Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Compressoren draaien mee met toerental motor he. Van meet af aan meer koppel en vermogen tot de rode zone.

Een turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen. Levert daardoor in het begin niks, maar eens zoveel wannerr hij op toeren is. Veel meer (tot 4 keer) dan een compressor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij een compressor zelfs zo dat je in de begrenzer gaat zonder dat je het beseft

De jokke zijn lotus is daar een zeer goed voorbeeld van

Ik vind dat ze op de GT goed hun huiswerk hebben gemaakt qua turbo en turbogat

Het turbo gevoel wordt wel enorm uitvergroot in het nat op semi slicks

 

 

De 991.2  geeft me nog altijd geen wauw gevoel of zoals ze hier vroeger veel posten:Faaaaaaaaaaaak wat een auto

Met de 997 had ik dat wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 0 zal zijn daily wss wel op de zaak hebben

 

Er is er zEker en vast nog ééntje in de buurt van Haaltert. Een 599 in blauwe kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is er wel, of wás er wel (heb daar enige tijd geleden wel nog eens wat over gelezen), maar of die verder zal bestaan, hoe, en hoe lang: no idea.

Ik vind die vlootuitstoot van 95 gram voor "gewone" constructeurs als Audi en BMW en Mercedes-Benz zelfs al straf...

Daarom is Lamborgini dankbaar dat het in de VAG stal zit

En daarom weegt de G63 AMG 6x6 niet minder dan 3.500kg :D

En daarom is er geen S600 Coupe, en enkel een 63 en 65

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen al eerste reacties gelezen. Het turbogat ZOU perfect weggewerkt zijn ......

 

Maar dat kan toch niet helemaal hetzelfde zijn?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen lullengte nog de hele dag vergelijken, op 't einde van de avond blijft de conclusie: atmo > turbo.

 

Wel, in Stuttgart zijn ze daar niet zo zeker meer van. Voor Carrera (s) zijn de meningen sterk verdeeld. 

 

Voor de absolute circuit wapens is atmo no doubt the way to go. Maar soms denk ik hier te lezen dat turbo's de hele boel verzieken. Bovenstaande uitspraak inclusief. Niet mee akkoord. Ja de atmo V10 van een Carrera GT of LFA doen mijn nekharen recht staan. De V12 huil van een murci superleggera is bijna niet te overtreffen en ongetwijfeld is het waanzin om hun gaspedaal te beroeren.

 

F40, 288 GTO, Veyron, Lancer Evo, Supra, Megane Trophy, Focus RS, CCXR, Huayra, P1 ...

Allemaal karren die net een stuk van hun waanzin aan chargers te danken hebben. Beweren dat turbo's afbreuk doen aan rijplezier is kortzichtig imho. Er zijn goede voorbeelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beweren dat turbo's afbreuk doen aan rijplezier is kortzichtig imho. Er zijn goede voorbeelden.

 

Turbo's doen afbreuk aan precisie. Maar rijplezier en precisie gaan niet bij alle auto's hand in hand. Een FWD hot hatch mag bv wat bruter zijn, je zit toch met inherent een onprecies concept door aandrijving op de voortrein. Laat een Porsche 911 nu net altijd een precisiewapen zijn, waarbij de GTx varianten natuurlijk daarin de overtreffende trap zijn.

 

En om dan een Audi RS6 erbij te sleuren, allez, blijf effe serieus he. Dat is helemaal niet hetzelfde qua inzetbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F40, 288 GTO, Veyron, Lancer Evo, Supra, Megane Trophy, Focus RS, CCXR, Huayra, P1 ...

Allemaal karren die net een stuk van hun waanzin aan chargers te danken hebben. Beweren dat turbo's afbreuk doen aan rijplezier is kortzichtig imho. Er zijn goede voorbeelden.

 

Om dat lijstje effe terug te pakken. Eigenlijk staat daar geen enkele auto tussen die niet nog beter zou zijn moest die hetzelfde vermogen halen uit een atmo blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid