ir_fuel 52.049 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Doet een supercharger het veel beter qua doseerbaarheid dan turbo's? Absoluut. Dat verschil is enorm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Compressoren draaien mee met toerental motor he. Van meet af aan meer koppel en vermogen tot de rode zone. Een turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen. Levert daardoor in het begin niks, maar eens zoveel wannerr hij op toeren is. Veel meer (tot 4 keer) dan een compressor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.049 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Een compressor kost ook veel meer vermogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Vandaar ook moeilijk in een verhaal van co2 reductie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Verschil tussen supercharger en turbo mooi uitgelegd: https://www.carthrottle.com/post/engineering-explained-the-pros-and-cons-of-turbochargers-vs-superchargers/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.403 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Ik denk dat het aantal Ferrari's op de zaak (in België) echt wel nihil is vandaag de dag. de 0 zal zijn daily wss wel op de zaak hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.049 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 de 0 zal zijn daily wss wel op de zaak hebben En die gaat dan wakker liggen van wat CO2 meer of minder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Het is bij een compressor zelfs zo dat je in de begrenzer gaat zonder dat je het beseft De jokke zijn lotus is daar een zeer goed voorbeeld van Ik vind dat ze op de GT goed hun huiswerk hebben gemaakt qua turbo en turbogat Het turbo gevoel wordt wel enorm uitvergroot in het nat op semi slicks De 991.2 geeft me nog altijd geen wauw gevoel of zoals ze hier vroeger veel posten:Faaaaaaaaaaaak wat een auto Met de 997 had ik dat wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 de 0 zal zijn daily wss wel op de zaak hebben Er is er zEker en vast nog ééntje in de buurt van Haaltert. Een 599 in blauwe kleur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Er is er zEker en vast nog ééntje in de buurt van Haaltert. Een 599 in blauwe kleur. Nog niet zien rijden alleszins Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Die is er wel, of wás er wel (heb daar enige tijd geleden wel nog eens wat over gelezen), maar of die verder zal bestaan, hoe, en hoe lang: no idea. Ik vind die vlootuitstoot van 95 gram voor "gewone" constructeurs als Audi en BMW en Mercedes-Benz zelfs al straf... Daarom is Lamborgini dankbaar dat het in de VAG stal zit En daarom weegt de G63 AMG 6x6 niet minder dan 3.500kg En daarom is er geen S600 Coupe, en enkel een 63 en 65 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Ondertussen al eerste reacties gelezen. Het turbogat ZOU perfect weggewerkt zijn ...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.308 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Ondertussen al eerste reacties gelezen. Het turbogat ZOU perfect weggewerkt zijn ...... Maar dat kan toch niet helemaal hetzelfde zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 AM&S Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 gvd, ze hebben er zo een knetterbak van gemaakt http://www.autojunk.nl/2015/09/zo-klinkt-de-nieuwe-911 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.284 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 gvd, ze hebben er zo een knetterbak van gemaakt http://www.autojunk.nl/2015/09/zo-klinkt-de-nieuwe-911 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 New Porsche 911 - The Tech (Pistonheads) http://www.pistonheads.com/news/ph-germancars/new-porsche-911--the-tech/32882 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Maar dat kan toch niet helemaal hetzelfde zijn? Theorie/marketing/boekskes < > praktijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.722 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Ga je dat als reclame gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 We kunnen lullengte nog de hele dag vergelijken, op 't einde van de avond blijft de conclusie: atmo > turbo. Wel, in Stuttgart zijn ze daar niet zo zeker meer van. Voor Carrera (s) zijn de meningen sterk verdeeld. Voor de absolute circuit wapens is atmo no doubt the way to go. Maar soms denk ik hier te lezen dat turbo's de hele boel verzieken. Bovenstaande uitspraak inclusief. Niet mee akkoord. Ja de atmo V10 van een Carrera GT of LFA doen mijn nekharen recht staan. De V12 huil van een murci superleggera is bijna niet te overtreffen en ongetwijfeld is het waanzin om hun gaspedaal te beroeren. F40, 288 GTO, Veyron, Lancer Evo, Supra, Megane Trophy, Focus RS, CCXR, Huayra, P1 ... Allemaal karren die net een stuk van hun waanzin aan chargers te danken hebben. Beweren dat turbo's afbreuk doen aan rijplezier is kortzichtig imho. Er zijn goede voorbeelden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 AM&S A, M,S Wel niet de meest onpartijdige. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Trouwens nog de 964 Turbo 3.6S en de B5 RS4 en C7 RS6 vergeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.049 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Beweren dat turbo's afbreuk doen aan rijplezier is kortzichtig imho. Er zijn goede voorbeelden. Turbo's doen afbreuk aan precisie. Maar rijplezier en precisie gaan niet bij alle auto's hand in hand. Een FWD hot hatch mag bv wat bruter zijn, je zit toch met inherent een onprecies concept door aandrijving op de voortrein. Laat een Porsche 911 nu net altijd een precisiewapen zijn, waarbij de GTx varianten natuurlijk daarin de overtreffende trap zijn. En om dan een Audi RS6 erbij te sleuren, allez, blijf effe serieus he. Dat is helemaal niet hetzelfde qua inzetbaarheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.049 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Ondertussen al eerste reacties gelezen. Het turbogat ZOU perfect weggewerkt zijn ...... Hebben ze dat ook niet geschreven over de AMG GT? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.049 Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 F40, 288 GTO, Veyron, Lancer Evo, Supra, Megane Trophy, Focus RS, CCXR, Huayra, P1 ... Allemaal karren die net een stuk van hun waanzin aan chargers te danken hebben. Beweren dat turbo's afbreuk doen aan rijplezier is kortzichtig imho. Er zijn goede voorbeelden. Om dat lijstje effe terug te pakken. Eigenlijk staat daar geen enkele auto tussen die niet nog beter zou zijn moest die hetzelfde vermogen halen uit een atmo blok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.