Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Het verschil was zo klein dat ge daar wel heel moeilijk kunt tussenmikken tenzij je team je openlijk helpt door je net voor de finish te laten remmen... en dergelijke teamorders zijn weinig populair. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minimale penalty dat men kan nemen is 10s, dus dit ging enkel gewerkt hebben als Ogier op >10s was gefinished.

Mocht men Sordo toch een penalty hebben gegeven dan zou hij terug gevallen zijn naar P3 en zou Hyundai voor het constructeurs kampioenschap 3 punten minder hebben gehad. Dus dat was geen optie..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, mrbbs said:

Minimale penalty dat men kan nemen is 10s, dus dit ging enkel gewerkt hebben als Ogier op >10s was gefinished.

Mocht men Sordo toch een penalty hebben gegeven dan zou hij terug gevallen zijn naar P3 en zou Hyundai voor het constructeurs kampioenschap 3 punten minder hebben gehad. Dus dat was geen optie..

Hij zou kunnen vertragen hebben net voor de finish. Maar toen McRae (1995) en Kankkunen (1987, om Biasion te laten paseren) deden, kreeg het team doorgaans weinig goeie publiciteit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, The Swede said:

Hij zou kunnen vertragen hebben net voor de finish. Maar toen McRae (1995) en Kankkunen (1987, om Biasion te laten paseren) deden, kreeg het team doorgaans weinig goeie publiciteit. 

Tegenwoordig trekken ze zich daar niks van aan hoor. Ze doen er alles aan om maar het kampioenschap voor constructeurs binnen te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mrbbs said:

Tegenwoordig trekken ze zich daar niks van aan hoor. Ze doen er alles aan om maar het kampioenschap voor constructeurs binnen te halen.

Wel, de vraag ware eerder geweest: Hoe laat je Sordo exact 5.5 seconden extra verliezen? Minder dan 5.1 en het was niet genoeg en meer dan 6s en hij is derde... 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, The Swede said:

Wel, de vraag ware eerder geweest: Hoe laat je Sordo exact 5.5 seconden extra verliezen? Minder dan 5.1 en het was niet genoeg en meer dan 6s en hij is derde... 😕 

Bijna niet mogelijk hé.. of Ogier en Neuville hadden al aan de finish moeten staan voordat Sordo de start had genomen. Dan had het team een richttijd kunnen meegeven, maar dan nog was de marge gewoon te klein om dat risico te nemen.

Hoe dan ook, serieus genoten van de strijd tussen Neuville en Ogier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, mrbbs zei:

Straks dergelijke beelden in WRC Ypres? Doet mij denken aan de winterse autostapjes met de GT86 :)

 

Ik heb mij ooit een keer vastgereden in een modderbaan. Het helde ook en bij elke beweging kwam de gracht dichterbij. Sindsdien weet ik dat men met versleten zomerbanden best de modder mijdt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, is dus bevestigd dat Evans en Ogier zullen participeren [emoji15]

 

Schijnt dat er nog een andere prutser zal tussen rijden ook [emoji87]

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 4
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, B3noît zei:

Schijnt dat er nog een andere prutser zal tussen rijden ook emoji87.png

Touristenfahrt met een EVO X van Heuvel Motorsport, ik hoorde 't ook.... :fp:

 

 

 

:P graptje é Benoit, succes gewenst alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, B3noît zei:

 

 

Schijnt dat er nog een andere prutser zal tussen rijden ook emoji87.png

 

 

Hopelijk niet te veel off-tracks (1X) 😁

Veel succes in alle geval en enjoy!!!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Vanni zei:

Touristenfahrt met een EVO X van Heuvel Motorsport, ik hoorde 't ook.... :fp:

 

 

 

:P graptje é Benoit, succes gewenst alvast!

Hehe zo ziet de organisatie het voor de moment heb ik de indruk...
Gisterenavond de deelnemerslijst online gepost en ik heb zowaar m'n laagste startnummer ooit verkregen, en dit met de snelste wagen die ik al ga gereden hebben...

92ste op 140 deelnemers. Een toyota yaris en 208 R2 voor me, een astra achter me. Met alle respect voor hen, maar toch wel bizar met een R4 wagen.
Maar goed, ik ga er me niet te druk in maken en vooral eens wat voorbereidingen moeten treffen dit weekend. Gezien de drukte misschien niet het ideale moment om zoiets te doen. Echter is de goesting wel groot!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dan dat diegene die voor jou start plots in de weg rijdt als je veel sneller bent? 
Hoe wordt dat startnummer bepaald? 
Klopt. En als je mal chance hebt is dat voor een heel eind als dat een smal stuk weg is of de piloot voor je je niet opmerkt.

Vorig jaar in beide rallies waarin ik deel nam voor gehad
hier op het einde van filmpje op eerste kp zondag 6u Kortrijk



En in omloop ook



alhoewel die vrij vlot plaats maakt verlies je daar toch veel van hetgeen je opbouwde, want het komt soms op halve seconden aan.
Ogier? Evans? [emoji14]
Hehe die rijden inderdaad ook voor ja (al zal dat een heel stuk zijn [emoji28])
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid