Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

bwoah, voor mij staat de 6reeks gelijk met de A7 sportback en de CLS.

simpel geschreven, een specialere uitvoering van hun standaard broertje (5,A6,E).

 

Noch de CLS als A7 is te krijgen als coupé en cabrio.

De A7 heeft het dashboard van de A6, dat zelfs niet met lederen bekleding te verkrijgen is.

De CLS kan je ook met lichter motoren krijgen wat de exclusiviteit vermindert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat tegenwoordig nog de enige motor is die iets of wat aan de man te brengen is.

Al kan ik me niet herinneren dat we het laatste jaar een CLS hebben verkocht....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is ook een uitlopend model, natuurlijk. In Duitsland is er nu een "final edition", dus dat zegt genoeg. En 't is een dure auto. Catalogusprijs 65k voor een "karig" (naar premiumnormen) uitgeruste auto met een allerminst aansprekende motor ... weinigen die dat nog dokken. :-)  En nu de nieuwe E er is zullen de leaserijders wel die kiezen, wegens nieuw.

Ik let er nu toch al even hard op, omdat ik 't zo'n knap model vind (de Shooting Brake, bedoel ik) en je ziet er toch af en toe eentje, 't is niet dat ze echt zeldzaam zijn. Maar 't zijn erg vaak viercilinders, yep. Idem bij de XF Estate b.v. (daar is 't overduidelijk door de enkelzijdige uitlaat): allemaal 4-pitters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CLS Shooting Brake zou ik toch gerust een zeldzaamheid noemen hoor. Heb er ooit wel 1 in donkerblauw aan dat Hotel op circuit van Spa gezien. 

Design van de Shooting Brake vloeit in mijn ogen ook beter dan die van de sedan. Zag er in elk geval toch veel exclusiever uit in mijn ogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het over niet zo goed verkopende modellen hebben: Zou wel is de verkoopcijfers van die eerste generatie/vorige generatie C Coupe willen weten. Als ik mij zo baseer op wat ik in het straatbeeld zie, was dat echt desastreus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de vorige nochtans zalig, echt een mooi model. De (non-Black) C 63 AMG Coupé vond ik awesome... :inlove: Wel klein binnenin. Ik kon op geen enkele manier rechtop in de auto zitten met m'n armen/handen correct op het stuur, zonder met m'n hoofd tegen de hemelbekleding te schuren. En achterin was helemaal een ramp: goed voor 2 klein mannen, niet voor (zelfs kleine) volwassenen. Maar toch: yum :inlove:

(Nieuwe vind ik ook dik OK.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
4 minuten geleden zei Stancke:

Presentatie november 2018 als dit effectief de nieuwe 8-reeks is...

8-reeks? 

Ziet er mij nu wel echt een 6 uit. Of is de naamswijziging marketingstrategisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Stancke:

Als de nieuwe 5GT een 6GT zal heten, zal het wel geen 6 Cabrio worden zeker?

:fp:

Waar zijn ze nu weer allemaal mee bezig. Prijzen opdrijven gok ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/22/2016 at 5:45 PM, Tom Bentley said:

De CLS Shooting Brake zou ik toch gerust een zeldzaamheid noemen hoor. Heb er ooit wel 1 in donkerblauw aan dat Hotel op circuit van Spa gezien. 

Design van de Shooting Brake vloeit in mijn ogen ook beter dan die van de sedan. Zag er in elk geval toch veel exclusiever uit in mijn ogen. 

Zie er redelijk wat in Frankrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cabrio...
bmw-6-or-8-series-convertible.jpg&key=f490e62daeac467dedff2e7a7e4672efa4f988efc91f0a7368a286de61ed41e5
bmw-6-or-8-series-convertible.jpg&key=c47b49229a909b6685f337039dafaf8c62b47ca84b0daa51981f32746541595d
bmw-6-or-8-series-convertible.jpg&key=9f3a21298970bd178f33494ea9d564b399cc47c7af15834eab88db70cfac949e

AMS meldt dat dit wel de '8 is, niet de '6. Techniek obv de huidige '7, ruimte voor een V12, wil het tegen de S-klasse coupé / cabrio opnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid