Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Elk jaar weer opnieuw.

Iedereen (bij gebrek aan beters) met argusogen die testdagen aan het volgen en er conclusies uit trekken.

En eens het seizoen begint schiet daar niks meer van over :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yamaha zit volgens Q wel nog met werk. Snelheid en wendbaarheid. Miller al eens op zijn plaat gegaan met de Aprillia. Ik ben benieuwd naar de resultaten van Mir en Rins. Wat ze met Suzuki lieten zien moet met Honda alleen maar beter zijn. Alhoewel de Suzuki de best wendbare waren in bochten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pecco legt zichzelf ook wel wat druk op door met die nummer 1 rond te rijden. MM en vooral zijn eigen teamgenoot ligt op de loer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, utah said:

Pecco legt zichzelf ook wel wat druk op door met die nummer 1 rond te rijden. MM en vooral zijn eigen teamgenoot ligt op de loer. 

Denk dat MM vooral moet zien van zelf niet te veel te gaan liggen, dit seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Denk dat MM vooral moet zien van zelf niet te veel te gaan liggen, dit seizoen.

Hij meld dat hij volledig terug de oude is. Maar is alweer niet tevreden van de nieuwe Honda. Te onstabiel, vermogen te kort. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben jaar en dag ne moto gebouwd maar maar 1 persoon mee kon rijden .... en nu begint die ook te klagen. Ik zie MM nog een Valentino Rossike doen bij Honda als het zo verder blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ze hebben jaar en dag ne moto gebouwd maar maar 1 persoon mee kon rijden .... en nu begint die ook te klagen. Ik zie MM nog een Valentino Rossike doen bij Honda als het zo verder blijft gaan.

Er is al eens sprake van geweest dat hij naar Ducati zou gaan. Maar daar kan enkel Stoner goed mee omgaan. Yamaha zie ik hem niet doen. Pecco is geen Stoner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat Suzuki inzet op de elektrische GP machines. Want ik zou graag het vervolg hebben gezien met hun laatste ontwikkelingen. Iannone heeft daar eigenlijk het meeste werk verricht om die machine een winnaar te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, utah said:

Er is al eens sprake van geweest dat hij naar Ducati zou gaan. Maar daar kan enkel Stoner goed mee omgaan.

*kijkt naar de kalender*

Welk seizoen is het laatste dat jij gekeken hebt? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoner is de enige die ooit zonder problemen met een Ducati kon omgaan. Al de rest moet het hebben van electronica. Ook Baganaia, Miller, Zarco en Bastiannini, Marini…
Ik kijk al jaren MotoGP en ga als het kan kijken in Assen. Vanwaar die vraag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de laatste jaren de Ducati de moto is die je moet hebben. Om dan nu nog te zeggen dat Stoner de enige is die er mee kan rijden ....

En alle andere merken steken ook vol elektronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste 2 seizoenen bedoel je dan? Want eerder waren ze niet echt competitief. De laatste kampioen op Duc was in 2007. Pas in 2022 werden ze de 2de keer wereldkampioen met Bagnaia. 
Vooral Honda en Yamaha waren de winnaars de afgelopen 20 jaar. Uitzonderlijk 2 x Suzuki in 2000 en 2020 + Ducati in 2007 onderbraken die heerschappij. 
Ducati is pas sinds 2 jaar dat ze hun zaken op orde hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen 2 weekends WSBK ver. Ben ah inhalen (was wsbk wat uit 't oog verloren).
Geen grote verrassingen in de races tot nu toe (maar ik wil geen spoilers plaatsen).

Dus dan maar mijn typische en dit (somtijds toch verweten) forumtypische onderwerp maar even aansnijden: looks van de velgen. :D  Want we zijn toch allemaal een béétje tjoener, niewaar. :D 

En ik vind: gesmede velgjes met klaarlak over, dus geen kleur ❤️ 

RIN-IND-FP2-scaled.jpg

(of misschien wél een laklaag, maar iig een hoogmetallic zilver dan)

fuckin' yum ❤️ 

bautista-sp-race.jpg

 

Check ook hoe diep die spaken ingefreesd zijn, langs de "binnenkant":

Alvaro_Bautista_Mandalika_1.jpg

Ook de achterbrug in blank alu, met wat carbon protectie over, mogelijks?

En check ook de filigrane onderkant van de vorkpoten 🤯  MACHTIG

 

Bij Baz z'n BMW ook, dacht ik? (toch in Indonesië)  Maar minder goed zichtbaar wegens geen eenzijdige achterbrug.

P90496955_highRes_mandalika-idn-4th-ma.jpg

P90496931_highRes_mandalika-idn-4th-ma.jpg

P90496795_highRes_mandalika-idn-3rd-ma.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, #166 zei:

@gTa ... denk dat ge als 'velgen-fetisjist' volgend artikel wel kunt smaken. Ik vond het zelf een bijzonder straf artikel.

https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/motogps-wheels-that-flex-for-more-grip/?v=d3dcf429c679

 

Titel klinkt al veelbelovend. Getting on it! Merci!

Caption bij de eerste foto: Silver treatment disperses heat and reflects heat from the brake discs

Ah voilà zie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

AMA Superbike ook gestart. Wat ex SBK en GP rijders. Beaubier die terug is, en niet in WSBK aantreed. Wat rare keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ducati oppermachtig in de tests. Yamaha die volgens Q verbeterd is. MM93 die klaagt over de Honda. AM73 die het ziet zitten op de Duc. GasGas die aantreed en verassend uit de hoek zou kunnen komen. Beloofd spannend te worden. Assen, here we come. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 2 hele mooie WSBK-weekends gezien, tbh. Blij dat die zo vroeg op 't jaar gestart zijn, 'k zat wat op m'n honger. 🙂  (Vooral omdat ik vorig jaar na een GP of 5 afgehaakt ben qua F1 en ergens doorheen 't jaar ook de MotoGP/2/3 uit 't oog ben verloren.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

MotoGP heeft dit jaar ook een sprint-format. Was best vermakelijk gisteren, al moet ik nog eens goed zoeken waar ze het uitzenden. Vond het niet direct op een normaal kanaal gisteren. 

Tijdens de race vandaag ook een stevige fout/klapper van Marquez. Is nog maar 1 race, maar ik denk dat er weinig tegenstand gaat zijn voor de Ducati's als het over de titel gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Monterey Jack zei:

Vond het niet direct op een normaal kanaal gisteren. 

Ik heb zondag de drie races bekeken op Tipik (RTBF2). Twijfel er wel aan of ze het volledige seizoen Moto3, Moto2 en MotoGP uitzenden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet op Tipik wordt uitgezonden dan kan je het bekijken via de site van RTBF audio.rtbf.be   Hier worden meestal ook de kwalificaties en sprintraces uitgezonden, kan je ook uitgesteld bekijken, wel enkel vanuit België. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid