Jump to content
The Swede

Rally Nieuws

Recommended Posts

The Swede    3,229
The Swede

  Nogal want Neuville wou via Superrally toch nog punten halen.

k Weet niet of ze nu volle punten gaan geven voor het huidig klassement.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,229
The Swede

Godv** . Nu krijgen ze wel de volle punten voor de race. (De FIA blijft echt een Franse janboel 😡)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stancke    3,459
Stancke

Omdat na afloop van de derde wedstrijddag meer dan 75% van de klassementsritten zijn afgewerkt kunnen er volledige punten worden uitgereikt. Er wordt geen powerstage georganiseerd waardoor er geen extra punten verdiend kunnen worden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wutputt    10
Wutputt
On 2/14/2020 at 2:35 AM, The Swede said:

De ouderen onder ons zullen zich nog deze nagelbijter herinneren. 😊

Voor mij was/is dit nog steeds een Belgisch rally moment met meer magie dan de overwinningen die Neuville tot hiertoe behaalde (sorry). 

 

Nostalgie dat filmpke. Champion's daar heb ik heel vaak naar gekeken in m'n jonge jaren 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    375
mrbbs

Er gaan nu geruchten rond om ook hier meer te gaan besparen. Voorstel zou op tafel liggen om de huidige WRC auto's af te voeren en de stap naar hybride over te slaan.

In de plaats zou men de huidige R5 auto's wat aanpassen door o.a. een grotere restrictor te plaatsen.

Benieuwd wat de toekomst zal inhouden. Ik vind de huidige WRC's echt wel de MAX en het zou jammer zijn mochten ze hier ook in de kosten moeten snijden.

Vind ik overigens vreemd dat dit een issue is, kosten liggen waarschijnlijk op 1/100ste van wat ze in de F1 opsoeperen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,151
Maxime S

Van waar komen die geruchten?

Is het dan niet makkelijker / goedkoper om alles gewoon te laten zoals het is? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,229
The Swede
17 hours ago, mrbbs said:

Er gaan nu geruchten rond om ook hier meer te gaan besparen. Voorstel zou op tafel liggen om de huidige WRC auto's af te voeren en de stap naar hybride over te slaan.

In de plaats zou men de huidige R5 auto's wat aanpassen door o.a. een grotere restrictor te plaatsen.

Benieuwd wat de toekomst zal inhouden. Ik vind de huidige WRC's echt wel de MAX en het zou jammer zijn mochten ze hier ook in de kosten moeten snijden.

Vind ik overigens vreemd dat dit een issue is, kosten liggen waarschijnlijk op 1/100ste van wat ze in de F1 opsoeperen...

Ik vind dat geen slecht idee. Zo kan je meer constructeurs ook in het WRC krijgen (en R5 indien ze daar nog niet zitten). De kosten zullen zeker redelijker zijn en op zich ben ik wel een fan van wagens die optisch dichter aanleunen bij de seriewagens en gewoon meer vermogen hebben. (Was destijds altijd een fan van het Gr.A concept). 

De kosten kan je niet vergelijken met F1. Het publiek is veel kleiner dan voor de F1. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,151
Maxime S
Op 11/5/2020 om 15:24, The Swede zei:

Ik vind dat geen slecht idee. Zo kan je meer constructeurs ook in het WRC krijgen (en R5 indien ze daar nog niet zitten). De kosten zullen zeker redelijker zijn en op zich ben ik wel een fan van wagens die optisch dichter aanleunen bij de seriewagens en gewoon meer vermogen hebben. (Was destijds altijd een fan van het Gr.A concept). 

De kosten kan je niet vergelijken met F1. Het publiek is veel kleiner dan voor de F1. 

Ik ben ook heel erg fan van de Group A's, al moet ik nu wel toegeven dat dat meer uit nostalgie is dan voor het pure spektakel.

Als we nu beelden terugzien van de Sierra's, Escorts, Lancers/Carisma's, Delta's, ... van begin jaren 90 (zowat mijn eerste levendige herinneringen aan de rallysport) dan zien dat er eigenlijk vrij logge machines uit vind ik.
Niet bijster snel en niet de meest agiele rallymachines die er ooit gemaakt zijn. 
Agiel waren Gr B's ook niet  altijd (zeker de Audi's niet), maar die compenseerden dat door hun shitload aan vermogen. Wat dan wel weer spectaculair was (en dus gevaarlijk). 

Mijn pa vertelt altijd dat zijn passie voor de rallysport voor een groot stuk verminderd is na de group B periode. 
Ik denk dat als je bewust die periode hebt meegemaakt als fan, de komst van Gr A nadien inderdaad best wel ontgoochelend moet zijn geweest. 
Doet me een beetje denken aan de S1600 periode die ons plots werd opgelegd in Ieper in 2004-2005. Na de WRC's was dat toch ook een domper... 

Met andere woorden, als er nu een stap terug komt in het WRC zal ik dat toch jammer vinden.
De huidige WRC's zijn echt heel mooi, spectaculair én snel. Een mini-heropleving van de Group B periode bijna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,229
The Swede

Ik volg u redelijk. Al vond ik de tijd van de group A's in de jaren 1994-2000 ook wel best spectaculair. Ware ze trager dan de WRC's en zo? Zeker. Log? Waarschijnlijk. Maar als fan zie je die fractie van een seconde niet. Als fan voel je gewoon hoe de rijden die wagen in alle richtingen gooit. 

En dat was bij de laatste gr.A's een stuk mooier dan bij de huidige WRC's. De wagens gleden een stuk meer en, gecombineerd met redelijke brute motoren, kreeg je nogal wat wielspin, vuurgespuw en gekletter. 

De huidige WRC's (en R5 zelfs) zijn te efficient en te proper om spectakel te geven. Je ziet de auto aankomen en dan wel heel snel, maar zonder enig drama, de hoek omgaan en weg. :(

Met Gr. B zou ik het zeker niet vergelijken. Ik ben nog naar rallies met Gr B geweest toen ik jong was en het geluid en geweld van een Gr.B was ECHT wel spectaculair. Kan je een huidige WRC niet mee vergelijken. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    375
mrbbs

Ik vond de tijd van de dikkere group a wagens wel tof. Misschien ook omdat de tijd was dat ik echt het rally van nabij begon te volgen.

De tijd van de Sierra Cosworth (Droogmans), BMW E30 M3 (Marc Duez) en de Toyota Celica ST165 (Patrick Snijers) herinner ik mij nog als de dag van gisteren. Daarna de Sierra Cosworth 4wd, Nissan Sunny GTI-R (De Mevius), Mitsubishi Galant VR-4 (Erwin Weber), Lancia Delta Integrale (Fabricio Tabaton, Pierre César-Baroni),...

Raar genoeg doen de Group-B auto's mij dan minder, ook omdat ze minder te maken hadden met straat auto's en eerder waren opgebouwd vanaf een buizenchassis. Hoe dat er in die tijd niet meer ongelukken zijn gebeurd, ongelooflijk. 

Edited by mrbbs

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,229
The Swede

D'r waren in die beginjaren wel autos die niet vooruit gingen. Ik kan uw pa wel begrijpen. Ik herinner me nog de Monte-Carlo in 1987... alsof ze allemaal van een racewagen waren overgestapt op een fiets. Je had veel te weinig vermogen om de wagen dwars te zetten. Als je McRae in 1995 bezig ziet met de Impreza gr A, dan komt die geen vermogen tekort :lol: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,151
Maxime S
25 minuten geleden, The Swede zei:

Ik volg u redelijk. Al vond ik de tijd van de group A's in de jaren 1994-2000 ook wel best spectaculair. Ware ze trager dan de WRC's en zo? Zeker. Log? Waarschijnlijk. Maar als fan zie je die fractie van een seconde niet. Als fan voel je gewoon hoe de rijden die wagen in alle richtingen gooit. 

En dat was bij de laatste gr.A's een stuk mooier dan bij de huidige WRC's. De wagens gleden een stuk meer en, gecombineerd met redelijke brute motoren, kreeg je nogal wat wielspin, vuurgespuw en gekletter. 

De huidige WRC's (en R5 zelfs) zijn te efficient en te proper om spectakel te geven. Je ziet de auto aankomen en dan wel heel snel, maar zonder enig drama, de hoek omgaan en weg. :(

Met Gr. B zou ik het zeker niet vergelijken. Ik ben nog naar rallies met Gr B geweest toen ik jong was en het geluid en geweld van een Gr.B was ECHT wel spectaculair. Kan je een huidige WRC niet mee vergelijken. 

 

ze waren inderdaad een stuk bruter. Dat geluid van een Escort Cosworth Gr A die van het gas gaat, remt en terugschakelt klinkt voor mij nog altijd als muziek :inlove: 

de huidige WRC's heb ik nog maar één keer live gezien (2 stuks, vorig jaar in Ieper, eentje kon er heel goed mee overweg (Neuville), de andere had beter voor een R5 gekozen (Bouffier)). Maar op TV-beelden zien er er toch veel sneller en spectaculairder uit dan de vorige generatie. Dat apprecieer ik toch wel. 

 

22 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik vond de tijd van de dikkere group a wagens wel tof. Misschien ook omdat de tijd was dat ik echt het rally van nabij begon te volgen.

De tijd van de Sierra Cosworth (Droogmans), BMW E30 M3 (Marc Duez) en de Toyota Celica ST165 (Patrick Snijers) herinner ik mij nog als de dag van gisteren. Daarna de Sierra Cosworth 4wd, Nissan Sunny GTI-R (De Mevius), Mitsubishi Galant VR-4 (Erwin Weber), Lancia Delta Integrale (Fabricio Tabaton, Pierre César-Baroni),...

Raar genoeg doen de Group-B auto's mij dan minder, ook omdat ze minder te maken hadden met straat auto's en eerder waren opgebouwd vanaf een buizenchassis. Hoe dat er in die tijd niet meer ongelukken zijn gebeurd, ongelooflijk. 

 

let op, ik vond de group A ook ontzettend geestig en spectaculair. Ik heb de Group B's nooit meegemaakt dus kan gewoon niet vergelijken.
En mooi waren ze zeker ook. De E30, de Escort, de Delta... echt fantastische auto's. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,093
Lotuzzz

Elke periode/auto heeft ergens wel z'n charmes. De huidige auto's zijn zodanig goed dat de snelheden stijgen (aero!) en daar toch weer een extra dimensie aan toegevoegd wordt ivgl een R5, die te weinig vermogen heeft om tegelijkertijd snel en spectaculair ogend te zijn. Huidige WRC hebben ook erg weinig onderstuur, een Group B of Group A wel.

Nu, mits wereldtop aan het stuur maakt het eigenlijk niet zooooveel uit. Niet dat ik het zelf wel kan, maar een passage van Princen met een R5 is niet hetzelfde als van pakweg ne Meeke. Dat is gewoon zo. Zo heb je ook de negentiger Kit Car/F2000 die met Ragnotti, Delecour, Panizzi, Loeb, Bugalski aan het stuur echt spektakel en (op droog asfalt) navenante prestaties boden.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Challazer    1,757
Challazer

Toen Neuville in Ieper met een R5 reed (en won) zag je ook gewoon al van ver dat dat een ander niveau was. Indrukwekkend om te zien vond ik dat. 

Rally :inlove: 

Ik hoop echt dat de 6 uren van Kortrijk nog gaan kunnen doorgaan, dat we toch nog iets gaan gezien hebben. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    375
mrbbs

1.jpg

"Bezoekerster van Stedelijk Museum Amsterdam bekijkt De Rally Bijeenkomst van Rembrandt van Rijn, de bekendste schilder uit de Gouden Eeuw"

Afbeelding

Edited by mrbbs
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Denniske
      By Denniske
      Een topicje over de Legend Boucles de Spa. Ik was er zaterdag voor de 2e keer op rij en het is steeds weer een schitterende rally. Ge-ni-aal om die oude karren overal heerlijk dwars te zien gaan.
       
      Hier een paar foto's van dit jaar:

       

       

       

       

       
      U vriendelijk aangeboden door https://www.facebook.com/DennisNotenPhotography (Liken die handel!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions