Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er thans toch wel plaats is op de markt voor een betaalbare middenklassers met RWD en een sportief weggedrag. Buiten BMW is er eigenlijk niks. Een fiat met een mooie carrosserie is ook niet waar de massa voor staat te springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er thans toch wel plaats is op de markt voor een betaalbare middenklassers met RWD en een sportief weggedrag. Buiten BMW is er eigenlijk niks.

C

XE

Link naar reactie
Delen op andere sites

C

XE

C zijn weggedrag is niet echt geweldig sportief dacht ik, of is dat een vooroordeel dat ik heb over oude Benzen ?

De XE ook vergeten inderdaad, BMW is wel de enige die een kleine middenklasser aanbied met achtertracite, moest de Giuletta dat ook hebben zou dat geweldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De massa wilt imago, een mooi interieur, lage co2 en restwaarde.

Hmmm ja ok, dat soort mensen(leaserijders) maakt het totaal niet uit hoe die auto rijdt. Maar door hem RWD mee te geven pikken ze misschien wel wat extra klanten en ik denk dat alle beetjes welkom zijn bij Alfa. Nuja misschien overschat ik als liefhebber wel het aantal mensen dat een 159 liet staan omwille van FWD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuja misschien overschat ik als liefhebber wel het aantal mensen dat een 159 liet staan omwille van FWD.

 

Over 3 jaar weten we dat, bij de FWD 1-reeks :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het interesseert mensen echt geen klote hoe een auto rijdt. De meeste mensen kunnen niet eens bochten nemen, rijden overal gewoon tussen de lijnen van hun rijvak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ja ok, dat soort mensen(leaserijders) maakt het totaal niet uit hoe die auto rijdt. Maar door hem RWD mee te geven pikken ze misschien wel wat extra klanten en ik denk dat alle beetjes welkom zijn bij Alfa. Nuja misschien overschat ik als liefhebber wel het aantal mensen dat een 159 liet staan omwille van FWD.

 

Was het maar waar...

Het interesseert de mensen echt geen hol meer dat een auto RWD is. In tegendeel zelfs. Velen hebben daar nog altijd schrik van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De massa" vreemd begrip, als je het daarmee hebt over de 16d BMW-badge buyers, ja dat zijn mensen die je sowieso niet kan bereiken.

Doelpubliek zijn mensen die een rationele keuze maken met nadruk op bepaalde eigenschappen en alfisti. Die laatste zijn er minder en minder en ex-alfisti weten ook wel wat rijplezier is.

Het enige wat alfa kan doen is iets wat bang-for-the-buck goed is, van deftig niveau en zich positief onderscheidt. Check, check, check...

Dit is toch zowat de meest Alfa-waardige auto die ze gemaakt hebben de afgelopen tijd? :) (Sportwagens buiten beschouwing)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doelpubliek zijn mensen die een rationele keuze maken met nadruk op bepaalde eigenschappen en alfisti. Die laatste zijn er minder en minder en ex-alfisti weten ook wel wat rijplezier is.

Het enige wat alfa kan doen is iets wat bang-for-the-buck goed is, van deftig niveau en zich positief onderscheidt. Check, check, check...

Dit is toch zowat de meest Alfa-waardige auto die ze gemaakt hebben de afgelopen tijd? :) (Sportwagens buiten beschouwing)

 

Alleen is dat niet rendabel voor een fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd of @@gTa eentje gaat kopen...

 

hééééél lang geleden (toen AM nog niet bestond) had hij ooit eens laten vallen dat de dag wanneer alfa ging overschakelen naar RWD, er eentje in z'n garage ging staan. :D

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen is dat niet rendabel voor een fabrikant.

Je laat nu wel het belangrijkste deel weg van m'n post. :D

Het is niet alsof ze keuze hebben imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd of @@gTa eentje gaat kopen...

 

hééééél lang geleden (toen AM nog niet bestond) had hij ooit eens laten vallen dat de dag wanneer alfa ging overschakelen naar RWD, er eentje in z'n garage ging staan. :D

 

@@gTa, hang eraan!

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

510 pk, bonkers :lol:

Voor de rest klinken de specs wel goed ja.

 

Met die 1.7 benzine met pakweg 230 pk zou dat wel oké moeten zijn denk ik :)

 

Voor de rest vraag ik me ook af hoeveel meer dit gaat verkopen. Daarvoor moeten de CO2 cijfers en de basisdiesels vooral goed zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

510 pk, bonkers :lol:

Voor de rest klinken de specs wel goed ja.

 

Met die 1.7 benzine met pakweg 230 pk zou dat wel oké moeten zijn denk ik :)

 

Voor de rest vraag ik me ook af hoeveel meer dit gaat verkopen. Daarvoor moeten de CO2 cijfers en de basisdiesels vooral goed zijn denk ik.

 

Gezien alle motoren die erin komen te liggen from scratch ontwikkeld zijn, neem ik aan dat ze dat ook wel in het achterhoofd hebben gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop er alvast op om ze wat meer in het straatbeeld te zien verschijnen :up:

 

Heel benieuwd naar de Sportwagon ook. Die 159 break is 1 van m'n favoriete breaks qua looks.

Zo'n Sportwagon met die 1.7 zie ik mij ooit wel nog meer rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voorbumper vind ik toch niet geslaagd hoor. Voor de rest mooie cijfers. Kreeg gisteren al een berichtje dat ik te vroeg gekocht heb maar 510pk een Alfa, dan is hij hopelijk wat beter gebouwd dan degene van de laatste 10-15 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er iets slecht moet zijn, het blijft toch een Alfa Romeo?

 

Ik hoop op het Jaguar XE-effect :)

 

 

Stel je voor dat dit realiteit wordt  :silly:  :silly:

 

alfa-romeo-giulia-qv-sportwagon-001.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid