Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

Lexus nieuwe designtaal slaagt toch wel aan, hun nieuwe suv's verkopen als zoete broodjes. De RC vind ik dan weer een zeer fraaie coupé.

 

Maar de rest kan inderdaad (veel) beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de RX oprecht een knappe wagen  :oops:

 

Maar extreem is het wel, en het lijkt de klanten ook aan te spreken. Het is eens iets anders dan de gebruikelijke eenheidsworst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt gewoon een verkeerd verwachtingspatroon van die wagen.

 

Jij wilt duidelijk een sportieve C segmenter, terwijl de huidige Lexus IS volop op comfort mikt. En er is geen één wagen in dat segment die zo comfortabel is als de IS,en ook de afwerking is beter dan pakweg een 3 reeks.

 

Met zo'n sportief uiterlijk en RWD layout ga je me toch niet zeggen dan ze niet op sportiviteit mikken?

 

Ze slagen echt de bal compleet mis op zo veel vlakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexus nieuwe designtaal slaagt toch wel aan, hun nieuwe suv's verkopen als zoete broodjes. 

Woont dat zo een beetje prettig, onder de autobrug in een Lexus-dealership? :D  En ja, als je er vroeger maar 50 per jaar verkocht en nu 500, dan is dat inderdaad een fantastische percentsgewijze meerverkoop, maar het blijft pover, hé. 

 

Ik zie er omzeggens nooit eentje. Niet in de streek van m'n ouders, niet hier, niet aan zee. Er stond niet zo heel veel maanden terug nog een artikeltje in AMS erover, en daar was 't ook (met voorzichtige toon) de conclusie dat die auto's absoluut niet voor Europa gemaakt lijken en dat 't merk hier maar blijvend geen voet aan wal krijgt. Of toch wel, die '1-concurrent, hoe heet 'ie (nog zoiets, wat een vreselijke modelnamen), CT dacht ik, die was toch met enkele Europese concurrenten in 't achterhoofd bedacht, maar zelfs/ook die wist (ondanks z'n hybride troeven, nou ja...) ook geen vuist te maken. De laatste jaren wordt "hybrid" echt hip, ook hier in West-Europa, en dan nóg lukt het niet. Er moet dan toch écht iets grondig verkeerd zitten, als je 't mij vraagt. En ik kan bevooroordeeld zijn, maar ik wijt het voornamelijk aan de passie-/karakterloze en vooral ongelukkige styling.

 

Ik was behoorlijk fan van de 2e generatie IS (op het microgolfovenklokje na, dan). Heb er enkele testgereden en ik heb 'm mee overwogen, toen.

 

Enfin, back to cars who ARE beautiful and full of passion. :D  Hello Giulia!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op het werk is er een Lexus RX450h ( vorig model ) voor de CEO en het spel verbruik 15l .

Hoe hybride is dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de fans:

 

Hieronder kan je de volledige optielijst terugvinden voor Italië (wel in het italiaans)

 

Prijzen etc... zijn in BE net iets goedkoper dan in IT, maar het geeft een goed beeld van de opties

 

Eerste dat mij opvalt, opties zijn een PAK goedkoper dan bij de Duitse concurrentie + veel overzichtelijker.

160429_Alfa-Romeo_Giulia_Listino.pdf

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de fans:

 

Hieronder kan je de volledige optielijst terugvinden voor Italië (wel in het italiaans)

 

Prijzen etc... zijn in BE net iets goedkoper dan in IT, maar het geeft een goed beeld van de opties

 

Eerste dat mij opvalt, opties zijn een PAK goedkoper dan bij de Duitse concurrentie + veel overzichtelijker.

 

Dan zijn de opties misschien goedkoper ja. Maar een 180pk diesel met automaat kost al 43K. Dat is op zijn zachtst gezegd geen koopje te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn de opties misschien goedkoper ja. Maar een 180pk diesel met automaat kost al 43K. Dat is op zijn zachtst gezegd geen koopje te noemen.

 

BE prijs (zie post 218) is 38k voor de 180 pk diesel met automaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Belgische prijzen zijn precies een heel stuk goedkoper dan de Italiaanse.  Scheelt een paar duizend euro bij gelijkaardige motorisatie/uitrustingsniveau.

 

Heel weinig opties ook.

 

Ik zie plotseling ook een 136 pk-versie opduiken (aan dezelfde prijs, en met dezelfde uitstoot als de 150 pk).

 

Misschien een detail, maar wel belangrijk voor mij: kan de achterbank plat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er leuk, niet wat was er leuk.

 

De F wordt al 3 jaar niet meer gemaakt.

 

De huidige breedsmoel-IS heeft een koppelloze, futloze atmo 4 cilinder, een CVT (!!) en presteert het om ondanks 223 pk 8,3 (!!) seconden nodig te hebben bij de sprint naar 100 en een top van 200 te hebben...

 

Die RWD is het enige dat nog een heel klein beetje positief is. :)

 

Als je zo wil, wat is er leuk aan een 318 of 320d? Zowat elke auto met mormelmotor rijdt bagger, RWD of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke motoren zijn er op de Guilia nog beschikbaar buiten de 2.2d ?

 

Ziet er echt wel knap uit als middenklasser. De proporties verwijzen helemaal naar de oude modellen. :)

 

Destijds ooit een Alfa 75 Twin Spark gereden. Zalig ding :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een detail, maar wel belangrijk voor mij: kan de achterbank plat ?

 

Deze foto doet alvast vermoeden van wel.  ;)

 

Alfa-Romeo-Giulia-boot-capacity-at-the-2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke motoren zijn er op de Guilia nog beschikbaar buiten de 2.2d ?

 

 

Voorlopig enkel de 2.9T (510 pk).

2.0T (200 pk) is ook al zeker.

 

Blijkbaar zou er ook nog iets komen van +- 350 pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.0T ? Lijkt me een leuk aanbod.

 

Zou knap zijn moet die motor evenveel karakter hebben als de 1750 uit de 4C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.0T (voorlopig?) enkel met automaat. 

 

Joepie!!! BE prijzen!

 

De 1e 4 motorisaties zijn voor de basisversie,

Alles onder de 2e grijze lijn is voor de "super" versie (met 17" LM, Lederen interieur, 3D navigatie etc...)

 

De 180pk ECO versie ziet er me wel niet mis uit voor de leasing... :D

 

prijzen-giulia-belgie.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Belgische prijzen zijn precies een heel stuk goedkoper dan de Italiaanse. Scheelt een paar duizend euro bij gelijkaardige motorisatie/uitrustingsniveau.

Heel weinig opties ook.

Ik zie plotseling ook een 136 pk-versie opduiken (aan dezelfde prijs, en met dezelfde uitstoot als de 150 pk).

Misschien een detail, maar wel belangrijk voor mij: kan de achterbank plat ?

Soms vergeten wij dat BE één van de goedkoopste Europese landen is om een nieuwe wagen te kopen :)

Optilijst is idd vrij beperkt, maar standaarduitrusting is wel vrij uitgebreid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf wanneer is die leverbaar? Plots zijn er launch weekends, prijslijsten.... terwijl ik onlangs nog gelezen had dat ze die kist gingen vertragen tot in 2017 of 2018? Net mijn nieuwe wagen bestelt en ik wou eigenlijk deze :(

 

 

 

edit: SPER DIFF STAAT BIJ DE OPTIES :o :o :o :o

 

Beat that 1 reeks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent écht van slag, zie ik aan die 'bestelt'. :cry:

Feeling sorry for ya...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf wanneer is die leverbaar? Plots zijn er launch weekends, prijslijsten.... terwijl ik onlangs nog gelezen had dat ze die kist gingen vertragen tot in 2017 of 2018? Net mijn nieuwe wagen bestelt en ik wou eigenlijk deze :(

edit: SPER DIFF STAAT BIJ DE OPTIES :o :o :o :o

Beat that 1 reeks

hoeveel km heb jij al gereden? :o
Link naar reactie
Delen op andere sites

83.000...op 21/5 wordt hij 1 jaar oud :inlove:

De leasing verantwoordelijke zit daar met zijn handen in het haar zeker?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid