Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Op 3/12/2019 om 22:06, Francis zei:

Heerlijk filmpje Benoit, super gereden!

Hoe komt het eigenlijk dat die rallywagens zo 'slecht' rijden aan zeer lage snelheid (zoals de passages doorheen stad Kortrijk)? Klinkt soms echt niet goed, precies alsof ze het het niet goed verdragen... Bokt, accelereert in horten en stoten, verslikt zich in de benzine, kunnen niet soepel vertrekken zonder slippen of bijna stilvallen van de motor, overdreven bonanza effect in de aandrijflijn,... 

Komt dit door te licht vliegwiel? Versnellingsbak die pas deftig schakelt bij hoge toeren? Kleppentiming of inspuiting die geen rekening houdt met lage toeren? Motorblok die nog koud staat?

Dat 'afgesteld op hoge toeren' maakt dan dat die blokken lage toeren zo slecht verdragen?

 

Thx Francis :)

Hoh, ik ken te weinig van mechaniek om daar een uitleg te voor kunnen verschaffen. Sowieso is versnellingsbak en de ratio helemaal anders afgesteld. Het typische 'zingen' van de versnellingsbak is hiervoor typerend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, B3noît zei:

Thx Francis :)

Hoh, ik ken te weinig van mechaniek om daar een uitleg te voor kunnen verschaffen. Sowieso is versnellingsbak en de ratio helemaal anders afgesteld. Het typische 'zingen' van de versnellingsbak is hiervoor typerend. 

Zingen van de versnellingsbak is wegens de vertanding meen ik me te herinneren van mijn schoolperiode. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Challazer zei:

Zingen van de versnellingsbak is wegens de vertanding meen ik me te herinneren van mijn schoolperiode. 

Klopt, rechte vertanding vs. schuine vertanding op straatauto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, The Swede zei:

Knap gereden, Benoit. Wanneer is de volgende rally?

Merci!

Wel, daarvoor zit ik volgende week eens samen met oa mijn co-piloot. 
Dan zullen we normaal plan uitwerken voor volgend jaar.

Toevallig vandaag nog 2 uitnodigingen gekregen om auto's te mogen gaan testen als eventuele upgrade voor de fiesta R200.
indien sponsors even chaud zijn, dan kan het wel eens leuk worden volgend jaar :) 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/12/2019 om 19:17, B3noît zei:

Merci!

Wel, daarvoor zit ik volgende week eens samen met oa mijn co-piloot. 
Dan zullen we normaal plan uitwerken voor volgend jaar.

Toevallig vandaag nog 2 uitnodigingen gekregen om auto's te mogen gaan testen als eventuele upgrade voor de fiesta R200.
indien sponsors even chaud zijn, dan kan het wel eens leuk worden volgend jaar :) 

Hoe zit dat met inschrijvingsgelden voor co’s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Hoe zit dat met inschrijvingsgelden voor co’s?

Voor zover ik je vraag letterlijk interpreteer:
co helpt mee in het vergaren van sponsorbudget en deelnamegelden worden daar ook mee betaald per wagen.

figuurlijk; voorzie het budget en wie weet :ninja:. Al moet ik eerlijk toegeven heel tevreden te zijn van het enthousiasme en knowledge van m'n copiloot, ondanks zijn minimale ervaring. 
De momenten waar we echt lachend in de wagen zitten (zelfs tijdens kp kleine momentjes 🙈) zijn echt een surplus in de beleving. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid