Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ICM zei:

Ja, maar dat is iets helemaal anders dan wat je bedoelt met die Cayman. Dat kan daar tegen. Die motor ziet daar niet van af. Er spelen misschien andere factoren, maar niet wat je hierboven schrijft.

Ik zei niks over de Cayman, ik heb het over lugging , dat dat enkel over zware belasting bij lage toeren gaat. Fuel had het over lage toeren tout court, dus ik ben wel benieuwd naar andere factoren bij een platte zes. Of acht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei niks over de Cayman, ik heb het over lugging , dat dat enkel over zware belasting bij lage toeren gaat. Fuel had het over lage toeren tout court, dus ik ben wel benieuwd naar andere factoren bij een platte zes. Of acht

Nu ja, in principe zijn te lage toeren en zeker onder te zware belasting nefast voor alle motoren. Je krijgt dan veel trillingen die op termijn vooral je krukaslagers om zeep helpen. Ik weet niet of een boxermotor daar gevoeliger voor is. Ik denk wel dat de smering van een horizontaal liggende boxermotor niet zo simpel is als bvb een verticaal geplaatste motor zoals een 6-in-lijn of een gewone viercilinder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

 

Die 4.0 is ni vd poes he fiscaal gezien. Bovendien merk je in de commentaren van personen die deze wagens getest hebben, dat de motor ietwat stroef loopt en minder gretig in toeren klimt dan verwacht. Oorzaak daarvan ligt waarschijnlijk in de oefening van 3.0 naar 4.0 van hetzelfde blok. De slag hebben ze 5mm verlengd, bielles zijn ter compensatie ingekort. Resultaat is dat de pistons meer zijwaards getrokken worden in het blok tijdens hun rotatie = meer wrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Veel gaan er daar niet van verkocht worden in België. Wie gaat er 11k BIV leggen voor een non-GT4/Spyder 718? Jammer dat er geen melodieuze flat six van max 3L in komt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jeroen_M5 said:

Veel gaan er daar niet van verkocht worden in België. Wie gaat er 11k BIV leggen voor een non-GT4/Spyder 718? Jammer dat er geen melodieuze flat six van max 3L in komt.

Combined fuel consumption in accordance with EU 6: 718 GTS models: 9,2 – 8,5 l/100 km 210 – 194 g/km

 

 

Dat gaat toch nooit 11K BIV zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

4500 BIV voor de manuele

2381 jaarlijkse VB

 

3028 BIV voor de PDK

2278 jaarlijkse VB voor de PDK

 

 

Ik zie mensen dat hier nog wel kopen.

In NL 15K goedkoper dan een GT4

Benieuwd naar de Belgische prijzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Combined fuel consumption in accordance with EU 6: 718 GTS models: 9,2 – 8,5 l/100 km 210 – 194 g/km

 

 

Dat gaat toch nooit 11K BIV zijn?

 

WLTP voor een atmosferische 4.0? Valt inderdaad beter mee dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, dragonfly said:

249gr zal wel wat duurder zijn 😄 

246 gram, 249 zal voor GT4/Spyder zijn, me dunkt. En da’s dan NEDCcorr/2.0 vermoed ik, WLTP wordt nog een stukje forser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan Kan je imo beter een prefacelift zoeken, die maar 1.6k aan BIV kost, en die ook nog eens beter klinkt.

 

Gaat die situatie lang blijven bestaan ? Dat je beter een oudere auto kan inschrijven dan een nieuwe ?

 

Wegens die NEDC 2.0.. die niet van toepassing is op oudere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat eeuwig zo blijven he. Er is geen WLTP-homologatie voor alle wagens (BMW is 03/2018 beginnen overstappen, de meeste andere merken pas op de deadline van 09/2018), dus alles van daarvoor is NEDC en heeft dus een lagere CO2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid