die is er ook altijd overal bij. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, The Swede zei:

Hij zal ze gisteren betrapt hebben dat ze van Gilsoul een beurt kreeg voor hare verjaardag waarschijnlijk... 

Kan ook om centen draaien hé. Als ik correct ben werd Gilsoul betaald door Neuville?

Geplaatst:

Gilsoul zal evengoed betaald worden door Hyundai.

Maar volgens een tweet zou het de beslissing zijn geweest van Neuville..

Mogelijk weten we binnenkort wel wat meer.

Geplaatst:
5 minuten geleden, mrbbs zei:

Gilsoul zal evengoed betaald worden door Hyundai.

Ben ik nog niet zeker

https://nicolasgilsoul.be/how-it-all-began/

So finally for Nico he has reached the WRC. After years of grating as a co-driver on National and European events he had reached the top level of the sport. In 2013 they got the call from M-Sport to join the main team – it was high profile and their talent had brought them to this moment. But there was a catch…

“I remember in 2013 when we got the drive with M-Sport I went to my parents and said ‘OK, I have good news and bad news – the good news is we have a manufacturer drive with a full program for the season. But the bad news is there is no salary for us’. 

Geplaatst:

Ik blijf zijn madam interessanter vinden dan zijn co :P

Ongelofelijk dat die 32 is ?

Geplaatst:
2 uren geleden, mrbbs zei:

https://dirtfish.com/rally/wrc/gilsouls-exit-big-shock-for-hyundai-on-eve-of-season/

DirtFish sources have confirmed the decision to stop was Gilsoul’s after he was unable to find contractual agreement with the Alzenau-based squad.

vs

image.png.0538ba57b51fbf970f62e45b63406dbc.png

Money dus omdat Neuville hem moet betalen

DirtFish sources have confirmed the decision to stop was Gilsoul’s after he was unable to find contractual agreement with Neuville.

Geplaatst:

Eh? Is dat de norm op dat niveau niet betaald worden?

Geplaatst:
13 hours ago, Le Capri Mauve said:

Eh? Is dat de norm op dat niveau niet betaald worden?

Jein. Dat verschilt vaak. 

Als er door het team (Hyundai of Toyota als bedrijf dus) niet betaald wordt, is het meestal geen van beiden in de crew die betaald worden. Het is wel zo dat die dan meestal wel een inkomen hebben van hun eigen sponsor (of familie). Dit gebeurt redelijk vaak.

Ik heb ook al regelmatig gehoord dat de piloot de co-piloot zijn salaris betaalt. Op zich vind ik het zo uitdrukken niet echt fair. Het komt er eigenlijk op neer dat Hyundai een budget geeft aan een “rijder” die ze binnen halen, en dan moet “team Neuville” maar zijn plan moet trekken hoe dat over de 2 mannen wordt verdeeld. 
Gezien de rijder echter in de belangrijkste positie zit, heeft hij wel de sterkste onderhandelingspositie want als zijn co vertrekt gaat Hyundai niet zeggen “we trekken het budget in”. Gaat hij weg, dan verdwijnt dat budget wel. 

Zelf kan ik niet geloven dat Neuville voor wat centen alleen de samenwerking zo plots stopzette. Het salarisverschil tussen Gilsoul en de nieuwe zou al ERG groot moeten zijn om net voor het seizoen dergelijke riskante verandering te doen. ?

Bovendien, indien het om centen gaat, dan gooi je niet direct iemand buiten, maar maak je hem eerst een voorstel dat die persoon waarschijnlijk niet aanvaardt en zou je eerder een bericht van Gilsoul verwacht hebben dat hij zich niet kon vinden in de huidige voorwaarden. 

(Optie 3 is dat Neuville er minder bij nadenkt dan wij en wél een impulsieve of minder slimme beslissing nam).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Misschien was Gilsoul een slechte financiele verdeling beu en zette hij Neuville voor het blok door betere voorwaarden te eisen. Dan is een breuk niet ongewoon.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
6 hours ago, Le Capri Mauve said:

Misschien was Gilsoul een slechte financiele verdeling beu en zette hij Neuville voor het blok door betere voorwaarden te eisen. Dan is een breuk niet ongewoon.

Mogelijks, maar dan krijg je meestal geen “ge ligt buiten!” Maar een “bon, dan ga ik iets nieuws proberen”. 
Mij gedacht zat er een haar in de boter. 

Geplaatst:

Dat was blijkbaar al langer zo, dat hun samenwerking “stroef” verliep.

Geplaatst:

Ik blijf ook wel ergens geloven dat Neuville een moeilijk ventje is.
Ik las eens een interview in Speed en zag eens een reportage op de RTBF (?) over hem en hij kwam daar niet meteen sympathiek over.

Denk niet dat de split er komt door het financiële, want de split tussen die twee lijkt me er daar voor te abrupt gekomen te zijn.

Geplaatst:
3 hours ago, Maxime S said:

Ik blijf ook wel ergens geloven dat Neuville een moeilijk ventje is.
Ik las eens een interview in Speed en zag eens een reportage op de RTBF (?) over hem en hij kwam daar niet meteen sympathiek over.

Denk niet dat de split er komt door het financiële, want de split tussen die twee lijkt me er daar voor te abrupt gekomen te zijn.

Ik denk niet dat er veel gemakkelijke tussen zitten in het WRC.. Tanak en Ogier zijn volgens mij niet beter.

Geplaatst:
4 minutes ago, mrbbs said:

Ik denk niet dat er veel gemakkelijke tussen zitten in het WRC.. Tanak en Ogier zijn volgens mij niet beter.

Tänak of Ogier heb ik nooit zelf ontmoet. Maar als de de anderen ziet zoals Lappi, Sordo, Mikkelsen en Neuville, dan zijn dan allemaal sympathieke gasten als je ze tegenkomt op een event of feest. Neuville is op zich een vriendelijke gast om d'r nen babbel mee te doen, alleen vrees ik dat hij wat "excentriek" in zijn karakter is. Hij doet zich ook graag wat als "ster" (of als haantje) voor terwijl de andere mannen liever uit de aandacht blijven. 

Het feit dat hij nu voor een erg jonge co gaat, doet me ook vermoeden dat het niet aan de kwaliteiten van Gilsoul lag, maar wel dat hij iemand wou die zijn mening volgt.

Vroeger zaten er in het WRC veel lolliger gasten, vond ik. Er was de ganse Finse bende (Vatanen, Kankunnen, Mäkinen, Grönholm, Latvala) die echt down to earth waren. (Enige uitzondering was Markku Alèn). De McRaekes, Solberg en Meeke waren al even sympathiek. Bij de Fransen zaten wel een paar divas (Delecour, Saby,...). Maar zelfs Loeb is eigenlijk ne redelijk simpele gast (nogal verlegen wel, vandaar niet de man die ge gemakkelijk op een after rally party tegenkomt).

Geplaatst:

Je kan hier speculeren wat je wilt, tenzij je iemand kent die dagelijks in het team samenwerkt met die gasten kan je geen uitspraken doen over zo een zaken.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid