Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, mrbbs zei:

Hier moest wel nog iets uitgesproken worden :)

Image

Dat Miller eerst eens naar zichzelf kijkt…

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch ook een halve redneck he :lolz: 

Aussie mentaliteit. Stoner had dat ook wel. Net als Bayliss, Vermeulen en McCoy. Bushpeople. Outback mentaliteit. Sterk ras ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Monterey Jack zei:

Zo, toch een kleine demonstratie van MM93 op COTA. Hoe hij die Honda toch weer vooraan krijgt, zelfs met een halve rechterschouder, straf. 

 

13 uren geleden, utah zei:

Quarteraro slim gereden. Ging voor de punten en reed naar zekerheid. Nu zijn kampioenschap nog op het spel zetten was dan ook not done. MM93 is back op een circuit dat hem ligt. Is al volop bezig aan seizoen 22.

Is een reminder hoe goed hij is. 

Geen toeval dat hij op Cota wint in '21, het is een linksom circuit :)  Net als het andere circuit waar hij in '21 gewonnen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, msxx zei:

 

Is een reminder hoe goed hij is. 

Geen toeval dat hij op Cota wint in '21, het is een linksom circuit :)  Net als het andere circuit waar hij in '21 gewonnen heeft.

COTA en Sachsenring zijn sowieso zijn beste circuits, en inderdaad linksom. Maar de manier waarop blijft toch geweldig. De anderen konden precies niet constant rijden ook, net omdat COTA zo moeilijk is op 2 wielen.

Hopelijk doen ze daar in Texas wat aan de baan, want anders zou er volgend voorjaar niet gereden worden. Is zelfs een protest van de rijders uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Monterey Jack zei:

COTA en Sachsenring zijn sowieso zijn beste circuits, en inderdaad linksom. Maar de manier waarop blijft toch geweldig. De anderen konden precies niet constant rijden ook, net omdat COTA zo moeilijk is op 2 wielen.

Hopelijk doen ze daar in Texas wat aan de baan, want anders zou er volgend voorjaar niet gereden worden. Is zelfs een protest van de rijders uit.

Ik verschoot van de Honda over de hobbels, ergens in de laatste rondes.

Later las ik dat Marquez aangaf dat hij toen niet voluit ging, en daardoor verrast werd van de reactie over de hobbels (wegens anders dan in eerdere ronden), was ronduit beangstigend om te zien, laat staan om te rijden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...

ben er nu pas er achter gekomen, dat eurosport de motoGP niet meer uitzendt. jammer, hoorde die hollanders wel graag bezig. dat wordt dus het tweede net van de RTBF.

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Fookin' hell dat is een horror-highsider. En weeral hem en weeral out ... doet denken aan de vorige 2 waarbij hij uiteindelijk veeel langer out was dan initieel gedacht. Hope not. 😞  Want hij is in een dicht deelnemersveld met diversiteit aan stijlen en motoren (met pros/cons) echt een meerwaarde, vind ik.

Gek dat vooral de front end van de Honda 'm niet leek te bevallen (had niet de stabiliteit en front end zuiverheid/communicatie als de vorige, waardoor hij er niet in slaagde om zijn typische rijstijl met extreem late rempunten, zwaar/fel trailbraken enz., toe te passen) en dat hij nu toch via 'n highsider out gaat. Compensatie van de verloren tijd daardoor, door meer/vroeger op 't gas te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Monterey Jack zei:

MM93 out voor Indonesië na een serieuze klapper in de warm-up 🤯

 

weeral. ooit moet die daar toch genoeg van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat hij niet weer Dubbelzicht krijgt.. vrees dat het dan echt wel gedaan is.

Was wel een knappe race, allez voor de tweede plaats. Oliveira was echt zeer sterk.Al een geluk dat ik vroeg wakker was 😄

Wat ook grappig was, was op een gegeven moment dat de een groepje van 4 bestond uit de twee Binders en de twee Espargaro's :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Is er eigenlijk iemand anders die ooit zo al een stoot uithaalde? Hoeveelste keer is dat al niet bij MM93? Je zou er bijna niet meer van opkijken :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch af wat je daar nog uithaalt als producent. BMW heeft al in 50 jaar niet meer meegedaan aan de motoGP en het is niet dat zich dat vertaalt in slechte verkoopscijfers. Hun S1000RR is zelf de best verkopende sportmotor in de topklasse. De fireblade is dan weer een van de slechts verkopende, terwijl Honda in alle klasses op hoog niveau meespeelt. 

Geen idee hoe je een deelname aan de MotoGP kan verantwoorden. Nog voor jezelf als fabrikant, nog naar je cliënteel toe. 

De tijden van "we ontwikkelen op het circuit wat de klanten later op de baan krijgen" liggen immers ook al ver achter ons. Op circuit is alles zo ongelofelijk beperkt door reglementeringen dat er maar weinig ruimte is voor echte innovatieve stappen die dan kunnen doorvloeien naar wegmotoren. 
Met de budgetten die naar het racen gaan kan je in klassieke R&D meer output genereren en met de overschot alle influencers een maand lang in de kleuren van je merk laten rondlopen. Ga je veel meer visibiliteit mee behalen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WSBK vloeit wel rechtstreeks door naar de weg (of omgekeerd eigenlijk). BMW neemt daar wel deel, maar ook met pover succes. En toch, idd, is de S1000RR een verkoopstopper (binnen zijn segment).

'k Denk wel dat we de interesse (wereldwijd) voor motorracen nog wat onderschatten? Dat is niet recht evenredig met het sterk tanend aandeel van sportmotoren in de totale motorenproductie wereldwijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gTa zei:

WSBK vloeit wel rechtstreeks door naar de weg (of omgekeerd eigenlijk). BMW neemt daar wel deel, maar ook met pover succes. En toch, idd, is de S1000RR een verkoopstopper (binnen zijn segment).

'k Denk wel dat we de interesse (wereldwijd) voor motorracen nog wat onderschatten? Dat is niet recht evenredig met het sterk tanend aandeel van sportmotoren in de totale motorenproductie wereldwijd.

Ik weet niet of we dat onderschatten... Het aantal mensen die ik het laatste jaar spontaan hebben horen vertellen over Rossi zijn pensioen is toch nihil... Het aantal mensen die voetbal gebruiken om gelijk welke stilte te vullen daarentegen... 

Moto's op zich is al een onderwerp dat erg weinig mensen aanspreekt, kijk naar de kijkcijfers van Harry's Garage... En motorsport is daar nog eens een deeltje van. 

Maar kan aan mij liggen en deze fase in mijn leven. 

In gans het motorace verhaal heb ik het altijd jammer gevonden dat er minder aandacht is voor de lagere cc klassen, terwijl het racen daar bijna altijd spannender is. MotoGP van moto2 en 3, wsb vs wss, super stock en super sport,...

Bon, moraal is vooral dat alles achter een paywall zit en ik dus niets meer kan volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom je dat nu plots met voetbal gaat vergelijken. Motorraces hebben daarmee vergeleken nooit betekenis gehad.
Kijkcijfers van Harry's Garage? Wat is dat van indicatie voor de globale interesse in motorraces?

Je haalt er naar mijn mening vanalles bij, zonder dat het iets aan je initiële post toevoegt.

Ik kijk stipt de Moto3 en Moto2 ook (Supersport van 't WSBK niet). En de mensen die motorraces kijken die ik ken, ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid