Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
de afgelopen twee seizoenen toch niet.

De laatste jaren is het echt een pak minder geworden.
Te weinig man die een race kan winnen.
Vroeger moest ik het live zien maar daar moet je nu geen moeite meer voor doen. :)
Geplaatst:

Laatste seizoen dat ik gans gezien heb was 2015 denk ik.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik heb ze net beide gekeken. Bedankt voor de extra 90 minuten conditietraining, @gTa:P

Ik vind dat de verschillende merken toch enorm dicht bij mekaar zitten. Hebben ze goed voor mekaar daar.

Die eerste bocht blijft toch een waanzinnig ding op dat circuit, zeker met een moto.

Hoe Rae daar in de laatste ronde nog even binnendoor dook: waauw. 

Geplaatst:
24 minutes ago, gTa said:

Hoe Rae daar in de laatste ronde nog even binnendoor dook: waauw. 

Ja, W T F :lolz: 

Geplaatst:
3 uren geleden, Gixxer zei:

De laatste jaren is het echt een pak minder geworden.
Te weinig man die een race kan winnen.
Vroeger moest ik het live zien maar daar moet je nu geen moeite meer voor doen. :)

't is niet meer zoals vroeger toen je met oa Fogarty, Haga, Edwards, Slight, Corser, Russell en nog een hele resem anderen, kweetnie hoeveel favorieten had die de race konden winnen.

Geplaatst:

Lap, nu krijg ik helemaal heimwee. :)

En Pierre Francesco Chili die bleef vechten ook al had hij een mindere moto.
De SS was ook top ten tijde van Chambon, Curtain enz

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

wist niet wat ik zag, toen ik de uitslag van race twee opzocht. vier merken op enkele seconden van elkaar. en dan nog de aprilia van laverty die goed meekon, tot 'm tegen de grond ging. was niet van plan om te volgen dit seizoen, maar daar moet ik misschien op terugkomen.

Geplaatst:

Ja 't was de moeite. Was wat ik eerder ook postte. Iedereen kon goed mee, qua merken.

Dat concept met die pitstop is ook wel cool eigenlijk. Rag die banden maar aan gort, het doet er toch niet toe :lol:  

Geplaatst:
On 2/26/2018 at 9:30 PM, gTa said:

Motorraces blijken tot nu toe in elke klasse die 'k volgde een héél pak spannender dan (alvast) Formule1, misschien is dit ook wel iets.

motogp vind ik al jaren veel boeiender dan F1. moto 2/3 en WSBK volg ik niet, omdat er te veel tijd in zou kruipen.
motogp is gewoon kijken. bij F1 moet je al je laptop er bij halen, timing volgen, opvolgen wie al hoeveel pitstops deed en op welke banden zit,... gewoon uit noodzaak, omdat er anders weinig te zien of te volgen is. je raakt rap afgeleid, terwijl ik bij motogp er enkel een spurt van af kan om tot aan de frigo of de wc te raken.

Geplaatst:

Zo is het maar net.

Formule 1 heb ik al jaren opgegeven. Af en toe kijk ik eens eentje, en ik moet dan constateren dat er niks is veranderd.

MotoGP, dit jaar doen we WSBK er ook bij, en de Supercars. Het is al genoeg om een gans seizoen te volgen :) 

Geplaatst:
11 uren geleden, teus_ zei:

motogp vind ik al jaren veel boeiender dan F1. moto 2/3 en WSBK volg ik niet, omdat er te veel tijd in zou kruipen.
motogp is gewoon kijken. bij F1 moet je al je laptop er bij halen, timing volgen, opvolgen wie al hoeveel pitstops deed en op welke banden zit,... gewoon uit noodzaak, omdat er anders weinig te zien of te volgen is. je raakt rap afgeleid, terwijl ik bij motogp er enkel een spurt van af kan om tot aan de frigo of de wc te raken.

Agreed, dat eerste.

Ik ben na 2 à 3 seizoenen énkel MotoGP kijken ook beginnen Moto3 en Moto2 kijken. In 't begin was dat wat "lastig", wegens de extra tijd die 't in beslag neemt en 't feit dat je je moet inwerken in de hoe en wat. Maar zeker Moto3 is absurd spannend (continu inhalen) en de Moto2 ben ik eigenlijk vnl blijven volgen owv de absurd lekkere sound die ze maken én omdat er van daar wel wat peten doorstromen naar de MotoGP en dan heb je een breder snaps van de 'sector'.

Nu WSBK is even afwachten. De race-variatie vind ik alvast leuk (2 races op een weekend, eerste zonder en tweede met verplichte pitstop). Extra leuk: 't zijn "seriemachines". Jammer dat 't startveld best dunnetjes is, had daar eigenlijk veel meer deelnemers verwacht.

Geplaatst:

Isle of Man TT is belachelijk geniaal om te zien. Enkel spijtig dat je een of ander duur dom TV pakket moet hebben om het te zien, of geluk moet hebben dat het te downloaden valt.
Net eens gekeken, ze zijn wel mee met hun tijd, de 10 TV episodes zijn online te bekijken voor 10 britse pond
https://shop.iomtt.com/tv

Geplaatst:
2 hours ago, gTa said:

Extra leuk: 't zijn "seriemachines". Jammer dat 't startveld best dunnetjes is, had daar eigenlijk veel meer deelnemers verwacht.

Als je seriemachines wil zien moet je naar het WK Superstock kijken :)

Geplaatst:
Als je seriemachines wil zien moet je naar het WK Superstock kijken [emoji4]

De 600 Superstock is afgeschaft zeker?
Geplaatst:

Dat heette Supersport. Geen idee eigenlijk. Ik volg dat niet.

Geplaatst:

Neen dat heette superstock 600 en superstock 1000.
Denk dat de superstock 600 is opgegaan in de supersport 600.

Geplaatst:

die pitstop, is die voor alle events? dacht alleen voor deze eerste race, omdat er meer grip (koudere temperatuur) en zodoende meer slijtage was dan eerst verwacht.

Geplaatst: (aangepast)
Op 1/3/2018 om 12:48, ir_fuel zei:

Als je seriemachines wil zien moet je naar het WK Superstock kijken :)

Ook bij SS 1000 laat FIM mods toe. Oa ECU en kabelbomen mogen aangepast worden. Qua uitzicht zijn het allen seriemachines. Zowel WSB als SS. Er zijn nog dingen die toegelaten zijn. Ik dacht de tandwielen en lichtere wielen. 

Dus zo serie zijn ze ook niet.

aangepast door utah
Geplaatst:
4 hours ago, utah said:

Ook bij SS 1000 laat FIM mods toe. Oa ECU en kabelbomen mogen aangepast worden. Qua uitzicht zijn het allen seriemachines. Zowel WSB als SS. Er zijn nog dingen die toegelaten zijn. Ik dacht de tandwielen en lichtere wielen. 

Dus zo serie zijn ze ook niet.

Ja maar het blijft toch beperkt. Je kan bij wijze van spreken een power commander steken en een andere uitlaatlijn. Tandwielen doet iedereen op zijne race moto als ze ermee gaan tracken. 't Is nu ni da ze Ohlins fourchekes steken van 20K he.

• 2 weken later...
Geplaatst:

"MotoGP rookie Franco Morbidelli says reigning champion Marc Marquez is teaching his fellow Honda riders that crashing is a necessity."

:lol:

Geplaatst:
Op 3/3/2018 om 00:37, ir_fuel zei:

Ja maar het blijft toch beperkt. Je kan bij wijze van spreken een power commander steken en een andere uitlaatlijn. Tandwielen doet iedereen op zijne race moto als ze ermee gaan tracken. 't Is nu ni da ze Ohlins fourchekes steken van 20K he.

Joris, als je ziet met welk materiaal ze toekomen op trackdays, is die Ohlins vering bij sommige wel aanwezig. Op Mettet regelmatig een Panigale gezien met alles op en aan. Bijna 30k voor een amateur.

En in Superstock zie je wel degelijk Ohlins of Ten Kate veringen. Ook bijstand van Caesar zie je regelmatig. 

Fastré en Simeon reden met SS1000. Er was daar niet vele standaard meer aan hoor. Fast Greg zat/ zit dan nog aan de bron met zijn vader als trekkende rol in de school  van Francorchamps. 

Geplaatst:
3 minutes ago, utah said:

Joris,

En u bent?

als je ziet met welk materiaal ze toekomen op trackdays, is die Ohlins vering bij sommige wel aanwezig. Op Mettet regelmatig een Panigale gezien met alles op en aan. Bijna 30k voor een amateur.

Ja, en dan? 

En in Superstock zie je wel degelijk Ohlins of Ten Kate veringen. Ook bijstand van Caesar zie je regelmatig. 

Julius?

Fastré en Simeon reden met SS1000. Er was daar niet vele standaard meer aan hoor. Fast Greg zat/ zit dan nog aan de bron met zijn vader als trekkende rol in de school  van Francorchamps. 

Ok. Er is dus geen verschil tussen superstock en superbike.

Geplaatst:

Schrijffout. Casaer. Emc37.

22 uren geleden, ir_fuel zei:

En u bent?

Utah

Ja, en dan? 

Is er koffie

Julius?

Neen. Schrijffout. Casaer.

Ok. Er is dus geen verschil tussen superstock en Superbike

Dat is wat jij er van maakt. De stelling ging ove het feit dat een Superstock model ongewijzigd is. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid