Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Stel dat die er niet is, dan zitten ze toch nog altijd in de shit?

Tegen 2020 moet het wagenpark van een fabrikant gemiddeld 95g CO2 uitstoten. Hoe gaan ze dat daar flikken?

Fak zeg, je zal maar ingenieur zijn in de motorafdeling van een sportwagenbouwer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat die er niet is, dan zitten ze toch nog altijd in de shit?

Tegen 2020 moet het wagenpark van een fabrikant gemiddeld 95g CO2 uitstoten. Hoe gaan ze dat daar flikken?

Die is er wel, of wás er wel (heb daar enige tijd geleden wel nog eens wat over gelezen), maar of die verder zal bestaan, hoe, en hoe lang: no idea.

Ik vind die vlootuitstoot van 95 gram voor "gewone" constructeurs als Audi en BMW en Mercedes-Benz zelfs al straf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Què? :cry:  Dingen "moeten" ontwikkelen tegen de spirit van het merk/product in, enkel maar omdat de wet het vereist en terwijl de klant is er absoluut niks mee is of niet naar vraagt? Dat moet verdomme frustrerend zijn. Ik zou daar m'n tanden op stuk bijten, vrees ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Focus ligt verkeerd. Men zou moeten streven naar een CO2 neutrale auto doorheen zijn hele leven. Niet enkel de uitstoot tot 0 terugdringen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel die ECE-uitstoot is de grootste lulkoek. Die cyclus al even bekeken? Als je effectief zo op de weg gaat rijden steken ze je in de bak wegens roekeloos (traag en tergend) rijgedrag!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Què? :cry:  Dingen "moeten" ontwikkelen tegen de spirit van het merk/product in, enkel maar omdat de wet het vereist en terwijl de klant is er absoluut niks mee is of niet naar vraagt? Dat moet verdomme frustrerend zijn. Ik zou daar m'n tanden op stuk bijten, vrees ik.

 

Als je als motorbouwer moet luisteren naar je klanten, dan ga je een motor mogen bouwen die luid is, die heel veel vermogen heeft op elk toerental en die niets verbruikt en die geen onderhoud nodig heeft.

 

En laag verbruik wil elke klant, CO2 is nu blijkbaar de norm geworden om te beweren dat de wagen een laag verbruik heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel die ECE-uitstoot is de grootste lulkoek. Die cyclus al even bekeken? Als je effectief zo op de weg gaat rijden steken ze je in de bak wegens roekeloos (traag en tergend) rijgedrag!

 

ik zie verdomme veel mensen dagelijks zo rijden. Die trage pummels aan de lichten die je met je fiets kan inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laag verbruik wil elke klant, CO2 is nu blijkbaar de norm geworden om te beweren dat de wagen een laag verbruik heeft.

Die 2 zijn dan ook rechtstreeks aan mekaar gelinkt he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2 zijn dan ook rechtstreeks aan mekaar gelinkt he.

 

ja, maar je kan zeggen dat de wagen x l/100km verbruikt of je kan zeggen dat de wagen een CO2 uitstoot heeft van y gr/100km.

 

Dus iedereen zit hier te bashen op CO2 dat de oorzaak is. Fijn, maar als sinds de jaren stilletjes worden motoren geprezen omwille van hun lage verbruik en toch nog goede prestatiecijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als motorbouwer moet luisteren naar je klanten, dan ga je een motor mogen bouwen die luid is, die heel veel vermogen heeft op elk toerental en die niets verbruikt en die geen onderhoud nodig heeft.

Veralgemening.

 

De Renault-busjeskoper wil geen luide motor en veel vermogen. Want dat eerste is schadelijk voor de groen- en speelstraten midden in de stad, en dat tweede is onnodig en asociaal en zet aan tot misdaden tegen de menselijkheid zoals 130 rijden op de autostrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veralgemening.

 

De Renault-busjeskoper wil geen luide motor en veel vermogen. Want dat eerste is schadelijk voor de groen- en speelstraten midden in de stad, en dat tweede is onnodig en asociaal en zet aan tot misdaden tegen de menselijkheid zoals 130 rijden op de autostrade.

 

Luid zijn, mag je schrappen. Want veel motoren worden net geprezen om hun geluidsarme loop en trillingsvrij draaien. En geloof mij : dat is veelal belangrijker dan goed klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de jokke alleen maar gelijk geven ivm de AMGs

De GT is moeilijk te doseren op nat met olie en de C heeft het daar makkelijker mee omdat die beter te doseren is

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Bruno. Praktijk is nog altijd de beste test als je de kans krijgt om te vergelijken (waarvoor dank).

 

Altijd zeer verrijkend om theorie en praktijk te vergelijken en/of te weerleggen.

 

Spijtig genoeg geloven ze je hier niet (makkelijk) :D en dan moeten we zeggen dat Mercedes in vergelijking met vele andere motoren nog heel goed hun best doen betreffende turbo gat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Bruno. Praktijk is nog altijd de beste test als je de kans krijgt om te vergelijken (waarvoor dank).

 

Altijd zeer verrijkend om theorie en praktijk te vergelijken en/of te weerleggen.

 

Spijtig genoeg geloven ze je hier niet (makkelijk) :D en dan moeten we zeggen dat Mercedes in vergelijking met vele andere motoren nog heel goed hun best doen betreffende turbo gat !

 

Doet een supercharger het veel beter qua doseerbaarheid dan turbo's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid