Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ir_fuel zei:

SOSLOVER

image.png.e28485523aa1b5f47e4770542da4b06e.png

1 uur geleden, Tommie zei:

PEWPEW

image.png.bfbc0730054319f3947cc85e9259dce6.png

:lol: 

But it isn't me!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/4/2021 om 19:19, gTa zei:

De 2e nummerplaat van mijn grootvader. Zijn eerste (van tijdens 't interbellum) was er nog eentje met enkel maar cijfers, maar kort na WO-II heeft men beslist om die uit het verkeer te halen. Hij heeft dan een plaat van 4 cijfers en 1 letter gekregen. Men is gestart met de combo's "A-1111" en als die op waren is men overgeschakeld naar de "1111-A" combo's.
Bijkomend leuk element is dat de letter in die combinatie een B is., dus 't is ####-B ofte een (omgekeerde) "B-plaque". Ze moet van 1951 of 1952 zijn, volgens mijn vader.

Mijn grootvader heeft er mee gereden tot ergens 1e helft de jaren '80. Dan heeft m'n vader die plaat op 't familiebedrijf overgedragen. (Toen kon je nog zonder beperkingen een nummerplaat overdragen van de ene persoon op de andere, ook naar rechtspersonen.)  Daar heeft ze dan gediend tot een 10-tal jaar geleden Di Rupo de bedrijfswagens viseerde met stevige belastingen. Omdat dat toch ongeveer de periode was waarin mijn ouders hun activiteiten aan het afstoten waren om met pensioen te gaan, hebben ze (zoals heel veel mensen) de auto's uit de vennootschappen gehaald en privé genomen.
Helaas was toen de mogelijkheid om een nummerplaat over te dragen bijzonder sterk beperkt; enkel nog maar van een overleden persoon op diens echtgenoot of bloedverwanten in rechte lijn, als ik me niet vergis. Dus "mijn" nummerplaat is toen ingeleverd en geschrapt.

En dan werd het een kleine 5 jaar geleden mogelijk om gelijk welke combinatie te kopen als gepersonaliseerde nummerplaat. 'k Heb dan ook meteen 1.000 zeer welbestede euronen richting Brussel gesmeten en zo is de verloren plaat terug in de familie, op mijn naam ... tot de eeuwigheid mijner dagen. 🙂

Mijn schoonvader heeft nog steeds zijn eerste plaat Z9174 op z'n Peugeot 607 staan 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/4/2021 om 19:19, gTa zei:

De 2e nummerplaat van mijn grootvader. Zijn eerste (van tijdens 't interbellum) was er nog eentje met enkel maar cijfers, maar kort na WO-II heeft men beslist om die uit het verkeer te halen. Hij heeft dan een plaat van 4 cijfers en 1 letter gekregen. Men is gestart met de combo's "A-1111" en als die op waren is men overgeschakeld naar de "1111-A" combo's.
Bijkomend leuk element is dat de letter in die combinatie een B is., dus 't is ####-B ofte een (omgekeerde) "B-plaque". Ze moet van 1951 of 1952 zijn, volgens mijn vader.

Mijn grootvader heeft er mee gereden tot ergens 1e helft de jaren '80. Dan heeft m'n vader die plaat op 't familiebedrijf overgedragen. (Toen kon je nog zonder beperkingen een nummerplaat overdragen van de ene persoon op de andere, ook naar rechtspersonen.)  Daar heeft ze dan gediend tot een 10-tal jaar geleden Di Rupo de bedrijfswagens viseerde met stevige belastingen. Omdat dat toch ongeveer de periode was waarin mijn ouders hun activiteiten aan het afstoten waren om met pensioen te gaan, hebben ze (zoals heel veel mensen) de auto's uit de vennootschappen gehaald en privé genomen.
Helaas was toen de mogelijkheid om een nummerplaat over te dragen bijzonder sterk beperkt; enkel nog maar van een overleden persoon op diens echtgenoot of bloedverwanten in rechte lijn, als ik me niet vergis. Dus "mijn" nummerplaat is toen ingeleverd en geschrapt.

En dan werd het een kleine 5 jaar geleden mogelijk om gelijk welke combinatie te kopen als gepersonaliseerde nummerplaat. 'k Heb dan ook meteen 1.000 zeer welbestede euronen richting Brussel gesmeten en zo is de verloren plaat terug in de familie, op mijn naam ... tot de eeuwigheid mijner dagen. 🙂

De enige echt ferme B-plaat vind ik BACARDI grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-platen vind ik pats, zeker als je dat nu nieuw aanvraagt.

Dan wil je toch gewoon fancy overkomen :D

Gilles zijn omgekeerde plak is iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Alexanderr zei:

De enige echt ferme B-plaat vind ik BACARDI grtz

BARDIJAN is ook tof
maar ze is momenteel verdwenen

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zoiets extreems als een GT2 RS vind ik 't nog aanvaardbaar, dat BRG. (In de regel wel geen fan van, te donker om als platte kleur mooi te zijn, imo.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil zit hem vooral in de grote oppervlakken vind ik. Op de GT2 word het vlak gebroken met de zwarte accenten wat het geheel interessanter maakt en wat diepte geeft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Alexx zei:

Ik vind het ook mooier als op bv een Speedster. (Al was die Irish Green)

Mooier dan. (Al krijgt ge binnenkort de ruimte om ook 'als' te gebruiken in deze context, als ik 't goed gelezen heb :D ).

En idd: op de Speedster vind ik 't zelfs effenaf lelijk. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/5/2021 at 2:00 PM, gTa said:

Mooier dan. (Al krijgt ge binnenkort de ruimte om ook 'als' te gebruiken in deze context, als ik 't goed gelezen heb :D ).

En idd: op de Speedster vind ik 't zelfs effenaf lelijk. :oops: 

Ik deel uw mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez tof, ge hebt uw bankrekening geplunderd, de restwaarde van uw auto gekelderd en ge zijt nu een paar seconden sneller op circuit :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Allez tof, ge hebt uw bankrekening geplunderd, de restwaarde van uw auto gekelderd en ge zijt nu een paar seconden sneller op circuit :D 

Is dat niet een beetje de definitie van streetlegal trackday wagens? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Polygoon said:

Is dat niet een beetje de definitie van streetlegal trackday wagens? :D 

Als ze niet OEM zijn wel ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, BMWMB zei:

Buitenkant in dat groen is heel knap. Interieur volledig in dat groen is effenaf lelijk.

Ben ik het heel hard mee oneens

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Net verfrissend om eens wat afwisseling te zien, iets anders dan die gedoodverfde combo's die iedereen neemt of uit de Ralph Lauren cataloog haalt.

De buitenkleur zou ik in dit geval anders kiezen maar dat groen interieur is awesome. Zou dat wel eens gecombineerd willen zien met een groenzilver (zoals BMW ooit had, zal ook wel in de Porsche kleurenhistoriek te vinden zijn) of met een "oud" uni zachtgeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid