Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eurosport! 210 op den Telenet

Geplaatst:

Wat gebeurt daar allemaal in Argentinië :lolz: Miller staat helemaal alleen op de startgrid :lol: 

IMG_20180408_201747.thumb.jpg.550b0d20d96f5e65f3547c0da5334a3d.jpg

:lolz:

Geplaatst:

Manmanman, Marquez valt nog stil op de startgrid en moet zijn moto weer in gang lopen :lolz: Speciale start :D 

Geplaatst:

WTF :shock: Wat een race :lolz: 

Nu knalt Marquez na Espargaro er ook nog Rossi af :lolz: 

Geplaatst:

In de moto 3 reed Canet met opzet een tegenstander onderuit ook. Stevig weekend daar

Geplaatst:

Marquez maakt vriendjes... :roll: is me dat een wacko met momenten

Super duel tussen de eerste 4, wat een race :inlove:

Geplaatst:

Miljaar :lol:  Een weekend waar de F1 op het niveau (qua inhoudelijke spanning en kijkwaarde) van de MotoGP komt, doet MotoGP er nog eens wat relletjes en een bloedkokende side dish bij. :D Niiiice!

Heerlijke race, die echter slecht begon. Jack Miller is daar eigenlijk zwaar in z'n piepenolleke gepakt door de organisatie ... chanceke dat Marc Marquez botsautootjes speelde waardoor het feit dat de organisatie dit weekend serieus pluimen verloren heeft, misschien wat sneller onder de aandacht ontsnapt. 

Eénmaal begonnen: héérlijke race tussen Miller, Rins, Zarco en Crutchlow. Ergens jammer dat Miller geen podium kon pakken, maar de andere 3 waren toch een registertje beter, zeker op 't eind. Zalig dat nu ook Suzuki mooi mee vooraan komt spelen, beestig!

Nog van dat. :inlove:   Al moet Marquez z'n dosis rilatine weer wat opgeschroefd worden. Benieuwd welk staartje daar nog aan komt.

Geplaatst:

marcquez had genoeg inbreuken vergaard, die hadden ze een zwarte vlag mogen geven. 

Geplaatst:
14 uren geleden, Monterey Jack zei:

Manmanman, Marquez valt nog stil op de startgrid en moet zijn moto weer in gang lopen :lolz: Speciale start :D 

Voor de niet MotoGP-kenners. Waarom starten ze zo ver naar achter?

Geplaatst:
15 minuten geleden, Polygoon zei:

Voor de niet MotoGP-kenners. Waarom starten ze zo ver naar achter?

Al de rest had een gridpenalty omdat ze vlak voor de race (te laat) nog wisselden van wets naar slicks.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Valentino Rossi has lashed out at his MotoGP rival Marc Marquez in the aftermath of their clash in Argentina, saying the reigning champion has "destroyed our sport".

Rossi and Marquez have a fractious relationship as a result of a series of on-track controversies over recent years and they came to blows again in Sunday's race at the Autodromo Termas de Rio Hondo.

A late lunge from Marquez at the Turn 13 right-hander in the closing stages caused Rossi to crash out of the race.

Marquez was given a 30-second penalty for the move, and Rossi did not hold back in the aftermath, saying his actions were detrimental to MotoGP.

"This is a very bad situation, because he destroyed our sport, because he [doesn't] have any respect for his rivals, never," Rossi said.

"When you go 300km per hour on the track, you have to have a respect for your rival, you have to be strong, you have to make the maximum, but [doing it] like this is over."

Rossi said Marquez - who prior to their collision was forced by race direction to cede position after a clash with Aprilia's Aleix Espargaro - had been riding aggressively all throughout the Argentina weekend.

He went on to accuse the Honda rider of deliberately trying to get his rivals to crash.

"If you take what's happened this weekend - one by one, can happen to everybody.

"You can make a mistake in braking, you can touch the other guy - [this] happens - this is racing," he said.

"But from Friday morning, he [did] this with [Maverick] Vinales, [Andrea] Dovizioso.

"He [did] this with me in Saturday morning - and today in the race he [went] straight to four riders, because he [does this] purposely.

"It is not a mistake, because he points [to] the leg - between the leg and the bike - because he knows he [doesn't] crash but you crash - he hopes that you crash.

"So if you start to play like this, you raise the level to a very dangerous point.

"Because if all the riders race like this, without any respect for rivals, this is a very dangerous sport and [it will] finish in a bad way."

Rossi and his Yamaha team went to race direction immediately following the race - and the Italian said he the officials had "a big responsibility" to prevent Marquez from continuing to "behave like this".

He added: "I'm scared - I'm scared on the track when I am with Marquez.

"I'm scared today when I see his name on the board, because I know that he comes to me [and] I know already. You have to think, to hope that you don't crash."

4129b345f7622ec84e981d7948062502.jpg

When commenting on the situation, Marquez said: "About this of course I am completely disappointed.

"In my career I never go straight to one rider thinking that he will crash - always I try to avoid, of course.

"Sometimes [when] you overtake, it is closer, sometimes it is clear.

"Today what happened to Valentino was a mistake, [a] consequence of the track conditions because I [locked] the front.

"But to my career, what he [says], I think he is wrong."

https://www.autosport.com/motogp/news/135282/rossi-marquez-has-destroyed-our-sport

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Al de rest had een gridpenalty omdat ze vlak voor de race (te laat) nog wisselden van wets naar slicks.

Ze hadden qualy op wets gereden.

Geplaatst:

Had mijn post verwijderd omdat @Lotuzzz zijn antwoord korter was :D

Maar de gridpenalty kwam er inderdaad omdat het nog geen dry race was en ze dus eigenlijk op wet moesten starten. Door de late wissel zouden ze dan eigenlijk in de pitlane moeten beginnen dacht ik, maar door de vele rijders die daar dan zouden vertrekken, hebben ze met de ploegleiders onderling een andere optie afgesproken, zijnde die gridstraf.  (Dit werd gezegd op Eurosport, ik ken de regels niet :D ) 

Miller was de enige die quali reed op slicks en stond dus ook op slicks aan de start. 

Geplaatst:
44 minutes ago, Monterey Jack said:

Had mijn post verwijderd omdat @Lotuzzz zijn antwoord korter was :D

Maar de gridpenalty kwam er inderdaad omdat het nog geen dry race was en ze dus eigenlijk op wet moesten starten. Door de late wissel zouden ze dan eigenlijk in de pitlane moeten beginnen dacht ik, maar door de vele rijders die daar dan zouden vertrekken, hebben ze met de ploegleiders onderling een andere optie afgesproken, zijnde die gridstraf.  (Dit werd gezegd op Eurosport, ik ken de regels niet :D ) 

Miller was de enige die quali reed op slicks en stond dus ook op slicks aan de start. 

Technisch gezien was er geen grid penalty. In principe moest iedereen op 1 na uit de pitlane starten, maar omdat dat een gigantische chaos zou leveren (20+ man aant battlen op dat straatje van de pit exit) en gewoon gevaarlijk is zijn ze creatief geweest. Ze hebben het 1 keer gedaan met 6 man en toen hebben ze gezien hoe erg dat al was, dus men moest hier iets verzinnen.

Geplaatst:

Wat een koers :lolz: 

Marquez die moet gewoon eens wat boksen krijgen. Wat die daar gedaan heeft, sorry, maar dat is niet gewoon een paar drive-throughs en wat time penalties waardig. Die moet veel zwaarder gestraft worden. Allez man. Eerst de clown uithangen op de startgrid en daarna 2 man eruit kegelen waarvan ene de moto gewoon niet meer kon recht houden.

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Wat een bleiter. Hij zou beter wat zich wat meer bewijzen op circuit ipv altijd te janken. Kan op den duur wel snappen dat mensen hem uitjouwen.

Denk dat Simeon gisteren niet wist wat er gebeurde, die reed op een gegeven moment achter Lorenzo (plek 20 en 21):lolz: Lorenzo werd uiteindelijk nog 15e, geholpen door de 30 seconden straf voor Marquez.

Wat Simeon betreft, die was weer nergens te bespeuren. Rabat werd knap 7e, Simeon verloor 2 seconden per ronde op zijn ploegmaat. 

Geplaatst:

Zarco zijn move op Pedrosa was anders ook niet helemaal koosjer.

Geplaatst:
1 hour ago, ir_fuel said:

Wat een koers :lolz: 

Marquez die moet gewoon eens wat boksen krijgen. Wat die daar gedaan heeft, sorry, maar dat is niet gewoon een paar drive-throughs en wat time penalties waardig. Die moet veel zwaarder gestraft worden. Allez man. Eerst de clown uithangen op de startgrid en daarna 2 man eruit kegelen waarvan ene de moto gewoon niet meer kon recht houden.

1 koers schorsing ofzo.

Ni te doen gisteren!

Geplaatst:

Ik wou zeggen: laat hem de volgende race vanop de laatste plaats starten, maar we zien allemaal wat er dan gebeurt :lolz:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Marquez is onmiskenbaar 1 van de grootste talenten van deze generatie MotoGp rijders, maar het is er 1 van de leerschool van Doohan en dat zegt genoeg over zijn persoonlijkheid, 1 van de grootste klootzakken on track...Hij is volgens mij degene met het grootst aantal anti fans op dit moment……
Het was een heel speciale race dit weekend

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
7 minutes ago, ir_fuel said:

Ik wou zeggen: laat hem de volgende race vanop de laatste plaats starten, maar we zien allemaal wat er dan gebeurt :lolz:

lolzzz... en nee want anders pakt ie weer punten.

Geplaatst:
8 minutes ago, tsmetjen said:

Hij is volgens mij degene met het grootst aantal anti fans op dit moment……

Onderschat Lorenzo niet :P 

Geplaatst:

Wat Marquez deed kon echt niet door de beugel.

Maar wat een come-back na zijn drive-through :shock:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid