Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

Eigenlijk was dat toch te verwachten? Deze werd al op de lange baan geschoven, komt eind 2017 nu blijkbaar. Zal volgens mij dus snel 2018 zijn eer die er is. Anderzijds hoop ik natuurlijk dat ze woord gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q2 (no pun intended) 2016 in de showroom staat er toch in dat artikel?

 

Ah nu je het zegt, ik had het eerder gelezen voor die update. Hopelijk klopt dit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Omdat je die QV toch niet kan betalen.

Een auto waar al heel wat woorden over gevallen zijn. De non-QV Giulia. Alfa Romeo heeft ‘m meegenomen en eindelijk kunnen we het model in het echt aanschouwen. De sedan staat in maagdelijk wit op de beursvloer.

Qua motoren is er op dit moment nog niet veel bekend. Meer info volgt dan ook later. Voor nu, post je gefundeerde mening in de comments. Valt de nieuwe Giulia mee, of juist tegen?

UPDATE 1: Alfa heeft er zojuist een persbericht uitgepoept en rept voornamelijk over de lichtgewicht materialen die zijn gebruikt en over het uiterlijk. Dat laatste is terecht natuurlijk. Maar wat we ook wilde weten, zie hierboven, hoe zit het nou met de motoren. Dat kan ik je dan eindelijk vertellen.

2,0-liter TBi benzinemotor

Deze nieuwe viercilindermotor is volledig van aluminium. Het maximumvermogen van 200 pk wordt geleverd bij 5.000 toeren. De motor is gekoppeld aan de nieuwe automatische achttraps Q-Tronic-transmissie.

2,2-liter JTDm dieselmotor

De turbodiesel is er in twee vermogensversies: 180 pk bij 3.750 toeren – met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km in de ECO-versie – en 150 pk bij 4.000 toeren. Beide zijn leverbaar met de achttraps Q-Tronic-automaat en de handgeschakelde zesversnellingsbak. De Giulia 2.2 JTDm met 180 pk in combinatie met de automatische transmissie kwalificeert zich in Nederland voor 21% bijtelling.

375 kW (510 pk) 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor

De zescilinder BiTurbo is volledig van aluminium om het gewicht op de voorwielen zo laag mogelijk te houden. Dat levert een geweldig snelle acceleratie van 0 naar 100 km/h op van slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 307 km/h.

Het enige waar wij nu nog benieuwd naar zijn is de prijs en de datum dat hij nu eindelijk eens in de showroom staat. Dat is namelijk nog niet bekend.

UPDATE 2: Meerrrrr plaatjes, van de achterkant, interieur en de hele rambam.

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-alfa-romeo-giulia-voor-de-gewone-man-85019

 

Alfa-Romeo-Giulia-008.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-010.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-011.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-015.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-013.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-018.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-016.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-001.jpg

 

Alfa-Romeo-Giulia-006.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

thumb.output.php?src=NL%2FSYSTEM_ARCHIVE

Alfa Romeo toont tijdens de autosalon van Genève het complete gamma van de nieuwe Giulia. Verder zijn de 4C, 4C Spider en licht opgefriste Giulietta en Mito te zien.

 

Elke versie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft de elementen die van Alfa Romeo een van 's werelds meest begeerde merken maakt: onderscheidend Italiaans design, state-of-the-art innovatieve motoren, optimale gewichtsverdeling, unieke technische oplossingen en de best mogelijke verhouding tussen gewicht en vermogen. Een van de kenmerkende bijzonderheden is dus een perfecte 50:50 gewichtsverdeling voor en achter. Dit is fundamenteel voor het typerende Alfa Romeo-rijplezier en wordt bereikt door de lay-out van de auto te perfectioneren en de zwaardere elementen zo centraal mogelijk te positioneren. Behalve de gewichtsverdeling is - voor een optimale wegligging - de wielophanging essentieel. Achter is gekozen voor een multilink-oplossing met zelfcorrigerende sporing (patent Alfa Romeo), waardoor topprestaties, rijplezier en comfort zijn gegarandeerd. Voor is een nieuwe double wishbone wielophanging ontwikkeld, om een snelle, accurate besturing te garanderen.

 

Ultralichte materialen

Alfa Romeo gebruikt ultralichte materialen, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas van de motor naar het achterdifferentieel of aluminium voor de motor en de wielophanging (inclusief de frames voor en achter). De dwarsbalk achter is gemaakt van aluminiumcomposiet en kunststof. Dat levert bij de versie met de 2,2-liter dieselmotor met 180 pk een drooggewicht op 1.374 kg. Ondanks de aandacht voor een zo laag mogelijk gewicht blinkt de Giulia uit door extreme stijfheid voor perfecte handling en comfort, ook onder de zwaarste omstandigheden.

In de Giulia Quadrifoglio zijn ook talrijke delen van de body van lichtgewicht materiaal gemaakt. Motorkap, dak, frontsplitter en body inserts zijn bijvoorbeeld gemaakt van koolstofvezel. De deuren en de spatborden zijn van aluminium. Ook het remsysteem is zeer licht van gewicht dankzij de toepassing van aluminium elementen en koolstof-keramische remschijven (optioneel). De stoelen hebben een inwendige structuur van koolstofvezel (optioneel). Alles bij elkaar komt het drooggewicht uit op 1.524 kg en dat levert een perfecte verhouding tussen gewicht en vermogen van minder dan 3 staat tot 1.

 

Innovatieve, state-of-the-art motoren voor Giulia

Innovatieve, state-of-the-art motoren zijn een ander kenmerk van een echte Alfa Romeo. Daarom is voor de Quadrifoglio-versie gekozen voor een unieke motor op het gebied van technologie en prestaties, die dient als nieuwe benchmark voor Alfa Romeo. In navolging van de zescilinder 2,9-liter V6 turbo benzinemotor profiteren ook alle andere nieuwe motoren binnen de FCA Group van deze technologische kennis en ervaring. Alle krachtbronnen worden geproduceerd in Italië in de fabriek in Termoli (benzinemotoren) en Pratola Serra (diesels).

 

2,0-liter TBi benzinemotor

Deze nieuwe viercilindermotor is volledig van aluminium. Bijzonder aan deze krachtbron is de MultiAir elektro-hydraulische klepbediening, inclusief de "2-in-1"-turbolading en de directe brandstofinjectie met 200 bar inspuitdruk. Het zorgt voor een snelle gasrespons en een efficiënt brandstofverbruik. Het maximumvermogen van 200 pk wordt geleverd bij 5.000 toeren en het maximumkoppel van 330 Nm bij 1.750 toeren. De motor is gekoppeld aan de nieuwe automatische achttraps Q-Tronic-transmissie.

 

2,2-liter JTDm dieselmotor

Een compleet nieuwe viercilinderkrachtbron en de eerste volledig van aluminium gemaakte diesel in de historie van Alfa Romeo. Deze krachtbron is voorzien van de jongste generatie van de MultiJet II-brandstofinjectie met Injection Rate Shaping (IRS) en een systeemdruk van 2.000 bar. De turbo met elektrisch variabele turbinegeometrie reageert supersnel dankzij de lagering met "Ball Bearing"-technologie. Dit draagt ook bij aan de efficiency. Een balansas reduceert trillingen en resonanties en draagt bij aan comfort en rijplezier. De turbodiesel is er in twee vermogensversies: 180 pk bij 3.750 toeren (maximumkoppel van 450 Nm bij 1.750 toeren) - met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km in de ECO-versie - en 150 pk bij 4.000 toeren (380 Nm koppel bij 1.500 toeren). Beide zijn leverbaar met de achttraps Q-Tronic-automaat en de handgeschakelde zesversnellingsbak. De Giulia 2.2 JTDm met 180 pk in combinatie met de automatische transmissie kwalificeert zich in Nederland voor 21% bijtelling.

 

 

375 kW (510 pk) 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor

Een unieke krachtbron exclusief voor de uitvoering Quadrifoglio, die ontworpen is volgens de nieuwste maatstaven, geïnspireerd door Ferrari-technologie en technische kennis. De zescilinder BiTurbo is volledig van aluminium om het gewicht op de voorwielen zo laag mogelijk te houden. Behalve een hoog vermogen biedt de krachtbron ook een toonaangevende trekkracht van 600 Nm. Dat levert een geweldig snelle acceleratie van 0 naar 100 km/h op van slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 307 km/h. Deze nieuwe krachtbron is ook een van de beste in zijn klasse qua lage CO2-emissie (198 g/km met handgeschakelde zesversnellingsbak). Het brandstofverbruik komt eveneens verrassend gunstig uit dankzij CEM (Cylinders' Efficient Management, elektronische cilinderuitschakeling).

 

Torque Vectoring (alleen op de Giulia Quadrifoglio)

Met een dubbele koppeling regelt en verdeelt de Torque Vectoring-technologie de aandrijfkracht tussen de achterwielen. Dat levert een optimale krachtsoverdracht naar het wegdek vooral bij omstandigheden met minder grip. Het zorgt voor meer veiligheid en fun, zonder dat een regulier stabiliteitscontrolesysteem hinderlijk ingrijpt.

 

Integrated Brake System (IBS)

De Giulia is tevens voorzien van een innovatief elektromechanisch systeem dat de stabiliteitscontrole en het traditionele servo-remsysteem combineert. Dat scheelt gewicht en vermindert trillingen in het rempedaal. Ook is de remrespons veel directer, wat resulteert in een zeer korte remweg: 38,5 meter van 100 km/h naar stilstand. En zelfs minder dan 32 meter voor de Giulia Quadrifoglio met koolstof-keramische remschijven.

 

Autonomous Emergency Braking (AEB) met voetgangersdetectie

Dit systeem remt automatisch om een aanrijding te voorkomen. Met behulp van radarsensoren en een camera detecteert het systeem remmende of stilstaande voorliggers en andere obstakels (inclusief overstekende voetgangers). Remt de bestuurder niet op tijd, dan wordt hij gewaarschuwd met een geluidssignaal. Volgt dan nog geen reactie, dan remt het systeem automatisch.

 

Active Aero Splitter, Alfa DNA en DNA Pro (alleen op Giulia Quadrifoglio)

De excellente Cw-waarde van 0,32, de perfecte verdeling van neerwaartse krachten en meer downforce bij hogere snelheden, zijn bij de Quadrifoglio-versie mede te danken aan de Active Aero Splitter aan de voorkant.

Een Alfa DNA-selector maakt keuze uit diverse rijmodi mogelijk: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (efficiencymodus voor het eerst op een Alfa Romeo) en Race (alleen Giulia Quadrifoglio).

 

Chassis Domain Control (alleen op Giulia Quadrifoglio)

Samen met Magneti Marelli is de Chassis Domain Control-technologie (CDC) ontwikkeld. Het is het brein van alle onboard elektronica. CDC regelt diverse systemen, zoals de DNA Pro selector, de Torque Vectoring, de Active Aero Splitter, de actieve wielophanging en de stabiliteitscontrole ESC. CDC past het rijkarakter continu aan aan de omstandigheden met gebruik van de DNA Pro-mappings en sensoren die data leveren over acceleratie en de rotatiesnelheid van de wielen. Het 'brein' informeert vervolgens de elektronische systemen in een vroeg stadium, voordat kritische situaties kunnen ontstaan.

 

Exclusieve wielophanging

De double wishbone-voorwielophanging is ontwikkeld voor perfect wegcontact, maximale controle en directe stuurreacties. De wielvlucht blijft in bochten constant voor een perfect contact tussen band en wegdek ook bij hoge snelheid in bochten. Daardoor stuurt de Alfa Romeo Giulia met gevoel, natuurlijk en instinctief, mede dankzij de directe overbrengingsverhouding tussen stuurwiel en voorwielen (11,8). De gepatenteerde multilink-achterwielophanging verzekert de rijder van topprestaties, rijplezier en comfort.

 

8,8" Connect 3D Nav 

Het 8,8" Connect 3D Nav-systeem, eveneens ontwikkeld samen met Magneti Marelli, biedt diverse geavanceerde features en functies zoals de nieuwste HMI (human-machine interface). Bediening is mogelijk via de Rotary Pad en de touchscreen met hoge resolutie in het dashboard. Connect 3D Nav is uitgerust met stemherkenning en biedt connectiviteit met smartphones en tablets, zowel met Apple iOS- als Android-besturingssystemen. Andere functies zijn Bluetooth, DAB-radio-ontvangst, navigatie met 3D-kaarten en kaartupdates via TomTom. Het systeem biedt ook informatie over rijstijl en de gekozen rijmodus van de Alfa DNA Pro-selector. Alle belangrijke bedieningsfuncties, inclusief de startknop, zijn te vinden op het stuurwiel.

 

Dashboard

Afhankelijk van het uitrustingsniveau kijkt de bestuurder uit op een instrumentarium met een 3,5- of 7-inch kleurendisplay, dat informatie weergeeft over de auto. De weergave is afhankelijk van de gekozen DNA-modus en biedt informatie variërend van G-krachten in bochten, brandstofverbruik en schakelindicatie.

 

Sound Theatre by Harman Kardon

Het geavanceerde Sound Theatre by Harman Kardon is specifiek ontwikkeld voor de Giulia. Het biedt een rijk geluid dankzij een 900 watt twaalfkanaals Class D-versterker. Die stuurt veertien speakers aan via  Logic 7®-technologie om een 5,1 surround-effect te krijgen.

 

Verlichtingsunits vóór en achter: technologie in stijlvolle verpakking

Ook weer samen met Magneti Marelli heeft Alfa Romeo de koplampen en achterlichtunits ontwikkeld. Het design heeft een herkenbare lichtsignatuur. De koplampunits zijn er in drie versies: met halogeen en met de nieuwste generatie xenonverlichting met een 25- of nog krachtigere 35-wattmodule. Die laatste biedt tot zo'n 200 procent meer lichtcapaciteit dan halogeen. Ook is bij deze krachtige xenonversie AFS (Adaptive Front-lighting System) standaard, met bochtenverlichting. Voor de achterlichten, de dagrijverlichting en de richtingaanwijzers wordt gebruikgemaakt van ledlampen.

 

Uitvoeringen en uitrusting

 

Giulia

In de basisuitvoering is de Giulia standaard voorzien van lichtmetalen 16-inchwielen, mistlampen, een verchroomd uitlaatuiteinde, stoffen bekleding, zesvoudig verstelbare stoelen en een met leder bekleed stuurwiel met geïntegreerde startknop. De veiligheidsuitrusting omvat Forward Collision Warning, IBS (Integrated Braking System) en Lane Departure Warning. Verder zijn er nog gescheiden regelbare climate control, cruisecontrol, elektrische parkeerrem, regen- en lichtsensoren, Alfa Connect-systeem met 6,5-inch touchscreen en de nieuwe Alfa DNA-selector.

De Giulia is leverbaar met de 2,0-liter TBi-motor en de 2,2-liter JTDm-dieselmotor in beide vermogensvarianten.

 

Super

Uitvoeringsniveau Super biedt bovenop de standaarduitrusting onder meer lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaatuit en bekleding in de combinatie leder en stof. De Giulia Super is eveneens verkrijgbaar met de benzinemotor en beide diesels.

 

Quadrifoglio

De exclusieve Giulia Quadrifoglio is de compleetste en sportiefste uitvoering en louter met de krachtige 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor leverbaar. Het uiterlijk oogt agressief dankzij de speciale luchtinlaten in het front en in de motorkap, de sportbumpers en 35-watt bi-xenonkoplampunits met AFS. Andere opvallende zaken zijn het Active Aero Splitter-systeem, optionele koolstof-keramische remschijven, de Alfa DNA Pro-selector met Race-modus en Torque Vectoring-technologie. Het Connect 3D Nav-systeem met 8,8-inch touchscreen en de ultralichte stoelen met koolstofvezel frames zijn eveneens beschikbaar.

 

Personalisatie-pakketten

Bovenop het uitrustingsniveau Super is nog te kiezen uit de pakketten Lusso en Sport. Lusso biedt onder meer 35-watt bi-xenonkoplampen, volledig lederen bekleding, automatisch inklapbare buitenspiegels en verwarmbare stoelen en stuurwiel. Voor de Sport zijn er talrijke sportieve accessoires, zoals een met leder bekleed sportstuur en aluminium inserts.

Verregaande inkleuring van de uitrusting is mogelijk met Performances (actieve demping, schakelpeddels voor bediening van de automatische transmissie, Alfa Q2 zelfsperrend differentieel) en Sound Theatre By Harman / Kardon (premium soundsysteem met veertien speakers, inclusief subwoofer en ambient light).

Verder is te kiezen voor het Convenience-pakket (keyless entry), het Driver Assistance Plus-pakket (parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, automatisch dimmende buitenspiegels, Blind Spot Monitoring en high-beam assist), het Power Seats-pakket (elektrisch, zesvoudig te verstellen voorstoelen) en het Lighting AFS-pakket (35-watt bi-xenonkoplamunits met AFS en koplampsproeiers).

 

Giulietta en Mito

De licht opgefriste Giulietta en Mito staan eveneens in de spotlights. Door een restyling aan de voorzijde is de verwantschap met Giulia vergroot. Beide modellen dragen ook het vernieuwde logo van Alfa Romeo.

Giulietta

Het nieuws van de Alfa Romeo Giulietta is de nieuwe 1.6 JTDm-dieselmotor in combinatie met automatische Alfa TCT-transmissie. Deze zorgt voor zowel dynamische als zuinige prestaties en valt hierdoor in de gunstige 21% bijtellingscategorie. De sportieve Giulietta 1.6 JTDm TCT met 21% bijtelling (€ 215/ maand) staat begin april bij de Nederlandse dealer vanaf € 29.250. Er is al een Alfa Romeo Giulietta vanaf € 23.450.

 

Mito

De Mito heeft een serie gerestylede features. Het sportieve karakter van dit compacte model komt sterker tot uiting, terwijl de Italiaanse stijl, technologische vooruitstrevendheid en het ongekende rijplezier zijn behouden. De Mito komt onder meer ook beschikbaar met de nieuwe 1.3 JTDm met 95 pk. Op de stand in Genève staat de sportiefste Veloce-versie - de 170 pk sterke 1,4-liter MultiAir Turbo benzinemotor en automatische TCT-transmissie - met nieuwe Sabelt-sportstoelen met zwart stoffen bekleding en Alcantara. De levering van deze Mito start in Nederland vanaf september.

 

http://www.alfaromeopress.nl/press/article/524

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.autoblog.com/2016/02/10/alfa-romeo-giulia-needs-help-fedeli/
 
The troubled Alfa Romeo Giulia needs serious help [uPDATE]
 
Alfa Romeo and Maserati might be bigger problems than Roberto Fedeli's genius can solve.





01-2017-alfa-romeo-giulia-la-1.jpg

 Michael Taylor







UPDATE: An Alfa Romeo US spokesman responded to this article with the following statement: The safety concerns expressed in the story are false. The all-new 2017 Alfa Romeo Giulia is designed and engineered to meet or exceed all federal safety regulations. The Alfa Romeo Giulia will begin production for the North American market in the late second-quarter of this year.

Alfa Romeo will have a full product portfolio of premium vehicles that includes plans for (8) all-new Alfa Romeo vehicles by 2020. The product launches are prioritized by segment volumes starting this year with the Alfa Romeo Giulia production for North America starting in late Q2, followed by the Midsize-UV – the 2nd largest premium segment in North America.



Even on the day you dragged them kicking and screaming and gesticulating wildly to a table full of concrete evidence, Alfa Romeo executives will never admit the Giulia program is going through a tough patch. But it is.

Reports say the Giulia, on the eve of production, didn't just fail one internal crash test, but failed the front, side and rear impact tests. Alfa denies it.



Automotive News published a report last week saying two suppliers had insisted the Giulia, on the eve of production, didn't just fail one internal crash test, but failed the front-, side-, and rear-impact tests. A third supplier source told us the same thing. Alfa is denying it.

It was due on sale in Europe late last year and was supposed to be here in the next month or two. But it wasn't, and it won't. It was to be headlined by a twin-turbo V6 that reportedly howled its way around the Nürburgring 14 seconds faster than the BMW M3 could manage. That second part is only true if you believe it's fair to compare a full lap in a standard BMW M3 with a favorable accumulation of sector times to a development prototype Giulia with 220 pounds stripped out of it and rolling on hand-cut racing slicks.

No, me neither.

A Promising Start

The Giulia's all-new architecture was developed in just two years by a skunkworks of young engineers headed by Fiat's engineering prince, Philippe Krief, and (bafflingly) sited inside Maserati's headquarters complex in Modena, about three hours from Alfa Romeo's own Turin HQ.

It was supposed to be flexible enough to offer rear- and all-wheel drive and to sit beneath eight new models in the next three years, and it was at the core of Sergio Marchionne's promise that Alfa would not just return to America in a blaze of glory, but sell 400,000 cars a year globally by 2018.

There was to be the 3 Series-sized Giulia sedan, then an SUV of about the same footprint, then medium and large rear-drive sedans and a large SUV, a two-seat hard-core sports car, a convertible and a large four-seat GT coupe. It was even assumed that a version of this platform would underpin the next generation Chrysler 300 and Dodge Charger.

To nobody's surprise, most of that isn't happening, for reasons that will soon become apparent. There will, instead, be just the Giulia and the X3/Q5-sized SUV. This revised plan was buried deep inside FCA's financial report from 2015 and its future forecast, hoping nobody would notice the retreat. That such critical product information was a throwaway line in a financial report tells you something of Marchionne's priorities as a car company CEO.

The Return of the Prince
" target="_blank">Thumb resize." />
Last week, we heard that Roberto Fedeli was returning to FCA as the chief of engineering of both Alfa Romeo and Maserati. And, still unconfirmed by FCA after we requested information last week, that Krief has gone. There were those who tried to say, privately, that there was no connection between the movements of the two engineers.

There are, of course. Two sources told me Krief had left last Tuesday, before Fedeli was announced on Thursday. Now, you don't hire a man of Fedeli's stature away from a 16-month stint at the FIZ, BMW's technical center in Munich, on two day's notice. And Krief, after years of fiddling around the edges to update old architectures for new bodyshells, was unlikely to walk away just as he'd almost finished the all-new, Alfa-rebirthing architecture that would be his legacy.

Fedeli was the chief engineer at Ferrari and had a 26-year stint at the most Machiavellian car company there is. He's a man with a track record of delivering excellence wrapped in sculpture and bookended by inconveniently sited number plates. In the 458 Speciale, he engineered a car as close to perfection as has ever been built. He got the fearsomely complex FF to work. He pushed Ferrari back to turbochargers. In short, he knows stuff.

He will slot in easily at Alfa and at Maserati, which is important given that the two are now inextricably linked. He knows the people, the towns, the engineers, the brands, even where you get the good gelati in Modena (Slurp, on Viale Trento Trieste, by the way). The bottom line is that while Fedeli has been brought in to bolster both brands in the long term; in the short term his mission is to rescue the Giulia program.

The Prognosis For Giulia

The Giulia is said by development engineering sources to have handling issues, which they say stem in part from Krief's belief in the Balocco test-track school of handling – Alfa's proving ground near Turin. The philosophy, in short, says pointy feels fast and that's good. But it isn't. Pointy feels nervous and unstable and that's not always good.

If the Giulia's handling isn't winning friends, even among the test drivers, then Fedeli is the right man in the right place at the right time. To save time (and to capitalize on a great idea), the Giulia uses the same four-link rear suspension concept and engineering principals as the Ferrari F430. From what sources tell us, however, it just doesn't do it all that convincingly. If anybody can turn that around, and quickly, it'll be Fedeli.



If the Giulia doesn't pass its crash tests internally, it will have to do substantial remedial work to pass independent tests.

If the Giulia doesn't pass its crash tests internally, it will have to do substantial remedial work to pass independent tests. That's do-able, but usually adds weight, cost and time – and sometimes compromises some things you'd rather not compromise. In the Giulia's case, its trunk loading space is already briefcase-tiny, so good luck with that. (Alfa let people test the trunk's operation at the Frankfurt Motor Show in September, but not at the LA show in November.)

Fedeli will have one inescapable truth to confront at Alfa Romeo/Maserati that he never faced at Ferrari or BMW: It seems to be almost impossible for anybody to walk out of Marchionne's office with approval for class-leading cars or new developments.

Alfa Isn't Fiat Chrysler Automotive's Only Headache

In the last decade, the European side of FCA turned the wonderfully innovative, culturally-rich Lancia into the Dead Man Walking of the European car industry, thanks to several small car duds.

It delivered a Maserati Quattroporte with the V8 that New Englanders love, but incredibly without the all-wheel drive New Englanders need (it's only available with the V6). And it delivered both the Ghibli and Quattroporte without many of the electronic assistance systems the Germans have made the norm. The Levante SUV has also been dogged by development delays. Planned to be on sale midway through last year, it will now hit showrooms in the northern hemisphere this summer at the earliest and should be officially unveiled at the Geneva Motor Show.

And then the Giulia arrives as the first proper new Alfa Romeo architecture in a decade, but the engineering team isn't given enough time or enough resources. Any automaker, even Fedeli's former employer BMW, would balk at a development timeline of just two years.

Looking from the outside, it looks as though: a) the engineers either can't pitch or don't know how to pitch important projects to Marchionne; B) the money isn't there; c) the actual development of cars is an inconvenient distraction to a CEO playing a high-finance game; or d) a combination of all of them.

For sure, Fedeli is the best man for the job and will fix a lot of problems quickly. But in the long term, no engineering boss can deliver Audi/BMW/Mercedes-Benz-beating cars on a playing field as uneven as the one at FCA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Joepie!!! BE prijzen!

 

De 1e 4 motorisaties zijn voor de basisversie,

Alles onder de 2e grijze lijn is voor de "super" versie (met 17" LM, Lederen interieur, 3D navigatie etc...)

 

De 180pk ECO versie ziet er me wel niet mis uit voor de leasing... :D

 

prijzen-giulia-belgie.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben maat van me aan't overtuigen om voor een Giulia te gaan in plaats van een Cherokee (moet van Fiat-groep zijn)

Wanneer zouden de diesels leverbaar moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid