Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

MM93-Masterclass. Aragon is altijd een van zijn betere banen geweest, maar dit weekend is toch fenomenaal. 1e overwinning na bijna 3 jaar. 

IMG_6145.jpeg.edb83e57ea26f9c75c7081db2f015674.jpeg

• 4 weken later...
Geplaatst:

WSBK was dit weekend op Aragon ... damn wat een races. ❤️
Ook MotoGP was out of this world.

Dat is racen van de aller-allerbovenste plank.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Race in Maleisië, wauw, die eerste rondes :inlove:

• 4 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Niemand aan't volgen hier?

Zes op zes (twee maal pole, sprint en race) voor M.Marquez. Twaalf op twaalf zelfs voor de familie Marquez.                                                                          

Zarco op de Honda is ook goed bezig. Jammer dat Martin nog geblesseerd is.                                                                               

aangepast door #166
Geplaatst:

Het straffe aan de start van MM93 is dat hij volgens mij nog over heeft. In Thailand rijdt hij rustig 2e om zijn bandenspanning goed te houden en haalt in als hij wil en rijdt nadien nog een paar seconden weg. Nu in Argentinië ook, maakt een klein foutje en blijft dan achter Alex zitten tot aan het eind. Gaat er dan over en kan dan onmiddellijk meer dan een seconde weg rijden. 

Geplaatst:

Ik las ergens dat hij het rustiger aanpakt qua rijden en zo de risico’s op crashen wilt beperken. Daarvoor had hij iets van: ik val toch niet zo snel (zijn saves zijn legendarisch). Maar sinds zijn blessureleed is er toch ergens besef gekomen. 

En nu ga je zien dat hij de volgende wedstrijd op zijn bek gaat :D

Geplaatst:
4 uren geleden, #166 zei:

Niemand aan't volgen hier?

Zeker wel!

Inclusief WBSK.

Geplaatst:
18 minuten geleden, GTX zei:

Ik las ergens dat hij het rustiger aanpakt qua rijden en zo de risico’s op crashen wilt beperken. Daarvoor had hij iets van: ik val toch niet zo snel (zijn saves zijn legendarisch). Maar sinds zijn blessureleed is er toch ergens besef gekomen. 

En nu ga je zien dat hij de volgende wedstrijd op zijn bek gaat :D

Feit is ook dat de Ducati niet zo wild bereden moet worden om de prestaties te halen die hij wil. De machine heeft marge en gedijt bij een gedecideerde maar beheerste rijstijl.
De Honda waar hij jaaaren op gesleten heeft, moest hij echt duwen en trekken waar die eigenlijk niet wou.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De eerste ronde van de sprint 🤯 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Qatar delivered. De sprint was niet zo speciaal maar de GP was machtig. ❤️ 

Geplaatst:

Wat een sport/spektakel. :inlove:

MM93 + Ducati :inlove: 

7 op 8 gewonnen, zoals hij wil meestal :lolz: Masterclass

Mibder nieuws wel voor Martin. Bij zijn relatief onschuldige val wel serieus wat schade opgelopen. 10 breuken in de ribben en een klaplong. Ik vermoed door de curbs. 

Op de avond van de race werd bekend dat hij een borsttrauma had opgelopen met kneuzingen en een klaplong. Maandagochtend werd nieuwe informatie over zijn gezondheidstoestand vrijgegeven.

De CT-scan die in het ziekenhuis werd uitgevoerd, bevestigde dat Jorge Martin geen schade heeft opgelopen aan de hersenen, de nekwervelkolom of de buikorganen. De schade aan de borstkas is echter aanzienlijk: er werden acht fracturen van de achterste ribbenbogen (van de eerste tot de achtste rib) en drie fracturen van de laterale bogen (van de zevende tot de negende rib) vastgesteld, zoals bevestigd door Aprilia. Een lichte pleurale ontsteking blijft ook aanwezig bij de reeds gediagnosticeerde pneumothorax.

Geplaatst:

Niet zo'n spectaculaire val, wel een heel erg vieze. Hoe die over de geribbelde curbs schoof, au. Je zag ook dat-ie meteen "abnormale" pijn had na 't tot stilstand komen: nogal vaak staan rijders op en hobbelen weg. Je zag hem op handen en knieën blijven zitten en krullen van de pijn...
Wreed jammer toch, wereldkampioen worden, de seizoensstart als nr.1 missen door een "privé" blessure, na terugkeer dan bijna onmiddellijk weer out voor enige tijd. Seizoen is nog jong maar ik denk dat die niet veel aspiraties meer moet koesteren... (Voor 't kampioenschap al helemaal niet, met MM93 die zo te keer gaat op de Ducati).

Geplaatst:
Op 14/4/2025 om 12:32, gTa zei:

Niet zo'n spectaculaire val, wel een heel erg vieze. Hoe die over de geribbelde curbs schoof, au. Je zag ook dat-ie meteen "abnormale" pijn had na 't tot stilstand komen: nogal vaak staan rijders op en hobbelen weg. Je zag hem op handen en knieën blijven zitten en krullen van de pijn...
Wreed jammer toch, wereldkampioen worden, de seizoensstart als nr.1 missen door een "privé" blessure, na terugkeer dan bijna onmiddellijk weer out voor enige tijd. Seizoen is nog jong maar ik denk dat die niet veel aspiraties meer moet koesteren... (Voor 't kampioenschap al helemaal niet, met MM93 die zo te keer gaat op de Ducati).

Blijkbaar was de val toch veel viezer dan het beeld initieel deed vermoeden. Do Giannantonio is op zijn hoofd gereden. In deze video zie je het kort:

Denk dat dat ook een groot deel van de ernst verklaart. 

• Whut?! 1
Geplaatst:
13 uren geleden, Monterey Jack zei:

Blijkbaar was de val toch veel viezer dan het beeld initieel deed vermoeden. Do Giannantonio is op zijn hoofd gereden. In deze video zie je het kort:

Denk dat dat ook een groot deel van de ernst verklaart. 

WTF, idd net zoals bij Simoncelli.....

Geplaatst:

Quartraro op pole voor de sprint, gaat er jammer genoeg af. Wel weer een streepje achter de naam van MM93. Als hij zo blijft doorgaan is hij halfweg het seizoen al kampioen :lolz: 

Geplaatst:
17 uren geleden, Monterey Jack zei:

Als hij zo blijft doorgaan is hij halfweg het seizoen al kampioen :lolz: 

Gaat nog meevallen, denk ik. Dat Bagnaia zelfs nu niet vol kan profiteren, is niet te snappen. Knap wel van Marquez junior.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nu pas de Franse Moto2 race gezien. Sterk van Baltus.

Geplaatst:

Ik heb de tijd niet gevonden om Moto3 en Moto2 van in 't begin van 't seizoen te volgen ... 'k vrees dat ik er dus voor de rest van 't seizoen ook niet meer toe kom. 😕  Nochtans jammer want als je de 3 klasses volgt, leer je ook de evolutie en doorgroei van de piloten kennen en dat geeft zo veel meer inzicht.

Geplaatst:

Ik volg het nu bij de Waalse vrienden van Tipik/Auvio. Is nog altijd een beetje zoeken en vaak mis ik de Moto3. Het commentaar van Didier de Radiguès kan ik wel smaken. Toch knap dat ze in het zuiden van het land hier wel nog voldoende aandacht aan besteden.

• 4 weken later...
Geplaatst:

MM93: zou hij ooit al zo goed geweest zijn? Misschien in een van zijn Honda jaren, maar het is toch indrukwekkend.

Gelukkig heeft hij nog een broer die ook met de motor rijdt :lolz:

Geplaatst:

Marquez is een fenomeen. Ducati bewijst hun gelijk door voor hem te hebben gekozen i.p.v. Martin. Bagnaia moet zo stillekes aan zot worden.

Geplaatst:

Volgend jaar Toprak Razgatlioglu in de MotoGP op een Yamaha, daar ben ik toch wel eens curieus naar.

Geplaatst:
11 uren geleden, GTX zei:

Volgend jaar Toprak Razgatlioglu in de MotoGP op een Yamaha, daar ben ik toch wel eens curieus naar.

Echt?! Wow, da's een straffe zet ... van WSBK naar MotoGP.
Bij Yamaha, lijkt me geen slechte zet, als ge kijkt naar hoe ze 't nu doen, motorfiets is performant!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat een weekend toch weer, of toch telkens de eerste rondes.

Die eerste ronde van de sprint :inlove: Wow, met 3 naar de eerste bocht na ronde 1. EPIC

Dan de eerste paar ronden van de race, wow. Peco die er bijna Marquez uitkegelt. 

Wat een sport :inlove: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid