Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rossi :inlove:

Gisteren ook weer sterk gereden. Van Marquez had ik meer verwacht, misschien had hij met z'n harde voorband meer degradatie verwacht bij de tegenstand? Nu ja, ben geen fan van Maq hoor, Dovizioso heeft dat goed opgelost in de laatste bocht :)

Geplaatst:

:party: Dovi :party: Ducati :party: 

Wel stom dat Lorenzo er af ging, zo kleine dingen gaan volgens mij meespelen als het om de titel draait. Jammer ook dat Rins er af ging, die Suzuki draaide goed mee. Geweldig om 5 verschillende teams op een zakdoek te zien rijden. Crutchlow, Rins en Petruci gingen goed mee. 

Ik word hoe langer hoe meer wel fan van Marquez, fenomenaal wat die allemaal uithaalt op zijn motorfiets. 

De Belgische rijders van het Avantia team brachten het er minder goed vanaf jammer genoeg, Loi moest opgeven in Moto3 en Simeon werd laatste, met 10 seconden achterstand op de voorlaatste :noparty: 

Geplaatst:

Eerste race was reclame. Als de rest van t seizoen ook zo gaat worden dan wordt het leuk om te kijken.
Beetje Moto3 racen in motogp.

Geplaatst:

Vandaag de race ook kunnen bekijken. Amai wat een spanning. Super om te zien dat er zoveel verschillende merken zo dicht bij elkaar zitten.

Geplaatst:
18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je maar tevreden bent, niwaar? :)

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180318_03415514

Allé, als je een competitie beest bent, dan kan je, ondanks alles, toch NOOIT tevreden zijn met een laatste plaats zeg. 

Dat kan toch niet anders dan dat die zelf ook echt super hard teleurgesteld is. 

Geplaatst:

Ik vrees dat dit het ganse jaar zo zal zijn.... Misschien als er eens veel uitvallers zijn dat hij een puntje gaat kunnen pakken....

Geplaatst:

Geen zo'n spannende motogp race, maar wel een heel mooi einde.
Alles ligt dicht bij elkaar, veel mogelijkheden. Zal waarschijnlijk wel weer een heel tof seizoen worden.
Ik versta nog altijd niet wat Simeon komt doen in de motogp. Zijn beste resultaat in de moto2 was zevende, in 2015. Die zal wel een berg geld naar het team brengen zeker?

Geplaatst:

Ik versta nog altijd niet wat Simeon komt doen in de motogp. Zijn beste resultaat in de moto2 was zevende, in 2015. Die zal wel een berg geld naar het team brengen zeker?

???

Hij heeft paar keer podium gehad en eens gewonnen.
Konden er meer zijn maar ging dan te hard zodat hij viel.
Geplaatst:

Zijn snelste ronde was anderhalve seconde trager dan die van Tito Rabat. Als je zo veel trager bent dan je ploegmaat, dan heb je gewoon ondermaats gepresteerd. Het was zijn eerste race, dat is iets waar rekening mee gehouden moet worden, maar het zal toch beter moeten.  Daarnaast is er nog het feit dat Livio Loi plots ook voor Avintia rijdt, dit geeft alleen maar aan hoeveel geld er uit België naar dat team stroomt. 

Geplaatst:
5 minutes ago, Monterey Jack said:

Zijn snelste ronde was anderhalve seconde trager dan die van Tito Rabat. Als je zo veel trager bent dan je ploegmaat, dan heb je gewoon ondermaats gepresteerd. Het was zijn eerste race, dat is iets waar rekening mee gehouden moet worden, maar het zal toch beter moeten.  Daarnaast is er nog het feit dat Livio Loi plots ook voor Avintia rijdt, dit geeft alleen maar aan hoeveel geld er uit België naar dat team stroomt. 

Er waren er daar toch nog voor wie het de eerste race was?

Geplaatst:
22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar die kwamen niet uit België. Dat telt niet. 

Geplaatst:
2 hours ago, ir_fuel said:

Uiteraard, ik vind ook dat hij slecht presteerde hoor. Laten we hopen voor hem dat hij effectief een slechte dag had, maar ik denk dat hij al blij mag zijn als hij een seconde kan winnen. Een halve seconde trager dan rabat, het is nog steeds veel, maar dat kan je al iets meer plaatsen in zijn eerste seizoen. Al vrees ik dat het zijn eerste en enige seizoen gaat zijn, als hij het al volhoudt tot het eind van het jaar. 

Geplaatst:

Als dat zo slecht blijft gaan komt er meestal druk van het team => over de grens gaan => vallen => de rest van het seizoen thuis zitten. 

MAar laten we hopen dat hij het plots gewoon beter gaat doen. 

Geplaatst:

ik volg geen Moto2, maar ik zie Thomas Luthi de afgelopen 2 jaar telkens op de tweede plaats. Zarco wist de laatste 2 titels te winnen, voor hij naar de GP klasse kwam.
nogal een ander kaliber dan één keer zevende eindigen in de moto2

Geplaatst:
ik volg geen Moto2,

Dat is ondertussen al duidelijk.
Geplaatst:

welja, wees dan eens zo lief om uit te leggen wat er mankeert in mijn observatie

Geplaatst:

Hey lieverd, dat heb ik al gedaan in post 1010.

Voor de rest gaat hij daar niet veel kunnen doen net zoals zovelen anderen.
Luthi zie ik ook niet meteen doorschuiven naar motogp.

Zie Simeon hierna nog naar het wsbk gaan.

Geplaatst:

Simeon komt van Superstock 1000 met steun van Ducati. Heeft de kans om voor Batta te rijden laten liggen. Fogarty was ook vol lof over hem. Maar verkeerde beslissingen genomen zeker? Keuze voor Moto2 en niet voor Wsbk.

Daarentegen zie ik MVDM vanuit Wsbk opschuiven naar MotoGP. Melandri blijft hangen in Wsbk. Had verwacht dat hij sneller zou terugkeren in GP. 

Geplaatst:

Heerlijke eerste MotoGP race. Zoveel rijders op een zakdoek, WTF :inlove:  Duc lijkt goed fijngeslepen, de Honda lijkt nog niet volledig op punt, en de nieuwoude fabrieks-Yamaha lijkt alvast aangenamer om mee om te gaan dan die van vorig jaar. Zot ook dat satellietteams nauwelijks (maximaal een zuchtje) achterstand hebben op de fabrieksteams en eigenlijk perfect mee spelen voorin.

Heel puik gereden van Dovi, imo. Rotslechte start en zonder drama naar voor gekomen en uiteindelijk het pak beheerst. Lijkt me dat ook Marquez fenomenaal goed reed, maar dat moest doen op een machine die niet opgewassen is tegen de Duc. Ik was echt aan 't wachten op een schuiver van 'm maar hij hield hem recht. Manoeuver laatste bocht was zo hard geprogrammeerd ... maar toch leuk om te zien dat hij het ook effectief doét. Dat 'ie het niet zou halen was ook quasi gegarandeerd. Rossi kon verdomd goed mee, kwam niet zo héél veel te kort, lijkt me. Snellere bandenslijtage dan de Ducs en Honda? (En daardoor het laatste 3e van de race eigenlijk niet meer bij machte om aan te pikken?)

Dat belooft voor de volgende races.

Moto2 vond ik maar zozo. Hopen op beter (was vorige 2 seizoenen iig de moeite).

Moto3 was opnieuw fantastisch. Niet de beste race ooit, maar toch weer de typische sfeer en honderden inhaalmanoeuvers. Enig. Blijft echt de moeite om naar te kijken.

Geplaatst:

Geplaatst:

Een Italiaan op een Ducati die de beste resultaten haalt van de laatste jaren t.o.v een Spanjaard die de verwachtingen totaal niet inlost bij Ducati. 

Lijkt me logisch dat Dovi dan een streepje voor heeft en dat het knaagt bij Lorenzo. 

Geplaatst:

Is de kwalificatie ergens te volgen op tv straks?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid