Ga naar inhoud

BMW Individual lovers


m0rph

Aanbevolen berichten

Nu doe je me ook twijfelen...

:(

 

Die 7 lijkt iets te veel "roze/bordeaux" in zich te hebben... Zou Navarra Violet Metallic zijn.

 

De 8 is Mora Metallic.

 

 

Nog gevonden :

 

E39 BMW Individual colors

BMW Individual Exterior Colors
1. Techno Violet Pearl
2. Estoril Blue Metallic
3. Aegaean Blue Metallic
4. Dakar yellow II
5. Evergreen
6. Morarot Metallic
7. Velvet blue Metallic
8. Atlantis Metalic
9. Imola Red
10. Orinoco Metallic
11. Carbon Black Metallic
12. Silverstone Metallic
13. Scarabaeus Metallic
14. Sepia Metallic
15. Arizona Sun Metallic
16. Brass Metallic
17. Kastaneienbraun Metallic
18. Lipstickrot
19. Titanicblau

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu doe je me ook twijfelen...

:(

 

Die 7 lijkt iets te veel "roze/bordeaux" in zich te hebben... Zou Navarra Violet Metallic zijn.

 

De 8 is Mora Metallic.

 

Verdomme, ik moet meer m'n gedacht spreken. Want die 2 kleuren waren exact wat ik (op zicht) ook dacht 't te zijn, rekening houdend met welke kleuren in de tijd van die karren de typische Individual-kleuren waren.

 

Geen van die kleuren is m'n ding, trouwens. :D Maar wel tof om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E39 BMW Individual colors

BMW Individual Exterior Colors

1. Techno Violet Pearl

2. Estoril Blue Metallic

3. Aegaean Blue Metallic

4. Dakar yellow II

5. Evergreen

6. Morarot Metallic

7. Velvet blue Metallic

8. Atlantis Metalic

9. Imola Red

10. Orinoco Metallic

11. Carbon Black Metallic

12. Silverstone Metallic

13. Scarabaeus Metallic

14. Sepia Metallic

15. Arizona Sun Metallic

16. Brass Metallic

17. Kastaneienbraun Metallic

18. Lipstickrot

19. Titanicblau

Dat "E39" erbij hoeft niet. Want de lijst is niet exclusief E39, en als je alle E39-Individual-kleuren wil opsommen ontbreken er best wel wat. De namen zijn ook niet consequent, soms 'es de Engelse versie, soms 'es de Duitse (met spellingsfouten) versie. :D

 

1, 2, 4, 5, 9, 11 en 12 zijn M-kleuren, die op sommige M-modellen in 't standaardpalet zaten.

1, 11 en 15 zijn op bepaalde momenten ook verkrijgbaar geweest op gewone modellen (al dan niet i.c.m. sportpakket).

1, 10 en 11 (en b.v. 't ook niet vermelde petrol mica metallic, ook een Individual-kleur uit die era) zijn kleuren die op het einde op de special edition van de E34 verkrijgbaar waren (gewone kleurenpalet), toen kon je die auto's in makkelijk 25 of misschien wel 30 kleuren krijgen (heb enkele van de catalogi van toen liggen, aanbod exterieur- en interieurkleuren toen was zot)

17 is een via Individual opgepikte kleur die al veel ouder is en op sommige oude modellen leverbaar is geweest

16 (en mogelijks nog andere) zijn kleuren heel lange tijd niet meer kon worden verkregen omdat die op solventbasis waren en op waterbasis niet (goed) te reproduceren vielen (ondertussen wel)

3, 10, 13, 14 en 16 zijn van die (licht) "veranderende" kleuren zoals stratusgrau dat ook is, speciaal, niet altijd makkelijk

 

Voor mij blijft 3 m'n all time favourite, maar ook 10 en 13 vind ik absoluut de max. Messing metallic (16) ook, maar geen idee of ik een auto vandaag in die kleur zou durven bestellen; de eerste 3 zeker wel.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdomme, ik moet meer m'n gedacht spreken. Want die 2 kleuren waren exact wat ik (op zicht) ook dacht 't te zijn, rekening houdend met welke kleuren in de tijd van die karren de typische Individual-kleuren waren.

 

Geen van die kleuren is m'n ding, trouwens. :D Maar wel tof om te zien.

 

Ja en neen.

 

De "zondaagse sportieve cruiser" mag toch wel zo'n kleurtje hebben, niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die '6 wel, die eerste twee toch niet lijkt me?

Mora me dunkt

edit: tis al gezegd!

In Buchloe 'n Britse B10 3,3 in Mora gezien, erg stijlvol en past perfect bij de E39! E46 gaat dat ook goed af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welke kleur is dit eigenlijk? Lijkt me een Individual kleur.

 

11385191_1128816263798965_954390261_n.jp

Moeilijk te zeggen. Zou mora kunnen zijn, maar ik steek er m'n hand niet voor in 't vuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kleurtjes. :inlove:

 

Ik zie me eigenlijk na mijn zimt interieur niet meer terug gaan naar zwart, na een donkergrijs stoffen interieur en zwart sensatec is dat toch wel een verademing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid