Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Geezer:

Een RS staat ook veel minder voor dynamiek dan een M. Een RS is de ultieme daily, daar past dat veel meer bij.

Ik denk dat we jouw dagelijkse okkupaatsie gevonden hebben! Jij bent die beuzak bij de Vorstand van BMW AG, ofwa? :-o  Den dienen die er voor zorgt dat een M3 touring er maar niet komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij gewoon biased bent doordat je deel uitmaakt van de Europese markt met een voorliefde voor breaks.

Als je dit echter mondiaal bekijkt, wat het niveau is waarop de M3 speelt, zie je dat deze carrosserievorm helemaal zo populair niet is. Maar dat hij gekocht wordt door mensen die die koffer gebruikt uit nood aan dat utilitaire kantje, niet omdat een lifestylebreak past in het beeld van een actieve levensstijl die men niet heeft.

Een break lijkt niet alleen utilitair maar is dat ook, wat minder past bij een luxewagen, laat staan bij een sportieve luxewagen. Daarnaast is zo een massief volume ook gewoon lelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2016 at 1:13 PM, gTa said:

Een '6 moet (ook) dik aangekleed zijn eer' ie echt vet wordt. Eentje zonder full leder bv trekt op niks. Dan zit je toch nog altijd met een 640d GC van minstens 100k catalogusprijs...
Je mag dan zeggen wat je wil maar een mooi uitgeruste 530d is dan een PAK goedkoper en ook geen rommel.
"Nuchter" bekeken? Met andermans geld wel, ja. En het *baller*-taaltje erbij zegt genoeg, imo. Moest de realiteit echter zijn zoals hij ze voorstelt, zou je veel meer '6 GC zien, denk ik dan.

 

Die full leder fetish vind ik echt overdreven. Het is geen Bentley of Rolls. Is het mooier/leuker/.... ja maar nodig nee. 

  1. Goede stoelen
  2. mooie velg
  3. sportpakket
  4. xenon/led
  5. navi
  6. motorisatie en klaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is dat (jouw eerste alinea) waar. Helemaal correct. Daarom komt die M3 touring er ook niet. Op een paar exemplaren na zou dat in de V.S. geen klanten vinden. Het Midden-Oosten heeft een vierkante hekel aan breaks, net zoals China. Daarmee hebben we ... wat? ... 80 à 90% van de totale afzetmarkt van BMW M GmbH afgedekt? Simpele beslissing, dan. Plus: voor zij die per se een frigo willen vervoeren terwijl ze over curbs denderen, is er nog de X5 M.

Over je tweede en derde alinea ben ik niet helemaal akkoord. 't Is niet onwaar, maar ik denk dat je het lifestyle-imago van breaks in onze contreien onderschat. Ik heb in mijn touring (tenzij tijdens de verbouwingen, maar dan had ik ook een aanhangwagen ter beschikking) nog geen één keer zoveel vervoerd dat ik het niet kwijt zou kunnen in een berline met neerklapbare achterbank. Het is wél makkelijk: je hoeft niet zo secuur te stapelen en grote dingen smijt je pardoes in je koffer. Maar hoeveel keer gebeurt dat: 2 of 3 keer per jaar, maybe.
Dat het minder past bij een luxewagen, volg ik niet. Een utilitaire break, genre Volvo 240 en 740 Estate: OK. Maar een CLS Shooting Brake en een Panamera Sportwagon (of hoe dat ding ook zal heten) zijn net één en al luxe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen voorliefde voor veredelde camionetten (lees: breaks), maar vind bij zowel de 3 als de C de break mooier dan de berline.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Panamera break, baby. Mag voor mij de E-Hybrid zijn, saphirblau, donkergrijze kruisspaakjes, binnenin krijt met carbon interieurlijsten. *ding*

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Geezer said:

Je lijkt the swede wel...

 

19 hours ago, gTa said:

Allerminst, hoop ik. Indien toch en die opmerking van je was niét om me te treiteren: let me know.

:-o

Hoe kom ik hier weer bij kijken? In een topic dat me nuldebotten interesseert :angry:

18 hours ago, Timo said:

Een echte belg houdt van:

  1. breaks
  2. bouwen
  3. bier
  4. frieten
  5. staken
  6. mountainbiken
  7. diesel
  8. ...

 

18 hours ago, gTa said:

Check, check, no check, check, no check, check, no check, ...

Ge liegt. 7 is wel check.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard lieg ik niet. Iets hebben of gebruiken betekent niet dat ge er van houdt. Ik heb thuis b.v. een elektrische grasmachine, enkele elektrische keukentoestellen, een elektrisch verstelbaar bed, een elektrische tandenborstel en enkele elektrisch aangedreven telegeleide autootjes. Dat betekent niet dat ik van elektromotoren houd. Een sujet als jij zal in dit opzicht al snel de vergelijking maken met vrouwen: van de 379 vrouwen die ge al gehad hebt zult het bezwaarlijk allemaal gehouden hebben. Ik heb al even veel auto's gehad die ik bewust en met goesting kocht en waar ik uiteindelijk wel graag mee reed, maar die me toch niet echt raakten of waar ik dus niet echt van hield; daar waren diesels én benzines bij, en bij deze waar ik wél van hield waren eveneens diesels en benzines. Gewoon een nuchtere, beredeneerde, genuanceerde mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, gTa said:

Uiteraard lieg ik niet. Iets hebben of gebruiken betekent niet dat ge er van houdt. Ik heb thuis b.v. een elektrische grasmachine, enkele elektrische keukentoestellen, een elektrisch verstelbaar bed, een elektrische tandenborstel en enkele elektrisch aangedreven telegeleide autootjes. Dat betekent niet dat ik van elektromotoren houd. Een sujet als jij zal in dit opzicht al snel de vergelijking maken met vrouwen: van de 379 vrouwen die ge al gehad hebt zult het bezwaarlijk allemaal gehouden hebben. Ik heb al even veel auto's gehad die ik bewust en met goesting kocht en waar ik uiteindelijk wel graag mee reed, maar die me toch niet echt raakten of waar ik dus niet echt van hield; daar waren diesels én benzines bij, en bij deze waar ik wél van hield waren eveneens diesels en benzines. Gewoon een nuchtere, beredeneerde, genuanceerde mening.

Dat gij daar nog woorden aan vuil maakt man :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Uiteraard lieg ik niet. Iets hebben of gebruiken betekent niet dat ge er van houdt. Ik heb thuis b.v. een elektrische grasmachine, enkele elektrische keukentoestellen, een elektrisch verstelbaar bed, een elektrische tandenborstel en enkele elektrisch aangedreven telegeleide autootjes. Dat betekent niet dat ik van elektromotoren houd. Een sujet als jij zal in dit opzicht al snel de vergelijking maken met vrouwen: van de 379 vrouwen die ge al gehad hebt zult het bezwaarlijk allemaal gehouden hebben. Ik heb al even veel auto's gehad die ik bewust en met goesting kocht en waar ik uiteindelijk wel graag mee reed, maar die me toch niet echt raakten of waar ik dus niet echt van hield; daar waren diesels én benzines bij, en bij deze waar ik wél van hield waren eveneens diesels en benzines. Gewoon een nuchtere, beredeneerde, genuanceerde mening.

 

38 minutes ago, gTa said:

Mooie woorden wel, hé.

Toch nog een foutje gevonden. Blijven proberen! :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2016 om 00:28 zei Phil:

 

Knap filmpje, maar minder onder de indruk van de hoofdrolspeler, nl. de BMW 5. Nu ik 'm zo bekijk in het filmpje, vind ik 'm al veel minder speciaal.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid