Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Waze moet dat weten? Zolang er niemand een melding maakt van traag verkeer weet waze niets he.

 

Het zou moeten zien als het verkeer terug gaat rijden, maar daar heb je natuurlijk Wazers voor nodig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren zeker wazers, want ik kreeg verschillende meldingen van file en een ongeval... Kan niet anders dan gemeld zijn.

 

En systeem van filemelding zou toch moeten kijken naar het punt vanaf waar iedereen weer gemiddeld snel gaat rijden.

 

Nu ja, ik heb geen file gehad, maar ik denk sneller te zijn geweest als ik er in Aalter was opgegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@dragonfly ik zag een map chat passeren, maar blijkbaar kan je met de Windows Phone versie niet antwoorden. 

 

Klein detail... :D

 

Geen probleem, ik kreeg een melding dat jij ook aan het rijden was :)

 

Waze klopte deze morgen voor de file op de E40, ipv af te rijden ben ik blijven aanschuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mezelf erop betrap toch Waze altijd op te zetten als ik ga rijden, en al zitten zoeken voor EU+ datapakket bij Proximus voor de aankomende reizen. Zalige navigatie-app, alvast. Nooit kaartproblemen, duidelijk aanduiding van vertraagd verkeer en files, makkelijk doorheen de kaart scrollen om even verderop te gaan zien, enz. Wel nog NOOIT een flitsmelding gehad voor mobiele. (Op Coyote ook niet, denk ik, de laatste maanden.)  En ja zelfs die punten worden "leuk", ik ga af en toe eens zien of ik bijna 'n schild verdiend heb. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel leuk vind is dat als je een route plant hij meteen aangeeft "opgepast politie controle gemeldt op uw route".

 

Voor rest idd een zalige app. Enige nadeel is dat hij batterij zuipt dat het geen naam heeft en dat je dus altijd met de lader moet werken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke App die het scherm van een smartphone constant aan heeft staan verbruikt weinig batterij? Dat is het nadeel van een scherm dat constant aan is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't is eerder de GPS hoor, dat vreet batterij en mijn samsung wordt er zelfs warm van

Dat durf ik te betwijfelen. Een ganse dag tracken met gps en het scherm uit heeft amper invloed op de batterij terwijl veel screen tijd direct aan de batterij vreet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

't is eerder de GPS hoor, dat vreet batterij en mijn samsung wordt er zelfs warm van

Is scherm. Tracken gebruikt met gps en zonder scherm. Werd opmerkelijk minder warm en ging langer mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mezelf erop betrap toch Waze altijd op te zetten als ik ga rijden, en al zitten zoeken voor EU+ datapakket bij Proximus voor de aankomende reizen. Zalige navigatie-app, alvast. Nooit kaartproblemen, duidelijk aanduiding van vertraagd verkeer en files, makkelijk doorheen de kaart scrollen om even verderop te gaan zien, enz. Wel nog NOOIT een flitsmelding gehad voor mobiele. (Op Coyote ook niet, denk ik, de laatste maanden.) En ja zelfs die punten worden "leuk", ik ga af en toe eens zien of ik bijna 'n schild verdiend heb. :D

Waze gebruikt eigenlijk Verbazingwekkend weinig data eenmaal je kaart geladen is
Link naar reactie
Delen op andere sites

't is eerder de GPS hoor, dat vreet batterij en mijn samsung wordt er zelfs warm van

 

Het is het scherm hoor... 

Als ik ga fietsen en track 5uur aan een stuk met mijn iphone, dan kost mij dat 25% batterij... 1 uur tracken met scherm op zal hij nauwelijks halen...

 

Waze gebruikt eigenlijk Verbazingwekkend weinig data eenmaal je kaart geladen is

 

@@Asserti jij zal dat wel weten. Stel je geeft hier in BE in als bestemming Val Thorens, gaat hij dan meteen de kaart ophalen voor de gehele route?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb die ook in BE opgezet overtijd toen ik naar de zee in NL reed en die bleef braaf zijn werk doen over de grens. :)

 

Als de route berekend is bij vertrek in BE, doet hij 't zelfs zonder dataroaming. Als je hem volgt, uiteraard, want herbereken lukt dan niet meer. Net als het maken/ontvangen van meldingen. Wel puntjes sprokkelen :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel leuk vind is dat als je een route plant hij meteen aangeeft "opgepast politie controle gemeldt op uw route".

 

Voor rest idd een zalige app. Enige nadeel is dat hij batterij zuipt dat het geen naam heeft en dat je dus altijd met de lader moet werken ...

Oei, dan moet Waze toch wel even een nieuwe spellingscontrole installeren, me dunkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waze gebruikt eigenlijk Verbazingwekkend weinig data eenmaal je kaart geladen is

Zag ik ook, in mijn nieuwe aanrekenperiode (vanaf 18e van de maand) nog maar 18 MB :shocked:

 

Kan je een kaart pre-loaden? B.v. nu al datgene inladen waarheen je gaat rijden (buitenland)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, maar wel maar een kilometer of 2 links en rechts van je route. Dus als je van de route gaat zonder data ga je van de kaart

Aha, goed om weten! Thx! En die kaart blijft hij dan onthouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat met Google Maps eens geprobeerd.

 

Je kan daar een regio op je kaart zoomen en die dan offline stockeren. Dat offline stockeren marcheerde perfect, alleen zit blijkbaar de routing code op de server en niet in de app, dus meer dan naar de kaart kijken ging niet :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid