Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, wooter zei:

Ik vind de autopilot ook een belangrijk argument. Vandaag weer 450km gereden, voornamelijk snelweg, en in plaats dat dat 4,5 uur van mijn dag verklootte kon ik nog nuttig bezig zijn.

Ja ok, kan dat begrijpen, maar je weet dat dit voor mij geen meerwaarde zou zijn he. Alle hulpmiddelen om het verkeer veiliger te maken, vind ik goed. Maar ik blijf heel graag zelf rijden. Komt ook omdat ik heel weinig geconfronteerd word met files. Zijn allemaal vrije tijdskilometers die ik maak. Als particulier wacht ik liever nog even af, denk dat je dat in mijn plaats ook zou doen ? (ik heb het al gezegd, als ik een A6, 5 serie, X4.. kan kopen aan de prijs van een dieselversie wordt het bespreekbaar).

Je zegt dat je met andere zaken bezig was, kan dit eigenlijk al bij autonoom rijden ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, DHL said:

Je zegt dat je met andere zaken bezig was, kan dit eigenlijk al bij autonoom rijden ? 

Je kan er alles over lezen in de relevante Tesla topics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VAG is zo rot en hypocriet als iets, sjoemelsoftware, 0 communicatie rond WLTP ondanks dat ze mee aan de basis liggen, nu dit. Too big to fail.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Porsche met een electrische versie uitkomt betekent dat dat ze de koeling serieus aanpakken.  Niemand wil met zijn Porsche in noodloop gaan op de ring. Alle vijf voet een uur bijladen tot daar aan toe, maar geen half vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er niks mee te maken. Porsche maakt zware sportwagens  en zijn daarom aan zichzelf verplicht dat er nu en dan een spontaan opbrandt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
45 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Als Porsche met een electrische versie uitkomt betekent dat dat ze de koeling serieus aanpakken.  Niemand wil met zijn Porsche in noodloop gaan op de ring. Alle vijf voet een uur bijladen tot daar aan toe, maar geen half vermogen.

Ik ben benieuwd... Heel dat verhaal over koeling en noodloop bij Tesla is ook stevig overdreven... Het is geen noodkoop en kan je eerder vergelijken met hoe de meeste performance wagens ook in een veilige mode gaan na zoveel keren full pull acceleratie. Er zijn daar natuurlijk ook uitzonderingen op, maar een 911 Turbo S kost dan ook meer dan een Tesla, en is een heel ander profiel. De veilige modus van een Tesla P100D is overigens een beperking van het vermogen tot 460kW ipv 480kW of zo een 27pk minder.

mail-attachment-e1489611647356.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, wooter said:

Kan ook moeilijk anders. Porsche is voor alle andere merken altijd al de benchmark geweest, en nu moeten toegeven dat zichzelf moeten gaan meten met iemand anders, ipv zelf de lat te leggen? Pure PR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Ik ben benieuwd... Heel dat verhaal over koeling en noodloop bij Tesla is ook stevig overdreven... Het is geen noodkoop en kan je eerder vergelijken met hoe de meeste performance wagens ook in een veilige mode gaan na zoveel keren full pull acceleratie. Er zijn daar natuurlijk ook uitzonderingen op, maar een 911 Turbo S kost dan ook meer dan een Tesla, en is een heel ander profiel. De veilige modus van een Tesla P100D is overigens een beperking van het vermogen tot 460kW ipv 480kW of zo een 27pk minder.

Dat is een stuk minder dramatisch dan ik dacht. Maar het is ook moeilijk te geloven. Ik zie niet hoe die kleine vermindering van vermogen eventuele koelproblemen op circuit oplost en ik zou verwachten dat wat verderop het vermogen dan verder zakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Wat je ook hebt is als je batterij natuurlijk leger en leger raakt, het vermogen er gewoon niet meer is om even 500KW te geven. 

Ben nog even verder aan het zoeken want er is wel degelijk een oververhitting-probleem van de batterij en de bekabeling en componenten als je zoveel vermogen vraagt, en zover ik weet heeft Tesla heel wat componenten zelf moeten uitvinden om aan het huidige vermogen al te kunnen voldoen. Ik moet wel zeggen dat ik tot op 2 Google pagina's kom en dat het dan over en uit is met relevante links, en dat er maar weinig mensen zijn die hun verhaal doen over oververhitte batterijen... Vermoedelijk omdat je geen Model S als tracktoy koopt, maar goed :P

Filmpjes van op de Nurburgring zijn ook beperkt tot een paar in 2014-2015... Laatste was 2017 maar was absoluut niet door een geoefend rijder... Limiet slaat daar aan na een paar minuten op 240kW, wat 322pk is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

... Het is geen noodkoop en kan je eerder vergelijken met hoe de meeste performance wagens ook in een veilige mode gaan na zoveel keren full pull acceleratie.

Man man man jij mag hier toch veel zever verkondigen zenne. Niet normaal. Triest, zeer triest als je zulke stellingen moet pretenderen om uw God in een goed daglicht te zetten. 

Echt triest. Ik heb er twee staan en durf te stellen dat ik er deftig de pees durf opleggen. Nooit noodloop gehad omwille van "full pull" en ja ik doe FULL pull. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Man man man jij mag hier toch veel zever verkondigen zenne.

Allez dan. Ik heb eerder de indruk dat bij elke fout of vermeende fout er serieus wat volk op zijn kap zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat moet je doen? Onzin als bovenstaande uitspraak voor waar laten staan ? Ik ben echt niet mee. Maar goed ik zal doen als een grote groep. Topics als deze negeren dan kan men verder orakelen.

Als ik iets lees dat pertinent onwaar is reageer ik. Punt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
2 hours ago, Jokke_vlo said:

Man man man jij mag hier toch veel zever verkondigen zenne. Niet normaal. Triest, zeer triest als je zulke stellingen moet pretenderen om uw God in een goed daglicht te zetten. 

Echt triest. Ik heb er twee staan en durf te stellen dat ik er deftig de pees durf opleggen. Nooit noodloop gehad omwille van "full pull" en ja ik doe FULL pull. 

322pk is noodloop? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Als ik iets lees dat pertinent onwaar is reageer ik. Punt

Ahja, ik vind ook dat de twee laatste zinnen in uw vorige post helemaal op hun plaats waren.

36 minuten geleden, wooter zei:

322pk is noodloop? :D

Op circuit terugvallen op half vermogen? Dat kan al tellen ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

322pk is noodloop? [emoji3]

Als je er normaal een pak meer hebt is dat reduced power ja

 

Als ik morgen met een GT3 op circuit ga en heb plots “maar” 400pk is dat idd een probleem/noodloop/reduced power ja. Dan zeg ik niet “ik heb nog 400 pk en kan nog knallen”

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Dus wat moet je doen? Onzin als bovenstaande uitspraak voor waar laten staan ? Ik ben echt niet mee. Maar goed ik zal doen als een grote groep. Topics als deze negeren dan kan men verder orakelen.

Als ik iets lees dat pertinent onwaar is reageer ik. Punt

Tja, en als je er ook maar een klein beetje kritische vragen over stelt, wil men niet meer spreken :(. Ik heb het hier al lang gezien waar quasi alle topics over gaan lol. Bij andere electr auto s nog niks positiefs mogen lezen. Ging vol goeie moed eens naar het Leaf topic en zelfs daar ist van datte... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iets meer commentaar had wel nuttig geweest.. nu ist een beetje een non-video.

In elk geval zal laden wel een probleem zijn! Mag je nog 3 maal sneller kunnen laden dan tesla, moet je wel palen hebben staan natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Porsche wil tegen dat de Mission E beschikbaar is bij elke dealer een snellaadpaal zetten, maar die dealers zitten nu niet meestal lekker in een centrum met gastronomische opties nabij. En als er 2 Mission E-eigenaars naar de kust willen dan zal er maar eentje kunnen laden in Knokke :).

Ze rekenen ook op het Ionity netwerk in Europa, dat tegen einde 2019 op 400 locaties zou ingeplant zijn, maar totnogtoe nog maar 2 locaties kent.

https://electrek.co/guides/ionity/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid