Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik twijfel er niet aan dat Atmo beter is... maar zoals reeds gezegd. We hebben weinig keus denk ik . 

 

Misschien mogen we nog hopen... In de jaren 80 hebben de constructeurs ook allemaal naar turbo's gegrepen om daarna terug naar atmo te gaan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die op dit moment allicht wel meer informatie ter beschikking heeft dan de "specialisten", oa via training programma's & gesprekken met diverse departementen binnen Porsche GmbH. Ik meng me bewust zeer weinig in dergelijke discussies, maar ik denk dat ik op dit moment beter geplaatst ben om bepaalde uitspraken in twijfel te trekken.

 

Daar ben ik vrij zeker van zelfs :)

 

Maar de discussie over de basisprincipes en het argwaan hierdoor tegenover de ontwikkelingen rondom deze nieuwe generatie 911 zijn daardoor niet minder relevant. Ik denk dat de heren heel graag de testrit aan zouden gaan en hun mening heel graag zouden herzien :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niet echte P kenner, heb ik mijn autogeschiedenis maar met 2 exemplaren gereden. De 944S en S2. En ik moet zeggen dat ik ze beiden even impressionant beleefde.

Er wordt een hier een discussie gevoerd over wat nu het beste is van 2 werelden. Maar wie is rijder genoeg om dat verschil uit te maken?

Is het niet zo dat ieder rijder zijn beleving heeft op zijn manier? Wat voor de ene te hard is, is voor de andere te zacht. Wat voor de ene dat' verschil maakt in krachtopbouw, is voor de andere een lineaire curve zo veel beter.

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van een bepaald concept. Maar moest het ene zo veel beter zijn dan het andere, zou een fabrikant dan zelf het verschil niet kunnen maken?

Diversifiëring in het autolandschap is net het mooie eraan. Anders zouden we wellicht allemaal met een Duster rond rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien voorstellen aan porsche om de keuze te laten tussen atmo en turbo, net zoals tussen pdk en manueel.  :lol:

 

Ben eigenlijk wel benieuwd hou de verkoop zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die op dit moment allicht wel meer informatie ter beschikking heeft dan de "specialisten", oa via training programma's & gesprekken met diverse departementen binnen Porsche GmbH. Ik meng me bewust zeer weinig in dergelijke discussies, maar ik denk dat ik op dit moment beter geplaatst ben om bepaalde uitspraken in twijfel te trekken.

Leg aan ons simpele auto rijders dan eens uit waarom een turbo beter zou rijden dan een atmo ?

Want dat het onomkeerbaar is in de huidige "wereld" is duidelijk. Daar gaat imo de discussie niet over.

Ik hoor graag waarom een turbo beter zou rijden dan een atmo,.

Dat je meer informatie hebt daar twijfel ik ook niet aan. Maar ik hoor graag argumenten, dat is wat me boeit als geïnteresseerd autorijder.

Bij BMW gaat ook zowat iedereen zeggen dat de M van de huidige generatie zoveel "beter" is dan het oude atmo blok. No doubt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien voorstellen aan porsche om de keuze te laten tussen atmo en turbo, net zoals tussen pdk en manueel. :lol:

Ben eigenlijk wel benieuwd hou de verkoop zou zijn.

Het succes van de GT4 toont aan dat er groter publiek voor is dan eerst gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo heeft voordelen hé.. het is not all bad....

 

maar de voordelen hebben ook nadelen..zoals met alles...

 

Daily /= funcar

 

Welke voordelen heeft een turbo op een funcar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eigenlijk benieuwd hoe de 488 zich verhoudt tov de 458... Volgens mij is Ferrari toch ook zeer begaan met drivebility en rijsensatie en willen zij ook koste wat kost het gevoel van een atmo behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche heeft toch altijd synoniem gestaan voor pure driving cars. Niet dat dit nu ophoudt te bestaan, maar als je zo lang hebt vastgehouden aan deze traditie kan je toch spreken van een serieuze shift in bedrijfsfilosofie. Vooral het feit dat dit geen vrije keuze bedraagt maar een opgelegde koerswijziging is doet een mens nadenken. Er zijn vele zaken die meer schade toerichten dan de (fictieve) extra CO2 op papier.

 

Dus een auto met een turbo is geen driving car? Dan heeft Porsche al een heel lange lijst van non-driving 911...

930 turbo, 964 turbo, 964 turbo s, 993 turbo, 993 turbo s, 993 gt2, 996 turbo, 996 turbo s, 996 gt2, 997 turbo, 997 turbo s, 997 gt2, 997 gt2 rs, 991 turbo, 991 turbo s,...

 

Wordt een redelijk lange lijst... Denk als we het in percentage uitdrukken we spreken over 30%?

 

Naish snapt het niet :D

Rijd maar een jaartje rond met je M3, en ga dan eens met pakweg Jokke zijn 991 GTS een Ardennenrit doen. Hoe dat ding aan de gas hangt, die vermogensontplooiing en de precisie waarmee je je gas kan doseren, daar moet je heus niet voor op circuit zitten om daar van te kunnen genieten.

 

Maar zou een ardennenrit niet nog leuker zijn in een first gen 911?

 

Binnen 10 jaar is het nen elektrische en heb je heimwee naar je turbomotor [emoji14]

Koester het moment

 

²²²²²²

 

We praten naast mekaar he.

Voor mij gaat de discussie over het feit dat dit al dan niet vooruitgang is (voor mij niet)

En over de rijeigenschappen (ook geen vooruitgang)

Maw ik juich het niet toe en ga niet akkoord met dat als beter te zien.

Dat ik het moet aanvaarden en "facen" daar ga ik mee akkoord.

Voor mij zijn er nog alternatieven, er staan er in mijn garage. Ik denk ook dat ze nog een tijdje gaan blijven bestaan.

Sorry ik denk echt niet dat alles wat nieuw is, beter is of meer vooruitgang biedt.

 

Voila! 100% correct.

 

Ik geef hier ook maar gewoon tegengas op onze zwart/wit fanaat fuel die het als een ramp ziet.

Leer er mee leven!

 

Waar P vroeger gekocht werd door die hards en rijders, wordt deze nu meer gekocht als status symbool en eventuele belegging. Alhoewel dat beleggersverhaal misschien ook ooit wel zal instorten. Als er zoveel gehamsterd worden om te beleggen, zal ook de waarde in evenredigheid zakken.

Een P koop je om te rijden, en niet om naar te kijken. Daarin volg ik Jokke.

 

:lolz:

Laat een Porsche nu één van de enige sportwagens zijn die je frequent ziet rijden bij dames en dergelijke... En dat is niet alleen in de laatste jaren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:



Laat een Porsche nu één van de enige sportwagens zijn die je frequent ziet rijden bij dames en dergelijke... En dat is niet alleen in de laatste jaren ;)

 

Wat is er niet begrepen aan vroeger? P is dus ne wijvenauto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een auto met een turbo is geen driving car? Dan heeft Porsche al een heel lange lijst van non-driving 911...

930 turbo, 964 turbo, 964 turbo s, 993 turbo, 993 turbo s, 993 gt2, 996 turbo, 996 turbo s, 996 gt2, 997 turbo, 997 turbo s, 997 gt2, 997 gt2 rs, 991 turbo, 991 turbo s,...

 

Wordt een redelijk lange lijst... Denk als we het in percentage uitdrukken we spreken over 30%?

Ja en als het op puur rijplezier aankomt, vraag dan eens aan Walterke die soms voor Porsche eens een auto mag testen welke hij prefereert ...

Maar zou een ardennenrit niet nog leuker zijn in een first gen 911?

 

Vermoedelijk wel ja.

Ik geef hier ook maar gewoon tegengas op onze zwart/wit fanaat fuel die het als een ramp ziet.

Leer er mee leven!

 

Het is gewoon een achteruitgang voor sportwagens.

 

Laat een Porsche nu één van de enige sportwagens zijn die je frequent ziet rijden bij dames en dergelijke... En dat is niet alleen in de laatste jaren ;)

Porsche wordt en werd massaal gekocht door badge buyers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een atmosferisch blok blijft nog steeds in de line-up, minstens voor 2 varianten.

Voor de GT3 en de GT3 RS, die je kan kopen voor een basisprijs van 200K, als je al het geluk hebt van eentje te kunnen bestellen, want in 2dehands beginnen ze vanaf 250K? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eigenlijk benieuwd hoe de 488 zich verhoudt tov de 458... Volgens mij is Ferrari toch ook zeer begaan met drivebility en rijsensatie en willen zij ook koste wat kost het gevoel van een atmo behouden.

Ik vraag me af waarom Ferrari naar een turbo heeft gegrepen. Kan niet voor de CO2 uitstoot zijn he. Zou dat puur zijn omdat ze nog meer vermogen wilden uit een V8 halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de GT3 en de GT3 RS, die je kan kopen voor een basisprijs van 200K, als je al het geluk hebt van eentje te kunnen bestellen, want in 2dehands beginnen ze vanaf 250K? :D

 

Die beschouw ik als 1 variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom Ferrari naar een turbo heeft gegrepen. Kan niet voor de CO2 uitstoot zijn he. Zou dat puur zijn omdat ze nog meer vermogen wilden uit een V8 halen?

 

Lager verbruik, minder co2 en meer vermogen, zo eenvoudig is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het publiek dat een Turbo (S) kiest mag en kan je niet vergelijken met de GT3 atmo koper.

 

Die turbo's zijn beesten, gaan razend snel, hebben dikwijls awd en gaan als een speer. Of dat zo leuk rijdt als een atmo is een andere vraag. (zie ook Fuel zijn Walter opmerking, dien Walter was wel zeer te spreken over de GT2RS trouwens...)

 

Laat ons niet vergeten dat men eigenlijk van turbo terug kwam richting atmo voor veel "drivers cars".....

 

Je kan op elke atmo, bij wijze van spreken een turbo vijzen met als resultaat meer pk, meer koppel, snellere acceleratie tijden..... dat bewijst op zich niets over rijgedrag.

 

Wat me verder boeit is in welke mate dat zo een krachtige pk turbo's te koppelen zijn aan een rwd wagen?

 

Als ik de circuit tests lees van de 991 Turbo, de "problemen" van de rwd M3/M4 lees en zie dan stel ik me de vraag dat een awd misschien wel eens beter om kan met turbogaten, plots loskomen van pk's...... Voor alle duidelijkheid heb ik het niet over een 50/50 awd eerder richting 20/80.

 

Door die krachten beter te verdelen over de vier wielen zou je de auto wel eens beter kunnen sturen en zelfs aanvoelen dan bij een rwd....................

 

Het was eigenlijk ook mijn conclusie na het rijden met @@Brunault zijn AMG GT.... dat schitterende beest laat zoveel koppel en pk los op een moeilijk te voorspellen moment (turbogat(je)) dat je denkt, mocht ik hier een awd hebben kon ik de auto beter en scherper sturen aan een sneller ritme..... met alle aids off is die auto quasi onbestuurbaar en onvoorspelbaar op het nat omdat je nooit de juiste gasstand kan "voelen" itt een lineaire atmo motor. Op dat moment kan de awd een soort buffer zijn die je net de nodige veilige tractie geeft om dat gasstand probleem deels te compenseren.

 

Ik freewheel maar op gevoel he.....

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lager verbruik, minder co2 en meer vermogen, zo eenvoudig is het.

Ik betwijfel het (toch die eerste 2). Ze liggen er zo van wakker dat je op de website van de 488 zelfs geen woord vindt over het verbruik en de CO2 uitstoot van die motor. Volgens mij gaat het puur over vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog een andere discussie om te voeren. Wordt het niet een beetje absurd als straatauto's 200PK meer beginnen hebben dan FIA GT3 wagens?

 

diezelfde badgebuyers waar je het over hebt, moeten wel kunnen stoefen met het aantal pk's dat ze hebben.

 

Vroeger kon je stoefen met de cilinderinhoud (en dus ook het vermogen). Met de turbo's is cilinderinhoud van ondergeschikt belang aan het raken : want stoefen dat je een 2.5l hebt terwijl je naast iemand staat met een 3l is maar flauw. Dus pk's!

Beetje gelijk met de digitale fototoestellen. Jamaar ik heb 12 megapixels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid