Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

2 hours ago, ir_fuel said:

Je kan hier speculeren wat je wilt, tenzij je iemand kent die dagelijks in het team samenwerkt met die gasten kan je geen uitspraken doen over zo een zaken.

 

Klopt helemaal.

De rallywereld is gelukkig klein genoeg dat er zeker over pot en pint éne es uit de biecht gaat klappen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren een interview gezien met Neuville over de scheiding met Gilsoul. Hij was heel verveeld met de vragen omtrent de redenen en kwam niet uit zijn woorden. Conclusie: het gaat over centen.
Kan gebeuren maar is een beetje stom dat ze die discussie niet hebben na de laatste rally van vorig seizoen. Nu is het voor beiden een ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat is er in elk geval naar. Als hij zo doorgaat hebt ge geen chrono maar een kalender nodig om zijn achterstand te meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Het resultaat is er in elk geval naar. Als hij zo doorgaat hebt ge geen chrono maar een kalender nodig om zijn achterstand te meten.

Ik vind dat precies zo slecht nog niet voor een eerste keer samen te rijden? Tis niet dat ze veel samen getraind hebben e. 

Andere belgen doen het ook niet slecht precies. Van Parijs, Vanneste, Verlinde,... 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Challazer said:

Ik vind dat precies zo slecht nog niet voor een eerste keer samen te rijden? Tis niet dat ze veel samen getraind hebben e. 

Andere belgen doen het ook niet slecht precies. Van Parijs, Vanneste, Verlinde,... 

 

Probleem is dat iemand als Neuville het zich niet meer mag permitteren om het “niet zo slecht te doen”. Het wordt tijd dat hij toont dat hij een kampioenschap kan winnen en dan om wat centen kappen met je co, is nu niet het beste idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Challazer said:

Ik vind dat precies zo slecht nog niet voor een eerste keer samen te rijden?

Het is de Fun Cup niet he.

Die mannen hebben enorme druk op hun schouders, en er staan er 10 aan te schuiven om zijn zitje in te nemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Belgische supporters weer op hun best hier! 🥱 
Inderdaad als je derde wordt, kan het nog altijd twee plaatsen beter. Maar hij komt hier verdorie goed uit! 
Vergeet niet dat de Toyota by far de beste machine is momenteel. Dus meer dan behoorlijk prestatie verdikke! Derde worden in één van de moeilijkste rally's van het jaar, met een nieuwe co, in weersomstandigheden die drie dagen op rij totaal verschillend waren... Dat is gewoon goed! 

Ogier is gewoon een grootmeester. Jammer voor Neuville, dat hij telkens tegen hem moet uitkomen.  Maar je kan niks anders dan tonnen respect hebben voor die Ogier, want wat hij hier weer heeft neergezet, heeft hem nooit iemand voorgedaan. Petje af! 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Maxime S said:

Belgische supporters weer op hun best hier! 🥱

Is mijn punt niet.

Probleem is dat het aantal plaatsen alsmaar verkleint, bij pro-teams, en dat er dus een grotere vijver is om uit te vissen. Dan moet je niet afkomen met "cava toch nog", jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuville's prestaties van dit weekend zijn toch van wereld formaat. Ik zie het er niet veel achter doen. Een nieuwe co is echt beginnen vanaf halverwege. De co heeft de taak die minstens evenveel waard zijn als je ogen. Hij vertelt niet alleen als het naar links of naar rechts gaat, de beschrijving van bocht, eventuele valkuilen, maar geeft ook het ritme aan en kan zijn accenten geven als hij bv voelt dat zijn piloot bv goed bezig is. Maar omgekeerd is dat evengoed het geval, als hij voelt dat de piloot er over gaat zal hij ook ingrijpen. En als je kersverse co je debuut mag maken in de moeilijkste rally van het jaar dan is dat gene kado. Al zeker niet er heel veel druk op staat, Neuville strijdt immers mee voor de titel en doet dat elk jaar opnieuw.  En het is volkomen begrijpelijk dat Martijn op de eerste proef gisteren het even kwijt was, er waren immers veel gravel note notities die hij moest meenemen: ik voelde met hem mee als ik onboards bekeek. Maar daarna heeft hij zichzelf maar mooi herpakt. Chapeau. Benieuwd of de samenwerking stand gaat houden, want naast co zijn en professioneel goed je werk doen moet je ook daarnaast goed overeenkomen. Op een rally week zit je makkelijk 50u samen in een auto.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor wie een WRC plus abonnement heeft. Ga die onboards zien, waaaaaanzinnig! Ongelooflijk hoe hard die mannen gaan in omstandigheden waar je voor geen meter weet wanneer je grip hebt of niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

I'm with @mrbbs en @Maxime S

Derde in de omstandigheden met een nieuwe co die 2 dagen op voorhand wist dat hij mee moest, chapeau. Gisteren de powerstage nog gekeken, dat is waanzinnig. Aan die snelheden, met zo'n afgronden er naast en dan heel de tijd ijs/geen ijs en het bijhorende grip/geen grip. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb trouwens ook genoten van het commentaar van Mads Ostberg. Ik vond die altijd klagen in zijn rally auto, maar als commentator gaf hij wel heel goede feedback en inside knowledge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren toertje meegedaan met De Fernemont ( Belgisch kampioen voor degene die hem niet kennen) op Mettet met een Clio Rally 5. 

Leuke ervaring, man kan best aan een stuur draaien. Ketels hebben ook grip voor duusd, kan me dan inbeelden wat een R5 (of Rally 1 zeker tegenwoordig) moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/2/2021 om 13:54, Challazer zei:

Gisteren toertje meegedaan met De Fernemont ( Belgisch kampioen voor degene die hem niet kennen) op Mettet met een Clio Rally 5. 

Leuke ervaring, man kan best aan een stuur draaien. Ketels hebben ook grip voor duusd, kan me dan inbeelden wat een R5 (of Rally 1 zeker tegenwoordig) moet geven.

Kerel kan idd potje rijden.
Heeft me indertijd de kneepjes van het vak leren kennen met de R2 ecoboost. Heel sympa kerel ook!

Ik ben vooral heel benieuwd ook naar de rally 3. Zeker een kanshebber om eens te huren me dunkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/2/2021 om 14:28, mrbbs zei:

Ik had het gehoord dat er een testdag was, waren daar ook wat Alpine A110's hoorde ik. Wat vond je van hun passages?

De A110's waren op een andere dag jammer genoeg. Bij ons waren het juist 2 van die Clio's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nog een. Begint te lijken op een onaangename evolutie naar meer professionalisme: beter worden in winnen maar een overwinning die een stuk minder glans krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Subaru555 zei:

Elena mooi aan de kant geschoven door Prodrive... Ferm na 23 jaar met Loeb samen te werken. 

Heb je zin IG-filmpje gezien. Haalt toch ferm uit! Terecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Maxime S zei:

Heb je zin IG-filmpje gezien. Haalt toch ferm uit! Terecht!

Ja zag ik gisteravond passeren... Je kent niet het ganse verhaal natuurlijk, maar hij heeft voor mij ook wel gelijk. 

Alle druk nu wel bij Loeb als hij volgend jaar de Dakar niet wint..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid