Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Destijds ooit een Alfa 75 Twin Spark gereden. Zalig ding :inlove:

Ik heb een tijdje zo 1 gehad, ZALIGE BAK [emoji7]

Ooit koop ik mij weer eentje in originele staat!

Geplaatst:

Vanaf wanneer is die leverbaar? Plots zijn er launch weekends, prijslijsten.... terwijl ik onlangs nog gelezen had dat ze die kist gingen vertragen tot in 2017 of 2018? Net mijn nieuwe wagen bestelt en ik wou eigenlijk deze :(

edit: SPER DIFF STAAT BIJ DE OPTIES :o :o :o :o

Beat that 1 reeks

Is toch al een tijdje dat men sprak van Mei/Juni 2016 hoor.
Geplaatst:

Ik heb een tijdje zo 1 gehad, ZALIGE BAK [emoji7]

Ooit koop ik mij weer eentje in originele staat!

Haast u dan maar want de prijzen gaan snel omhoog.

Geplaatst:

Maakt allemaal niet uit, wij willen Leasingprijzen zien verdomme!

Binnenkort niet meer nodig. Ze gaan dat taksvoordeel eindelijk wegwerken.

Geplaatst:

1 benzine en 20 diesel varianten? wtf :huh:

Welkom.

Geplaatst:

1 benzine en 20 diesel varianten? wtf :huh:

Italië is net als België een echt dieselland...

Dit jaar volgen er nog een reeks bezineversies

Geplaatst:

Italië is net als België een echt dieselland...

Dit jaar volgen er nog een reeks bezineversies

Eigen aan failed states
  • Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Haast u dan maar want de prijzen gaan snel omhoog.

Ik weet 1 staan hier in Kortrijk, en naar het schijnt verkoopt hij hem na het verlof.
Geplaatst:

Die zou echt mooi staan naast mijn andere Alfa [emoji14]
Geplaatst:

Vanaf wanneer is die leverbaar? Plots zijn er launch weekends, prijslijsten.... terwijl ik onlangs nog gelezen had dat ze die kist gingen vertragen tot in 2017 of 2018? Net mijn nieuwe wagen bestelt en ik wou eigenlijk deze :(

edit: SPER DIFF STAAT BIJ DE OPTIES :o :o :o :o

Beat that 1 reeks

Misschien een domme vraag voor velen van jullie.

Ik sta op het punt de bestelbon te tekenen voor een Giulia 2.2 S 180 pk.

Aangezien ik niet graag een misschien belangrijke optie zou missen, kan iemand mij het belang van een sperdifferentieel uit leggen?

Ikzelf heb al altijd met voorwiel aangedreven Alfas (33,155,156,166,GT,Giulietta) gereden zonder sper diff. Het zal dus al wennen worden aan achterwielaandrijving.

Wat is dus de meerwaarde om voor het sper diff. te kiezen?

Geplaatst:

Ik weet 1 staan hier in Kortrijk, en naar het schijnt verkoopt hij hem na het verlof.

Prijs?

Geplaatst:

Misschien een domme vraag voor velen van jullie.

Ik sta op het punt de bestelbon te tekenen voor een Giulia 2.2 S 180 pk.

Aangezien ik niet graag een misschien belangrijke optie zou missen, kan iemand mij het belang van een sperdifferentieel uit leggen?

Ikzelf heb al altijd met voorwiel aangedreven Alfas (33,155,156,166,GT,Giulietta) gereden zonder sper diff. Het zal dus al wennen worden aan achterwielaandrijving.

Als je een Alfa koopt, moet je misschien eerst de meerwaarde overwegen van er een motor in te hebben. Altijd handig.

Geplaatst:

Als je een Alfa koopt, moet je misschien eerst de meerwaarde overwegen van er een motor in te hebben. Altijd handig.

Dank u voor uw nuttige bijdrage

Geplaatst:

Ik betwijfel dat je daar met 180pk iets aan zal hebben. Als je niet van plan bent om er mee te gaan driften of om op circuit te gaan rijden gebruik je dat geld beter voor iets anders.

Geplaatst:

Ik betwijfel dat je daar met 180pk iets aan zal hebben. Als je niet van plan bent om er mee te gaan driften of om op circuit te gaan rijden gebruik je dat geld beter voor iets anders.

Als het nat ligt heb je daar altijd iets aan, bij een RWD.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het zal nog altijd beter vooruit gaan dan een S klasse zonder motor erin natuurlijk.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Meer en consistentere tractie bij het accelereren op slechte baan, geen irritant spinnend wiel aan de binnenkant van de bocht als je eens wat vlotter een T kruising over rijdt en het ligt nat.

Ik vermoed dat je het niet gaat missen als je het nog nooit gehad hebt, maar dat je wel het verschil zal merken als je eentje hebt en je zou dan eens rijden met een exemplaar waar het niet op zit.

Veel hangt ook van je rijstijl af. Als je een hele rustige chauffeur bent ga je daar niks aan hebben.

Geplaatst:

Wat ir_fuel zegt, + veel meer tractie op winterbanden in de sneeuw. Met de E30 zat ik bijna altijd direct vast, met een sper reed ik overal door, puur omdat hij zijn vermogen aan de grond krijgt.

Ik ben een eerder sportieve rijder, dus een sper is voor mij een grote meerwaarde. Ik mis het het meeste bij het optrekken uit stilstand om bvb een straat op te rijden, al zeker als het nat ligt. En omdat ik ook occasioneel eens drift met mijn wagens.

Ik persoonlijk zou nooit een auto willen zonder sper, maar met de elektronica en goeie ophangingen in moderne wagens kun je best wel leven zonder als je een normale rijstijl hebt. Op een oldtimer zou ik altijd een sper aanraden.

Geplaatst:

Is het sop de kolen waard in het Belgische verkeer ?

Ik zie er het nut er niet van in als die gebruikt wordt bij woon-werkverkeer en normale rijstijl

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het zal nog altijd beter vooruit gaan dan een S klasse zonder motor erin natuurlijk.

Inderdaad. Gaat ook sneller dan jouw GT3.

Geplaatst:

Is het sop de kolen waard in het Belgische verkeer ?

Ik zie er het nut er niet van in als die gebruikt wordt bij woon-werkverkeer en normale rijstijl

Gezien zo een ding ook wel ESP zal hebben, zi ik er ook het nut niet van in. Vooral omdat je ook geen motor hebt waarmee je de achterkant "op het gas" kan sturen. Diesel is alles of niks.

Geplaatst:

Prijs?

7500€. Weet wel niet of dit een normale prijs is, of veel te duur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid