Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Die 991 is geen racekar...

Iets wat jij duidelijk zoekt... Maar om hem daarom zo af te breken...

 

Wat jij zoekt in een auto, kan je niet vinden in een 991 en dus moet je het elders zoeken. Ik kan wel een paar dingen bedenken die wel beantwoorden aan je vraag, maar ook iets duurder gaan zijn vermoed ik...

Jij snapt het niet.

Dat zijn de typische uitspraken voor mensen (het merendeel) die bij Porsche gaan shoppen omdat ze een BMW willen met een sportievere look.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven de "gewonere" Duitse merken, zoals BMW.

Er zijn steeds minder redenen om nog een 911 te kopen in plaats van een M3.

 

En BMW maakt sportwagens?

 

En dat laatste: idd :D

 

Jij snapt het niet.

Dat zijn de typische uitspraken voor mensen (het merendeel) die bij Porsche gaan shoppen omdat ze een BMW willen met een sportievere look.

 

Jij snapt het niet...

Porsche heeft al altijd de 2 markten bespeeld...

 

Dat is zoals bij Subaru: naast de boer in de showroom die een robuuste 4*4 zoekt met koffer sta jij om een wrx te kopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als Porsche echt zo goed is vind ik dat jullie eens een dag moeten organiseren zodat we dat zelf kunnen ondervinden. Er zitten hier genoeg porsche rijders.

 

Ik zal wel beginnen met de coiffeur bak :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had Porsche het enkel willen doen voor de "driveability" op straat hadden ze 10 jaar geleden al een turbo motor in de Carrera gelegd. Het is niet dat ze moesten wachten tot de technologie op punt stond ofzo.

Dat is gewoon het spijtige aan de zaak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk ben je triestig omdat ze er te laat mee zijn?

 

Enige 'waarde' waaraan ze nu knabbelen is de exclusiviteit van een turbo... Dat is voor een groot stuk weg en nu heb je gewoon een paar modellen die allen een turbo hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat nu ook weer niet, maar als autoliefhebber hoor je zoiets toch gewoon jammer te vinden.

 

Porsche heeft toch altijd synoniem gestaan voor pure driving cars. Niet dat dit nu ophoudt te bestaan, maar als je zo lang hebt vastgehouden aan deze traditie kan je toch spreken van een serieuze shift in bedrijfsfilosofie. Vooral het feit dat dit geen vrije keuze bedraagt maar een opgelegde koerswijziging is doet een mens nadenken. Er zijn vele zaken die meer schade toerichten dan de (fictieve) extra CO2 op papier.

 

Gelukkig is er nog altijd de GT86 voor wie atmo wil rijden  :P

Dat is mss nog een interessante route. Superlight categorie onder de cayman met atmo 2.0 4-cilinder zodat we eindelijk de discussie van wat een echte Porsche is achter ons kunnen laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ze in 1998 van lucht naar waterkoeling gingen was het hek ook vd dam.

En het geluid van die 996 was maar pover ook.

 

Dus gewoon even dit model negeren? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ze in 1998 van lucht naar waterkoeling gingen was het hek ook vd dam.

Dat was ook een beetje nonsens he.

Zo een 993 kan je geen watergekoelde kar meer noemen. Daar zat gewoon olie in ipv koelvloeistof ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk ben je triestig omdat ze er te laat mee zijn?

 

Enige 'waarde' waaraan ze nu knabbelen is de exclusiviteit van een turbo... Dat is voor een groot stuk weg en nu heb je gewoon een paar modellen die allen een turbo hebben.

Naish snapt het niet :D

Rijd maar een jaartje rond met je M3, en ga dan eens met pakweg Jokke zijn 991 GTS een Ardennenrit doen. Hoe dat ding aan de gas hangt, die vermogensontplooiing en de precisie waarmee je je gas kan doseren, daar moet je heus niet voor op circuit zitten om daar van te kunnen genieten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook een beetje nonsens he.

Zo een 993 kan je geen watergekoelde kar meer noemen. Daar zat gewoon olie in ipv koelvloeistof ...

Nonsens is wat overdreven he. Een luchtkoeler heeft altijd meer olie nodig natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nonsens is wat overdreven he. Een luchtkoeler heeft altijd meer olie nodig natuurlijk.

Ja maar ze hebben het concept "luchtkoeling" toch wel serieus ver doorgedreven toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez fuel, behandel mij ni als een kind. Het is ni omdat ik het niet aanhaal dat ik het ni jammer vind.

Maar eerlijk gezegd lig ik daar ni meteen wakker van. En kan best zijn dat ik nog wakker geschud wordt. Maar het is nu ni anders en binnenkort is het een algemeen gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superlight categorie onder de cayman met atmo 2.0 4-cilinder zodat we eindelijk de discussie van wat een echte Porsche is achter ons kunnen laten.

 

Gaan we Lotussen bouwen? :D

 

Wat Porsche moet doen, is de GT4RS op de markt brengen, met handbak en optioneel PDK om iedereen tevreden te houden. In Parallel nemen ze de 918 Spyder, zetten ze ook daar een handbak in, halen ze de elektrische zever er uit en brengen ze dan een sub-1300kg V8 700pk kist op de markt.

 

In de 911 reeks moeten ze kiezen voor een atmo GT3, met manuele bak als optie (!). Daarnaast een GT2 zoals we hem gewoon zijn met daaronder de Turbo.

 

De "gewone" 911 maken ze dan maar met de turbo blokken om de CO2 omlaag te brengen, zodat ze hun gemiddelde CO2 laag kunnen houden.

 

En als we dan echt zot gaan doen, dan dumpen ze die monsters van SUV's want dat past niet bij een sportwagenbouwer. Buiten met die rommel, want ze zijn ook slecht voor de gemiddelde CO2 door hu gewicht en CX.

 

Maar dan gaat Porsche wss failliet binnen het jaar :(

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid