Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Slecht geslapen fuel????

Zo zagen vandaag zeg...

Dus het gaat eens echt over iets interessant en autorijden en tis zagen :)

 

Allez hop terug naar uw bouw topic, ga daar wat memmen :D;)

 

Het kartingtopic mag je wat mij betreft lekker zagen. (lees veel discussiëren). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naish snapt het niet :D

Rijd maar een jaartje rond met je M3, en ga dan eens met pakweg Jokke zijn 991 GTS een Ardennenrit doen. Hoe dat ding aan de gas hangt, die vermogensontplooiing en de precisie waarmee je je gas kan doseren, daar moet je heus niet voor op circuit zitten om daar van te kunnen genieten.

Dat is er wel boenk op imo. 

 

Daily of niet, verdorie man ik ben vorige week weer eens de Vogezen en Zwarte woud ingedoken. Als je dan zo een lineair hoogtoerig beest(je) bij hebt, dat is toch heel wat anders dan die turbo spullen. Ik word bij wijze van spreken zot na elke bocht van zoiets (en er zijn er wel wat te nemen :)).

 

En dan heb ik nog zitten memmen over die domme kickdown pedaal en electric steering, mijn Exige geeft dan nog een pak meer plezier en sensatie.

 

Natuurlijk moet iedereen voor zich (en dat is het punt hier wel) uitmaken tot hoe ver hij wil gaan. Maar als je de dingen 1 op 1 vergelijkt of vergeleken hebt is dat toch een enorm verschil.

 

Ik denk dat, MET ALLE RESPECT, vooral onwetendheid is of blind staren naar cijfers is.

 

Als het nat ligt zijn de sensatie trouwens nog eens meer dan dubbel zo groot in verschil.

 

Nee echt als je zegt dat een turbo "goed genoeg is" dan heb je volgens mij:

 

- of onvoldoende of geen ervaring met, wat ik, "beter" noem (en dat meen ik)

- of is je gebruik van die aard dat je zo een leuke baantjes niet doet en je vooral wil genieten om van punt A naar punt B te gaan met hier en daar wat power op rechte stukken.

 

Dat wil niet zeggen dat een turbo geen plezier kan geven, of niet voldoende kan zijn afgewogen tegen je financiële insteek. Maar het is VERRE van evenwaardig, VERRE van even leuk rijden. En dat durf ik toch met 100% zekerheid te stellen.

 

De vraag is eerder of je geïnteresseerd bent om op die manier van een auto te genieten, dat is een andere vraag natuurlijk, waarvoor dus alle begrip !

 

Ik denk echt dat je het ene van het andere gescheiden moet kunnen houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal wel waar jokke maar wat is het alternatief??

Je denkt toch ni dat Porsche er voor de fun een turbo heeft opgezet?

Face it, turn the page... Atmos gaan eruit, overal en bij performance beestjes het eerst. Het heeft geen zin erom te blijven staan wenen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We praten naast mekaar he.

Voor mij gaat de discussie over het feit dat dit al dan niet vooruitgang is (voor mij niet)

En over de rijeigenschappen (ook geen vooruitgang)

Maw ik juich het niet toe en ga niet akkoord met dat als beter te zien.

Dat ik het moet aanvaarden en "facen" daar ga ik mee akkoord.

Voor mij zijn er nog alternatieven, er staan er in mijn garage. Ik denk ook dat ze nog een tijdje gaan blijven bestaan.

Sorry ik denk echt niet dat alles wat nieuw is, beter is of meer vooruitgang biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat ik zo nieuwsgezind ben??

Mijns inziens is deze hele discussie tijd en energieverlies.

Wat was het alternatief voor Porsche? Volgens mij is er geen.

Natuurlijk zijn de huidige motoren leuker. Maar het is finito... Dada! Niks aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wel ten koste van gasrespons.

Allez Mich, dat ik dat aan u moet uitleggen :P

Voor sommige mensen is 'gasrespons' dat het vooruit gaat als je volgas geeft bij om het even welk toerental aan om het even welke snelheid :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor sommige mensen is 'gasrespons' dat het vooruit gaat als je volgas geeft bij om het even welk toerental aan om het even welke snelheid facepalm%20(1).gif

Of: "er is geen turbo-lag, kijk maar naar die koppel-curve!"

:fp:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat atmo's gaan verdwijnen. Een cayman gt4 verbruikt nog steeds minder dan een cayenne turbo. Als je dan kijkt wat voor prijzen mensen bereid zijn te betalen voor GT-modellen van porsche...

De massa zal moeten overschakelen, wat makkelijk is want het interesseert ze toch niet, maar je hebt genoeg mensen die het begrijpen en bereid zijn te betalen voor hun extra uitstoot. Als uitstoot alles was werden er al lang geen suv's meer gemaakt en de wegen rijden er vol mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar ook dat er een special edition met atmo komt. Wordt volgens mij een ongelimiteerd model. Je betaalt gewoon voor je uitstoot. Beetje de nieuwe gts: atmo en sportiever voor de liefhebber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bevind me in deze discussie wat tussen het fuel-kamp en het Mich-kamp. Ik begrijp de noodzaak van deze evolutie best, maar ik juich het allerminst toe. Turbolading valt imo echt niet te rijmen met een pure sportwagen, de impact zal anderzijds positief zijn voor de 911 in zijn rol als daily en GT.

Als dit ertoe leidt dat de afstand vergroot tussen de Motorsport-modellen die N/A behouden enerzijds en de standaard geblazen modellen anderzijds, dan vind ik het allemaal best ok.

Qua looks absoluut geen fan van de drukke voorbumper en de plastieken diffusor, ik lees ook dat hij 40kg bijkomt - uiteraard ook geen reden tot feest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Face it, de enige reden is om de uitstoot verder te beperken en dat ze zo terug wat meer door de bank geleende renters kunnen verpatsen aan poseurs die het via de firma nu makkelijker kunnen betalen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit ertoe leidt dat de afstand vergroot tussen de Motorsport-modellen die N/A behouden enerzijds en de standaard geblazen modellen anderzijds, dan vind ik het allemaal best ok.

Hou er maar rekening mee dat dat ook de financiële afstand zal vergroten. Waar het naartoe gaat (en ze zijn al heel goed op weg geweest met de 991) is dat "de gewone man" (what's in a name bij Porsche) hem nog steeds dezelfde 911 Carrera zal kunnen verloorloven maar dat men voor de echte motorsport modellen Ferrari budgetten gaat mogen uittrekken om er eentje te bemachtigen. Bekijk nu maar al eens het prijsverschil tussen een 991 GT3 RS en een Ferrari 458. Het gat zal alleen maar groter worden vrees ik.

Ik zie ook niet in hoe men een Cayman GT4 betaalbaar kan houden. Momenteel is die gebaseerd qua motor op het Carrera S blok waar men een andere inlaat op zet en nog wat kleine aanpassingen. Als men enkel daarvoor een atmo blok moet blijven doorontwikkelen (emissienormen staan ook niet stil) ipv een standaard blok van het schap te halen gaat dat ook een impact hebben op de prijs.

En dan heb ik het nog niet over de hele cirque om eentje te mogen/kunnen kopen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bevind me in deze discussie wat tussen het fuel-kamp en het Mich-kamp. Ik begrijp de noodzaak van deze evolutie best, maar ik juich het allerminst toe. Turbolading valt imo echt niet te rijmen met een pure sportwagen, de impact zal anderzijds positief zijn voor de 911 in zijn rol als daily en GT.

Als dit ertoe leidt dat de afstand vergroot tussen de Motorsport-modellen die N/A behouden enerzijds en de standaard geblazen modellen anderzijds, dan vind ik het allemaal best ok.

Qua looks absoluut geen fan van de drukke voorbumper en de plastieken diffusor, ik lees ook dat hij 40kg bijkomt - uiteraard ook geen reden tot feest.

 

 

Om te beginnen is er geen Fuel - Mich kamp hé... we zijn het beiden eens dat de turbomotor de pret komt bederven, ook al claimt Porsche dat ze uiterst hun best gedaan hebben...dus laat ons hopen dat het meevalt maar je kan geen mirakels verwachten.

 

Het enige wat ik hier wil duidelijk maken is dat het geen zin heeft daar te lang bij stil te staan want er is geen alternatief voor massaconstructeurs a la Porsche: de gemiddelde uitstoot over de modellen moet naar beneden. Als ik het juist begrepen heb, hebben Lotus en Ferrari daar een uitzondering verkregen. Van Lotus begrijp ik dat,van Ferrari schrik ik daarvan want zo klein zijn die nu toch ook ni ;)

 

Volgens mij zijn we op weg naar turbomotoren in al dat soort performance cars. Ik zie geen andere uitweg tot het allemaal elektrisch wordt. Of hebben julie in tussentijd liever een atmo flat6 gecombineerd met een elektromotor?

 

Schiet me net te binnen: Ferrari is ook naar een turbo gegaan in de 488... Is die zoveel slechter qua gasrespons of vanlt het nog mee? Heb nog geen tests gelezen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er maar rekening mee dat dat ook de financiële afstand zal vergroten. Waar het naartoe gaat (en ze zijn al heel goed op weg geweest met de 991) is dat "de gewone man" (what's in a name bij Porsche) hem nog steeds dezelfde 911 Carrera zal kunnen verloorloven maar dat men voor de echte motorsport modellen Ferrari budgetten gaat mogen uittrekken om er eentje te bemachtigen. Bekijk nu maar al eens het prijsverschil tussen een 991 GT3 RS en een Ferrari 458. Het gat zal alleen maar groter worden vrees ik.

Ik zie ook niet in hoe men een Cayman GT4 betaalbaar kan houden. Momenteel is die gebaseerd qua motor op het Carrera S blok waar men een andere inlaat op zet en nog wat kleine aanpassingen. Als men enkel daarvoor een atmo blok moet blijven doorontwikkelen (emissienormen staan ook niet stil) ipv een standaard blok van het schap te halen gaat dat ook een impact hebben op de prijs.

En dan heb ik het nog niet over de hele cirque om eentje te mogen/kunnen kopen ....

 

 

Yep...helemaal mee eens. De afscheiding zit er duidelijk aan te komen. Is sinds de 991 ferm ingezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen 10 jaar is het nen elektrische en heb je heimwee naar je turbomotor [emoji14]

Koester het moment

Zeg zo geen dingen. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zou ik roch weleffe bij moeten slikken denk ik

Ik weet niet of ik dat erger zou vinden eerlijk gezegd, een 911 Hybrid die elektro-power gebruikt om het vermogen aan te zwellen (en uiteindelijk ook zijn hybride capaciteit aanwendt om de CO2 artificieel laag te houden). Uiteraard moet dat geen 1700kg gaan wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid