Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik bekeek es de lijst van opgaves en het viel me op dat er maar één rijder uit ligt omdat hij het decor invloog. Ze rijden blijkbaar allemaal voorzichtig (of goed). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een afgang weer voor Neuville. Bijna 8 minuten achter en we zitten nog maar aan 13 van de 17 proeven. :fp: 

Ze zouden bij Hyundai beter hun budget voor dit jaar gewoon cancellen en een goeie auto ontwikkelen en Ogier, Evans of Rovanperä inhuren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Wat een afgang weer voor Neuville. Bijna 8 minuten achter en we zitten nog maar aan 13 van de 17 proeven. :fp: 

Ze zouden bij Hyundai beter hun budget voor dit jaar gewoon cancellen en een goeie auto ontwikkelen en Ogier, Evans of Rovanperä inhuren. 

Huh? Afgang? Dat die Hyundai echt niet presteert is duidelijk, maar Neuville is met zijn zevende plek toch de best geklasseerde Hyundai? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

Huh? Afgang? Dat die Hyundai echt niet presteert is duidelijk, maar Neuville is met zijn zevende plek toch de best geklasseerde Hyundai? 

Het zijn ook de rijders die de wagen mee ontwikkelen in de winter. Nu is het weer een verhaal dat er een demper losgekomen is.

Alleen is het elk jaar een ander excuus. Ogier heeft al 8 keer blijkbaar toevallig geen pech want hij won 7 keer en was één keer 2de...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Het zijn ook de rijders die de wagen mee ontwikkelen in de winter. Nu is het weer een verhaal dat er een demper losgekomen is.

Alleen is het elk jaar een ander excuus. Ogier heeft al 8 keer blijkbaar toevallig geen pech want hij won 7 keer en was één keer 2de...  

mja, heeft een rijder echt veel invloed op de betrouwbaarheid? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, The Swede zei:

Nu is het weer een verhaal dat er een demper losgekomen is.

Ze hadden daar vorig jaar toch ook problemen mee? Reed Tanak trouwens niet met eigen dempers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, korneeldebruyn zei:

mja, heeft een rijder echt veel invloed op de betrouwbaarheid? 

Misschien hangt het ook af hoe je rijdt en een auto behandelt. 
Als je 1 of 2 keer ernaast grijpt, dan kan je pech inroepen.

Maar als de autos van Ogier en Loeb altijd betrouwbaar zijn en jij altijd 2de, 3de of verder eindigt… tja, dan kan ik maar één ding concluderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, The Swede zei:

Loeb gaat dat miljaar winnen! :lolz: :lolz: 

Door een lekke band van Ogier he. En de powerstage is 14km, voor 9.5 seconden. Maar ik gun het Loeb zo hard :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

@The Swede Check dat, zonder de penalty had het maar een halve seconde gescheeld 😮

Ik zat op de stream te kijken.

Fantastische race en ik gun die ouwe dat ook zo hard. Was er nooit fan van, maar hier neem ik echt mijn pet af. 48 jaar oud en al jaren met pensioen… en die jonge gasten een les leren. Klasse.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2022 om 17:50, The Swede zei:

Wat een afgang weer voor Neuville. Bijna 8 minuten achter en we zitten nog maar aan 13 van de 17 proeven. :fp: 

Volledig misplaatst toch? 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/1/2022 om 13:16, Lotuzzz zei:

@The Swede Check dat, zonder de penalty had het maar een halve seconde gescheeld 😮

Wie zegt dat Loeb nog voluit ging? Hij startte na Ogier,  de stewards gaan hem ook wel voor zijn start al ingelicht hebben van die 10sec penalty. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Vanni zei:

Wie zegt dat Loeb nog voluit ging? Hij startte na Ogier,  de stewards gaan hem ook wel voor zijn start al ingelicht hebben van die 10sec penalty. :)

Mag dat wel? Vanuit het team is dat alleszins verboden. Maar inderdaad misschien een grijze zone net voor de proef start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man wat was Neuville ontgoocheld na de finish.  In de power stage had hij zich nogmaals volledig gegeven en was hij vol teleurgesteld dat hij nog zover na de rest zat.

Na het ene probleem in het andere gedurende de rally kan ik hem begrijpen.  Blijkbaar is alle structuur zoek bij Hyundai en werkt niet iedereen voluit zoals hij het voor zich ziet. Ik zie het somber tegemoet.. alle credits voor Neuville, hij heeft een bere wedstrijd gereden en de in de pauzes mechanieker mogen spelen. Die moet helemaal op zijn geweest.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

Mag dat wel? Vanuit het team is dat alleszins verboden. Maar inderdaad misschien een grijze zone net voor de proef start.

Ik denk ook niet dat hij dat al wist. Wist Ogier het zelfs ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Maxime S zei:

Volledig misplaatst toch? 

 

Begrijp me niet verkeerd: ik ben ook fan van Neuville en zou willen dat een Belg wereldkampioen wordt. Alleen zie ik dat men steeds blijft doen alsof hij het dit jaar wordt en de realiteit verdoezelt dat het altijd net niet was. 
Ik hoor nooit echt iemand die de vraagt stelt "waarom is het nu altijd net niet en wat gaat hij anders doen deze keer". Ik hoor nooit eens een interview waar Neuville zegt "ik heb in de vorige jaren dit en dat verkeerd gedaan en was daarom nooit kampioen. Ik ga dit nu aanpakken". We horen steeds weer dat het op "pech" of "de auto" wordt gestoken. 

Als je het steeds op pech of de auto steekt, dan ga je wel nooit eens het geweer van schouder veranderen... en dan vrees ik dat het dit jaar meer van hetzelfde wordt als in de vorige seizoenen. :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, The Swede zei:

Begrijp me niet verkeerd: ik ben ook fan van Neuville en zou willen dat een Belg wereldkampioen wordt. Alleen zie ik dat men steeds blijft doen alsof hij het dit jaar wordt en de realiteit verdoezelt dat het altijd net niet was. 
Ik hoor nooit echt iemand die de vraagt stelt "waarom is het nu altijd net niet en wat gaat hij anders doen deze keer". Ik hoor nooit eens een interview waar Neuville zegt "ik heb in de vorige jaren dit en dat verkeerd gedaan en was daarom nooit kampioen. Ik ga dit nu aanpakken". We horen steeds weer dat het op "pech" of "de auto" wordt gestoken. 

Als je het steeds op pech of de auto steekt, dan ga je wel nooit eens het geweer van schouder veranderen... en dan vrees ik dat het dit jaar meer van hetzelfde wordt als in de vorige seizoenen. :( 

In zijn eerste jaren heeft hij zelf teveel fouten gemaakt. Maar de laatste jaren is er niks van te zeggen, zijn prestaties waren goed genoeg om wereldkampioen te worden maar zijn auto was toen niet betrouwbaar genoeg.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Begrijp me niet verkeerd: ik ben ook fan van Neuville en zou willen dat een Belg wereldkampioen wordt. Alleen zie ik dat men steeds blijft doen alsof hij het dit jaar wordt en de realiteit verdoezelt dat het altijd net niet was. 
Ik hoor nooit echt iemand die de vraagt stelt "waarom is het nu altijd net niet en wat gaat hij anders doen deze keer". Ik hoor nooit eens een interview waar Neuville zegt "ik heb in de vorige jaren dit en dat verkeerd gedaan en was daarom nooit kampioen. Ik ga dit nu aanpakken". We horen steeds weer dat het op "pech" of "de auto" wordt gestoken. 

Als je het steeds op pech of de auto steekt, dan ga je wel nooit eens het geweer van schouder veranderen... en dan vrees ik dat het dit jaar meer van hetzelfde wordt als in de vorige seizoenen. :( 

Lees/las jij Autonews en nu Speed Magazine? 
Ik heb daar toch al veel interviews met Neuville gelezen waar ie wel voldoende kritisch is. Zowel voor zichzelf als zijn team, zijn entourage, zijn aanpak. 
Het wordt absoluut niet altijd als "pech" omschreven... Is de verandering van Co begin vorig jaar bijvoorbeeld al geen bewijs van andere aanpak? 

Je hebt zo van die mensen die fan zijn als het goed gaat, maar graag (veel) kritiek geven als het minder gaat.
En let op... 'minder'... Man is toch vier keer vice-kampioen geweest en dat wordt je niet zo maar! 
Akkoord, hij heeft misschien net dat extra tikkeltje geluk en skills niet die een Ogier of Loeb wel hebben. Maar toch...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid