Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Gisteren met de nieuwe 1 reeks gaan rijden.

Een 118d in de urban uitvoering.

Wat mij eerst opviel waren die spuuglelijke witte nieren en inlegstukken in het interieur.

De motor was vlot en toch redelijk zuinig. stuk autostrade gedaan aan 130 en dat was 4,7 ltr. en dan eens langs de haven teruggekomen en wat goed doorgereden. Het uiteindelijke verbruik was iets van een 5,2liter.

Het verschil tussen ECO PRO - Comfort - Sport is enorm, een groot verschil van hoe de auto aan het gas hangt.

Tot zover was het allemaal positief.

Dan de versnellingsbak, wat een kutspel:wanker:, om zonder schokken te kunnen schakelen moest de koppeling geslipt worden ofwel moest er geschakeld worden zoals een racepiloot. Dit stoorde mij vooral in 1ste en 2de versnelling.

Over het algemeen een leuke auto, maar het is imo zijn prijs niet waard. vooral door die versnellingsbak:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste model van de huidige 3 serie voor die vervangen zal worden.

BMW zwaait de huidige 3-serie uit met een lekker dik afscheidsnummer. De 3-serie Carbon Sport Edition is enkel leverbaar met zescilinders en bovendien gelimiteerd tot 150 exemplaren.

Geen 316i of 318d maar enkel de 325i, 330i en 335i zijn leverbaar in deze smakelijke Carbon Sport Edition. Volgens BMW een echte liefhebbers auto met 19 inch lichtmetalen wielen afkomstig van BMW M en een sportonderstel dat eveneens uit hun koker komt. Qua uitrusting blijft er weinig te wensen over: Xenon verlichting, climate control, navigatiesysteem Professional, M sportstuurwiel, Harman Kardon audiosysteem en metallic lak (enkel Saphirschwarz en Azuritschwarz).

1114105057152_bmw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met de nieuwe 1 reeks gaan rijden.

Een 118d in de urban uitvoering.

Wat mij eerst opviel waren die spuuglelijke witte nieren en inlegstukken in het interieur.

De motor was vlot en toch redelijk zuinig. stuk autostrade gedaan aan 130 en dat was 4,7 ltr. en dan eens langs de haven teruggekomen en wat goed doorgereden. Het uiteindelijke verbruik was iets van een 5,2liter.

Het verschil tussen ECO PRO - Comfort - Sport is enorm, een groot verschil van hoe de auto aan het gas hangt.

Tot zover was het allemaal positief.

Dan de versnellingsbak, wat een kutspel:wanker:, om zonder schokken te kunnen schakelen moest de koppeling geslipt worden ofwel moest er geschakeld worden zoals een racepiloot. Dit stoorde mij vooral in 1ste en 2de versnelling.

Over het algemeen een leuke auto, maar het is imo zijn prijs niet waard. vooral door die versnellingsbak:$

Dat schakelen hangt gewoon af van hoeveel input je het gaspedaal geeft na het schakelen, en aangrijpingspunt koppeling. Twintig minuutjes kan kort zijn om je dat als reflex te maken.

Heb met de 116i gereden en ik vond die te comfy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig carbon aan zoals de naam zou doen vermoeden :lol:

Wel super dat het enkel voor 6 cilinder benzines is :up:

Ik word er een beetje weemoedig van, de nieuwe 3 heeft deze heerlijke motoren niet meer en ik vrees dat ze nooit meer gaan terug komen :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig carbon aan zoals de naam zou doen vermoeden :lol:

Wel super dat het enkel voor 6 cilinder benzines is :up:

Je zou denken dat het dan de kleur carbonzwart is maar neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er in de tijd een terugroepactie geweest voor de kettingspanner op een BMW 1 serie in Belgie?

Volgens mij op elke 2l diesel.

Er waren toch gekende problemen mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word er een beetje weemoedig van, de nieuwe 3 heeft deze heerlijke motoren niet meer en ik vrees dat ze nooit meer gaan terug komen :'(

Ik kan me niet inbeelden dat er geen 6 cilinders meer in de 3-serie komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olivieroooo heeft ook zo'n ding gehad, pfl. Zoop echt belachelijk veel voor een 4 cilinder.

Rick hoopte beter te doen wegens facelift en efficient dynamics en zo.

Failed.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid