Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

E30 M3 en 190E 2.5-16V zijn toch wagens die je 10 jaar geleden relatief goedkoop kon kopen? Het is pas de laatste 5 jaar dat die prijzen de hoogte ingeschoten zijn.

 

Ge hebt gelijk. Zeldzaamheid begint inderdaad dan toch weer te spelen. :)

 

Ware interessant om er es een model van te bouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Productievolumes waren ook nogal verschillend. Er werden in 1985 alleen meer 190E 2.3-16 gebouwd dan er E30 M3's in totaal in Europa werden verkocht over zijn ganse loopbaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

190's (16v) rotten weg en worden zeldzaam.

Soms staan er 2 a 3 rotte 16v's tegelijk te koop op kapaza voor onderdelen lees niet meer te redden, ook de km standen van sommige is torenhoog, ken er ene met +400.000 km.

Heb weet van ene die voor 25.000€ verkocht is, geen showroommodel wel ''maar'' 130.000km.

Ziet er goed uit :D

Een toyota landcruiser 3.4td of 4.2td (85'-92') zie ik ook licht stijgen in de loop der jaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

190's (16v) rotten weg en worden zeldzaam.

Soms staan er 2 a 3 rotte 16v's tegelijk te koop op kapaza voor onderdelen lees niet meer te redden, ook de km standen van sommige is torenhoog, ken er ene met +400.000 km.

Heb weet van ene die voor 25.000€ verkocht is, geen showroommodel wel ''maar'' 130.000km.

Ziet er goed uit :D

Een toyota landcruiser 3.4td of 4.2td (85'-92') zie ik ook licht stijgen in de loop der jaren

Niet meer te redden is nooit. Op een economisch verantwoorde manier redden is wat anders.

Als ik zie waarvan onze 327 komt, en waar die naartoe gaat, ga je mij niet zeggen dat er 1 190 is die niet meer te redden is.

Maar de waarde laat dat momenteel niet toe uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik kon onlangs een ''rotte'' 16v kopen voor 3500€.

Ik zou de carrosserie dan wel 5000€  a 7000€ verschuldigd zijn en dan heb je de rest van de auto nog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's worden ook speciaal omdat ze, als ze nieuw waren, te duur/niet goed genoeg waren in vergelijking de concurrentie. Dus er zijn weinig van verkocht.

Bijvoorbeeld: de Mini Paceman, dat driedeurs ding. De eerste reeks Ferrari California met manuele bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's worden ook speciaal omdat ze, als ze nieuw waren, te duur/niet goed genoeg waren in vergelijking de concurrentie. Dus er zijn weinig van verkocht.

Bijvoorbeeld: de Mini Paceman, dat driedeurs ding. De eerste reeks Ferrari California met manuele bak.

 

Bij de Ferrari is dat vooral te wijten aan Ferrari + Cabrio + Manueel + Atmosferisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de motor fietsen zijn het de 70's bikes die nu HOT zijn.

Als je wat wilt speculeren kun je een eind jaren 70 Honda 4 cilinder kopen in goede rijdende staat, deze koop je nu nog aan een redelijke prijs (+-2500).

Binnen dit en 3 jaar brengen de echte mooie modellen meer dan het dubbele op, daar ben ik zeker van.

 

honda13020102.jpg

 

Honda%20CB900F%2079%20%203.jpg

 

Ga voor de 900 ipv de 750. deze heeft enkele verschillen en zal niet de status krijgen van een 900.

 

Als je "goedkoop" een '70-'76 CB Four (enkele nokkenas) 350, 500, 550, 750 kunt vinden in originele staat kun je ook je slag slaan.

 

LET OP: zorg dat je een kenner bij je hebt, er zijn veel zoekertjes die zogezegd een "originele" motor aanbieden, terwijl het een samenraapsel is van verschillende motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CB750K0-1 1969-1971

 

Honda%20CB750K%2069%20%203.jpg

 

daarna kwam de K2 1971-1975

 

CB%20750%20Four%20Seite%20mit%20Parkschi

 

in 1975 kwam er het "sportievere" model F genaamd

 

43.jpg

 

Samen met de F kwam ook de K6 tevoorschijn.

 

IMG_47163.jpg

 

De laatste modellen waren de F2 en K7, deze modellen zijn eind 70 en net niet zo geliefd als de eerdere modellen.

 

Honda%20CB750%20Four%20K7%2077.jpg

 

CB750F2_1_1_1.JPG

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van deze motoren is dat ze goed rijdend te houden zijn. Wisselstukken is geen probleem als je wat uit kijkt, het enige wat echt kostelijk is zijn de uitlaten als ze nog te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een delta integrale, zou dat nog wat stijgen?

Want die vind je ook in alle prijsklassen precies?

Altijd al een tof bakje gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een delta integrale, zou dat nog wat stijgen?

Want die vind je ook in alle prijsklassen precies?

Altijd al een tof bakje gevonden

Zeker, dat worden toppers, hebben een verhaal he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon erop zetten met duidelijke beschrijving en wat geschiedenis van de motor in kwestie zelf. Richtprijs erbij en bieden uit zetten. Dan weet je direct of hij wat waard is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een delta integrale, zou dat nog wat stijgen?

Want die vind je ook in alle prijsklassen precies?

Altijd al een tof bakje gevonden

Wel niet gemakkelijk om stukken te vinden dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een delta integrale, zou dat nog wat stijgen?

Want die vind je ook in alle prijsklassen precies?

Altijd al een tof bakje gevonden

De mooie beginnen al flink in prijs te stijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, dat worden toppers, hebben een verhaal he

hoe komt het dan dat die prijzen zo verschillen? Bepaalde modellen of uitvoeringen?

Je komt er tegen van 17k tot 32

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat volgens mij ook nog wel zal stijgen in waarde zijn die verdomde Compactjes van BMW!

Nu verguist tot en met, maar wanneer deze classicstatus verwerven zullen die wel een beetje centjes waard worden imo.

Dan spreek ik uiteraard niet over die slome TDSkes, of een 316i met een stuur en raamslingers als opties, maar de mooie exemplaren van 323/325ti.

Als je bekijkt dat een mooie 323ti nu al 5000€ kan gaan met een respectabele kmstand dan denk ik dat deze ook een redelijk mooie toekomst te wachten staat :)

Zonder echter de toer van de M3's en consoorten op te gaan uiteraard ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:silly: spijtig van die 19" wel...

Ik dacht om brede banden te kunnen steken maar hij heeft op video te zien Nankang NS2 banden steken 215 breed maar, bonkers maar hij rijdt als een slak. Spijtig van die SMG bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid