Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de GTS 4.0 en de GT4 ? Wanneer ik ze beiden configureer kom ik telkens op een 103k

 

Als het onderstel hetzelfde is ben je mi dom om de GTS te nemen ?

 

In elk geval lijkt mij dat bakken meer rijplezier te geven dan een 992 én 30k goedkoper.. daarvoor kan je wel de BIV en 10 jaar rijtaks betalen [emoji848]

 

PS zo een GT4 is dat sowieso bestelbaar of is dat ook met productieslotjes waarbij er meer vraag dan productie is zoals een GT3/GT2RS etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet. Eigenlijk had deze GTS een 3.0 moeten zijn, maar dat vraagt serieuze aanpassingen, terwijl de 4.0 past. Was dus de gemakkelijkste keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/1/2020 om 18:49, Germinal zei:

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de GTS 4.0 en de GT4 ? Wanneer ik ze beiden configureer kom ik telkens op een 103k

 

Als het onderstel hetzelfde is ben je mi dom om de GTS te nemen ?

 

In elk geval lijkt mij dat bakken meer rijplezier te geven dan een 992 én 30k goedkoper.. daarvoor kan je wel de BIV en 10 jaar rijtaks betalen emoji848.png

 

PS zo een GT4 is dat sowieso bestelbaar of is dat ook met productieslotjes waarbij er meer vraag dan productie is zoals een GT3/GT2RS etc

Betere afwerking? Meer luxe? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil in taksen is enkel maar relevant bij ons hier. In quasi elk ander land wordt er bijlange zoveel geen rekening gehouden met cilinderinhoud. (Wat trouwens een absurde regel is, als je 't mij vraagt: waarom zou een atmo 4.0 met dezelfde cijfers als een geblazen 2.0 het (drie)dubbele moeten kosten aan tax?!?)

Gezien het kleine prijsverschil denk ik dat er idd best wel wat 2.5 GTS eigenaars niet zo wreed happy gaan zijn, idd. (Maar dan niet in België, waar je het argument tax kan gebruiken om wat te sussen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

Het verschil in taksen is enkel maar relevant bij ons hier. In quasi elk ander land wordt er bijlange zoveel geen rekening gehouden met cilinderinhoud. (Wat trouwens een absurde regel is, als je 't mij vraagt: waarom zou een atmo 4.0 met dezelfde cijfers als een geblazen 2.0 het (drie)dubbele moeten kosten aan tax?!?)

Gezien het kleine prijsverschil denk ik dat er idd best wel wat 2.5 GTS eigenaars niet zo wreed happy gaan zijn, idd. (Maar dan niet in België, waar je het argument tax kan gebruiken om wat te sussen.)

Ze zijn toch nu al notoir voor hun waardeverlies.. Gaan een paar mensen hun broek aan scheuren denk ik, maar fijn voor tweedehandskopers, als je met die 2.5 kan leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Porker zei:

Ze zijn toch nu al notoir voor hun waardeverlies.. Gaan een paar mensen hun broek aan scheuren denk ik, maar fijn voor tweedehandskopers, als je met die 2.5 kan leven.

Vooral de GTS'en en dik gespecte S'jes gaan (schat ik) nu echt plumiten. Je mag dan nog zo vergevingsgezind zijn als je wil en de natuurlijke "mijn kind = schoon kind" ingesteldheid niet kunnen buitensluiten ... het is toch écht wel een auto die ab-so-luut underperformt op z'n allerbelangrijkste vlak, nl. emotie. Die 4-pitter is het gewoon niet. Point final.

(Yep, heb er mee gereden. Nee, niet met de 2.5, enkel de 2.0. Maar ik lees af en toe dat de 2.0 nog de "aangenamere" van de twee zou zijn, met name door z'n nog iets zoetgevooisder geluid, waar de 2.5 nog veel rauwer en onnatuurlijk "luid" (maar niet mooi) zou klinken.)

In landen waar nog altijd hard op cilinderinhoud wordt getaxeerd gaan de 4-cilinders natuurlijk wel hun afzet blijven vinden. Inderdaad goed als je lak hebt aan loopcultuur en emotie, maar gewoon hard wil gaan en de Lippenslaan wil kunnen pop&bangen voor dood. Dan is een 2.5 GTS perfect. :D  For cheap, soon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/1/2020 om 11:35, BMWMB zei:

Dik 10k aan BIV, en € 2.612 rijtax. 

Dat maakt het toch echt te gortig imo.

Die BIV mag je er dan nog bijtellen in de aankoopprijs, maar die rijtaks voor een weekendspeeltje is imo toch een zure. Daar betaal ik 9 jaar taks mee op m'n Alpine... maar dat is geen 4.0 flat 6, akkoord.

Rotland :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Snap ik... Maar die lange vitessen... :cry:132 als die naar 3de schakelt. Op een gemiddeld clubcircuit moet je dus enkel schakelen op het rechte stuk, op een bergpas eigenlijk niet meer behalve eventueel terugschakelen naar eerste voor een haarspeldbocht. Toch wel jammer.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid