Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Langs de andere kant, probeer zo iemand met een Turbo S maar es los te rijden...als die kerel aan een stuur kan draaien, draai dan alle zeilen maar bij in uwen GT3... vooral op power circuits natuurlijk, op Spa gaat ge ferm uw tenen mogen uitkuisen... jammer eigenlijk maar het is ni anders :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zoals die GTR boys he Mich. We worstelen ons (al dan niet met esp) door de bocht en dan BAM doet ons gaspedaal wel de rest. Je ziet die mannen de gaten trekken of toerijden op rechte stukken. We spreken dus over power en niet over rijgedrag. Een atmo met evenveel koppel en pk's als die turbo zal dat altijd beter doen tot nu toe..... je moet dat zo vergelijken imo. 

 

Edit: power to weight ratio natuurlijk ook niet vergeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant, probeer zo iemand met een Turbo S maar es los te rijden...als die kerel aan een stuur kan draaien, draai dan alle zeilen maar bij in uwen GT3... vooral op power circuits natuurlijk, op Spa gaat ge ferm uw tenen mogen uitkuisen... jammer eigenlijk maar het is ni anders :huh:

En waar gaat gij het meeste plezier vinden? In uwe 991 Turbo S, of in uwe 964RS, 10 seconden trager?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zoals die GTR boys he Mich. We worstelen ons (al dan niet met esp) door de bocht en dan BAM doet ons gaspedaal wel de rest. Je ziet die mannen de gaten trekken of toerijden op rechte stukken. We spreken dus over power en niet over rijgedrag. Een atmo met evenveel koppel en pk's als die turbo zal dat altijd beter doen tot nu toe..... je moet dat zo vergelijken imo. 

 

die mensen kunnen (en zullen) daar ook immens plezier aan beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fun hebt ge op Spa het meest in de GT3 natuurlijk.

 

Jokke, zelfs ne 996TT zonder al teveel electronische hulp,... als diene goed gereden is heb je daar een hand aan vol.

En nee ni enkel de power, maar ook de AWD doet daar veel toe dat die veel makkelijkker te rijden zijn.

 

Maar ik ben het volkomen eens hé dat de meeste fun bij de GT3 ligt, ofcourse!!!

 

Wou enkel maar zeggen dat die "snobs" met hunne Turbo u ferm belachelijk kunnen maken als ge  ni oppast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die mensen kunnen (en zullen) daar ook immens plezier aan beleven.

Ja dat doen mensen ook bij stoplichtsprintjes. No problem he. 

 

Met een electrische fiets kan je ook sneller dan met een "gewone" en die mensen hebben daar ook plezier aan.

 

Sommigen hebben meer plezier van op playstation snel te rijden dan irl 

 

 

enz......

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Wou enkel maar zeggen dat die "snobs" met hunne Turbo u ferm belachelijk kunnen maken als ge  ni oppast.

Dat doet iemand met een electrische fiets ook als jij met een gewone rijdt.....

 

Of iemand die 60kg weegt met een kart ook als jij er 80 weegt, die moet zelfs geen lijnen rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar tis nog veel leuker als iemand met, ik zeg maar wat, een Exigeke u komt voorbijgevlogen met al uw pk's en NM, nee? Die bewijst dan iets totaal anders dan de kunst (bij wijze van spreken) van het indrukken van het rechter pedaal en dat mogen ook redelijk getrainde rijders zijn he, ze moeten heel hard hun best doen en sowieso "compenseren" tussen de bochten door. 

 

Je moet maar eens de topspeed een AMG GT of een GTR vergelijken met dat brooddoosje dat 227 scoort einde Combes. De eerste honderden meters na de bocht is het gene waar....seriously, is dat dat het plezier dat we gaan verdedigen? Dat je pk's en nm's dat goed maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het publiek dat een Turbo (S) kiest mag en kan je niet vergelijken met de GT3 atmo koper.

Idd, maar ik denk dat voor 80 a 90% van de Carrera kopers the next best thing een Turbo is.

Ja die 10 a 20% zouden een GT3 voorpakken als ze het geld hadden. Met andere woorden is het echter een kleine groep die niet meer naar de instap kan gaan om een gelijkaardige rijervaring te bereiken, nee ze gaan pingels moeten leggen voor de atmo GT3.

Maar het komt dus weer op hetzelfde neer, het is nog steeds een bedrijf die zoveel mogelijk geld wil verdienen. Van degene die dat niet deden zijn er veel die er nu niets meer over kunnen vertellen. En dat is iets wat jij zou moeten snappen @@Jokke_vlo.

Als iedereen een 29 wil of binnenkort een 31 ga jij dat maken, desondanks dat het beste bvb een 27.5 is ;)

 

Het was eigenlijk ook mijn conclusie na het rijden met @@Brunault zijn AMG GT.... dat schitterende beest laat zoveel koppel en pk los op een moeilijk te voorspellen moment (turbogat(je)) dat je denkt, mocht ik hier een awd hebben kon ik de auto beter en scherper sturen aan een sneller ritme..... met alle aids off is die auto quasi onbestuurbaar en onvoorspelbaar op het nat omdat je nooit de juiste gasstand kan "voelen" itt een lineaire atmo motor. Op dat moment kan de awd een soort buffer zijn die je net de nodige veilige tractie geeft om dat gasstand probleem deels te compenseren.

 

Dat ligt volgens mij niet aan de turbo's...

Als ik de filmpjes mag geloven dan was dat met de atmo amg's niet veel beter.

Kijk trouwens maar naar je eigen ervaring met de e63...

 

En waar gaat gij het meeste plezier vinden? In uwe 991 Turbo S, of in uwe 964RS, 10 seconden trager?

 

Denk dat de conclusie heel makkelijk is voor jou fuel... Koop je een oldie Porsche want dat gaat het meeste plezier geven.

 

En voor je weer zegt van de Naish snapt het niet... Ik verkondig hier al jaren dat ik liever een oldie 911 of singer achtig iets zou hebben dan een nieuwe Porsche...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt wel joke... maar dat is er ook 1 op 100 hé.

 

Ga er maar van uit dat er meer Turbo's zijn die GT3's om de oren rijden dan omgekeerd (enfin dat is toch wat ik zie bij de laatste generatie autos)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat ligt volgens mij niet aan de turbo's...

Als ik de filmpjes mag geloven dan was dat met de atmo amg's niet veel beter.

en nieuwe Porsche...

 

Nu ben je toch echt aan het fantaseren ze.

 

Het ligt net wel aan de turbo imo ! 

 

Kijk een E AMG is een LIMO die zeer zwaar weegt en een ophanging voor de openbare weg heeft.

 

Een AMG GT heeft een strakke ophanging, zeker geschikt voor circuit, een pakkende voor ophanging ook om zoveel mogelijk scherpte te creëren. Bij de E AMG is het GEWICHT en de ophanging het probleem. Bij de AMG GT is dat niet het probleem wel het loskomen van al die kracht en het niet vinden van de juiste gaspedaalstand om dit goed te doseren.

 

Trouwens kon je de E AMG en ook de C AMG van Brunault vrij snel rijden in de regen net omdat je de de power vrij goed kon doseren en je dus aanpassen aan het logge gewicht en de zachte ophanging. Mich weet nog (denk ik) hoe ik mijn race examen ging afleggen met de E AMG op een kletsnat Zolder  :D tussen enkele race karren door. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek niet uit eigen ervaringen... Ik heb niet de luxe om met dergelijke karren frequent te rijden en de tijd/geld om op circuit te rijden...

 

Maar als ik nu 1 iets weet uit elke review die ik lees van eender welke amg is het feit dat ze heel moeilijk te doseren zijn en altijd graag uitbreken.

Maar al die reviews zullen verkeerd zijn dan zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak daar maar gerust 90% van.

 

Idd, dus gaan ze heel veel klanten gelukkig maken want die gaan nu allemaal met zo'n turbo rijden ;)

 

En ja, het is niet goed voor de legacy en dergelijke, maar het is een bedrijf...

 

Spijtig dat de echte believers en liefhebbers nu meer op hun honger moeten zitten of dieper in hun zakken gaan. Voordeel is wel dat ze dan ook meteen hetgeen zullen hebben die ze echt moeten kopen ;)

 

Volgende generatie cayman/boxster zal dezelfde weg inslaan hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek niet uit eigen ervaringen... Ik heb niet de luxe om met dergelijke karren frequent te rijden en de tijd/geld om op circuit te rijden...

 

Maar als ik nu 1 iets weet uit elke review die ik lees van eender welke amg is het feit dat ze heel moeilijk te doseren zijn en altijd graag uitbreken.

Maar al die reviews zullen verkeerd zijn dan zeker.

Je leest dus niet wat ik schrijf? Ik probeer uit te leggen waarom dat niets te maken heeft met de lineariteit van de motor maar wel alles met de logheid en ophanging van de wagen. Al is er (nuance) wel altijd een moment dat een auto gewoon te veel koppel en pk heeft die men niet meer op een deftige manier overgezet krijgt op het asfalt. Trouwens het feit dat je de drift van die atmo AMG's ongelooflijk lang en perfect kan doseren (mits sper) heeft zeker te maken met het atmo karakter. Neem van mij aan dat dat een stuk moeilijker is met de motor uit de AMG GT 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, dus gaan ze heel veel klanten gelukkig maken want die gaan nu allemaal met zo'n turbo rijden ;)

 

 

Hahaha, die 90% wil geen Turbo omdat het een Turbo is.

Die 90% wil een Turbo omdat dat het duurste (non-hardcore) model is en daar dus nog harder mee gepatst kan worden bij vrienden en familie.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, die 90% wil geen Turbo omdat het een Turbo is.

Die 90% wil een Turbo omdat dat het duurste (non-hardcore) model is en daar dus nog harder mee gepatst kan worden bij vrienden en familie.

 

Klopt!

 

Beetje de reden waarom er een iPhone 128gb is, een 6+,...

Is overal hetzelfde ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom Ferrari naar een turbo heeft gegrepen. Kan niet voor de CO2 uitstoot zijn he. Zou dat puur zijn omdat ze nog meer vermogen wilden uit een V8 halen?

Hoezo, niet voor co2? Ik vergeleek de cijfers nog niet, is er geen verschil (van betekenis) dan? En ook voor constructeurs met een uitzondering op de regelgeving (is dat nog zo?) verstrengen de normen uiteindelijk wel eens?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt ook heel ingewikkelde technologie.

En Porsche heeft daar ook al steken laten vallen. De Panamera Hybrid koop je ook maar alleen voor het fiscaal plaatje, want als ik de pers en de verkopers moet geloven is het de slechtst rijdende Panamera van de hoop. Kan je zelfs beter (PJH doe effe je ogen dicht) de diesel pakken.

Ik zat eigenlijk met de 919 hybrid in mijn hoofd. Dat is nog iets dat ik zie werken in sportwagens. Zo waren er toch een aantal details waarvan ik het niet erg zou vinden dat ze op "mijn sportwagen" zouden zitten. Integendeel zelfs.

 

We kunnen lullengte nog de hele dag vergelijken, op 't einde van de avond blijft de conclusie: atmo > turbo.

Er is die discussie, en de discussie naast de discussie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo, niet voor co2?

Als ze er met geen woord over reppen op hun website lijkt me dat sterk :D

Porsche pakt er wel graag mee uit, met hun lager verbruik en uitstoot. Bij Ferrari -> /care precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ander soort volk die ze koopt? Bij Porsche zitten er veel bij bedrijven en dergelijke. Bij Ferrari zijn het voetballers of dergelijke. Die laatste geven daar niet om : pats voor de pats!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom bestaat de Turbo S?

Omdat de buurman de Turbo heeft

 

:D

 

Eigenlijk is een Turbo S gewoon een erg goed uitgeruste Turbo, met iets meer vermogen.

 

Ik weet niet hoe de verkoopcijfers wereldwijd zitten maar ik verkoop veel meer TTS dan TT. En nu wachten op de eerste die "Knokke" zegt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid