Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT


Phil

Aanbevolen berichten

Ik had hier al eens gevraagd waarom ze inderdaad die R6 niet in de AMG-GT leggen maar werd hier toen weggelachen. Kan mijn inziens een erg leuk karretje opleveren, zeker voldoende power en misschien wel lichter op de neus? Al valt zo een moderne V8 misschien wel mee qua gewicht? En als Bleke Willy zegt dat dat goed klinkt dan is dat meestal ook zo,zeker met de huidige tanksregeling zou dat echt wel een interessante auto opleveren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden het niet maken als ze wisten dat het niet zou verkopen en/of becijferd hebben dat het niet gaat opbrengen.

Waar zit die in z'n productieleven? Halfweg, of een beetje daar voorbij? Is er sinds 2014 ofzo? Moet het uitzingen tot 2021? Dan is dat nog wel een redelijke periode om de R&D op terug te verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk werd dat bij de Audi R8 ook geopperd om een V6 erin te lepelen. Om de één of andere reden vind ik dat bij de R8 wringen, en niet in deze AMG GT. En ik denk dat dat hoofdzakelijk komt omdat ik de Mercedes als 'normalere' auto percipieer (in de goede zin). Ok, je hebt een zottere versies ook, maar de GT kan een elegante en relatief sobere verschijning zijn zonder al teveel overbodige lijnen en kermis toestanden... 't is in de basis een erg klassiek gelijnde auto en ze noemden 'em dan ook toepasselijk "GT". I like, en zelfs het liefst in sobere uitvoering. Iets wat deze auto vervolgens onder de 200gr co2 zou kunnen brengen, binnen het 3l regime, maakt 'em in België onmiddellijk veel interessanter. En >400pk is ook weer niet zo flauw dat het een schandaal is. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, gTa zei:

Ze zouden het niet maken als ze wisten dat het niet zou verkopen en/of becijferd hebben dat het niet gaat opbrengen.

Waar zit die in z'n productieleven? Halfweg, of een beetje daar voorbij? Is er sinds 2014 ofzo? Moet het uitzingen tot 2021? Dan is dat nog wel een redelijke periode om de R&D op terug te verdienen.

krijgt nu heel binnenkort zijn eerste 'echte' facelift, de upgrade naar Panamericana grill tel ik niet mee

6 minuten geleden, Logic zei:

Eigenlijk werd dat bij de Audi R8 ook geopperd om een V6 erin te lepelen. Om de één of andere reden vind ik dat bij de R8 wringen, en niet in deze AMG GT. En ik denk dat dat hoofdzakelijk komt omdat ik de Mercedes als 'normalere' auto percipieer (in de goede zin). Ok, je hebt een zottere versies ook, maar de GT kan een elegante en relatief sobere verschijning zijn zonder al teveel overbodige lijnen en kermis toestanden... 't is in de basis een erg klassiek gelijnde auto en ze noemden 'em dan ook toepasselijk "GT". I like, en zelfs het liefst in sobere uitvoering. Iets wat deze auto vervolgens onder de 200gr co2 zou kunnen brengen, binnen het 3l regime, maakt 'em in België onmiddellijk veel interessanter. En >400pk is ook weer niet zo flauw dat het een schandaal is. 

R8 is een supercar, dit is een sportwagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, William Blake zei:

krijgt nu heel binnenkort zijn eerste 'echte' facelift, de upgrade naar Panamericana grill tel ik niet mee

mja, upgrade... ik zou die grill wel wisselen met iemand die zijne pre-fl wil "upgraden" :D 

_m4q1252.jpg?itok=j2wA9sL8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Nog altijd niet tuk op die gevangenisbarren. :D  Bij de GLC vind ik de grille van de 43 ("diamantrooster" of hoe heet dat) ook knapper dan die van de 63 ("panamericana").

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, gTa said:

Idem. Nog altijd niet tuk op die gevangenisbarren. :D  Bij de GLC vind ik de grille van de 43 ("diamantrooster" of hoe heet dat) ook knapper dan die van de 63 ("panamericana").

Ik had het er ook moeilijk mee maar ben nu toch overstag gegaan. Als je zo'n GT-C met zijn Panamericana ziet afkomen, dat ziet er echt goed uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Die pfl ziet er direct zo gedateerd uit. Maar das persoonlijk natuurlijk.

Ik vind dat niet erg, 'k zou het ook geen straf vinden om met een "gedateerde" Gullwing rond te rijden bijvoorbeeld (yup, check de grille). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Logic zei:

Eigenlijk werd dat bij de Audi R8 ook geopperd om een V6 erin te lepelen. Om de één of andere reden vind ik dat bij de R8 wringen, en niet in deze AMG GT. En ik denk dat dat hoofdzakelijk komt omdat ik de Mercedes als 'normalere' auto percipieer (in de goede zin). Ok, je hebt een zottere versies ook, maar de GT kan een elegante en relatief sobere verschijning zijn zonder al teveel overbodige lijnen en kermis toestanden... 't is in de basis een erg klassiek gelijnde auto en ze noemden 'em dan ook toepasselijk "GT". I like, en zelfs het liefst in sobere uitvoering. Iets wat deze auto vervolgens onder de 200gr co2 zou kunnen brengen, binnen het 3l regime, maakt 'em in België onmiddellijk veel interessanter. En >400pk is ook weer niet zo flauw dat het een schandaal is. 

Een straight 6 is wel een veel edelere layout dan een V6.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Porker zei:

Ik had het er ook moeilijk mee maar ben nu toch overstag gegaan. Als je zo'n GT-C met zijn Panamericana ziet afkomen, dat ziet er echt goed uit!

Absoluut, ik vind het echt veel knapper, en de allereerste ziet er verouderd uit

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Porker zei:

Ik had het er ook moeilijk mee maar ben nu toch overstag gegaan. Als je zo'n GT-C met zijn Panamericana ziet afkomen, dat ziet er echt goed uit!

De AMG GT kan er weg mee. Bij de GLC blijf ik er toch naar fronsen, soms grommen zelfs.

Probleem is dat de GLC met Panamericana-grille luider kan grommen dan ik dus ik doe er niet te fars tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Wie heeft u dat ooit wijsgemaakt :lolz: 

Prijs, mid engined, V10,... ik vind dat toch meer supercar dan sportwagen à la 911, GT, Vantage, F-type, etc

los van het feit dat die zeer bruikbaar is op dagelijkse basis, want dat is een 720s ook

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Phil zei:

Fuel heeft de eerste 4.2 nog in gedachten denk ik. Een supercar met de prestaties van een sportwagen...

Ik snap zijn mening over die kar (dat was allerminst bonkers qua power en prestaties), maar ik vond dat nu ook niet zo'n draak van een auto, moet ik eerlijk zijn. Heb natuurlijk wel niet de ervaring met snelle karren zoals fuel, ik kan dus niet zo goed vergelijken. Een 911 turbo (997) vond ik b.v. een pak impressionanter qua power en prestaties, maar de beleving in een manuele R8 4.2 vond ik eigenlijk ook dik OK. Voelt specialer dan een 911, imo. Vond dat bovendien behoorlijk aangenaam rijden op de openbare weg. Wel niet voluit mee gegaan, dus ik durf niks zeggen over hoe onderstuurd of neutraal of communicatief of (chassis) performant dat is, b.v.

Maar ik ben helemaal akkoord: supercar vind ik dat toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, William Blake zei:

Eerste gen : akkoord

huidige gen : toch duidelijk meer uitgegroeid naar supercar dan de rest van zijn 'concurrenten' 

Juste, al vergeten dat daar al een 2e generatie van bestaat. :oops: Kóópt iemand dat ooit, eigenlijk? Denk dat ik dat nog nooit live gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gTa zei:

Juste, al vergeten dat daar al een 2e generatie van bestaat. :oops: Kóópt iemand dat ooit, eigenlijk? Denk dat ik dat nog nooit live gezien heb.

Klant van mij heeft een gele spyder, zalige bak qua on road presence..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even site bekeken, toch wat meer cachet dan de 1st gen 4.2 van toen, yep. :shock:  Zalig interieur. En een V10, yummm.

But I'd take the AMG any day. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Voelt specialer dan een 911, imo.

Maar dan echt TOTAAL niet he.

Ik heb, met een week tussen, een R8 4.2 gereden en een 997.2 Carrera (GEEN S!). Die R8 voelde aan als een platgeslagen A5. Zoveel presence als die heeft qua looks, zo weinig bleef er nog van over achter het stuur. En de sound trok ook op niks binnen. Het was een R Tronic, maargoed, die boite daar kan ik nog abstractie van maken. Dat voelde niet aan als iets speciaals, dat voelde echt aan als de sportwagen voor de 50 plusser die dat als daily wilde gebruiken.

Daarna heb ik (voor de eerste keer in mijn leven) met een 911 gereden. Dat voelde vanaf de eerste meter als niks anders waar ik ooit mee gereden had. Ik was direct verkocht.

Mijn daily was toen een Nissan 350Z. No way dat ik die zou wegdoen voor een R8 V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

As said: ik heb niet met zoveel auto's gereden (uit dat segment) als jij, maar ik heb toch een (deels) andere mening. Bij mij was 't een manuele, wel. Achter 't stuur (zitpositie, hoogte gordellijn, motor achter je rug, interieurvormgeving, ...) vond ik dat inderdaad specialer aanvoelen dan een gewone 911, yep. Ik had toen wel al redelijk wat (mee)gereden in een 911 en de verschrikkelijke 996 zat toen vooral in m'n geheugen gegrift. Voor mij was een middenmotor-sportkar toen 'nieuw'. De sound herinner ik me net als behoorlijk opzwepend en knap (maar ik reed toen met een 4-cilinder dieseltje, dus misschien is mijn referentiekader gewoon minder on par dan 't jouwe).

Maar ik betwist niet dat die auto veel beter had kunnen zijn. En dat hij, voor z'n specs op papier, niet zo absurd hard van leer trok (of mogelijks teleurstellend was qua prestaties, afhankelijk van waarmee je vergelijkt). Ik heb de R8 (zeker de 1e generatie) ook altijd ronduit lelijk gevonden, precies knip- en plakwerk waarbij dat laatste gebeurde middels een groot paneel zelfklevend aluminium die 2 autohelften bij elkaar moest houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid