Ga naar inhoud

RACB C Circuit Stage examen


dragonfly

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Gisteren dus de test ondergaan op Zolder met het theoretisch examen vooreerst en daarna de praktijkproef.

Na een inschrijfprocedure van 30' volgde nog snel een 5 tal minuutjes uitleg rond belangrijke zaken zoals de SC procedure, code 60 en FCY om daarna de test te ondergaan. 

Om eerlijk en zonder pretentieus te zijn, het mag wat mij betreft gerust wat moeilijker gemaakt worden... Ongelooflijk hoeveel mensen 20/20 behaalden... Iemand die ik kende/rallypiloot en die er toevallig aanwezig was, dacht dat er eerst een korte les ging zijn omtrent de vlaggen en dergelijke en deed dus het examen zo mee; behaalde 17/20, weliswaar net het minimum om aan de praktijkproef te mogen beginnen.

Dan de praktijktest: Ikzelf had nog nooit op Zolder gereden, maar zat in de eerste groep voor nat. C/internat. D2 licentie en mocht dus als eersten van de licentiegroep de baan op. Al bij al, snel het vertrouwen gewonnen zonder al te veel risico's te nemen, want tête à queue of grindbak was einde van examen. Groep 2 voor D3 daarna aan de beurt, waarbij ik met alle respect lijnen heb gezien die echt niet door de beugel konden, en die uiteindelijk wel hun licentie hebben behaald met de individuele melding "wel nog veel oefenen"... Vraag ik me eigenlijk af wat je dan moet doen om echt te buizen. Er had zelfs iemand ene aangereden van ons toekomstig team in de sterrenwachtbocht. Enfin, wie ben ik om te oordelen, en weet niet of die ook effectief licentie heeft behaald moet ik eerlijk zeggen... 

Soit, daarna 2e deel van de proef met Marc Duez als instructeur. Het was vrij snel geklonken want na nog geen volledige toer mocht ik de pits in met nog enkele tips waarbij ik minder hard kon remmen bv aan de kleine chicane,... Liever dat dan te laat en einde verhaal van examen :D

Al bij al, ik kijk uit naar eerste trackday op Zolder om die beter te leren kennen, want zitten toch wel enkele verraderlijke dingen in. Ik moest vooral wennen aan de knik na de laatste linkse van de Terlamenbocht met opveren van de wagen, wanneer je in apex zit van de linkse erna en dan het rempunt vinden voor de rechtse bocht erna. 

Tot dusver m'n betoog :) Nu vooral; veel oefenen en genieten 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge moet idd niet veel kunnen, het is zelfs vrij hallucinant te noemen (omdat je het zelf aangeeft bevestig ik enkel).

 

Edoch: proficiat and have fun !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Doen we zeker. Voetjes op de grond en geleidelijk aan opbouwen :)

Nog iets die me te binnen schiet; M'n eerste sessie beeïndigd na een rechtgehouden zwarte vlag, toen ik samen met M. Van Der Poel over de meet reed. Echter geen nummerbord naast of dergelijke. Dus ik dacht, het is een test om te zien of je tijdens examen ook de vlaggen beheerst en binnengereden. Bleek het uiteindelijk voor MVDP te zijn geweest omwille van overschrijden van de geluidslimiet aan 106 db met z'n 991 GT3 MK2... 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

proficiat!!!

IEdereen heft er wa bang van, en uw examen vergeet ge nooit meer. Maar achteraf bekeken is het eigenlijk wel veel cinema voor weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een lachertje inderdaad. :up: Bij mij was er geen tweede deel proef met een interessante instructeur, dus gij hebt extra waar voor uw geld gekregen :P Met welke auto heb je je examen gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Waky said:

Is een lachertje inderdaad. :up: Bij mij was er geen tweede deel proef met een interessante instructeur, dus gij hebt extra waar voor uw geld gekregen :P

Dat hangt toch af van welk type licentie je wilt halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, dragonfly said:

Proficiat, nu ben je er klaar voor :D

Ja, op papier wel :P 

 

Echt, wat een grap, die licentietest. Een examen krijgen met vragen over iets dat men 5 minuten ervoor effe rap uitlegt (FCY, SC, code 60), multiple choice vragen die echt belachelijk zijn ("Ik zie zwart-wit geblokt. Wat doe ik? A) Ik begin aan mijn snelste ronde ....., of "Ik zie geel, wat doe ik?" A) Niks want dat is niet voor mij ... echt :fp: ), en dan een praktijktest waar men precies enkel kijkt naar of je op de piste kan blijven.

 

Ik zeg het, als je daarop buist moet je van het forum gegooid worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, B3noît zei:

Thanks! Doen we zeker. Voetjes op de grond en geleidelijk aan opbouwen :)

Nog iets die me te binnen schiet; M'n eerste sessie beeïndigd na een rechtgehouden zwarte vlag, toen ik samen met M. Van Der Poel over de meet reed. Echter geen nummerbord naast of dergelijke. Dus ik dacht, het is een test om te zien of je tijdens examen ook de vlaggen beheerst en binnengereden. Bleek het uiteindelijk voor MVDP te zijn geweest omwille van overschrijden van de geluidslimiet aan 106 db met z'n 991 GT3 MK2... 

 

Herinner je je nog de uitspraken dat MVDP nu al bijna even goed is als Dylan Derdaele. Iemand filmpje op instagram gezien? Nou nou nou, even serieus daar is toch nog HEEL veel werk aan. Ik ben zeker dat hij talent heeft (dus geen kritiek daarop!), maar toch straf hoe snel mensen verhalen oppikken die voor geen reet kloppen.

Aan die bocht klopte niets en zonder de super esp was het daar zeker fout gelopen (je ziet de auto draat trouwens alle zeilen bijzetten). Beetje zelfde verhaal als bij TB, mits een stapje terug zetten zouden ze sneller verder staan. Ze beginnen echt met veel te snelle wagens aan de "job". 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, op papier wel :P 

 

Echt, wat een grap, die licentietest. Een examen krijgen met vragen over iets dat men 5 minuten ervoor effe rap uitlegt (FCY, SC, code 60), multiple choice vragen die echt belachelijk zijn ("Ik zie zwart-wit geblokt. Wat doe ik? A) Ik begin aan mijn snelste ronde ....., of "Ik zie geel, wat doe ik?" A) Niks want dat is niet voor mij ... echt :fp: ), en dan een praktijktest waar men precies enkel kijkt naar of je op de piste kan blijven.

 

Ik zeg het, als je daarop buist moet je van het forum gegooid worden.

 

Kunnen we Wooter niet inschrijven :D 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Waky zei:

Is een lachertje inderdaad. :up: Bij mij was er geen tweede deel proef met een interessante instructeur, dus gij hebt extra waar voor uw geld gekregen :P Met welke auto heb je je examen gedaan?

Nochtans ben jij ook voor nat C/internationaal D2 gegaan dus hebben ze het misschien veranderd?

Achteraf wel blij dat ik de 'upgrade' van D3 heb gekozen anders mocht ik dat eventueel later nog eens doen...

Heb de P van m'n vader mogen gebruiken, was sowieso ook leuker dan m'n alpina on track

5 uren geleden, Mich zei:

proficiat!!!

IEdereen heft er wa bang van, en uw examen vergeet ge nooit meer. Maar achteraf bekeken is het eigenlijk wel veel cinema voor weinig.

Thx; 't is sowieso een vereist aspect dus sowieso wel wat stress, maar valt dus allemaal wel mee.

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat hangt toch af van welk type licentie je wilt halen?

Inderdaad, voor de D3 groep volstond 1 stint (die volgens mij weliswaar half uur duurde).

25 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Herinner je je nog de uitspraken dat MVDP nu al bijna even goed is als Dylan Derdaele. Iemand filmpje op instagram gezien? Nou nou nou, even serieus daar is toch nog HEEL veel werk aan. Ik ben zeker dat hij talent heeft (dus geen kritiek daarop!), maar toch straf hoe snel mensen verhalen oppikken die voor geen reet kloppen.

Aan die bocht klopte niets en zonder de super esp was het daar zeker fout gelopen (je ziet de auto draat trouwens alle zeilen bijzetten). Beetje zelfde verhaal als bij TB, mits een stapje terug zetten zouden ze sneller verder staan. Ze beginnen echt met veel te snelle wagens aan de "job". 

 

Ik zie 1 story waarbij Dylan aan een SIM racer zit? Anderzijds geen link?

Sowieso wil ik het nogmaals benadrukken, ik wil met m'n mening niet hoog van de toren blazen, maar gewoon eens m'n eerlijke mening geven...  Ik ben alvast heel benieuwd naar meningen bij eerste test, op een eerste keer spa voor mij. Uit kritiek leer je volgens mij veel meer. Niet dat ik het wil vergelijken, maar ik heb ook veel aan nabesprekingen/ervaringen en filmpjes van nadien tijdens het karten. Veelal heb je zoiets van; waarom daar remmen of hier nog iets later insturen, of dichter bij apex,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, B3noît said:

Achteraf wel blij dat ik de 'upgrade' van D3 heb gekozen anders mocht ik dat eventueel later nog eens doen...

Niet noodzakelijk. Eens je een paar uitslagen hebt gereden met je huidige licentie kan je upgraden zonder opnieuw examen te doen. Ik heb zo dit jaar mijn 2pk licentie laten upgraden zodat ik (oa) ook fun cup mag rijden.

 

12 minutes ago, B3noît said:

Ik zie 1 story waarbij Dylan aan een SIM racer zit? Anderzijds geen link?

Dylan zei in een interview dat MVDP slechts 1 seconde trager was dan hemzelf in een M235i Cup

12 minutes ago, B3noît said:

Veelal heb je zoiets van; waarom daar remmen of hier nog iets later insturen, of dichter bij apex,...

Best aan @Waky vragen, die remt meestal niet

:P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Jokke_vlo said:

Beetje zelfde verhaal als bij TB, mits een stapje terug zetten zouden ze sneller verder staan. Ze beginnen echt met veel te snelle wagens aan de "job". 

Die zijn eerste race was met een Fun Cup he :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Niet noodzakelijk. Eens je een paar uitslagen hebt gereden met je huidige licentie kan je upgraden zonder opnieuw examen te doen. Ik heb zo dit jaar mijn 2pk licentie laten upgraden zodat ik (oa) ook fun cup mag rijden.

 

Dylan zei in een interview dat MVDP slechts 1 seconde trager was dan hemzelf in een M235i Cup

Best aan @Waky vragen, die remt meestal niet

:P 

Ik rijd dan ook niet met een Porsche he :P

Denk dat het bij mij afhing van de grootte van de groep, waren toch met een man of 20. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht al dat ik je ergens van kende Benoit. Ik stond ook een tijdje bij Mathieu en Didier.

Had inderdaad gehoord dat het examen niet zoveel voorstelde. Na 2 bochten was het al inorde :lolz:

 

Was een stevig ritje naar huis :D

4169C6FD-0DBE-4CA5-A8AE-F5EEBAAE5795.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Niet noodzakelijk. Eens je een paar uitslagen hebt gereden met je huidige licentie kan je upgraden zonder opnieuw examen te doen. Ik heb zo dit jaar mijn 2pk licentie laten upgraden zodat ik (oa) ook fun cup mag rijden.

 

Dylan zei in een interview dat MVDP slechts 1 seconde trager was dan hemzelf in een M235i Cup

Best aan @Waky vragen, die remt meestal niet

:P 

Hehe tijdens onze (bijna) maandelijkse kartingsessies wisselen we wel eens graag onze meningen. Best leerrijk, vooral als @Wakyaky nog met 10 kg extra lood rijdt :D

*lofbloemenkransmodus on*Blijft toch wel echt 1 van de beste karters die ik ken *lofbloemenkransmodus off*

1 uur terug, Alexx zei:

Dacht al dat ik je ergens van kende Benoit. Ik stond ook een tijdje bij Mathieu en Didier.

Had inderdaad gehoord dat het examen niet zoveel voorstelde. Na 2 bochten was het al inorde :lolz:

 

Was een stevig ritje naar huis :D

4169C6FD-0DBE-4CA5-A8AE-F5EEBAAE5795.jpeg

Nu je het zegt! Je deed me ook niet vreemd maar kon de link niet leggen!
Jij dan toch een upgrade gedaan van je 135i in 1 van de 2 laatste?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, B3noît zei:

Hehe tijdens onze (bijna) maandelijkse kartingsessies wisselen we wel eens graag onze meningen. Best leerrijk, vooral als @Wakyaky nog met 10 kg extra lood rijdt :D

*lofbloemenkransmodus on*Blijft toch wel echt 1 van de beste karters die ik ken *lofbloemenkransmodus off*

Nu je het zegt! Je deed me ook niet vreemd maar kon de link niet leggen!
Jij dan toch een upgrade gedaan van je 135i in 1 van de 2 laatste?

Wist niet dat jullie een Porsche hadden, dus was niet 100% zeker. Klopt. De grijze is van mij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid