Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Allemaal akkoord met wat je hier nu schrijft, maar ... je eerste post stond toch behoorlijk bol van de assumpties.

Alles wat die teaser toont is net niét datgene wat je verguist. Dus: geef het een kans en wacht nu eerst eens even af tot er meer van gekend is.

True, maar bij quasi elk nieuw BMW model van de laatste jaren heb ik iets van 'meh'. De F10 (al blijft de E39 mijn nummer 1) en 6 GC vind ik wel prachtige auto's. De F10 was één van de weinige auto's die ik oprecht knapper vond dan z'n voorganger, de E60 (en nu knapper vind dan z'n opvolger, de G30). De 2-reeks coupé is niet per sé lelijk, maar wel licht teleurstellend vergeleken met de 1-reeks coupé (de 1 coupé was lekker 'less is more', de 2 coupé is alweer iets te 'modieus'). Dit allemaal puur designgewijs (want de privilege om met zoiets te mogen rijden heb ik nog niet gehad).

 

Ik hoop dat BMW mij tegen mijn verwachtingen in kan verrassen met de nieuwe 8-reeks, maar ik reken er niet op (en ja, ik ben een moeilijk tevreden te stellen iemand). [emoji3] Het probleem is dat dit de directe opvolger is van het origineel waar de laatste bijna 20 jaar geleden van de band rolde, en er geen gelijkelijke evolutie is.

 

 

 

Heb je vaak last met het accepteren van nieuwe dingen?

Vooral van nieuwe BMW's, want ik was vroeger als kind (ook) een BMW fanboy. [emoji3] Ik ben 30 jaar te laat geboren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei gTa:

Eerste teaser ziet er absoluut fantastisch uit. En helemaal akkoord dat BMW (zeeeeeer dringend) terug een imago-boost nodig heeft. De M-modellen verliezen (subjectief) terrein ten opzichte van de concurrentie (inclusief Mercedes-AMG), de BMW's worden globaal gezien softer en minder dynamisch, de '7 heeft allerminst de status van de S-klasse (nooit gehad, eigenlijk, alleen de E38 was in zijn tijd de 'betere' van de toenmalige twee), de i8 draagt niks bij aan het imago van het merk zoals een potente klassieke damn-sexy (echte) sportkar dat wel doet, en het globale BMW-imago heeft absurd veel nood aan terug wat meer sexy, wat echte sportiviteit, heel wat minder compromis.

En die lijnen van die concept zijn toch verdomd sexy, als je 't mij vraagt.

 

Als BMW het iet of wat gensopen heeft, gaan ze ook geen concurrent maken voor de S-klasse coupé. In die (hoge) regionen is de afstand die BMW achter ligt op Benz zo denderend groot dat het mij business-wise de duidelijk betere keuze lijkt om daar niet eens aan te beginnen. De '7 nu is goed en knap, maar ik denk niet dat de wereld op een '7 coupé zit te wachten. Zij die écht een luxe-coupé willen uit de BMW Group kunnen bij Rolls shoppen en dat is dan weer een hele step up ten opzichte van de top Benzen.

Ik heb wel het gevoel dat één model (b.v. deze '8) het niet allemaal op zal lossen. Het voelt aan alsof ze hiermee een toon moeten zetten maar er nog 1 of 2 modellen bij moeten doen om het tij echt te kunnen keren. Maar 't is alvast positief dat ze met zoiets sexy lijken te gaan komen!

BMW moet een beetje sexy worden opnieuw. Hun M modellen missen 'emotionele' drivetrains, zoals vroeger...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Maxime S:

De S-coupé blijft voor mij de absolute bazenkar!
Ik vind dat Mercedes-Benz op zijn absolute best.

Een 500 RWD met de 9G is perfectie, sublieme sound ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei William Blake:

BMW moet een beetje sexy worden opnieuw. Hun M modellen missen 'emotionele' drivetrains, zoals vroeger...

En het is niet dat het niet kan, hé. De C 63 S AMG brult het hele dorp bijeen en scoort óók minder dan 200 gram co² (om het maar even over de belangrijkste cijfers van dit tijdperk te hebben). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon het karakter van de motor/vbak/diff... geniaal verslavend! Pure fun.

Ik hoop echt dat ze weer eens een lekker klinkende M5 maken. De huidige is zelfs met downpipes/Akra/Eisenmann/... 'luid industrieel'.. en dan in het interieur die neppe V10 achtige sound... gewoon nee. Doodzonde.

C43 en nieuwe E63 hebben ook een klein beetje artificiële versterking van de motorsound (uitlaat domineert) in bepaalde rijstanden maar daar klinkt het supernatuurlijk en niet neppig. 

 

aangepast door William Blake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn neef heeft een C63S. Ik lachte 'm eerst uit toen 'ie zei dat dat ding maar 197 gram scoort.

Compleet flabbergasted. Uitdagend, speels, voldoende comfy, modern, rewarding, heeft het absoluut niet nodig om hard gepusht te worden om bakken rijplezier te bieden, ... en die sound. :shock: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren achter zo'n C63S gereden. Dat klinkt dus ongelooflijk vet.
En wetende dat ik normaal geen fan ben van luide auto's.
Maserati 8cylinder kan ik smaken, en dus ook deze Des.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei gTa:

Mijn neef heeft een C63S. Ik lachte 'm eerst uit toen 'ie zei dat dat ding maar 197 gram scoort.

Compleet flabbergasted. Uitdagend, speels, voldoende comfy, modern, rewarding, heeft het absoluut niet nodig om hard gepusht te worden om bakken rijplezier te bieden, ... en die sound. :shock: 

De sterkte bij AMG's is dat ze aan elke snelheid en toerental speciaal aanvoelen.

De C63 rijdt best hard eigenlijk, als ik hem in S+ of Race zet heb ik altijd de reflex om de ophanging op de zachtste stand te zetten... Voor de rest 100% akkoord met u 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Los van 't nummertje dat toeneemt ... dat ziet er eigenlijk niet anders uit dan (de concept voor) een nieuwe '6 coupé, imo. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BMW Aston Martin met grote neusgaten :P

Wel knap hoor, maar of dit goed zal verkopen, not sure...

S Coupé please.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast exTB

Dat ziet er echt gestoord lekker uit :o

Ben een grote fan van de S-coupe, maar dit is toch on another level. Misschien zelfs mooier dan de DB11, achterkant toch al zeker.

Hopelijk behouden ze de traditie om een concept praktisch ongewijzigd in productie te brengen. Benieuwd naar het interieur ook.

Ben niet meer zo enthousiast geweest over een concept sinds de CS-concept. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Tom Bentley:

 

Hopelijk behouden ze de traditie om een concept praktisch ongewijzigd in productie te brengen. Benieuwd naar het interieur ook.

 

ik vrees ervoor, op de scoops zien de nieren er veel kleiner uit, en mist de haai-achtige voorkant..

koplampen gaan sowieso ook groter zijn

 

aangepast door Stabilo Boss
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lotuzzz said:

Aston Martin written all over it

Wou het ook zeggen, maar dan wel met een ok-achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een concept auto gaat er meestal over. Ik vind dit redelijk saai voor een concept.

Als de 8 reeks hier op gaat lijken krijg je een nog saaiere versie. Ten eerste worden er gigantische spiegels opgezet omdat dit niet kan en mag, die grille gaat veranderd worden, de lichten vooraan worden zeer waarschijnlijk wat groter gemaakt en de koffer(ruimte) wat praktischer. En dan krijg je de keuze tussen saaie velgen en wat sportievere M-ish velgen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Saai? Dit is een productierijpe concept, geen 'studie' zoals indertijd de CS Concept waar nooit iets van gekomen is. Dit is voor 90% het echte ding.

Vind hem dus toch wel gewaagd voor BMW, ze zijn terug op goede weg op dat vlak.

Er zijn inderdaad een paar Aston trekjes, which is not a bad thing.

En ten slotte vind ik hem geen directe concurrent voor de S, deze is duidelijk sportiever gelijnd, eerder Bentley CGT (edit: z'n opvolger) en Aston DB11 dus.
De S Coupé is fantastisch, maar zeer duidelijk afgeleid van de gewone S, en eigenlijk een grote E of C Coupé van design.
Deze neemt qua design een heel andere richting dan de andere BMW's en lijkt in niets op de 7.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid