Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 6 augustus 2019 Delen Geplaatst: 6 augustus 2019 1 uur geleden, ICM zei: Ja, maar dat is iets helemaal anders dan wat je bedoelt met die Cayman. Dat kan daar tegen. Die motor ziet daar niet van af. Er spelen misschien andere factoren, maar niet wat je hierboven schrijft. Ik zei niks over de Cayman, ik heb het over lugging , dat dat enkel over zware belasting bij lage toeren gaat. Fuel had het over lage toeren tout court, dus ik ben wel benieuwd naar andere factoren bij een platte zes. Of acht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Canonball 92 Geplaatst: 6 augustus 2019 Delen Geplaatst: 6 augustus 2019 Ik zei niks over de Cayman, ik heb het over lugging , dat dat enkel over zware belasting bij lage toeren gaat. Fuel had het over lage toeren tout court, dus ik ben wel benieuwd naar andere factoren bij een platte zes. Of achtNu ja, in principe zijn te lage toeren en zeker onder te zware belasting nefast voor alle motoren. Je krijgt dan veel trillingen die op termijn vooral je krukaslagers om zeep helpen. Ik weet niet of een boxermotor daar gevoeliger voor is. Ik denk wel dat de smering van een horizontaal liggende boxermotor niet zo simpel is als bvb een verticaal geplaatste motor zoals een 6-in-lijn of een gewone viercilinder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.451 Geplaatst: 17 augustus 2019 Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 [/url] maar, errr, wtf? Die 4.0 is ni vd poes he fiscaal gezien. Bovendien merk je in de commentaren van personen die deze wagens getest hebben, dat de motor ietwat stroef loopt en minder gretig in toeren klimt dan verwacht. Oorzaak daarvan ligt waarschijnlijk in de oefening van 3.0 naar 4.0 van hetzelfde blok. De slag hebben ze 5mm verlengd, bielles zijn ter compensatie ingekort. Resultaat is dat de pistons meer zijwaards getrokken worden in het blok tijdens hun rotatie = meer wrijving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.620 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 De huidige 718 GTS modellen met de 2.5 B4T motor worden dit jaar vervangen door de 718 GTS 4.0. https://www.autoblog.com/2020/01/15/2020-porsche-718-cayman-boxster-gts-flat-six/ 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.337 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Veel gaan er daar niet van verkocht worden in België. Wie gaat er 11k BIV leggen voor een non-GT4/Spyder 718? Jammer dat er geen melodieuze flat six van max 3L in komt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.620 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Er wordt over de 4-pitter vooral in de USA geklaagd, dus een groot deel van het volume zal die richting uit gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.978 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 4 hours ago, Jeroen_M5 said: Veel gaan er daar niet van verkocht worden in België. Wie gaat er 11k BIV leggen voor een non-GT4/Spyder 718? Jammer dat er geen melodieuze flat six van max 3L in komt. Combined fuel consumption in accordance with EU 6: 718 GTS models: 9,2 – 8,5 l/100 km 210 – 194 g/km Dat gaat toch nooit 11K BIV zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.978 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 4500 BIV voor de manuele 2381 jaarlijkse VB 3028 BIV voor de PDK 2278 jaarlijkse VB voor de PDK Ik zie mensen dat hier nog wel kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 12 minuten geleden, ir_fuel zei: 4500 BIV voor de manuele 2381 jaarlijkse VB 3028 BIV voor de PDK 2278 jaarlijkse VB voor de PDK Ik zie mensen dat hier nog wel kopen. In NL 15K goedkoper dan een GT4 Benieuwd naar de Belgische prijzen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.260 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 2 minuten geleden, msxx zei: In NL 15K goedkoper dan een GT4 Benieuwd naar de Belgische prijzen in EUR, incl. 21% BTW ... 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 'Maar' 4k duurder als de GTS 2.5 dan? Batje wi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.217 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Toch een opmerkelijke move! Nice. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.978 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Welk vermogen @Alexanderr ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.337 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 1 uur terug, ir_fuel zei: Combined fuel consumption in accordance with EU 6: 718 GTS models: 9,2 – 8,5 l/100 km 210 – 194 g/km Dat gaat toch nooit 11K BIV zijn? WLTP voor een atmosferische 4.0? Valt inderdaad beter mee dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.978 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Dat zijn de waarden die bij de video staan. Meer weet ik er ook niet van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat zijn de waarden die bij de video staan. Meer weet ik er ook niet van 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.936 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 249gr zal wel wat duurder zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.978 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Aja lol. Bij hun video hebben ze de gegevens gezet van de huidige 2.5 .... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 16 januari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2020 43 minutes ago, dragonfly said: 249gr zal wel wat duurder zijn 246 gram, 249 zal voor GT4/Spyder zijn, me dunkt. En da’s dan NEDCcorr/2.0 vermoed ik, WLTP wordt nog een stukje forser. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Dik 10k aan BIV, en € 2.612 rijtax. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Dan Kan je imo beter een prefacelift zoeken, die maar 1.6k aan BIV kost, en die ook nog eens beter klinkt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Dan Kan je imo beter een prefacelift zoeken, die maar 1.6k aan BIV kost, en die ook nog eens beter klinkt. Gaat die situatie lang blijven bestaan ? Dat je beter een oudere auto kan inschrijven dan een nieuwe ? Wegens die NEDC 2.0.. die niet van toepassing is op oudere Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.510 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Dat gaat eeuwig zo blijven he. Er is geen WLTP-homologatie voor alle wagens (BMW is 03/2018 beginnen overstappen, de meeste andere merken pas op de deadline van 09/2018), dus alles van daarvoor is NEDC en heeft dus een lagere CO2. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.978 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Dat gaat zo blijven tot de EURO6 de EURO3 van vandaag wordt in de berekeningen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pieter2 2 Geplaatst: 16 januari 2020 Delen Geplaatst: 16 januari 2020 Komt er een versie met PDK in de nabije toekomst ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.