Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

De 6GT is àf. Klaar voor productie. Productie huidige 5GT stopt 06/2017, dus marktlancering is nog voor dit jaar.

8 Reeks die de 6 Reeks komt vervangen, heeft pas eind volgend jaar zijn marktlancering.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tommie:

De 6GT is àf. Klaar voor productie. Productie huidige 5GT stopt 06/2017, dus marktlancering is nog voor dit jaar.

8 Reeks die de 6 Reeks komt vervangen, heeft pas eind volgend jaar zijn marktlancering.

Komt er dan ook nog een '6 coupé?

En op welke basis staat de '8 ('5 of '7)?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Damn. :D

bmw-concept-8-series-teaser-750px.jpg

Quote

De conceptcar zal eind deze maand worden getoond.

 

Dat zal gebeuren op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (26 mei). De concept is een eerste indruk van de BMW 8 Serie Coupe, die gepland staat voor volgend jaar. De auto belichaamt een compromisloze dynamiek en eigentijdse luxe, de essentie van een moderne BMW coupe… zoals het Duitse merk het zelf omschrijft. CEO Harald Krüger himself aan het woord:

The BMW 8 Series Coupe will build on our tradition of luxurious sports coupes and add a genuine dream car to our line-up – a slice of pure automotive fascination. The 8 Series Coupe will underpin our claim to leadership in the luxury segment. I can tell you today that this will be a true luxury sports coupe.

 

Overigens liet BMW al eens eerder een grote coupe zien tijdens het Villa d’Este concours van 2013, dat was de BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé waarvan eveneens gesuggereerd werd dat het een voorbode was voor een nieuwe 8 Serie. Ditmaal is dat geen gerucht meer. De typenamen zijn al gereserveerd, waaronder M8.

Een grotere versie van de teaser bekijken kan HIER, of je klikt door naar onze special over de oude 8 Serie coupe (E31).

(autoblog.nl)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lijnen zijn echt sick! 

M8 :inlove::inlove::inlove:

Bye Bye S-coupe! 

Geloof je dit echt? MB overklast BMW al jarenlang qua (luxe) coupés. Zeker in deze prijsklasse en motorisatie.

 

BMW gaat er, vermoed ik, weer tussen vallen. Dus een typische sportwagen en luxe GT in 1. Een S coupe is van het niveau Bentley Continental. En dan heb je nog de talloze andere sportwagens waar ze tegenop moeten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Timo said:


Geloof je dit echt? MB overklast BMW al jarenlang qua (luxe) coupés. Zeker in deze prijsklasse en motorisatie.

BMW gaat er, vermoed ik, weer tussen vallen, sportwagen en luxe GT. Een S coupe is van het niveau Bentley Continental. En dan heb je nog de talloze andere sportwagens waar ze tegenop moeten.

Als sportiviteit een hogere TB-score krijgt, is het toch rap gekozen?

Tuurlijk is Benz meer luxe, dat is ook hun stokpaardje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast exTB

Als ik even mag wildspeculeren op de Teaser, gaat dit een budget-DB11 worden.

Heb ik toch veel liever dan een budget-CGT.

Teasers/Trailers krijgen jammer genoeg geen TB-Scores...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik even mag wildspeculeren op de Teaser, gaat dit een budget-DB11 worden.
Heb ik toch veel liever dan een budget-CGT.
Teasers/Trailers krijgen jammer genoeg geen TB-Scores...
@carlito
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Tom Bentley:

Als ik even mag wildspeculeren op de Teaser, gaat dit een budget-DB11 worden.

Heb ik toch veel liever dan een budget-CGT.

Teasers/Trailers krijgen jammer genoeg geen TB-Scores...

Met die heupen lijkt het zo wat op de eerste Aston Martin Vanquish.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tom Bentley:

Die lijnen zijn echt sick! 

M8 :inlove::inlove::inlove:

Bye Bye S-coupe! 

Mooie post voor een 14 jarige!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Timo:

Ga ik niet van wakker liggen hoor...

Aston komt zelf met een budget DB11 ook, met een beter blok dan datgene in een M8 gaat liggen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

S Coupé niet onderscatten, ongelofelijk complete wagen.

En dat BMW steeds de sportievere keuze blijft ben ik niet altijd mee akkoord. Het verschil is echt klein, zeker nu BMW bij elke generatie softer wordt en MB dynamischer.. 

Deze 8 ziet er wel veelbelovend uit maar in dit segment blijft Das Haus meer presence hebben imho..

2018 S Coupé facelift btw...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hij er ook zal uitzien of hoe ze hem ook gaan noemen, het zal voor mij een teleurstelling zijn, als ik zie wat voor misbaksels (op de vorige 5-reeks na mss) ze bij BMW gereleased hebben de laatste jaren.. De BMW E31 is iconisch. De nieuwe 8 zal maar een flauw, pompeus (met veel te lompe kidney grille), met snufjes en met elektronica volgestauwd afkooksel zijn, als ik de renders (en BMW's eigen 'hommages' van andere BMW iconen bekijk), dat niet kan tippen aan het origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid