Maxime S 2.174 Geplaatst: 20 juni 2023 Delen Geplaatst: 20 juni 2023 Weer hoogdagen in de autosport ! Ypres Rally deze week. Voor de derde keer op rij staan we aan de start. Dit jaar opnieuw met de Skoda, net zoals vorig jaar! We starten met nummer 31. Wie komt kijken? 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
saabi 3.280 Geplaatst: 20 juni 2023 Delen Geplaatst: 20 juni 2023 Ik zak misschien wel af! Veel succes alvast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 21 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2023 Succes! Kom niet af wel gezien de elders gepubliceerde prioriteiten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.484 Geplaatst: 21 juni 2023 Delen Geplaatst: 21 juni 2023 Ik ben er gans t weekend! Good luck Maxime! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 22 juni 2023 Delen Geplaatst: 22 juni 2023 succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 188 Geplaatst: 23 juni 2023 Delen Geplaatst: 23 juni 2023 Neuville weer out in de Safari rally blijkbaar 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.346 Geplaatst: 23 juni 2023 Delen Geplaatst: 23 juni 2023 @Maxime S wat is de beste dag om te komen zien, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 23 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2023 2 uren geleden, Polygoon zei: @Maxime S wat is de beste dag om te komen zien, Ha morgen, want da’s de enige volledige dag Ooit al naar Ieper weesten kijken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.346 Geplaatst: 24 juni 2023 Delen Geplaatst: 24 juni 2023 14 uren geleden, The Swede zei: Ooit al naar Ieper weesten kijken? Nee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 24 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2023 Den soete heeft de eindmeet niet gehaald? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maju 34 Geplaatst: 25 juni 2023 Delen Geplaatst: 25 juni 2023 11 uren geleden, The Swede zei: Den soete heeft de eindmeet niet gehaald? 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 25 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2023 Eww. da’s minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Maxime S 2.174 Geplaatst: 26 juni 2023 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Inderdaad... Rally is niet helemaal verlopen hoe we het gewenst hadden. Ik werd verrast door een enorme hoeveelheid grind in een bocht en zat niet genoeg in de coupure. Eenmaal je op dat grind komt, weet je dat je geen kans meer maakt. Als er dan een diepe gracht naast de baan is... is't over & out. Heel jammer, ik was bijzonder hard ontgoocheld (en nog altijd). We hadden die zaterdag net het goede ritme te pakken en ik had mijn mindset wat veranderd voor het verder verloop van de wedstrijd... en net dan gebeurt het. We waren niet aan het pushen, geen risico's aan het nemen en die bocht had ik bij de eerste doortocht nog laten aanpassen... en dan nog gebeurt het. Echt balen! De bandenkeuze was een rode draad doorheen het hele weekend, voor alle piloten! Als deelnemer van het BK ben je verplicht met Pirelli te rijden en die zijn niet bepaald geliefd (en dan druk ik mij nog zacht uit!). Niet voor niets dat een Davy Vanneste bijvoorbeeld onder Ierse vlag reed (als deelnemer van het Brits kampioenschap, dat Ieper ook op zijn kalender heeft) om met Michelins te kunnen rijden. Door de extreem hoge temperaturen, werden we vrijdag de baan opgestuurd met de harde compound (Pirelli RA5) voor de eerste lus van 4 proeven. Maar dat werkte niet. Noch voor mij, noch voor kleppers als Vincent Verschueren (die ook in ons team reed). De banden kwamen niet voldoende op temperatuur op de vier relatief korte proeven en de grip was heel pover. Voor de volgende lus dan maar de softs gemonteerd (RA7) en die werkten veel beter. Ons tempo was goed maar ik sukkelde met onderstuur bij korte trage bochten in eerste versnelling. Daardoor rond gegaan op de laatste proef van de dag. Ondersturend de bocht in gegleden, te hard aan de handrem getrokken om te compenseren en we stonden rond... net op een plaats waar er weinig tot geen ruimte was om te manoevreren. Auto in vooruit, achteruit, vooruit, achteruit... moeten steken om weer weg te geraken. Minstens 25 seconden verloren. Jammer! Net zoals de anderen van ons team én op aanraden van de ingenieur, dag twee begonnen op de zachte compound zoals het de dag voordien werkte. Maar opnieuw bleek die keuze verkeerd. De temperaturen waren zaterdag nog een pak hoger dan vrijdag én de proeven waren een stuk langer. De banden werden al vrij snel veel te heet en opnieuw resulteerde dat in hele povere grip. Bij de eerste doortocht op Watou en Dikkebus had ik nul vertrouwen in de auto. Schoof over zijn neus, kwam achteraan los bij hard remmen en voelde gewoon instabiel. Watou en Dikkebus waren extreem omdat het asfalt er veel gladder is, de banen slechter liggen en er veel meer vuil op de baan ligt dan elders. Eerste keer Watou drie rechtdoors gedaan, nog nooit meegemaakt, echt een zeer slechte tijd gereden. (2 daarvan waren wel door mijn Co die even de draad kwijt was in zijn nota's...) De laatste KP van de lus was die van Hollebeke, de langste van de wedstrijd met meer dan 22km. We hadden voor die proef twee harde RA5's mee en hebben die vooraan opgelegd vlak voor de start. (twee banden moeten wisselen op verbinding tegen de klok in de bakende zon in uw rally-overal... héél pittig ). De balans van de auto was stukken beter!! Dan ook meteen beslist om de volgende lus op harde banden te rijden, wat ook de keuze van de andere piloten was bleek later. En dan kwamen we voor de tweede keer op Watou, de proef die mij echt niet lag... Een relatief flauwe rechtse, had ik nog tijdens de eerste doortocht laten aanpassen van "Rechts15" naar "Rechts20", maar er bleek veel meer grind op de weg te liggen dan bij de eerste doortocht. Ik reed er niet te snel, maar zat niet genoeg in de coupure... en dan weet je het. Was er geen gracht geweest, we waren de zijkant ingegleden zonder erg en reden gewoon verder, maar net daar was er een bijzonder diepe gracht. Over and out. Sowieso, zelfs mochten we er nog uit geraakt zijn, was doorrijden geen optie. Het wiel links vooraan was losgekomen, dus het was game over. Ik was (en ben nog altijd) bijzonder ontgoocheld... net op het moment dat we het goede ritme gevonden hadden, gebeurt het dan. Domper!! Je weet dat het ergens "part of the game" is, maar dat maakt het daarom niet makkelijker. De eerste opgave door sortie sinds 2018, net in de rally waar je wil finishen... Maar in Ieper schuilt het gevaar letterlijk om elke hoek en dat hebben we aan de lijve mogen ondervinden! Maar we onthouden natuurlijk ook heel veel mooie momenten! Zonder de WRC's, kregen de we weer onze service op de Grote Markt, toch echt wel een unieke setting. We werden uitgenodigd om deel te nemen aan de handtekeningsessie voor de start. Hilarisch om als amateur tussen de Loixen, Lefebvres, Snijersen van deze wereld te gaan zitten en effectief (veel) handtekeningen te moeten uitdelen (je wil niet weten wat voor publiek daar op afkomt ). Ook best tevreden over enkele mooie tijden die we reden etc etc. Maar het mooie resultaat zal voor volgend jaar zijn... Want Ieper blijft Ieper. Aartsmoeilijk, maar zo mooi! 10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.595 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.595 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Jammer om horen dat je zo moest zoeken naar de goede balans met banden en wegligging. Niet kunnen berusten in de mechaniek helpt niet om met vertrouwen de kp’s aan te vangen. natuurlijk is het deel van de sport en is de marge voor fouten - zeker op sommige plaatsen - wel heel klein. Dan is ‘t jammer genoeg snel gebeurd. t zag er pertank vlot en goed uit in de passages! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.484 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 @Maxime SVanneste rijdt onder Hongaarse vlag. Omdat hij daar een fabriek runt heb ik me laten vertellen. Is er een week of 2-3 per maand. Als troost nog een fotooke genomen van je op KP Langemark: 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Vette foto's. Merci @Simoni @Vanni ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.484 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 11 minuten geleden, Maxime S zei: En dan kwamen we voor de tweede keer op Watou, de proef die mij echt niet lag... Een relatief flauwe rechtse, had ik nog tijdens de eerste doortocht laten aanpassen van "Rechts15" naar "Rechts20", maar er bleek veel meer grind op de weg te liggen dan bij de eerste doortocht. Ik reed er niet te snel, maar zat niet genoeg in de coupure... en dan weet je het. Kameraad van me die als co optrad in wagen nr.100 is daar ook tijdens de 3de passage eraf gegaan. Veel meer grind en te traag... Gelukkig zijn zij dankzij het publiek terug kunnen vertrekken. Daardoor meer dan 3' verloren maar toch nipt gewonnen in de 2WD trophy (of zoiets). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.409 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Merci voor ‘t verslag, volgende keer wat meer geluk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.388 Geplaatst: 27 juni 2023 Delen Geplaatst: 27 juni 2023 Jammer dat het zo moest lopen, maar zoals je zelf al zei: het is het risico van het vak. Machtig geestige foto, deze : 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Maxime S 2.174 Geplaatst: 30 juni 2023 Populair bericht Delen Geplaatst: 30 juni 2023 Schitterende beelden gehad via @Stevy Courteyn van Film-It. De max gewoon Dikke merci daarvoor! 10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.576 Geplaatst: 30 juni 2023 Delen Geplaatst: 30 juni 2023 Machtig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.517 Geplaatst: 30 juni 2023 Delen Geplaatst: 30 juni 2023 Respect voor de dronepiloot. Zo vloeiend aan die snelheden is echt niet easy 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.154 Geplaatst: 30 juni 2023 Delen Geplaatst: 30 juni 2023 Ik heb het niet met drone beelden, je mist gewoon alle snelheid en de beweging in de auto. Wel mooi om zoiets als souvenir te mogen ontvangen, mooi gereden Maxime! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.956 Geplaatst: 30 juni 2023 Delen Geplaatst: 30 juni 2023 Mooi gefilmd en goed gereden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.