Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pedrosa moet na 13 (!) jaar weg bij Honda :( 

Dani Pedrosa moet op zoek naar een nieuwe werkgever. Repsol Honda heeft de Spanjaard laten weten dat hij volgend jaar niet meer voor het team zal uitkomen, zo heeft Motorsport.com vernomen.

Pedrosa debuteerde in 2006 bij Repsol Honda in de MotoGP en reed sindsdien elk jaar voor de Japanse fabrikant. Het contract van de 32-jarige coureur loopt aan het einde van het seizoen af en vanwege een gebrek aan goede resultaten zou Honda hebben besloten naar een alternatief te zoeken. Na zes races heeft Pedrosa 29 punten, waarmee hij plaats twaalf in de WK-stand bezet. Mede door blessures stond hij dit jaar nog niet op het podium. Zijn teamgenoot Marc Marquez is met 95 punten de lijstaanvoerder in het WK.

Marquez verlengde begin dit jaar zijn contract bij Repsol Honda al tot en met 2020. Johann Zarco was in beeld als zijn teamgenoot voor het komende seizoen, maar hij koos voor een overstap naar KTM. Joan Mir tekende eerder dit voorjaar een voorcontract bij Repsol Honda, maar het team besloot dit niet om te zetten in een definitieve verbintenis. Mir lijkt nu op weg om bij Suzuki de teamgenoot van Alex Rins te worden.

Nu de alternatieven voor Repsol Honda op beginnen te raken, is het geen gekke gedachte dat Jorge Lorenzo de nieuwe collega van Marquez wordt. De drievoudig MotoGP-kampioen boekte afgelopen weekend op Mugello zijn eerste zege in dienst van Ducati, desondanks lijkt hij daar na dit seizoen te vertrekken. Lorenzo heeft echter nog een optie, namelijk een terugkeer naar de Yamaha-motor via een door Petronas gesponsord satellietteam. Yamaha, Petronas en Lorenzo zouden hard op weg zijn naar een deal, maar het vertrek van Pedrosa bij Honda geeft de coureur ineens een extra mogelijkheid voor 2019.

https://nl.motorsport.com/motogp/news/pedrosa-weg-repsol-honda-2019-1044578/

Benieuwd ook wat er met Lorenzo gaat gebeuren, er gaat heel wat verloop zijn in de winter.

Geplaatst:

Mir die ineens doorstoot naar MotoGP ... ik denk dat die ook snel echt goeie resultaten zal laten optekenen. Misschien geen rookie-jaar zoals Zarco, maar toch iets goed. Zeker als we er even van uit gaan dat er volgend jaar ook een redelijk effen veld machines zou zijn, zoals nu. 

Ik twijfel toch om dat eens live te gaan bekijken. Waarschijnlijk langs geen kanten zo goed te volgen als op TV, maar gewoon een trip van maken, naar Mugello b.v. en dan in de Rossi-grandstand gaan zitten :inlove: :D 

Geplaatst:
4 uren geleden, Monterey Jack zei:

Benieuwd ook wat er met Lorenzo gaat gebeuren, er gaat heel wat verloop zijn in de winter.

honda fabrieksteam. is toch wel een verrassing.

Geplaatst:

Zalig. :D  Wel benieuwd of Lorenzo met de Honda overweg kan, gesteld dat 't een bokkepoot is zoals die van vorig en huidig jaar (niet makkelijk te rijden). Met de Ducati heeft 'ie toch echt opnieuw moeten leren rijden. (In dat opzicht is het interview dat Suzi van btsports had met hem, echt zalig om te zien: open en eerlijk en rechtuit gesproken, nice!)

Geplaatst:

Dit weekend waren ze nog overtuigd dat hij naar Yamaha ging. :D

Geplaatst:
Mir die ineens doorstoot naar MotoGP ... ik denk dat die ook snel echt goeie resultaten zal laten optekenen. Misschien geen rookie-jaar zoals Zarco, maar toch iets goed. Zeker als we er even van uit gaan dat er volgend jaar ook een redelijk effen veld machines zou zijn, zoals nu. 
Ik twijfel toch om dat eens live te gaan bekijken. Waarschijnlijk langs geen kanten zo goed te volgen als op TV, maar gewoon een trip van maken, naar Mugello b.v. en dan in de Rossi-grandstand gaan zitten :inlove: [emoji3] 
Destijds nog in Assen gaan kijken, toen Rossi zijn 100ste GP zegen haalde. Was eigenlijk echt wel wijs.
Geplaatst:
1 hour ago, gTa said:

Zalig. :D  Wel benieuwd of Lorenzo met de Honda overweg kan, gesteld dat 't een bokkepoot is zoals die van vorig en huidig jaar (niet makkelijk te rijden). Met de Ducati heeft 'ie toch echt opnieuw moeten leren rijden. (In dat opzicht is het interview dat Suzi van btsports had met hem, echt zalig om te zien: open en eerlijk en rechtuit gesproken, nice!)

Die Honda draait toch al beter dan de Ducati, maar nog steeds niet zoals de Yamaha. Wel benieuwd naar het duel Marquez - Lorenzo, al denk ik dat Lorenzo dan aan het kortste eind trekt. 

Geplaatst:
7 uren geleden, Monterey Jack zei:

Pedrosa moet na 13 (!) jaar weg bij Honda :( 

Hij zit er 13 jaar. Dat hij geen WK-kampioen kan worden is niet de grootste zorg, dat hij er maar niet in slaagt om met al zijn ervaring de Honda mee te laten ontwikkelen om er een WK-kampioenfiets van te maken, daar ligt volgens mij het probleem. Zeker als je in het hoofd houdt dat hij een kampioenen fiets gekregen heeft. De RC211V waar hij in 2006 op startte, was in principe de fiets waar Rossi kampioen mee geworden was. Rossi heeft daar destijds een kampioen fiets van gemaakt. Hij zegt zelf ook altijd dat het bijlange niet de beste fiets was, maar hij kreeg hem wel tot op een niveau dat je ermee kon winnen. Eens Rossi weg was, heeft Honda het toch wat moeilijker gehad. Pedrosa heeft lang de boot boven water kunnen houden, maar hij is er toch nooit in geslaagd potten te breken. Het lijkt er meer op dat de eendagsvliegen (zoals Hayden en Stoner) met de ideeën kwamen en Pedrosa daar dan wel wat verder mee kan werken, maar het leek nooit van hem te komen, maar toch wel door hem verder uitgewerkt, waardoor hij lang is mogen blijven. 

Maar goed, ook Honda moet vooruit en met Pedrosa zit dat er niet in. Daarenboven wijkt zijn bouw ook wel erg veel af van andere rijders, waardoor hij veelal een aangepaste fiets had. Moet ook altijd extra geld gekost hebben... 

Geplaatst:

Petrucci neemt het plekje van Lorenzo over bij Ducati 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

idd. Ik zou verwachten dat ze zouden terug komen met een 'big bang'. Het is tenslotte een van de merken met een van de sterkste historische race historie. 

Is er al bekend wie ze onder de arm nemen voor het veerwerk? Vraag me af of onze Belg Steven Casear niet terug op het toneel zou komen... 

Geplaatst:
Destijds nog in Assen gaan kijken, toen Rossi zijn 100ste GP zegen haalde. Was eigenlijk echt wel wijs.

Wij gaan zo goed als elk jaar.
Het jaar met de crash van Edwards in de laatste bocht en de overwinning van Hayden is mij het meest bijgebleven.
Geplaatst:
Op 5/6/2018 om 21:15, Tjeu zei:
Op 5/6/2018 om 18:14, gTa zei:
Ik twijfel toch om dat eens live te gaan bekijken. Waarschijnlijk langs geen kanten zo goed te volgen als op TV, maar gewoon een trip van maken, naar Mugello b.v. en dan in de Rossi-grandstand gaan zitten :inlove: emoji3.png 

Idem hier. Ook nog gaan zien in Assen. En na de MotoGP reden de sidecars er. How cool is that! Bestaat dit nog eigenlijk?

Daarnaast WK Superbike op Assen en Brands-Hatch alsook 2 keer de 24u van Le Mans bekeken.

De sfeer op de campings is anders ook wel geschift! Met Le Mans die de kroon spant!

Memories die ze me nooit meer kunnen afnemen!

Geplaatst:

Simon Patterson

‏@denkmit
Hector Barbera will be in court in Valencia on Friday for drink driving. Second time in six years that he's been caught over the limit, plus another arrest for driving while his licence was suspended.

06/08/2018 

PONS Racing terminates the contract with Héctor Barberá
Following the latest events in Valencia with the driver Héctor Barberá on the night of 07/06/18, today 08/06/18 PONS Racing and Héctor Barberá rescinded the contract of mutual agreement that united them for the current season 2018.

PONS Racing wants to thank Héctor Barberá for his services and wishes him the best in the future.

Geplaatst:

Nu Lorenzo weg gaat bij Ducati begint hij plots te presteren :lolz: Pole morgen in Spanje.

Geplaatst:

Moto3

Even de groep uitdunnen zeggen ze .....

Geplaatst:
45 minuten geleden, Gixxer zei:

Moto3

Even de groep uitdunnen zeggen ze .....

daar was't wel serieus kermis. loi pakt wel een puntje zo ...

Geplaatst:
daar was't wel serieus kermis. loi pakt wel een puntje zo ...

Zal zijn laatste jaar zijn zeker?
Geplaatst:
"Naar de racerij". Rijden ze niet al in het WK Superbike?

Ja en ook in Supersport.
Geplaatst:
9 uren geleden, Gixxer zei:

Zal zijn laatste jaar zijn zeker?

heeft ook geen teamgenoot, dacht ik. dus ook niet echt een rechtstreekse vergelijking mogelijk. maar dan nog, resultaten zijn wel heel slecht.

lijkt me sterk als ie er volgend jaar nog bij zit.

Geplaatst:
heeft ook geen teamgenoot, dacht ik. dus ook niet echt een rechtstreekse vergelijking mogelijk. maar dan nog, resultaten zijn wel heel slecht.
lijkt me sterk als ie er volgend jaar nog bij zit.

Als je hoort dat hij zijn machine vorig jaar ook niet goed vond tot zijn euro viel, hij zich aanpaste aan de moto en het plots wel allemaal ging....... dan mag zijn euro nu wat sneller vallen. [emoji3]
Geplaatst:

Jammer dat Simeon er af ging, of hij had ook punten gepakt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid