Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT


Phil

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, gTa said:

Waarom?

Als eigenaar pikt het altijd een beetje als de exclusiviteit van het model afneemt door er kleinere/goedkopere motorisaties in te steken ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Als eigenaar pikt het altijd een beetje als de exclusiviteit van het model afneemt door er kleinere/goedkopere motorisaties in te steken ;) 

Dat kon ik ook bedenken, maar dan is dat toch nog altijd geen 'domme zet'?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, ir_fuel zei:

Op het dak wel.

'k Heb een seasucker, ben gestopt dat te gebruiken sinds... schijfremmen. Bestaat allicht een adapter voor, ben er nog niet achteraan gegaan.

Edit: nevermind, dat gaat nooit lukken. 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

'k Heb een seasucker, ben gestopt dat te gebruiken sinds... schijfremmen. Bestaat allicht een adapter voor, ben er nog niet achteraan gegaan.

Edit: nevermind, dat gaat nooit lukken. 

Er bestaan inderdaad toch adapters voor steekassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Er bestaan inderdaad toch adapters voor steekassen?

'k Weet het, het bengelt ergens achteraan m'n to-do list. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18 novembre 2018 om 14:05, Brunault zei:

Domme zet imo
Maar ja alles voor de verkoop en voor de groene rukkers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wordt gelukkig gecompenseerd aan de andere kant van het gamma (GT R PRO)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/11/2018 om 14:05, Brunault zei:

Domme zet imo
Maar ja alles voor de verkoop en voor de groene rukkers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brunault, wil je nog even toelichten? (Het interesseert me oprecht.)

Is jouw mening zuiver emotioneel (zoals ir_fuel ook al aanhaalde)? Nl. dat je het minder leuk vindt dat een model (dat je zelf hebt) wat meer mainstream zou kunnen worden omdat er een motorisatie in komt die "populairder" zou kunnen worden?

Of zijn er andere overwegingen?

 

Want ik snap het niet. Globale vlootuitstoot moet naar beneden (dat is nu éénmaal een feit) dus als men ook bij de sportiefste modellen motoren kan brengen die daarin helpen, creëert dat net ruimte om die sportiefste modellen (ook die zonder de "eco" motor) te blijven maken. Bovendien lijkt de "53" een behoorlijk emotionele motor, misschien niet zoals de basis V8 maar 't is niet dat je kan spreken van een flutmotortje. Bovendien is het ook niet zo (lijkt me) dat de AMG GT daardoor plots bereikbaar wordt voor 70% van de automobilisten en dat je 'm plots op elke hoek van de straat gaat zien (jammer genoeg, dat zou namelijk een behoorlijke verbetering zijn van het aanzicht :D ). Zelfs als de verkoop zou verdubbelen blijft dat een 'marginaal verschijnsel' en ga je ze niet tegenkomen zoals je E's of GLC's ziet elke dag. En de opbrengst voor Benz kan er enkel maar mee toenemen, wat ook weer in het voordeel is van iemand zoals jij, die later mogelijks nog eens zo'n ding in huis wil halen.

Met alle respect en inspanningen: ik zie het dus niet, waarom dit een domme zet is. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gTa zei:

Bovendien lijkt de "53" een behoorlijk emotionele motor, misschien niet zoals de basis V8 maar 't is niet dat je kan spreken van een flutmotortje. Bovendien is het ook niet zo (lijkt me) dat de AMG GT daardoor plots bereikbaar wordt voor 70% van de automobilisten en dat je 'm plots op elke hoek van de straat gaat zien (jammer genoeg, dat zou namelijk een behoorlijke verbetering zijn van het aanzicht :D ).

ja, echt wel, en ik denk dat die in de GT perfect gaan passen (ook qua klank)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, William Blake zei:

ja, echt wel, en ik denk dat die in de GT perfect gaan passen (ook qua klank)

Zou me niet verwonderen dat de 53 ook betere naakte cijfers (incl. prestaties) gaat laten optekenen dan de (soon to be 'former') basis V8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Zou me niet verwonderen dat de 53 ook betere naakte cijfers (incl. prestaties) gaat laten optekenen dan de (soon to be 'former') basis V8?

denk toch er iets onder

basis V8 doet al 301 km/u vmax en dat zie ik de 53 niet direct doen

curieus naar de combo met de 7G DCT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken de cijfers niet van buiten, basis V8 nu is een 450-tal pk, zoiets?

Edit:

image.thumb.png.507a8ec086d8643b07e053a5485b094a.png

De 53 levert 422pk uit z'n ICE en nog wat paardjes uit z'n batterij ook (vnl. voor een voller gevoel midrange). Zal dan idd geen 304 km/u lopen, maar als die er b.v. wel 290 loopt en ook een sprintje sub-5 doet (zeer realistisch) en ook nog eens ergens rond de 200 gram scoort, lijkt me dat een behoorlijk slimme beslissing. Fiscaal gezien (niet enkel in België) wordt die daar toch wel wat interessanter door, kan de verkoop enkel maar boosten.

Eigenlijk zitten de GT en de GT S sowieso al zeer dicht bij elkaar (vooral omdat ze dezelfde motor hebben). Verkoopt het basismodel nu nog goed, of neigt men meer naar de S? (De C en zeker de R zijn al een compleet andere prijscategorie). Zou het verschil tussen GT en GT S eens "ausstattungsbereinigt" willen zien, misschien maakt dat het effectieve prijsverschil tussen de twee nog kleiner.

Edit 2:

image.png.277d5874bd4ec402a4815ec6a22f13a4.png

Dus los van (dezelfde) motor met meer vermogen/koppel, wat resulteert in marginaal betere prestaties, en de mogelijkheid om op de S uitrusting te kiezen die op de gewone niet beschikbaar is (elektronisch ondersteund sperdifferentieel + achterwielsturing), is de S een dikke 14k duurder dan de gewone.

Toch nog behoorlijk wat (dacht dat het verschil kleiner zou zijn).

Ik kan me inbeelden dat er wel wat mensen zijn voor wie dat telt. En als ze de AMG sportuitlaat niet hoeven, b.v. dan loopt dat verschil nog extra op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een zeer slimme move van AMG als je het mij vraagt, die nieuwe M256 heeft zich ook al bewezen zuinig te zijn in de praktijk

435 pk, maar misschien komt die in een andere tune

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gTa zei:

Eigenlijk zitten de GT en de GT S sowieso al zeer dicht bij elkaar (vooral omdat ze dezelfde motor hebben). Verkoopt het basismodel nu nog goed, of neigt men meer naar de S? (De C en zeker de R zijn al een compleet andere prijscategorie). Zou het verschil tussen GT en GT S eens "ausstattungsbereinigt" willen zien, misschien maakt dat het effectieve prijsverschil tussen de twee nog kleiner.

basis GT verkoopt toch het beste, gevolgd door een gelijke verdeling van S / C / R

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vlak waarop Brunault 't wel boenk juste heeft, is het feit dat veel (alles?) ingegeven wordt door verbruik en co²-uitstoot, natuurlijk. Maar dat geldt voor elk merk en elke auto. En dat vinden we allemaal (als liefhebber) behoorlijk kut. An sich is een atmo 4.0 V8 "sowieso" de leukere motor boven een drukgevoede 3.0 R6, daar discussieert niemand over.

Door een drukgevoede sixpack te nemen als motor stelt hij zich écht wel compléét parallel naast de 911, nu. Zalig. :D (Enkel nog het feit dat de Porsche een 2+2 is, blijft als significant verschil.)  Mocht AMG nu nog eens zo veel GT's 53 gaan verkopen als Porsche 911'jes slijt....... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, William Blake zei:

basis GT verkoopt toch het beste, gevolgd door een gelijke verdeling van S / C / R

Interessant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gTa zei:

Door een drukgevoede sixpack te nemen als motor stelt hij zich écht wel compléét parallel naast de 911, nu. Zalig. :D (Enkel nog het feit dat de Porsche een 2+2 is, blijft als significant verschil.)  Mocht AMG nu nog eens zo veel GT's 53 gaan verkopen als Porsche 911'jes slijt....... 

het is een rechtstreeks 'aanval' op de 911 inderdaad, maar hoe je het draait of keert, het blijft een Mercedes en geen Porsche (qua imago)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het initieel al een rechtstreekse aanval op de 911 was? Met het argument "maar onze basismotor is beter, want 4-liter V8". En 'nauwelijks' duurder! (Maar gezien de kortingen die daarop gegeven werden hebben ze zich idd wel wat verslikt in het verhoopte succes...)

Ondertussen is de groene eco-shit er bij gekomen en moet men (ook Porsche met de 911) kunstgrepen aanwenden om alles "oké" te houden op dat vlak.
Dus 3-liter met drukvulling en een eco-programmaatje dat de EC-norm "zuinig/zuiver" afhaspelt. Nu nog snel wat bijsturen voor WLTP, wel. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid