Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Benchmarken met het laatste interieur :lolz: 

Als er nu 1 ding is waar Porsche niet moet benchmarken met een of andere Amerikaanse fabrikant .... :lolz: 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze niet vergelijkt, kan je het niet weten. Als je vergelijkt met een vorig model, kan je het ook niet weten. Je klanten gaan ook niet je nieuwe Taycan vergelijken met een 4 jaar oud model van de concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat nu zo moeilijk om te zeggen "ja inderdaad, het was beter geweest had daar een P100D met facelift gestaan als vergelijking".

Of waarom geen vergelijking met een M5, een E63 AMG en een RS6?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, wooter zei:

Is dat nu zo moeilijk om te zeggen "ja inderdaad, het was beter geweest had daar een P100D met facelift gestaan als vergelijking".

Of waarom geen vergelijking met een M5, een E63 AMG en een RS6?

Neen, dat is niet moeilijk en dat is ook niet waar @ir_fuel op spreekt. Het interieur als benchmark daarentegen, dat heeft weinig te maken met de motorisatie.
Het zou inderdaad goed kunnen zijn om te vergelijken met een P100D, maar in het geval van de Porsche zal een 75 misschien net meer representatief zijn als benchmark?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met 1 foto weten we dan dat ze niet vergelijken met een P100D :D 

 

42 minuten geleden, wooter zei:

Als je ze niet vergelijkt, kan je het niet weten. Als je vergelijkt met een vorig model, kan je het ook niet weten. Je klanten gaan ook niet je nieuwe Taycan vergelijken met een 4 jaar oud model van de concurrentie.

Daar gaan we weer met het interieur. Sorry wees een klein beetje serieus he. Net dat soort stellingen is de reden waarom je mensen tegen je in het harnas jaagt. Dat heet gewoon fanboyisme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

En met 1 foto weten we dan dat ze niet vergelijken met een P100D :D 

Ik maakte me dezelfde bedenking. Dit gaat helemaal nergens over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik maakte me dezelfde bedenking. Dit gaat helemaal nergens over.

Dit gaat over Wooter.

Zoals gewoonlijk :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wooter zei:

Ik heb niet veel zin om op die reacties in te gaan, maar ik had toch wel gehoopt dat ze zouden benchmarken met het laatste, snelste model met het laatste interieur... Hoeveel zin heeft het om te vergelijken met een model dat al 2 jaar uit productie is?

Dus op basis van 1 foto concludeer je dat ze slechts 1 variant van de Model S ter beschikking hebben bij Porsche? Think again.
Waarom zou je met het top model moeten benchmarken als de Mission E die daar staat geen "Turbo" is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Audi S8 said:

Dus op basis van 1 foto concludeer je dat ze slechts 1 variant van de Model S ter beschikking hebben bij Porsche? Think again.
Waarom zou je met het top model moeten benchmarken als de Mission E die daar staat geen "Turbo" is?

Wel ze gaan de 'Carrera 4' dan benchmarken met het 4 jaar oude topmodel? :)

Allez mannen, veel om niks... wat een mooipraterij weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor dat Tesla zou betrapt worden met hun nieuwe Roadster te testen tezamen met een 911 Carrera GTS... Het zou hier vol staan van hoe ze niet voor het topmodel gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

Stel je voor dat Tesla zou betrapt worden met hun nieuwe Roadster te testen tezamen met een 911 Carrera GTS... Het zou hier vol staan van hoe ze niet voor het topmodel gaan...

Ik zie niet in waarom je een Tesla Roadster niet zou kunnen benchmarken met een GTS indien we over een gelijkaardige performance spreken voor beide wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, wooter zei:

Stel je voor dat Tesla zou betrapt worden met hun nieuwe Roadster te testen tezamen met een 911 Carrera GTS... Het zou hier vol staan van hoe ze niet voor het topmodel gaan...

1. vooral dit ????????? 

2. Denk je dat een Porsche lover uit dit forum een soort "angst" heeft voor zo een Roadster? We zitten hier niet in het secundair onderwijs der autoliefde alwaar cijfertjes op papier de vereenzelviging van je rijkunsten of rijplezier zijn he. U geest is echt compleet vertroebeld door uw sekte, tijd voor een dokter :D;)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Audi S8 said:

Ik zie niet in waarom je een Tesla Roadster niet zou kunnen benchmarken met een GTS indien we over een gelijkaardige performance spreken voor beide wagens.

Tesla claimt 0-100 in 1,9s en een nieuwprijs van 250K. Lijkt me niet echt hetzelfde segment als een GTS te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar gaat em weer met de 0-100 km/u tijden... [emoji85]

Ah natuurlijk want dan kan Tesla “winnen” en 0-100 is het enige belangrijke voor een auto liefhebber [emoji51]

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

auto-weetjes-kwartet-recensie-copyright-

Kwartetten waar ge met bouwjaar moet scoren, serieus. Dan is cilinderinhoud of aantal cilinders toch beter.

Tijd voor een AM kwartet, met scores voor laufkultur , bochtsnelheid en zo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Capitol said:

En daar gaat em weer met de 0-100 km/u tijden... emoji85.png

Ah natuurlijk want dan kan Tesla “winnen” en 0-100 is het enige belangrijke voor een auto liefhebber emoji51.png

Ik kijk uit naar je uitvoerige review van de beste trackday auto's met een 0-100 van +11 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, wooter zei:

Tesla claimt 0-100 in 1,9s en een nieuwprijs van 250K. Lijkt me niet echt hetzelfde segment als een GTS te zijn.

OMG

 

Man man man dat is dus echt niveau kwartet.

Speciaal voor jou is dat dan, 0-100 na 15 minuten track: Nvt

Idd kunt ge niet echt vergelijken, de kopers gaan ook een compleet ander profiel hebben. Stop aub met uw gezwets,ik zou dit topic graag kunnen volgen. 

 

Dank u

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dolgraag in het Tesla lovers topic of het Tesla Roadster topic wel eens horen welk ander profiel een Tesla Roadster eigenaar zou hebben dan bv een i8 eigenaar of een 911 Turbo eigenaar. En dan denk ik dat qua prestaties en prijs de i8 eigenaar nog uit de toon valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

https://electrek.co/2018/11/08/porsche-mission-e-prototype-charging-250kw/

Blijft steken op 250kW en een theoretisch maximum van 280kW, wat minder is dan de beloofde 350kW. Maar het opvallende is dat Elon Musk zelf enkele maanden terug zei dat ze verwachtten dat 250kW een redelijkere balans is tussen snel laden en de batterij niet overbelasten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou echt wel teleurstellend zijn als Porsche met een 90kwh pack komt en tesla met 200kwh..

 

No way dat ik dan de Porsche zou overwegen, hoewel ik veeel liever de taycan zou rijden dan de roadster.

 

Heb nog eens geïnformeerd bij verkoper maar die wist niets nuttig te vertellen. Zou mij verbazen als levering nog voor 2019 zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, productie van de Audi e-tron quattro is ook gestart in september, maar dit jaar en leveringen pas volgend jaar...

Een 200kWh pack zal beter overweg kunnen met +250kW aan laadvermogen omdat je dat laadvermogen dan verdeelt over meerdere parallele cellen en het laadvermogen per cel dus in de buurt blijft van wat nu het maximum lijkt van 100-150kW per ~90kWh pakket. Ik ben zeer benieuwd want Porsche heeft nog niks gezegd over de grootte van de batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid