Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

2 hours ago, Bjorno said:

Nu kan je een top wagen bouwen en genekt worden door BOP, waarom doe je dan nog mee? 

Geen enkele auto wordt genekt door BOP, over een gans seizoen bekeken. 

Als je denkt dat je als privateer in een prototype klasse kan opboksen tegen autofabrikanten heb je een beetje last van grootheidswaanzin. Op zich niet slecht voor het spektakel, maar het resultaat weet je toch op voorhand.

Dan kan je beter een GT3 maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Geen enkele auto wordt genekt door BOP, over een gans seizoen bekeken. 

Als je denkt dat je als privateer in een prototype klasse kan opboksen tegen autofabrikanten heb je een beetje last van grootheidswaanzin. Op zich niet slecht voor het spektakel, maar het resultaat weet je toch op voorhand.

Dan kan je beter een GT3 maken.

 

Al is het in GT3 niet veel beter vrees ik...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat is daar niet beter?

Ze hebben toch redelijk goed werk geleverd in de VLN/NLS?

Is gewoon beetje zelfde verhaal toch? 

De Glickenhaus GT3 is ook gewoon een private project die het moet opnemen tegen de grote constructeurs met 'onbeperkt' budget. De GT3 heeft het inderdaad niet slecht gedaan maar heeft ook nooit potten gebroken. Net als de Hypercar, want als je puur naar zijn resultaten kijkt, is dat allemaal zo slecht nog niet.
- LM 2023: 6e en 7e voor giganten Porsche en Peugeot
- LM 2022: 3e en 4e,
- LM 2021: 4e en 5e
Ok, er is enige nuancering nodig, maar ze stonden toch mooi altijd aan de finish 

Ook in GT3 kan zo'n team in the end gewoon nooit op tegen de BMW's, Porsches, MB's die en masse klanten-GT3's maken en dus ook veel meer budget hebben voor evoluties en aanpassingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maxime S said:

Is gewoon beetje zelfde verhaal toch? 

De Glickenhaus GT3 is ook gewoon een private project die het moet opnemen tegen de grote constructeurs met 'onbeperkt' budget. De GT3 heeft het inderdaad niet slecht gedaan maar heeft ook nooit potten gebroken. Net als de Hypercar, want als je puur naar zijn resultaten kijkt, is dat allemaal zo slecht nog niet.
- LM 2023: 6e en 7e voor giganten Porsche en Peugeot
- LM 2022: 3e en 4e,
- LM 2021: 4e en 5e
Ok, er is enige nuancering nodig, maar ze stonden toch mooi altijd aan de finish 

Ook in GT3 kan zo'n team in the end gewoon nooit op tegen de BMW's, Porsches, MB's die en masse klanten-GT3's maken en dus ook veel meer budget hebben voor evoluties en aanpassingen. 

Dat is totaal niet vergelijkbaar.

In theorie is een GT3 altijd competitief. Dat werkt helemaal anders qua BOP. LMH is veel meer gebaseerd op een technisch reglement. De BOP is daar veel beperkter, en je bent altijd benadeeld als je geen hybride systeem aan boord hebt.

 

En wat je daar op noemt ... 2021, 2022, met hoeveel waren ze toen? :D  En de uitslag in Le Mans hangt ook niet enkel af van de performance van je auto. Je moet om te beginnen al aan de finish geraken. Als je naar pure performance kijkt moet je naar 6 uur races kijken, niet 24.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is totaal niet vergelijkbaar.

In theorie is een GT3 altijd competitief. Dat werkt helemaal anders qua BOP. LMH is veel meer gebaseerd op een technisch reglement. De BOP is daar veel beperkter, en je bent altijd benadeeld als je geen hybride systeem aan boord hebt.

 

En wat je daar op noemt ... 2021, 2022, met hoeveel waren ze toen? :D  En de uitslag in Le Mans hangt ook niet enkel af van de performance van je auto. Je moet om te beginnen al aan de finish geraken. Als je naar pure performance kijkt moet je naar 6 uur races kijken, niet 24.

 

Ik zeg toch dat nuancering nodig is? 🙂

Performance van de auto akkoord, maar betrouwbaarheid van een auto evenzeer... zeker in het World Endurance Championship. En dat hebben ze prima gedaan! Er is maar één race die telt in dat seizoen, dat weet jij ook 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Niet echt WEC nieuws, maar toch een beetje: de Porsche 963 heeft zijn eerste overwinning beet! Weliswaar met wat geluk en een gebrek aan veel tegenstaand... maar goed. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap van Nasr om een halfuur lang de (veel snellere) Cadillac nog af te houden, zelfs Jaminet moest met dezelfde auto 15 seconden toegeven op amper een halfuur... Wel verwarrend toen ze plots de race een ronde te vroeg hebben afgevlagd 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

Niet echt WEC nieuws, maar toch een beetje: de Porsche 963 heeft zijn eerste overwinning beet! Weliswaar met wat geluk en een gebrek aan veel tegenstaand... maar goed. 

 

Dan hebben we niet dezelfde koers gezien, zowel de Cadillac 7 als de Acura 40 hebben meerdere keren aan de leiding gereden. De laatste 90 minuten ofzo was een heerlijke battle met Blomqvist. Ook in GTD heerlijke battle met Risi

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Maxime S said:

Niet echt WEC nieuws, maar toch een beetje: de Porsche 963 heeft zijn eerste overwinning beet! Weliswaar met wat geluk en een gebrek aan veel tegenstaand... maar goed. 

 

Gebrek aan tegenstand?

Welke race heb jij gekeken? :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Bouncing Bullet said:

Dan hebben we niet dezelfde koers gezien, zowel de Cadillac 7 als de Acura 40 hebben meerdere keren aan de leiding gereden. De laatste 90 minuten ofzo was een heerlijke battle met Blomqvist. Ook in GTD heerlijke battle met Risi

Het heeft idd niet veel gescheeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los daarvan, in IMSA rijden er geen LMH's mee. Ergens ook een beetje vreemd dat ze LMH en LMDh BOP'en tov mekaar, want uiteindelijk steken fabrikanten van een LMH wel een hoop meer geld in zo een auto. Als ze u dan gaan handicappen tot op het niveau van een LMDh, waarom zou je dan in godsnaam een LMH maken.

Blijf het nog altijd flauw vinden van Porsche dat ze een LMDh hebben in mekaar gevezen, terwijl het veel kleinere Ferrari wel een (goeie!) LMH kan bouwen. Je ziet waar de meeste boekhouders werken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Gebrek aan tegenstand?

Welke race heb jij gekeken? :lolz:

Er is inderdaad wel hard gebattled geweest, maar ik bedoelde vooral de afwezigheid van andere grote merken uit het WEC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Dan hebben we niet dezelfde koers gezien, zowel de Cadillac 7 als de Acura 40 hebben meerdere keren aan de leiding gereden. De laatste 90 minuten ofzo was een heerlijke battle met Blomqvist. Ook in GTD heerlijke battle met Risi

Idd beetje ongelukkig geformuleerd, zoals hierboven gezegd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Maxime S said:

Er is inderdaad wel hard gebattled geweest, maar ik bedoelde vooral de afwezigheid van andere grote merken uit het WEC.

't is dan ook geen WEC, maar IMSA?

En Acura en Cadillac zijn geen grote merken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Come to think of it ... BMW was er ook he :D 

Die hebben nog werk aan de winkel ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de race gezien en was idd weer de moeite. Mooie gevechten tussen de Acura, Porsche en Cadillac. En ja idd BMW deed ook ergens mee.

Toch ook veel Belgen die mee doen als je het zo ziet. In het algemeen toch 1 van de race's met de grootste namen in hun vel niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Porsche pakte de triple afgelopen weekend! Best wel indrukwekkend... en hard voor de Peugeot die verdiend op het podium had mogen staan.

Vroeg me nu wel af: komt die plotse verrijzenis van Porsche door een aangepaste BoP of hebben ze daar toch goed werk geleverd deze winter? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe race gezien, op een paar minuten van het einde positie 2-3-4 binnen de 5". En dit na een goeie 10h racen. Eat this F1 :D

Zo jammer voor de #93 Peugeot met de meet in zicht, ik gunde het ze wel... blijkbaar zou hij zonder brandstof zijn gevallen en na de race gedeclasseerd zijn....

Toyota en Ferrari toch niet op de plaats geeindigd die ze haddden verwacht denk ik.

Ik vermoed een spannend seizoen en dat de verschillende merken meer aan elkaar gewaagd zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Vanni zei:

Knappe race gezien, op een paar minuten van het einde positie 2-3-4 binnen de 5". En dit na een goeie 10h racen. Eat this F1 :D

Zo jammer voor de #93 Peugeot met de meet in zicht, ik gunde het ze wel... blijkbaar zou hij zonder brandstof zijn gevallen en na de race gedeclasseerd zijn....

Toyota en Ferrari toch niet op de plaats geeindigd die ze haddden verwacht denk ik.

Ik vermoed een spannend seizoen en dat de verschillende merken meer aan elkaar gewaagd zullen zijn.

De BMW doet het wel maar povertjes vind ik. 
Of verwacht ik er meteen te veel van? Ze hebben vorig seizoen nochtans al een gans seizoen meegedraaid in de US (akkoord de spec van de auto's is niet helemaal identiek) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peugeot zou in Imola de 2024 versie van de 9x8 inzetten met updates en ook dezelfde bandenmaat als de rest nu.
Ze reden nog rond met de bandenmaat uit het originele reglement (310mm breed rondom) en ga nu ook naar de 290mm voor en 340mm achter. En er komt waarschijnlijk toch een achterspoiler bij.

En er zijn aanpassingen aan de elektromotor die op de vooras zit, ook iets met reglementswijzigingen ivm het LMP en LMPh ding en BoP nadat de 9x8 al klaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid