ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Nog een voordeel van turbo's. Perswagens map je X pk meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Stel dat die er niet is, dan zitten ze toch nog altijd in de shit? Tegen 2020 moet het wagenpark van een fabrikant gemiddeld 95g CO2 uitstoten. Hoe gaan ze dat daar flikken? Fak zeg, je zal maar ingenieur zijn in de motorafdeling van een sportwagenbouwer... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.153 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Stel dat die er niet is, dan zitten ze toch nog altijd in de shit? Tegen 2020 moet het wagenpark van een fabrikant gemiddeld 95g CO2 uitstoten. Hoe gaan ze dat daar flikken? Die is er wel, of wás er wel (heb daar enige tijd geleden wel nog eens wat over gelezen), maar of die verder zal bestaan, hoe, en hoe lang: no idea. Ik vind die vlootuitstoot van 95 gram voor "gewone" constructeurs als Audi en BMW en Mercedes-Benz zelfs al straf... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Fak zeg, je zal maar ingenieur zijn in de motorafdeling van een sportwagenbouwer... is toch een leuke uitdaging? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.153 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Què? Dingen "moeten" ontwikkelen tegen de spirit van het merk/product in, enkel maar omdat de wet het vereist en terwijl de klant is er absoluut niks mee is of niet naar vraagt? Dat moet verdomme frustrerend zijn. Ik zou daar m'n tanden op stuk bijten, vrees ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Dat kan leuk zijn, afhankelijk van je passie. Een uitdaging is het in ieder geval! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Klaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Focus ligt verkeerd. Men zou moeten streven naar een CO2 neutrale auto doorheen zijn hele leven. Niet enkel de uitstoot tot 0 terugdringen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.153 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Heel die ECE-uitstoot is de grootste lulkoek. Die cyclus al even bekeken? Als je effectief zo op de weg gaat rijden steken ze je in de bak wegens roekeloos (traag en tergend) rijgedrag! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Què? Dingen "moeten" ontwikkelen tegen de spirit van het merk/product in, enkel maar omdat de wet het vereist en terwijl de klant is er absoluut niks mee is of niet naar vraagt? Dat moet verdomme frustrerend zijn. Ik zou daar m'n tanden op stuk bijten, vrees ik. Als je als motorbouwer moet luisteren naar je klanten, dan ga je een motor mogen bouwen die luid is, die heel veel vermogen heeft op elk toerental en die niets verbruikt en die geen onderhoud nodig heeft. En laag verbruik wil elke klant, CO2 is nu blijkbaar de norm geworden om te beweren dat de wagen een laag verbruik heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Heel die ECE-uitstoot is de grootste lulkoek. Die cyclus al even bekeken? Als je effectief zo op de weg gaat rijden steken ze je in de bak wegens roekeloos (traag en tergend) rijgedrag! ik zie verdomme veel mensen dagelijks zo rijden. Die trage pummels aan de lichten die je met je fiets kan inhalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 En laag verbruik wil elke klant, CO2 is nu blijkbaar de norm geworden om te beweren dat de wagen een laag verbruik heeft. Die 2 zijn dan ook rechtstreeks aan mekaar gelinkt he. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Die 2 zijn dan ook rechtstreeks aan mekaar gelinkt he. ja, maar je kan zeggen dat de wagen x l/100km verbruikt of je kan zeggen dat de wagen een CO2 uitstoot heeft van y gr/100km. Dus iedereen zit hier te bashen op CO2 dat de oorzaak is. Fijn, maar als sinds de jaren stilletjes worden motoren geprezen omwille van hun lage verbruik en toch nog goede prestatiecijfers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.153 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Als je als motorbouwer moet luisteren naar je klanten, dan ga je een motor mogen bouwen die luid is, die heel veel vermogen heeft op elk toerental en die niets verbruikt en die geen onderhoud nodig heeft. Veralgemening. De Renault-busjeskoper wil geen luide motor en veel vermogen. Want dat eerste is schadelijk voor de groen- en speelstraten midden in de stad, en dat tweede is onnodig en asociaal en zet aan tot misdaden tegen de menselijkheid zoals 130 rijden op de autostrade. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Veralgemening. De Renault-busjeskoper wil geen luide motor en veel vermogen. Want dat eerste is schadelijk voor de groen- en speelstraten midden in de stad, en dat tweede is onnodig en asociaal en zet aan tot misdaden tegen de menselijkheid zoals 130 rijden op de autostrade. Luid zijn, mag je schrappen. Want veel motoren worden net geprezen om hun geluidsarme loop en trillingsvrij draaien. En geloof mij : dat is veelal belangrijker dan goed klinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 En zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan. Kan ik geen motor krijgen op maat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 ja, voor welke toepassing? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.153 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Zoals een Cayman GT2 RS met atmosferische 5-liter flat-8. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.308 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Zoals een Cayman GT2 RS met atmosferische 5-liter flat-8. Vooraan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 edit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.720 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Zoals een Cayman GT2 RS met atmosferische 5-liter flat-8. ga je beginnen knutselen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Zoals een Cayman GT2 RS met atmosferische 5-liter flat-8. Met handbak [emoji469] 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Ik kan de jokke alleen maar gelijk geven ivm de AMGs De GT is moeilijk te doseren op nat met olie en de C heeft het daar makkelijker mee omdat die beter te doseren is 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Thx Bruno. Praktijk is nog altijd de beste test als je de kans krijgt om te vergelijken (waarvoor dank). Altijd zeer verrijkend om theorie en praktijk te vergelijken en/of te weerleggen. Spijtig genoeg geloven ze je hier niet (makkelijk) en dan moeten we zeggen dat Mercedes in vergelijking met vele andere motoren nog heel goed hun best doen betreffende turbo gat ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Thx Bruno. Praktijk is nog altijd de beste test als je de kans krijgt om te vergelijken (waarvoor dank). Altijd zeer verrijkend om theorie en praktijk te vergelijken en/of te weerleggen. Spijtig genoeg geloven ze je hier niet (makkelijk) en dan moeten we zeggen dat Mercedes in vergelijking met vele andere motoren nog heel goed hun best doen betreffende turbo gat ! Doet een supercharger het veel beter qua doseerbaarheid dan turbo's? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.