Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei The Swede:

SIXT geeft mij steevast de 7 mee :lol:

Maar algemeen mis ik vaak het rustgevende. Als ik bvb in de kleine zijn 320E zit of in die SL, ge wordt er gewoon kalmer van. Pajero idem.

Het klopt dat de Jappen vaak 'ouderwets' aandoen, maar het voelt goed aan.

Spijtig dat Lexus geen echte dikke 4x4 maakt. :(

 

Maken ze wel, maar ze zijn ''onbetaalbaar''

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/291792122?asrc=st|as

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Frekkel said:

Daar is niks verrassends aan. Een ML/GL of RR gaat hij naar mijn gedacht in twee trekken.

:oops:

En ik probeer mezelf nochtans wijs te maken dat ik op een gezegende leeftijd ben gekomen en nen brave chauffeur ben geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nochtans mijn wilde jaren doorgebracht met W124's (en nooit geen in twee getrokken). 

Ook met mijn Impreza of Evo nooit last gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2016 om 20:46 zei Spillies:

Toevallig geen ervaring met de huidige Touareg 3.0 TDI 245PK?

M'n ouders gaan waarschijnlijk dit model aanschaffen, zou ook regelmatig gebruikt worden om te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei The Swede:

Zijn die standaard?

Standaard op een 4.2 Supercharged, net zoals supercharged grille en side vents.

Allemaal in accessoire te krijgen op een TDv8 uiteraard. Vooral grille en side vents van de S/C zijn echt wel een pak knapper. Achterlichten is kwestie van smaak. Ik vind het wel ferm, die volledig witte lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei The Swede:

Ik heb nochtans mijn wilde jaren doorgebracht met W124's (en nooit geen in twee getrokken). 

Ook met mijn Impreza of Evo nooit last gehad...

Ik hoop dat je beseft dat een w164 mijlenver af staat van een w124 wat betreft simpelheid en betrouwbaarheid van techniek. Logisch ook, er zit quasi 30 jaar tussen of zo.

Trouwens met die 124 ook huizen versleept en aan 180 de ring af gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik even kijk wat de mannen met Draken hebben om hin boot rond te slepen (2,5 ton) dan zag ik. 

1x touareg v6

2x touareg v8

4x toyota landcruisrer v8

1x mercedes t1 310D 

3x dodge pickup v8 op lpg

1x range rover v8 op lpg (1e generatie, motor onbekend). 

En die mannen hebben allemaal geld. Enkele de mercedes en de range waren tweedehands. Enkel de mercedes en de dodges waren lichte vracht. De range was van een nederlander. 

Iedereen reed er jaarlijks van Oostende naar Cascais mee met de boot. Iedereen was tevreden over hun keuze behalve die met zijn mercedes. Die ging iets anders kopen.

Dit was 4 jaar geleden. Enkel de mens met zijn v6 zie ik nog en hij rijdt er nog mee

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Frekkel said:

Ik hoop dat je beseft dat een w164 mijlenver af staat van een w124 wat betreft simpelheid en betrouwbaarheid van techniek. Logisch ook, er zit quasi 30 jaar tussen of zo.

Trouwens met die 124 ook huizen versleept en aan 180 de ring af gereden?

Met die W124 reed ik helemaal als een half gebakkene :lolz: 

In die tijd mocht je nog zot doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei The Swede:

Met die W124 reed ik helemaal als een half gebakkene :lolz: 

In die tijd mocht je nog zot doen ;)

Ja maar de helft van de motoren in die hokken gingen niet vooruit. Ook al reed je als een gek, je ging gewoon mee met de stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

Ja maar de helft van de motoren in die hokken gingen niet vooruit. Ook al reed je als een gek, je ging gewoon mee met de stroom.

En gij gelooft dat? :lolz:

Ik ging rapper met mijn 300D dan met mijn huidige kisten. 

30 minutes ago, Krikkie said:

Van waar halen die hun sollen eigenlijk? Me altijd al afgevraagd.

Petroleum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kreeg de achteras standaard luchtvering met niveauregeling, maar vooraan is 't altijd met een standaard stalen veer te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe hoog staat dat ding van de grond, @gTa?

 

Geen fan van het concept (geen echte 4x4), maar t is een beestig mooie break met dikke motoren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei The Swede:

En hoe hoog staat dat ding van de grond, @gTa?

Geen fan van het concept (geen echte 4x4), maar t is een beestig mooie break met dikke motoren ;)

Van buiten, geen idee maar dat zal niet te heel veel zijn. 't Is een verhoogde lifestyle break, hé. Daar wordt nooit offroad mee gereden, door niemand. Hooguit eens een ponytrailer in/uit een wei trekken, that's it. Heeft ook geen reductiebak en elke vorm van "terrein-capaciteit" is software. Ze vinden het zelfs niet nodig om de aanrij- en wegrijhoek en de rijhoogte te vermelden op de technische tekeningen, dat zegt genoeg zeker?

bmw00269.JPG

Ik heb ook absoluut geen idee van z'n reputatie als trekkend voertuig. Dat zal zeker niet slecht zijn en je kasteel-op-fietswieltjes wel kunnen trekken, maar of dat ideaal is daarvoor? Don't know. Ben er niet in thuis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te trekken, maak ik me niet teveel zorgen. Ik  herinner me dat de 4.8i een 3500kg mocht trekken. Mede door het gewicht van het ding, wielen die ver uit mekaar staan etc, zal dat wel redelijk goed zijn eens op de snelweg.

Bij lage snelheden zal je door de veel langere bak waarschijnlijk niet dezelfde controle hebben bij het mannoeuvreren.

Terreinrijden doe je niet zo snel, al merk ik wel dat ik hier in Finland al es gauw het ding ergens op een hoop sneeuw parkeer of ergens een weg inrij waar je toch wat bodemvrijheid nodig hebt en een sperdifferentieel kan wel es van pas komen.

Twee jaar terug zo eentje moeten lostrekken die zijn GL op een verkeerde plek had geparkeerd en de electronica wist niet wat ermee gedaan :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 3,5t sleepvermogen was op sommige reeksen/modellen optioneel. Standaard was het 1t minder. Kijk dus uit je doppen, daarmee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet van buiten. Ik geef 't maar mee. Check dus de voertuigpapieren ook op dat punt, als je er eentje zou kopen, zodat je niet bedrogen uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

Dat 3,5t sleepvermogen was op sommige reeksen/modellen optioneel. Standaard was het 1t minder. Kijk dus uit je doppen, daarmee.

klopt... en is een optie die 2 keer niks kost, maar als je tweedehands gaat shoppen moet je goed opletten. Same shit bij viano/vito's. Kost 70eur in optie maar 90% vd verkochte heeft het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid