Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Zojuist, Maxime S zei:

Neen hé... 4 keer met Huyndai: 2016, 17, 18, 19. 

Of zelfs 5 keer. Ene keer met Ford ook dacht ik. Ik moet het opzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2022 om 09:13, Maxime S zei:

Lees/las jij Autonews en nu Speed Magazine? 
Ik heb daar toch al veel interviews met Neuville gelezen waar ie wel voldoende kritisch is. Zowel voor zichzelf als zijn team, zijn entourage, zijn aanpak. 
Het wordt absoluut niet altijd als "pech" omschreven... Is de verandering van Co begin vorig jaar bijvoorbeeld al geen bewijs van andere aanpak? 

Je hebt zo van die mensen die fan zijn als het goed gaat, maar graag (veel) kritiek geven als het minder gaat.
En let op... 'minder'... Man is toch vier keer vice-kampioen geweest en dat wordt je niet zo maar! 
Akkoord, hij heeft misschien net dat extra tikkeltje geluk en skills niet die een Ogier of Loeb wel hebben. Maar toch...

Jawel. Ik heb van 1995 tot recentelijk zelfs voor AutoNews regelmatig gewerkt ;) (nu niet meer sinds Bernard Verstraete op kant werd geschoven).

Beetje kort door de bocht wel om me een supporter-van-de-overwinning te noemen. Ik heb bvb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik noch fan van Loeb noch fan van Ogier ooit was ('t zijn fransozen...). 

Ik ben altijd fan van Neuville geweest, en supporter nog steeds voor hem, maar stelt hij de laatste jaren echt gewoon teleur. En ik vind niet dat je als fan blind moet zijn. Ik ben geen type "Club Brugge fan" wanneer ik me voor sport interesseer. De ploeg of rijder waar je fan van bent, mag je ook kritisch bekijken.

Wat me tegensteekt is dat Neuville zichzelf nog steeds naar voor brengt als de volgende wereldkampioen en dat hij doet alsof hij eigenlijk nooit de prijs won wegens pech maar dat het gewoon een kwestie van tijd is.
Dat kan je doen de eerste jaren, maar dan moet je dat ook bevestigen. En we zijn nu 7-8 seizoenen verder en hij is nooit kampioen geweest.
Wat in mijn mening ongetwijfeld meespeelt, is dat ik destijds Neuville en zijn entourage regelmatig persoonlijk tegen het lijf liep in Monaco. Hij gedroeg zich daar graag als "ik ben de superstar", alsof hij al de beste ter wereld was en op één been wereldkampioen kon worden. Beke de Hamilton van de rally.
Vergeleken met de bescheidenheid van de meeste rijders was dat een spijtige houding 😕 

Ik zie Neuville tegenwoordig niet als beter dan Tanäk (die WEL kampioen werd), Evans of Rovanperä.

Dus wat is er verkeerd als ik zeg dat hij een reality check moet doen en zijn ambities moet positioneren waar ze horen: bij de top, maar niet "de beste van de wereld". 

En je zegt het zelf: Ogier heeft betere skills. Dus waarom werd Neuville dan al 7 jaar of zo afgeschilderd als de volgende wereldkampioen als we wisten dat er een betere rijder meereed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2022 om 09:13, Maxime S zei:

Lees/las jij Autonews en nu Speed Magazine? 
Ik heb daar toch al veel interviews met Neuville gelezen waar ie wel voldoende kritisch is. Zowel voor zichzelf als zijn team, zijn entourage, zijn aanpak. 
Het wordt absoluut niet altijd als "pech" omschreven... Is de verandering van Co begin vorig jaar bijvoorbeeld al geen bewijs van andere aanpak? 

Je hebt zo van die mensen die fan zijn als het goed gaat, maar graag (veel) kritiek geven als het minder gaat.
En let op... 'minder'... Man is toch vier keer vice-kampioen geweest en dat wordt je niet zo maar! 
Akkoord, hij heeft misschien net dat extra tikkeltje geluk en skills niet die een Ogier of Loeb wel hebben. Maar toch...

En zeggen dat Neuville z’n Co jaren terug nog stage liep als verpleger bij m’n schoonmoeder. ‘T kan verkeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, The Swede zei:

Wat in mijn mening ongetwijfeld meespeelt, is dat ik destijds Neuville en zijn entourage regelmatig persoonlijk tegen het lijf liep in Monaco. Hij gedroeg zich daar graag als "ik ben de superstar", alsof hij al de beste ter wereld was en op één been wereldkampioen kon worden. Beke de Hamilton van de rally.
Vergeleken met de bescheidenheid van de meeste rijders was dat een spijtige houding 😕 

Daar heb je helaas wel een punt

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Quill zei:

En zeggen dat Neuville z’n Co jaren terug nog stage liep als verpleger bij m’n schoonmoeder. ‘T kan verkeren. 

Is t zelfde werk:)

[edit] deed me denken aan een quote uit een SF serie die hier niemand kent, maar..

DOCTOR: This is Clara, not my assistant. She's, er, some other word.
CLARA: I'm his carer.
DOCTOR: Yeah, my carer. She cares so I don't have to.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Jawel. Ik heb van 1995 tot recentelijk zelfs voor AutoNews regelmatig gewerkt ;) (nu niet meer sinds Bernard Verstraete op kant werd geschoven).

Beetje kort door de bocht wel om me een supporter-van-de-overwinning te noemen. Ik heb bvb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik noch fan van Loeb noch fan van Ogier ooit was ('t zijn fransozen...). 

Ik ben altijd fan van Neuville geweest, en supporter nog steeds voor hem, maar stelt hij de laatste jaren echt gewoon teleur. En ik vind niet dat je als fan blind moet zijn. Ik ben geen type "Club Brugge fan" wanneer ik me voor sport interesseer. De ploeg of rijder waar je fan van bent, mag je ook kritisch bekijken.

Wat me tegensteekt is dat Neuville zichzelf nog steeds naar voor brengt als de volgende wereldkampioen en dat hij doet alsof hij eigenlijk nooit de prijs won wegens pech maar dat het gewoon een kwestie van tijd is.
Dat kan je doen de eerste jaren, maar dan moet je dat ook bevestigen. En we zijn nu 7-8 seizoenen verder en hij is nooit kampioen geweest.
Wat in mijn mening ongetwijfeld meespeelt, is dat ik destijds Neuville en zijn entourage regelmatig persoonlijk tegen het lijf liep in Monaco. Hij gedroeg zich daar graag als "ik ben de superstar", alsof hij al de beste ter wereld was en op één been wereldkampioen kon worden. Beke de Hamilton van de rally.
Vergeleken met de bescheidenheid van de meeste rijders was dat een spijtige houding 😕 

Ik zie Neuville tegenwoordig niet als beter dan Tanäk (die WEL kampioen werd), Evans of Rovanperä.

Dus wat is er verkeerd als ik zeg dat hij een reality check moet doen en zijn ambities moet positioneren waar ze horen: bij de top, maar niet "de beste van de wereld". 

En je zegt het zelf: Ogier heeft betere skills. Dus waarom werd Neuville dan al 7 jaar of zo afgeschilderd als de volgende wereldkampioen als we wisten dat er een betere rijder meereed?

Mja je hebt zeker gelijk op bepaalde punten.

Maar ik heb hem nog nooit horen zeggen dat ie de beste van de wereld is? Ok, hij heeft misschien wat ego en zelfvertrouwen. Maar dat hebben ze allemaal wel een beetje denk ik. En ik kan het ook wel een beetje weten, want ik heb er tussen gelopen als collega-rallyrijder tijdens de laatste Ypres Rally :D

Ben jij überhaupt wel nog fan van het moderne rally-gebeuren? Van de auto's moest je al niks weten en blijkbaar van de piloten ook niet? 😛 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de 'eerste rijder' bent van een fabrieksteam als Hyundai (met bijbehorend budget, en ongetwijfeld ook salaris) moet je ook gewoon je verantwoordelijkheid opnemen en ambitie uitspreken. Niet te veel zelfkritiek, niet te veel kritiek op de wagen liefst ook (al is dat soms terecht).

En als je x keer vicekampioen wordt, kan je ook kampioen worden. Dat zijn ook geen toevalstreffers he. Ik zie daar dus geen graten in.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Maxime S zei:

Mja je hebt zeker gelijk op bepaalde punten.

Maar ik heb hem nog nooit horen zeggen dat ie de beste van de wereld is? Ok, hij heeft misschien wat ego en zelfvertrouwen. Maar dat hebben ze allemaal wel een beetje denk ik. En ik kan het ook wel een beetje weten, want ik heb er tussen gelopen als collega-rallyrijder tijdens de laatste Ypres Rally :D

Ben jij überhaupt wel nog fan van het moderne rally-gebeuren? Van de auto's moest je al niks weten en blijkbaar van de piloten ook niet? 😛 

Ik ben zeker fan van het huidige rally. Dat de wagens er wat bedenkelijk gaan uitzien... tja... in rally is het wat in golven. De laatste Gr B waren ook wat te ver van wat nog redelijk was. 
Ik kan me ook vinden met de huidige generatie rijders. Evans, Rovanperä en Lappi zijn stuk voor stuk snelle en sympatieke gasten. 

Wat je zegt over Ieper klopt wel. De laatste jaren help ik niet meer mee in Ieper maar tot 2017 was ik er jaarlijks werkzaam in het perscentrum en ik zat eerder juist te denken, wanneer ik de comments hier las, dat Neuville zich daar een stuk bescheidener gedroeg dan in Monaco. 
In Monaco kwam ik hem regelmatig tegen. Hij goeie maatjes was met een zakenpartner daar, en een goei vriendin had een tijdje een relatie (affaire) met een andere rallyrijder van deze generatie waardoor we regelmatig in dezelfde bars/clubs mekaar tegen het lijf liepen in het weekend (het is daar ook maar een dorp). En daar gedroeg hij zich een stuk minder bescheiden dan op de afterparty in Ieper. Hij had Hamiltoneske trekjes. Vandaar waarschijnlijk mijn "bias". 

Soit, Ogier rijdt niet meer het ganse seizoen, dus laat ons hopen dat hij het dit seizoen wel waarmaakt. (al vrees ik ervoor als ik de Monte zie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke websites zijn eigenlijk goed sls je een rallywagen zoekt (te koop of te huur)?

Buiten de twee klassiekers waar het al niet fameus is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tato zei:

Collega van mij heeft bij https://www.facebook.com/metiorsport.it een Fabia R5 gehuurd voor de Condroz, juist voor Corona losbrak.

 

Ja, maar da’s 1 supplier. Wij proberen een website te vinden waar je meer wagens kan vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, The Swede zei:

Welke websites zijn eigenlijk goed sls je een rallywagen zoekt (te koop of te huur)?

Buiten de twee klassiekers waar het al niet fameus is.

Rallycarsforsale.net ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
2 uren geleden, The Swede zei:

En waar in de veiligheidsgordel?

Quote

La ceinture est au niveau de la taille les amis !

Ge zijt precies niet den enige die dat opmerkt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa als je niet op de snelweg rijdt is dat niet nuttig heeeeeeeeeeeee

Ik ken iemand die bij een ongeval uit zijn auto geslingerd is en dat heeft zijn leven gered!

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Polygoon zei:

Ge zijt precies niet den enige die dat opmerkt :D 

Ik zag ook zijn opmerking. Al is het teleurstellend dat hij dat zo doet.

Ik ben altijd fan geweest van Delecour en ban dat nog steeds. Dat hij dergelijke lollige dingen uithaalt en wat rebel is, leuk.

Alleen is een professioneel rijder die door veel wordt bewonderd. Dat hij zo al gaat spelen op de weg, zonder duidelijk te maken dat die speciaal is afgezet is al niet slim. Dan nog efkes zonder gordel rijden nog minder. Er is echt he risico is dat dit negatieve publiciteit aantrekt over de sport.

Het gaat hier nl niet over Lotuzzz (sorry ;) ) die efkes ne video zet waar hij wat scheef rond een rontonde gaat en waar 3 man en een paardekop van AM naar kijkt.
Hier kijkt half autominend Frankrijk naar, incluis een hele nest Johnny's die ook denken dat ze Delecour zijn en een hele nest rooie en groene rakkers die rally liever zien verdwijnen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond vooral zijn "stijl" achter het stuur zeer vreemd. Het leek wel een 16-jarige die zich helemaal naar voor moest zetten om goed aan de pedalen te kunnen :D.
Ik zou net denken dat die mannen zich meer in de stoel zetten dan zo vooroverleunend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik vond vooral zijn "stijl" achter het stuur zeer vreemd. Het leek wel een 16-jarige die zich helemaal naar voor moest zetten om goed aan de pedalen te kunnen :D.
Ik zou net denken dat die mannen zich meer in de stoel zetten dan zo vooroverleunend.

Hij zit altijd "bovenop de pedalen". Dat was redelijk normaal in zijn tijd. Kijk naar de typische rijhouding in een Escort Cosworth Gr.A en je zit hoog en bovenop je stuur. Snijers reed ook zo.

Op zich niks mis mee. Vraag aan @RRD es hoe het aanvoelt als je in mijn autozetel kruipt :lol:

Wat me wel verbaast, is dat hij zijn stoel dan ook niet direct hoger en rechter zet zodat hij zijn gordel etc goed kan aanhebben. 

Maar goed, we gaan die gast niet leren rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik vond vooral zijn "stijl" achter het stuur zeer vreemd. Het leek wel een 16-jarige die zich helemaal naar voor moest zetten om goed aan de pedalen te kunnen :D.
Ik zou net denken dat die mannen zich meer in de stoel zetten dan zo vooroverleunend.

https://fb.watch/bczgg7myXu/

 

Zo zat hij altijd, en ook met de opgerolde mouwen :D Snap in die Impreza ook wel niet dat hij de zetel niet wil voelen aan z'n schouders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid