Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Laat een Porsche 911 nu net altijd een precisiewapen zijn, waarbij de GTx varianten natuurlijk daarin de overtreffende trap zijn.

 

 

Als je menig Porschist vraagt welke standaard Carrera een precisiewapen is, dan gaat er geeneen hetzelfde zeggen. Laat staan dat ze zeggen dat een Carrera geen precisiewapen is. De 991.1 is "geen" precisiewapen want elektrische sturing, de 997s zijn te zwaar, het blok van de 996 is blablabla... 

 

 

Hier wat zuidelijker loopt deze discussie ook. Moet een Carrera snedig zijn ten allen tijde, of heeft de nieuwe nu een motor die zich echt leent voor de Duitse achterbaantjes? Een filosofievraag voor aan de toog met een halve liter bier :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dat lijstje effe terug te pakken. Eigenlijk staat daar geen enkele auto tussen die niet nog beter zou zijn moest die hetzelfde vermogen halen uit een atmo blok.

 

Maar dat kunnen/konden ze op dat moment niet?

De bruutheid waarmee het koppel van sommige karren invalt telt ook, imho uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je menig Porschist vraagt welke standaard Carrera een precisiewapen is, dan gaat er geeneen hetzelfde zeggen. Laat staan dat ze zeggen dat een Carrera geen precisiewapen is. De 991.1 is "geen" precisiewapen want elektrische sturing, de 997s zijn te zwaar, het blok van de 996 is blablabla... 

 

Je moet vergelijken met de concurrentie. Het enige wat sub 100K kost en beter stuurt dan een Porsche koop je bij Lotus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat kunnen/konden ze op dat moment niet?

 

Om financiële redenen niet gok ik. Het zal wel goedkoper zijn een 275pk 2 liter turbo blok in een Megane te leggen dan een atmo te ontwikkelen (met hoeveel cc???) die even veel vermogen levert. Je moet er dan nog eens de plaats voor hebben ook onder de motorkap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet vergelijken met de concurrentie. Het enige wat sub 100K kost en beter stuurt dan een Porsche koop je bij Lotus.

 

Gaat het nu over sturen of motor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het anticiperen van de boost, is niet een deel van het gas geven spel? Het goed timen van de boost om de wagen extra te laten gieren moet een geweldige voldoening geven.

 

Een goede kar voor mij is een kar waarbij fahrwerk, gewicht, remmen, motor en aandrijflijn op elkaar afgestemd zijn, met het gebruik in gedachten. 

 

Ik versta waar je naar toe witl, fuel. Maar niet waarom je het voor een Carrera (S) een ramp vindt. Die zijn niet voor circuit bestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het anticiperen van de boost, is niet een deel van het gas geven spel?

Moest dat zo zijn men zou hemel en aarde niet bewegen om te proberen de turbo lag te verminderen.

 

Ik versta waar je naar toe witl, fuel. Maar niet waarom je het voor een Carrera (S) een ramp vindt. Die zijn niet voor circuit bestemd.

 

Dat verstaat iedereen dan ook verkeerd. Je kan dat ook doen op de openbare weg. De directheid waarmee een atmo motor aan de gas hangt is gewoon verslavend. Dat merk je zelfs gewoon rechtdoor op de snelweg, of bij het vertrekken vanuit stilstand (misschien dat je dat daar wel minder merkt als je een PDK/automaat aan je motor hebt hangen).

Maar weerom, wat je nooit meegemaakt hebt kan je niet missen. Als je van een 535D komt en je wilt een Porsche kan het goed zijn dat je de nieuwe beter gaat vinden rijden dan de oude, omdat hij harder optrekt zonder al dat gejaag door de versnellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je trouwens in het licht van deze discussie niet die GTB weghalen uit je avatar :D ?

Dat is een inside joke die ondertussen ook al achterhaald is. Ik heb weinig tot geen voeling met dat merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest dat zo zijn men zou hemel en aarde niet bewegen om te proberen de turbo lag te verminderen.

 

 

Dat verstaat iedereen dan ook verkeerd. Je kan dat ook doen op de openbare weg. De directheid waarmee een atmo motor aan de gas hangt is gewoon verslavend. Dat merk je zelfs gewoon rechtdoor op de snelweg, of bij het vertrekken vanuit stilstand (misschien dat je dat daar wel minder merkt als je een PDK/automaat aan je motor hebt hangen).

Maar weerom, wat je nooit meegemaakt hebt kan je niet missen. Als je van een 535D komt en je wilt een Porsche kan het goed zijn dat je de nieuwe beter gaat vinden rijden dan de oude, omdat hij harder optrekt zonder al dat gejaag door de versnellingen.

 

Dat dilemma heb ik ook in mijn topic aangehaald. Maar goed, we swappen ooit eens van kar en misschien zie ik dan het licht. 

 

Dat is een inside joke die ondertussen ook al achterhaald is. Ik heb weinig tot geen voeling met dat merk.

 

Time for change, then.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het anticiperen van de boost, is niet een deel van het gas geven spel? Het goed timen van de boost om de wagen extra te laten gieren moet een geweldige voldoening geven.

Spreek je nu uit ervaring....... Het anticiperen van de boost ......als definitie van rijplezier ....... Ok ieder zijn imo he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dilemma heb ik ook in mijn topic aangehaald. Maar goed, we swappen ooit eens van kar en misschien zie ik dan het licht.

Time for change, then.

Ik heb het gezien en kan fuel en GTA enkel gelijk geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die keer dat ik bijna in de greppel lag met een supra , ja :lolz:

En fak, als dat in een Supra al zo brutaal kan zijn, wat is dat dan niet in een F40/P1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En fak, als dat in een Supra al zo brutaal kan zijn, wat is dat dan niet in een F40/P1?

Ik vermoed in die P1 100 keer gedoseerder. Over de F40 spreek ik me niet uit. Daar heb ik wel veel ervaring mee op de race sim :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een F40 proberen snel rijden on track zowat het meest concentratie-frettende en vergende evenement moet zijn dat een petrolhead kan meemaken...

 

Ik ben alvast fan... F40 miljaarde  :inlove: ...godlike

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....waarmee ik dus absoluut niet de "turbocompressor" de hemel wil inprijzen hé, laat dat duidelijk zijn  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid