Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

:D

 

Eigenlijk is een Turbo S gewoon een erg goed uitgeruste Turbo, met iets meer vermogen.

 

Ik weet niet hoe de verkoopcijfers wereldwijd zitten maar ik verkoop veel meer TTS dan TT. En nu wachten op de eerste die "Knokke" zegt :D

Verkoop je ook meer Carrera S dan Carrera?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het "probleem" van vandaag (een beetje in de lijn van Harris z'n column) is dat ze zo goed mogelijk het lineaire gedrag van een Atmo willen imiteren, waardoor het altijd "net niet" zal zijn. In de plaats daarvan zouden ze, als ze dan al turbo's moeten gebruiken in de huidige context, misschien het Turbo-slingshot-effect (in de 930 was dat de max, en bv een 996 Turbo had dat gevoel ook nog) moeten embracen. Als het dan Turbo moet zijn, waarom niet gewoon de harde duw in de rug zo laten, ipv dat er uit te mappen. Als je het niet perfect kan imiteren, waarom dan niet "iets anders" goed doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan heb je helemaal geen "controleerbare" kar meer in het gamma he. Dat is tof als je kan kiezen. Voor elk wat wils. Voor de duw-in-de-rug mannen en de precisie-komma-neukers heb je dan wat in het gamma. Maar om nu je ganse motoren line-up te vervangen door een bruut turbo blok, dunno :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die auto's die niet meer buiten komen bedoel je?

Je begint het nu al hard te zien. Jaar of 3 terug struikelde je over de GT3-RS'en in Spa op een gemiddelde trackday. Dat is ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de 918 dus.

Inderdaad, maar daar heb ik zelden iets van gemerkt in de reviews die ik gezien heb.

In de racewagen valt dat veel meer op. (En is het allicht ook iets anders, nog net wat sportiever afgesteld?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze er met geen woord over reppen op hun website lijkt me dat sterk :D

Porsche pakt er wel graag mee uit, met hun lager verbruik en uitstoot. Bij Ferrari -> /care precies.

Klinkt niet verkeerd.

 

En toch vermoed ik dat dat er wel mee te maken zal hebben - zoniet (toch) de hoofdreden is?

 

 

 

To meet EU-enforced CO2 legislation, Ferrari needs to be seen to be whittling down its CO2 average. That’s not going to happen if the new 458 gets the naturally-aspirated 4.5-litre engine of the 458 Speciale. The more petite turbocharged engine assists with the all-important CO2 savings, without compromising performance.

 

Een 458 stoot 307 gram uit. Met de HELE (High Emotion Low Emission) optie is dat 275 gram.

De 488 zou in huidige versie 260 gram uitstoten. Geen idee of er een HELE-optie is.

 

In de pers schrijft men inderdaad vaak dat de downsizing er komt o.w.v. verbruik en CO²-uitstoot.

De combinatie met (best wat) meer vermogen zal het wel zijn ... maar ik denk dat de factor uitstoot niet mag onderschat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens benieuwd als ze ooit de cyclus veranderen om de CO2 te bepalen. Zullen de turbomotoren dan zoveel beter scoren? Ik zie dat ze irl toch hetzelfde verbruiken.

Nog zo'n voorbeeld zijn mijn 530xd en de E91 318dA van onze projectleider. We hebben allebei 150gr uitstoot. Een tijdje geleden zijn we eens samen heen en terug van een werf gereden. Ik had 8.2 liter verbruik, en hij 6,4. Legt dat maar eens uit ahv de CO2-uitstoot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu zijn die ecu's van die motoren zo geschreven dat ze fantastisch scoren in de ECE-testen.

De turbo helpt daarin omdat ze meer speelmogelijkheden hebben om die boel zo te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de pers. Ik heb het over de website van de 488 van Ferrari zelf. Moest dat echt belangrijk zijn zouden ze het daar wel melden he ;)

Tenzij zij de website-nieuwswaarde daarvan gering inschatten (en geef toe: het staat [nog?] niet echt dat een merk als Ferrari te koop loopt met co²-cijfers, in plaats van met prestatiecijfers), maar ze die strategie wel doorvoeren omdat ze niet anders kunnen. Uiteindelijk zijn dat voor de effectieve klanten wél relevante cijfertjes: 10.000 EUR VAA meer of minder (of gewone rijtax die b.v. in Duitsland ook exponentieel toeneemt met de stijgende uitstoot) er zijn er niet veel die daar niet eens over nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij zij de website-nieuwswaarde daarvan gering inschatten (en geef toe: het staat [nog?] niet echt dat een merk als Ferrari te koop loopt met co²-cijfers, in plaats van met prestatiecijfers), maar ze die strategie wel doorvoeren omdat ze niet anders kunnen. Uiteindelijk zijn dat voor de effectieve klanten wél relevante cijfertjes: 10.000 EUR VAA meer of minder, er zijn er niet veel die daar niet eens over nadenken.

 

Ik denk dat het aantal Ferrari's op de zaak (in België) echt wel nihil is vandaag de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie spreekt enkel over België? België is een te verwaarlozen markt binnen Europa. Niet enkel hier zijn uitstootcijfers van belang.

En vooral: de gehele uitstootregeling is Europees (en binnenkort mondiaal?) dus of de klant er nu van wakker ligt of niet: producenten moeten plooien.

Tenzij die uitzonderingsregeling voor "kleine constructeurs" nog van kracht is én zo blijft, maar daar ken ik niks van.

 

Bref: ik vind het feit dat Ferrari niks over CO³ zegt op hun website maar een mager argument pro de stelling dat de NA->turbo overstap van 458 naar 488 niks met CO³ te maken heeft.

Ik weet het -uiteraard- niet zeker, maar ben er redelijk sterk van overtuigd dat de vlootuitstoot daar weldegelijk een belangrijk argument in is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg guys... 260 gr is toch werkelijk BELACHELIJK weinig voor een 488 nee???!!!

 

Of zou Maranello toegeknepen exemplaren leveren voor deze tests, net zoals ze opgefokte machines leveren voor carmagazines :P  :P

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg guys... 260 gr is toch werkelijk BELACHELIJK weinig voor een 488 nee???!!!

 

Of zou Maranello toegeknepen exemplaren leveren voor deze tests, net zoals ze opgefokte machines leveren voor carmagazines :P  :P

Ik vind dat eigenlijk verrassend véél vergeleken met de 458 HELE die (als Autoweek.nl het correct heeft) "maar" 275 gram uitstoot. Dan is de vooruitgang maar pover... tot je beseft dat er een pak extra power bij komt ook, natuurlijk.

 

En heel dienen ECE-shit, bah. Auto's krijgen versnellingsbakverhoudingen en/of achterbrugverhoudingen, mappings en allerlei andere brol en trucen om daar net nog een percentje beter op te scoren, maar in realiteit betekent dat allemaal niks of zelfs een stap achteruit... En dat constructeurs voor homologatieredenen wel eens iets speciaals durven brouwen, is al langer geweten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij die uitzonderingsregeling voor "kleine constructeurs" nog van kracht is én zo blijft, maar daar ken ik niks van.

Stel dat die er niet is, dan zitten ze toch nog altijd in de shit?

Tegen 2020 moet het wagenpark van een fabrikant gemiddeld 95g CO2 uitstoten. Hoe gaan ze dat daar flikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid