Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, bt. zei:

Congrats Mathias!

Is dat Frée’tje Massée’tje?

Danku Brecht! Een droom die uitkomt!

Ja idd :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/13/2021 at 9:27 PM, Naish said:

Zeker dat dit een echte is?

Ik heb zo een paar dingen waar ik over twijfel en dan vooral rond die pedalen, ontbrekende middentunnel, stuurpositie... Ofwel is dat ding serieus omgebouwd...

@Simoni ?

Die details lijken me gewoon aangepast. Middentunnel dient maar voor leidingen; stang versnellingspook; kabels van de pedalen en chauffage;... als je die anders  weg werkt kan dat zeker. 
 

Als je de pedalier aanpast kan je dat ook zo wegwerken. 
 

t lijkt me niets onoverkomelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke proficiat met je leuke driverscar.... zo'n Cayman is nooit een foute keus bij Porsche en in de juiste handen een zeer doeltreffende machine ;) Succes

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke proficiat met je leuke driverscar.... zo'n Cayman is nooit een foute keus bij Porsche en in de juiste handen een zeer doeltreffende machine [emoji6] Succes

+1

Congratz !
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de leuke reacties allen! Zodra ik er wat mee gereden heb en wat leuke foto's kan maken maak ik zeker een topic aan om mijn indrukken en enthousiasme te delen :) Ik ben erg benieuwd naar wat langere ritten op twisty backroads en mijn indrukken/vergelijking t.o.v. 911 qua rijgedrag/feeling. We hebben al een 997 gehad en nu een 991 bij mijn ouders waar ik met beide al veel mee gereden heb. 

Testritje vrijdag was kort 45min en superdruk overal op de baan enkel wat kunnen acceleratie testen, 5j geleden es met een 1st gen Cayman S gereden en was zwaar onder de indruk van het bochtengedrag.

aangepast door Mvl
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Mvl zei:

Dank voor de leuke reacties allen! Zodra ik er wat mee gereden heb en wat leuke foto's kan maken maak ik zeker een topic aan om mijn indrukken en enthousiasme te delen :) Ik ben erg benieuwd naar wat langere ritten op twisty backroads en mijn indrukken/vergelijking t.o.v. 911 qua rijgedrag/feeling. We hebben al een 997 gehad en nu een 991 bij mijn ouders waar ik met beide al veel mee gereden heb. 

Testritje vrijdag was kort 45min en superdruk overal op de baan enkel wat kunnen acceleratie testen, 5j geleden es met een 1st gen Cayman S gereden en was zwaar onder de indruk van het bochtengedrag.

Zeer benieuwd naar jouw bevindingen.

Zowel de 997, 991 als de Cayman hebben mijn aandacht :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Challazer zei:

Proficiat @Mvl kar zal echt bij je passen. Ik verwacht een ritje ten gepasten tijde! :D 

Dikke merci Charles! Ja tis echt mijn ding en wat ik zocht, verlang zo hard naar aflevering en de ongetwijfeld vele leuke drive-uitstapjes. MOET deze zomer wel es lukken voor een ritje! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net mijn plaat toegekend gekregen über-content 2-A..-904. Porsche type benaming in mijn plaat en wat voor 1! De 904 Carrera GTS, had o.a. ook een 2 liter 4-cylinder boxer middenmotor (zoals de kenners hier ook wel zullen weten) net als mijn (ik kan het nog altijd geloven) Cayman. De 904 is van mijn allerfavo race-modellen van Porsche! 

Tja ik heb een nummerplaat-fetisj maar wil niet met een perso-plaat rijden ;)

Een fotootje van dit prachtig model om te bezegelen :inlove:

porsche-904-carrera-gts-1964-577865.jpg.859f3d9064643e41141e5ebce7e2e873.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk detail :)

En er zijn perso-platen te bedenken die helemaal niet zo afstotelijk zijn als "MOEMOE" of "BRAHIIM" of "THE-911" oid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Leuk detail :)

En er zijn perso-platen te bedenken die helemaal niet zo afstotelijk zijn als "MOEMOE" of "BRAHIIM" of "THE-911" oid.

NOT A 911 of CAVEMAN of MID 4 FUN ging ik cool gevonden hebben op een Cayman, maar om persoonlijke redenen wil ik toch niet met een perso-plaat rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mvl zei:

NOT A 911 of CAVEMAN of MID 4 FUN ging ik cool gevonden hebben op een Cayman, maar om persoonlijke redenen wil ik toch niet met een perso-plaat rijden.

Dat zijn zo van die mega-obvious platen, dat zou ik ook nooit willen.
Ik heb er nu eentje die veel minder in 't oog springt (en bovendien een mooie geschiedenis meedraagt).
En voor een eventuele 2e perso heb ik ook een mooi idee. Opnieuw geen "leesbare" plaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bt. zei:

G-31-L op die Alfa 147 GTA bedoel je?

Yuk (plaat) en yum (kar)  ❤️

Nadeeltje (voor mij) aan die 147 GTA is (naast 200cc "te veel" om taxmatig nog leuk te zijn) is z'n beperkte inzetbaarheid: Euro4 en 287gr co² ... daar kunt ge binnenkort dus niet eens meer mee in LEZ binnen of in Wallonië gaan spelen. :noparty:

Anders zou 'k wel durven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/4/2021 om 11:13, gTa zei:

Dat zijn zo van die mega-obvious platen, dat zou ik ook nooit willen.
Ik heb er nu eentje die veel minder in 't oog springt (en bovendien een mooie geschiedenis meedraagt).

Interessant, welke is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, 3000 zei:

Interessant, welke is het?

De 2e nummerplaat van mijn grootvader. Zijn eerste (van tijdens 't interbellum) was er nog eentje met enkel maar cijfers, maar kort na WO-II heeft men beslist om die uit het verkeer te halen. Hij heeft dan een plaat van 4 cijfers en 1 letter gekregen. Men is gestart met de combo's "A-1111" en als die op waren is men overgeschakeld naar de "1111-A" combo's.
Bijkomend leuk element is dat de letter in die combinatie een B is., dus 't is ####-B ofte een (omgekeerde) "B-plaque". Ze moet van 1951 of 1952 zijn, volgens mijn vader.

Mijn grootvader heeft er mee gereden tot ergens 1e helft de jaren '80. Dan heeft m'n vader die plaat op 't familiebedrijf overgedragen. (Toen kon je nog zonder beperkingen een nummerplaat overdragen van de ene persoon op de andere, ook naar rechtspersonen.)  Daar heeft ze dan gediend tot een 10-tal jaar geleden Di Rupo de bedrijfswagens viseerde met stevige belastingen. Omdat dat toch ongeveer de periode was waarin mijn ouders hun activiteiten aan het afstoten waren om met pensioen te gaan, hebben ze (zoals heel veel mensen) de auto's uit de vennootschappen gehaald en privé genomen.
Helaas was toen de mogelijkheid om een nummerplaat over te dragen bijzonder sterk beperkt; enkel nog maar van een overleden persoon op diens echtgenoot of bloedverwanten in rechte lijn, als ik me niet vergis. Dus "mijn" nummerplaat is toen ingeleverd en geschrapt.

En dan werd het een kleine 5 jaar geleden mogelijk om gelijk welke combinatie te kopen als gepersonaliseerde nummerplaat. 'k Heb dan ook meteen 1.000 zeer welbestede euronen richting Brussel gesmeten en zo is de verloren plaat terug in de familie, op mijn naam ... tot de eeuwigheid mijner dagen. 🙂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid