B3noît 4.411 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 M-pack en shadowline, daar bewijs je dit ontwerp echt een heel slechte dienst mee. Ik kan je ergens volgen, maar dan zou er een mogelijkheid moeten zijn om die chrome 'balk' aan de deuren in carrosserie kleur te kunnen krijgen. De optie extra chrome is nog lelijker aan de achterbumper, rond de uitlaten. De raamomlijsting daarentegen vind ik best knap zonder shadowline. Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Kan de carrosserie dat niet gewoon spuiten, sonderwunsch 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Een 740d xDrive naar mijn goesting, met bijlange nog niet alle opties, kost 139k euro... Dat is het dubbele van mijn C450. Ik vind het wel een heel dik machien! Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Die sleutel waar je de wagen zichzelf mee kan laten parkeren, is dat standaard? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Een 740d xDrive naar mijn goesting, met bijlange nog niet alle opties, kost 139k euro... Dat is het dubbele van mijn C450. Ik vind het wel een heel dik machien! Nadien spaar je die 139k wel uit door de veel lagere brandstoffactuur, he Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Om misverstanden te voorkomen, wagen voor m'n schoonvader. 'T wordt een 730d in deze opstelling en goed uitgerust. Idd, hebben we ook gezien. Een 730ld in arkticgrau en cognac leder, individual 20",... Heel knap, doch vorige week al getekend voor een nieuwe en hij wil hem sowieso met zo weinig mogelijk chromé, vandaar dat de switch naar m pack nog wordt gemaakt. Wel heel degelijke wagen, al zou ik hem persoonlijk zonder de geblindeerde ruiten nemen. Maar voor die prijs een no-brainer! 300 km gereden en korting van 15k is al niet min: Die zal sowieso wel snel verkocht geraken, dat is een feit Waarom ben niet met de 730ld gaan rijden? Je riskeert dik teleurgesteld te raken een lichtvoetige 750i te testen en dan plots een 730d mee te krijgen voor je centen. Shadowline: ik vind die chroomaccenten best knap. Enige waar ik onzeker van ben zijn die velgen waarmee je hem op elke luchthaven ziet staan. Die zijn knap en lijken haast verchroomd, maar hoe dat er op de weg gaat uitzien, lijkt me twijfelachtig. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Die sleutel waar je de wagen zichzelf mee kan laten parkeren, is dat standaard? Heeft dat al iemand geprobeerd ? En wat zijn de vrijheidgraden die je daarbij hebt? Itt de E klasse moet je hier al voor de garage staan opdat het zou werken. Maar hoe recht moet dat zijn? Hoeveel mag je naast de as staan? En hoeveel plaats heb je minimum nodig links en rechts? Quote
B3noît 4.411 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Waarom ben niet met de 730ld gaan rijden? Je riskeert dik teleurgesteld te raken een lichtvoetige 750i te testen en dan plots een 730d mee te krijgen voor je centen. Shadowline: ik vind die chroomaccenten best knap. Enige waar ik onzeker van ben zijn die velgen waarmee je hem op elke luchthaven ziet staan. Die zijn knap en lijken haast verchroomd, maar hoe dat er op de weg gaat uitzien, lijkt me twijfelachtig. 730 hadden we al testgereden en goed bevonden. De 750i X-drive was puur om kleurstelling en xdrive te ondervinden. Puur toeval dat die ze beide had dus vandaar ;-) Zoals ik zei, die motor in een 7 is leuk, maar nie wat ik zelf zou kiezen. Ld is leuk, maar in functie van gebruik overbodig. Net zoals de X-drive Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Die sleutel waar je de wagen zichzelf mee kan laten parkeren, is dat standaard? "Display key", is gratis. Enkel niet laten vallen of verliezen want kost 900€ als ik het goed voor heb (of toch alleszins veel geld) Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 https://www.youtube.com/watch?v=tJvpvP66eG0 Kijken vanaf 1:25 Een E39 525tds had een 6 cilinder met 143 pk, zowat hetzelfde als de huidige 518d. Looks, prijs, ouderdom, ... buiten beschouwing gelaten, denk ik dat ik niet de enige ben die voor de E39 zou gaan. Dat zwaar Fins accent Priceless! Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 730 hadden we al testgereden en goed bevonden. De 750i X-drive was puur om kleurstelling en xdrive te ondervinden. Puur toeval dat die ze beide had dus vandaar ;-) Zoals ik zei, die motor in een 7 is leuk, maar nie wat ik zelf zou kiezen. Ld is leuk, maar in functie van gebruik overbodig. Net zoals de X-drive xDrive kan ik begrijpen. In Vlaanderen heb je met een gewone winterband meer dan genoeg en de 730d heeft niet zoveel koppel dat je het niet kwijt geraakt. Zelf zit ik wel aan een L te denken voor het bedrijf, en dan wel mogelijks in 730Ld xDrive. Vandaar mijn interesse Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Nadien spaar je die 139k wel uit door de veel lagere brandstoffactuur, heEn de tijdwinst door veel minder dikwijls aan het tankstation te staan. [emoji2] Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 En de tijdwinst door veel minder dikwijls aan het tankstation te staan. [emoji2] 740e, S500e, LS600h,... Of de 21ste eeuw vervoegen en de Thalys of het vliegtuig nemen. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 S500e heeft wel een zescilinder als thermische motor, dacht ik? Een 740e heeft maar een viercilinder. Mogelijks ervaar je dat verschil (inzake sound en loopcultuur) quasi of zelfs geheel niet meer in zo'n zware, goed geïsoleerde bakken. Maar toch... Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Klopt, ligt V6 in. Gemiddeld verbruik van klanten ligt tussen 6 en 13 liter. Opladen doen eigenlijk de meesten niet. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Laadt hij op tijdens 't rijden? (remmen op de motor e.d.) En indien ja: is dat voldoende om gebruik van te kunnen maken om effectief elektrisch te gaan rijden, of niet? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Bij de BMW i8 laadt de batterij weer op als je rijdt in de Sport-stand. Geen idee of dat bij de 740e/S500e ook kan. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 X5 hybrid laadt terug op bij het remmen, 7 zal ook zo zijn Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Maar laadt dat dan genoeg om nog ietwat gebruik van betekenis te genieten van de electro-aandrijving? Ik kan me inbeelden dat dat zo weinig laadt dat je nauwelijks power hebt om om te zetten in acceleratie... Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Maar laadt dat dan genoeg om nog ietwat gebruik van betekenis te genieten van de electro-aandrijving? Ik kan me inbeelden dat dat zo weinig laadt dat je nauwelijks power hebt om om te zetten in acceleratie... Niet voldoende, of je moet er echt op rijden Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Als ik het zo begrijp is hybride vandaag dikke zever, en wordt dat enkel gekocht om z'n fiscale voordelen. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Maar laadt dat dan genoeg om nog ietwat gebruik van betekenis te genieten van de electro-aandrijving? Ik kan me inbeelden dat dat zo weinig laadt dat je nauwelijks power hebt om om te zetten in acceleratie... Je verlies is nog altijd groter dan de winst die je ermee kan boeken. Mocht je er een wedstrijd van maken, hmmm, misschien dat je dan al dicht in de buurt komt van break even maar dan zit je niet meer met plezier achter het stuur Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Als ik het zo begrijp is hybride vandaag dikke zever, en wordt dat enkel gekocht om z'n fiscale voordelen. Zoals al die mannen die zich een dikke voituur in Vlaanderen kopen maar dan plots een diesel moeten hebben... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Zoals al die mannen die zich een dikke voituur in Vlaanderen kopen maar dan plots een diesel moeten hebben... Neen, da's fout. Fiscaal gezien is 't ook enkel nadelig (want diesels worden vandaag de dag zwaarder belast dan vergelijkbare benzines). Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Neen, da's fout. Fiscaal gezien is 't ook enkel nadelig (want diesels worden vandaag de dag zwaarder belast dan vergelijkbare benzines). En het prijsverschil op de brandstof komt vanwaar? Of het verschil in de heilige VAA? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.